Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

Heey Meiden,

@ Ro: wat fijn dat alles goed is met jullie kleine. Lekker van genieten meis! We hebben geloof ik allemaal die placenta aan de voorkant liggen of niet? Wel jammer, maja, niks aan te doen. Hopelijk voel je de kleine alsnog binnenkort al.

@ Sofie: vind het zwemmen vooral lekker, omdat ik nu al rugklachten heb en heb gemerkt dat ik daar in het water geen last van heb. Weet niet of er een partnerles is (denk het niet) Ga nog wel een cursus zwangerschapsgym doen en daarbij is wel een partner avond. Denk ook niet dat hij het heel erg vind dat hij niet mee hoeft te zwemmen hoor ;)

@ Debbie: ik ben met de trein gegaan. Zag inderdaad erg veel files staan toen ik bijna bij de rai was. Moest je van ver komen dan? Leuk, leuk, leuk! kamertje en kinderwagen. Ik heb getwijfeld over een echo, maar dan ook meer voor mijn moeder en zus, zodat zij het ook eens konden zien. M'n moeder vond het niet nodig. We hebben wel naar het hartje geluisterd en dat vonden ze wel erg leuk :love2:

Mijn voornaamste doel was flessen en daar ben ik voor geslaagd. De meeste grote dingen heb ik namelijk al. Verder een speelkleed gehad en kleertjes, slabbetjes en een speeltje van mijn moeder en zus. Verder zelf nog zwitsalproducten, speentje, rompertjes, doekjes e.d. gekocht. Dus ging met 3 volle tassen naar huis :-[ erg handig in de trein, maar gelukkig was het niet zo druk ;D

Heb ook nog een cadeaubon gewonnen, dus kan weer wat extra uitgeven, altijd leuk toch?!

Zijn jullie er al een beetje uit wat betreft de namen? Wij hebben wel een meisjesnaam, maar over de jongensnaam zijn we nog flink aan het twijfelen. Best lastig.

Fijn weekend alvast allemaal!

Liefs, linfey

Hoi Linfey,

Was het in de trein dan niet erg druk? Had namelijk van iemand anders gehoord die vorig jaar met de trein was dat dat toen ook geen doen was.

Wij komen niet van ver vlak bij Utrecht dus normaal is het in een half uurtje te doen en nu toch ff iets langer.

Maar jij heb dus ook van alles bij elkaar gezocht, leuk hè.

En die cadeaubon is altijd leuk. ha ha ha

Ik heb vandaag een levering afspraak gemaakt bij Babypark en die komen het 12 maart leveren, leuk leuk leuk. Kan niet wachten om het kamertje al compleet te maken.

Groetjes Debbie

Heey Debbie,

De trein lag wel aan waar je vandaan moest komen inderdaad. Mijn moeder en zus kwamen uit rotterdam en daar vandaan was het heel erg druk inderdaad. Ik kwam vanuit lelystad en dat was heerlijk rustig. :)

Leuk dat het kamertje al zo snel komt. Die van mij komt pas in de eerste week van mei. Op zich wel lekker dat we nog even de ruimte hebben met verven en zo, maar heb inmiddels wel spijt dat ik het niet iets eerder heb laten komen ::)

Misschien ook wel leuk voor jullie, heel voordelige pampers op www.wehkamp.nl/pampers

Groetjes, Linda

Hoi Meiden,

Heb vandaag de 20 weken echo gehad en alles was goed, alle metingen waren gemiddeld, ben zo blij.

Alleen zitten er in de navelstreng maar 2 vaten ipv 3. Kan geen kwaad, er is alleen een kleine kans dat ons kindje wat

kleiner en lichter geboren gaat worden, maar het hoeft niet. Dus ze gaan het gewoon in de gaten houden.

Hoe is het met jullie?

Groetjes Debbie

@Debbie: Fijn he, om te horen dat alles goed is met de 20 weken echo. Is dit de laatste keer dat je je kindje gezien hebt voor de bevalling of ga je nog voor een pretecho? Gefeliciteerd met dit fantastische nieuws; geniet ervan.

Groetjes,

Ro

Hoi Ro,

Als het goed is wordt er met 32 weken nog een echo gemaakt ivm die 2 vaten in de navalstreng.

En ik ga ik April een pret echo laten maken, kunnen opa en oma ook mee ;D.

Ga jij nog een pret echo laten maken?

Weet je trouwens wat het is?

Wij niet wij willen het niet weten.

Groetjes Debbie

Heey Debbie,

Wat een geweldig nieuws zeg dat alles goed! Wel appart van die navelstreng, maja, als het verder geen kwaad kan...

Groetjes, linfey

Hoi Linfey,

Ja inderdaad apart maar het schijnt vaker voor te komen. Vroeger ook maar toen zagen ze het pas na de bevalling omdat ze toen de apparatuur niet hadden dat ze het met de echo konden zien. De gynaecoloog zei dat ik me nergens zorgen om hoeft te maken omdat de kans klein is dat het een licht geboorte gaat worden.

Dus ga er maar vanuit dat dat zo is.

Groetjes Debbie

Hoi Meiden,

Debbie: Wij gaan WEL een pretecho laten maken en wel op 31 maart om 9:00 uur. Omdat we op een zaterdag willen, zodat onze zoon ook meekan en we geen gedoe met school hebben, was dit de enige mogelijkheid nog. Zaterdag is een gewilde dag voor het maken van pretecho's. Wel leuk dat je nog in elk geval 2 echo's voor de boeg hebt, kun je nog ff spieken/gluren. Moet je nu onder controle bij gynaecoloog (vanwege 2 bloedvaten in placenta of kun je bij verloskundige terecht?)

Verder weten wij WEL wat het wordt (een baby, nee gekheid, we weten het wel, maar er leest hier iemand mee die binnenkort bij ons komt visiten en onze kleine man weet het nog niet, daarom houden we het nog maar wijselijk voor ons). Bij mijn 1e zwangerschap wilden we het ook niet weten, maar nu is het praktischer (moet je kleding bewaren of niet?).

Gelukkig voel ik me momenteel weer geweldig, heb een energie voor 10; mijn eetlust is er nog niet weer. Aardappelen gruwel ik van, soep kan ik me te barsten in eten en zo heb ik bijvoorbeeld als ik niet uitkijk vreselijke snaainijgingen (jta, dan niet in appels of zo, maar in de slechte dingen helaas).

Hebben jullie ook vreemde dingen die je ineens lekker vindt of zoals ik verafschuw?

Groetjes,

Ro

Hoi Ro,

Ja leuk hè die pretecho, kan ook niet wachten.

Ik snap wel dat het praktischer is om te weten wat het is en als ik het zou weten zou ik het ook niet vertellen.

Laat iedereen maar lekker nieuwgierig zijn toch! ha ha ha

Ik loop al onderbehandeling van de gynaecoloog dus voor mij veranderd er niets, ik weet eigenlijk ook niet of dit een reden zou zijn om bij de gynaecoloog te moeten lopen.

Verder is bij mij mn smaak niet veranderd, geen dingen die ik nu juist wel wil of dat ik iets niet meer lekker vind. Eigenlijk gewoon mn zelf, vind ik ook niet heel erg eigenlijk.

Van de vermoeidheid heb ik nog wel last van.

Heb van de week ook griep gehad en daar knap je ook niet echt van op als je al zo moe ben.

Maar nu is dat zo goed als over maar heb ik er bandenpijn aan overgehouden.

Heb namelijk een week lang mn longen uit mn lijf gehoest waardoor er veel druk op die banden is gekomen.

Maar goed tis niet anders ik hoop alleen dat het wel weer weg gaat.

Hebben jullie ook al last van die banden?

Groetjes Debbie

He meiden!

Zo ik heb alle berichtjes weer gelezen! We zijn een paar dagen weggeweest naar Lissabon, heerlijk weer gehad en lekker rustig aan gedaan, echt genoten van onze eerste vakantie met z'n drieën  :love2:. Helaas ging ik zwaar verkouden weg en ben ik nog steeds niet helemaal fit.

@Debbie Wat fijn dat je een goede 20wkn echo hebt gehad en nog een aantal echo's om naar uit te kijken, heerlijk! Wij willen ook niet van te voren weten wat t is.

Jij bent dus ook ziek geweest las ik. Ik moest ook erg hoesten maar dat heeft me geen extra bandenpijn opgeleverd, ik hoop voor je dat t  minder wordt want t is wel pijnlijk hè die steken? Iets warms erop of even gaan liggen helpt mij.

@Ro Wat heerlijk dat je je energie weer terug hebt! Dubbel genieten dus. Tja die eet-aversies ken ik wel maar ik moet zeggen dat ze wel afzwakken en dat ik mijn eetlust steeds meer terug krijg en ook de zin in chips en chocola haha helaas.

@ Linfey begrijpelijk dat je nu toch vindt dat je lang moet wachten op het kamertje...ik begin ook steeds meer de kriebels te krijgen om het te gaan inrichten enzo. Wij zijn eerst nog bezig onze eigen slaapkamer te herinrichten zodat we er meer spullen kunnen opbergen en ruimte hebben voor een wiegje en dan snel door naar de babykamer, ik kan eigenlijk niet meer wachten! Vanavond weer een ikea-ritje haha.

Maandagavond hebben wij de 20wkn echo. Ik heb heel veel zin om weer even te mogen kijken maar ik vind het ook wel spannend omdat ze toch weer allerlei dingen gaan checken. Ik hoop zo dat ons kindje gezond geboren wordt....

Ik voel ons kindje nu heel regelmatig en ik geniet me helemaal suf, wat fijn om zo 'samen' te zijn! Mijn man kan 'm nog niet voelen maar ik niet dat t nog lang zal duren, de schopjes worden steeds krachtiger.

Hebben jullie al harde buiken gehad?

Hoi Sofie,

Dat klinkt inderdaad wel erg lekker om ff weg geweest te zijn.

Die bandenpijn is inderdaad best pijnlijk, maar goed tis voor een goed doel zal ik maar zeggen.

Spannend hè die 20 weken echo!

Begin je nu niet meer het idee te krijgen dat je wilt weten wat het wordt?

Dat hoor ik zo vaak dat ze altijd geroepen hebben we willen het  niet weten maar net voor de 20 weken echo willen ze het toch wel weten.

Wij hadden het niet, tenminste ik helemaal niet maar mn vriend wel een beetje.

Tijdens de echo ben ik er zelf ook totaal niet mee bezig geweest om te kijken of ik wat kon zien maar mn vriend toch stiekem wel zei hij achteraf, alleen hij zag niets. ha ha ha Gelukkig.

Ik kan niet wachten tot dat ik ook dat moment ga krijgen dat ik iets ga voelen, vind het zo jammer.

Harde buiken heb ik nog geen last van gehad, weet eigenlijk niet eens hoe ik me dat voor moet stellen. ha ha

Groetjes Debbie

Hoi Debbie,

Ik hoop zo voor je dat je julie kindje binnenkort gaat voelen, het geeft zo'n intiem gevoel van samenzijn. Het kan bijna niet anders dan dat t niet lang meer duurt maar wachten duurtaltijd lang, wij ivfers kunnen t weten.

Ik heb ook nog niet echt een idee hoe zo'n harde buik aanvoelt maar t schijnt dat je het herkent als je er een ervaart, ook maar weer afwachten dus...

Ik wil nog steeds graag niet weten wat t wordt haha maar als ik in de winkel typisch jonens of meisjes dingen zie denk ik wel....oh dat kan ik allemaal niet kopen want ik kan beter iets neutralers kopen.....maar ach das ook geen ramp!

Weten jullie al tot hoeveel weken je door gaat/wilt werken? Ik denk toch steeds meer aan 6weken van te voren stoppen, ik sta voor de klas en vind t best zwaar en als ik zes weken van te voren stop zit er ook nog een week vakantie aan vast en mag ik eind mei al stoppen, klinkt mij als muziek in de oren!

Hoi Sofie,

Ja dat heb ik ook ja, allemaal leuke meiden en jongens kleding maar je kan het niet kopen. Had vandaag ook echt iets leuks in mn handen voor een jongen, dacht zal ik hem mee nemen??? Heb het maar niet gedaan dan weet ik het wel weer dan heb ik zo een roze/blauwe kast. ha ha ha Dus toch maar iets neutraals gekocht.

Ik heb 2 banen, 1 zittend werk en bij de ander staand. Dus weet het eigenlijk nog niet.

Maar als ik nu zo mn banden voel ben ik bang dat ik misschien die 6 weken vtv niet eens ga redden. Misschien dat het mee valt hoor, maar ja ik heb hier ook nog geen ervaring in. ha ha ha

Dus ik denk dat ik waar ik staand werk heb dat ik dan 6 weken vtv met verlof ga en met mn andere werk 4 weken.

Of dat ik dan bij alle 2, 6 weken vtv ga, daar zit ik nog ff over te twijfelen.

Moet eerst bij 1tje ontslag nemen, maar die keus valt niet helemaal mee.

Ga je ook minder werken?

Groetjes Debbie

Hoi dames,

Ikzelf ben van plan om 4 weken van te voren te stoppen met werken, dan heb ik lekker 2 weken langer om van baby te genieten. Ik werk nu 3 dagen in de week en dit blijft zo. (zal het denk ik in het begin wel eerst weer erg moeilijk krijgen om zo'n mensje uit handen te geven en zelf te gaan werken + kolven).

Bandenpijn kan ik helaas ook over meepraten, soms steekt het er flink door, maar goed, alles voor het goede doel (en we zijn al op de helft!, jeetje wat gaat dit snel zeg, heb het idee dat de 2e zwangerschap veel sneller gaat dan de 1e!)

Groetjes,

Ro

He meiden,

Wij zijn weer helemaal gerustgesteld en super blij! Alleen maar goed nieuws over de kleine gehad, helemaal compleet en goed op schema, geen gekke dingen, gewoon top! Zucht!! :love2:

We hebben dit weekend lekker in zijn/haar kamertje gerommeld. Kledingkast op z'n plek, commode van ikea in elkaar gezet en leuke knopjes erop gezet...met de gekregen cadeautjes in de weer, lekker alles gezellig neerzetten. Zucht! Ik zit op m'n roze wolk of blauwe haha.

7 april doen we een 3d echo en 7 mei hebben we een groei-echo.

Ik kruip mijn bed in, moe moe moe!

liefs!

Heey Meiden,

Ik ben ook weer terug na een paar daagjes Duitsland. Het was heerlijk :)

@ Sofie: lekker dat je er ook even uit bent geweest zeg. Inmiddels al wel weer wat meer opgeknapt?

Super dat alles goed was met de kleine. Heerlijk he, weer een echo en even spieken. :love2:

Ik heb momenteel een oproepcontract (0-uren) en die stopt per eind mei. Dus ik heb al we heel vroeg van te voren verlof, maja. Als mijn rug en mijn banden zo blijven als het nu is, vind ik dat helemaal niet erg!

@ Debbie: Jeetje meis, 2 banen! Heftig hoor. Kan me voorstellen dat het goed zwaar is, zal ook niet minder worden...

Haha, je vriend toch stiekem nieuwsgierig?! ;D Ik weet ook niet of ik me kan inhouden en niet probeer te spieken ::) maja, wat als ik denk iets te zien en het blijkt toch anders... hmm, misschien toch maar niet doen, haha!

Ben jij al weer helemaal opgeknapt? Er zijn echt super veel mensen ziek op het moment zeg, niet normaal.

@ Ro: haha, niet zo gek dat je het sneller vindt gaan met nog een kleine druktemaker thuis, die houd je wel bezig en zorgt er wel voor dat de tijd voorbij vliegt (wel lekker natuurlijk, des te eerder is je kleine er!)

Volgens mij ben je dan de enige die weet wat het gaat worden. Het heeft allemaal z'n voor- en nadelen, maar kan me goed voorstellen dat het nu vooral vanuit praktisch oogpunt is, aangezien het de 2e is. Leuk hoor!

Ik vind uitgeperste sinaasappels lekker en voorheen gruwelde ik daarvan! Echt heel raar ??? Verder ben ik normaal al moeilijk met eten, maar dat is nu alleen nog maar erger geworden :-[ En dingen die ik wel lekker vind of trek in heb, die mag ik dan weer niet. Maja, allemaal voor een goed doel zullen we maar denken he?!

Zo ben weer bij na een paar daagjes! :D

Groetjes, linfey

Hoi Linfey,

Met mij alles weer goed hoor mag ook wel na 1,5 week. Maar je hoort er inderdaad echt veel die ziek zijn. Maar ik heb het gelukkig al gehad.

Wanneer heb jij de 20 weken echo eigenlijk?

Groetjes Debbie

Jeetje, een paar dagen niet gekeken en wat weer een leuke berichten.

Ben blij dat het met iedereen weer goed gaat.

@ Sofie: leuk voor je dat je de kamer aan het inrichten bent zeg! Dan kun je je daar even terugtrekken als je tijd voor jezelf wilt hebben (deed ik bij mijn 1e zwangerschap in elk geval wel). Even met je gedachten volledig bij het kleine wezentje in de buik.

@ Debbie, fijn dat je weer beter bent. Heeft het kleintje gelijk wat weerstand gekregen moet je maar denken, maar het blijft wel vervelend voor jezelf natuurlijk. Ik weet niet of het mogelijk is om bij de ene baan 4 weken en de ander 6 weken van tevoren te stoppen. Je zou natuurlijk ook bij beide 4 weken kunnen aangeven, mocht het niet lukken ga je toch die 2 weken in de ziektewet?

Wij gaan dit weekend met de stoere jongenskamer aan de gang, er moet nog een wastafel uit, zolder gewit, rolgordijn opgehangen worden, behangen en natuurlijk de spulletjes verhuizen van de ene kamer naar de andere. Onze zoon kan niet wachten met oud behang eruit scheuren, is gisteren al begonnen (op een plek waar het NIET uit moest) grmbl. >:(  Dan pas kunnen we kijken of er nog wat gebeuren moet in de babykamer, bv zolder witten of zo. De kasten en zo kunnen gewoon blijven staan.

Afgelopen weekend hebben we de aanhangfiets opgehaald bij de fietsenmaker, wij konden zelf de bagagedrager er niet op krijgen. Maar, het was het wachten waard hoor! Ben errug blij met een motortje achter mij, kan echt merken of Herald meefietst of niet, scheelt echt een hoop. Voor diegene die hier ook (ooit) naar op zoek gaat mijn tip: koop 1 die op de bagagedrager kan. Dan hoef je niet uit te kijken met dat je bochten te scherp neemt. Dit is bij bevestiging aan de zadelpen wel het geval namelijk. Wij hebben trouwens gekocht de Addbike, hierop zit de mogelijkheid om zadel en stuur te verstellen en hoef je niet te fietsen in het tempo van je kind, wat bij sommige merken wel het geval was.

Verder gaat alles hier super. Kijk wel erg uit naar de pretecho overigens, dan gaan we voor de laatste keer spieken naar ons frummeltje.

Liefs,

Ro

Hoi Ro,

Oh maar das inderdaad wel erg ideaal zo'n fiets, geloof wel dat het een heeeel stuk lichter is.

Maar wij zijn druk met de babykamer maar jij met alle 2 de kamers. Das ook leuk hoor een stoere jongens maken.

Ik heb het al uitgezocht van mijn 2 banen en het wordt echt als 2 banen gezien, dus ik mag bij de ene 4 weken vtv stoppen en bij de andere 6. Stel dat ik het bij de ene ook niet uitloop mag ik daar al in de ziektewet en bij de andere kan ik dan door blijven werken. Dus alles wordt apart gehouden. Is opzich wel lekker.

Groetjes Debbie

Heey Debbie,

Fijn om te horen dat je weer bent opgeknapt.

Wel handig zeg dat de banen echt als appart worden gezien. Scheelt wel weer een stuk met je verlof.

Ik heb 27 maart de 20-weken echo. Ben dan wel ruim 21 weken, maar we wilden weer graag 's avonds, omdat dat met het werk van mijn man beter uitkomt. Nog ff geduld dus, maar gelukkig mag ik volgende week weer naar de VK, kunnen we in ieder geval het hartje weer even luisteren :love2:

@ Ro: je hebt het er maar druk mee, 2 kamers. Wel leuk om te doen en fijn dat je mannetje al zo enthousiast aan het meehelpen is ;)

Hebben jullie binnenkort nog afspraken en/of echo's?

Liefs, linfey

Dit weekend aan de gang geweest in onze stoere jongenskamer. Het behang is er nog niet helemaal uit, maar het schiet wel al op. Wastafel is er uit en rolgordijn is opgehangen. Nu dus eerst het oude behang verwijderen, dan zolder witten, behangen en nieuwe kast en lamp uitzoeken en plaatsen. Dan kan Herald eindelijk verhuizen (oh oh wat wil hij dit graag!)

Mijn volgende afspraak bij de verloskundige is aanstaande donderdag. De pretecho is zaterdag 31 maart, verdere data voor afspraken heb ik nog niet, zal binnenkort wel komen denk ik (moet nog bloedprikken in het ziekenhuis, een of ander drankje krijgen, daar 2 uur blijven en daarna nog een keer prikken om te kijken naar suiker in het ziekenhuis).

Verder gaat alles prima met mij, merk wel als ik lang sta, dat ik mijn rug ga voelen; oftewel tijd om te rusten. Ben erg blij met mijn zittende baan, moet er niet aan denken om nu bv magazijnwerk of produktiewerk of zo te doen.

Groetjes,

Ro

He meiden,

Zo ik heb 2 drukke weken op m'n werk achter de rug, pff een hele dag voor de klas met een ouderavond erachter aan is niet meer echt relaxed om te doen maar ik heb het gehaald!

Wat leuk dat we nu allemaal een beetje met het kamertje aan de gang zijn, wat heerlijk om te doen hè?! Ik ben er ook vaak om gewoon even te kijken en stil te staan bij het kindje wat hier straks slaapt.

Ik voel me goed, weinig last van kwaaltjes.

@ Ro Die rugpijn bij lang staan herken ik wel dus ik probeer veel af te wisselen zodat ik de rugpijn voorkom. Van het weekend in de tuin gewerkt en dat voel ik dan wel een paar dagen.

Wij hebben ook een pretecho staan, op 7april. Heel veel zin in! En 23 maart mogen we weer hartje luisteren bij de verloskundige.

Hebben jullie ook nog een groei-echo? Wij hebben m op 7 mei dus dan mogen we weer even naar ons kleintje kijken!

Gaan jullie nog naar zo'n voorlichting in het ziekenhuis? Of is er iemand van plan om thuis te bevallen?

@ Linfey Heb je het hartje alweer gehoord deze week? En bijna je 20wkn echo hè? Heb je er zin in of vind je het spannend?

@ Debie Heb je je kindje al gevoeld?

liefs

Sofie

Hallo allemaal,

Morgen weer op controle, heb er zin in!

Een groei-echo weet ik niet wat dat is, de 20-weken hebben we al gehad en we hebben de pretecho nog staan.

Verder ben ik eerder moe, kan 1 uur huishouden doen en moet dan echt rusten (tijd voor thee zeg maar)

Ik hoop thuis te mogen bevallen, hoewel ik me meer zorgen maak over hoe doen we dit met Herald als dat ik opzie tegen de bevalling. Stel dat de bevalling 's avonds begint en we uiteindelijk toch in het ziekenhuis terecht komen. Dan ligt ons mannetje natuurlijk te slapen en moet e.e.a. geregeld/opgetrommeld worden. (moet dit maar snel regelen dat ik op iemand kan terugvallen). Heb 1 keer het idee gehad dat ik onze frummel gevoeld heb, had toen een vrij drukke dag gehad en leg lekker ontspannen op de bank, heb mijn handen op de buik gelegd en had het idee dat mijn hand ging "golven".  Hoop dit snel nogmaals mee te maken.

Groetjes,

Ro

Heey Meiden,

Gisteravond weer bij de VK geweest. Alles gaat goed. Bij mij alles prima (flinke buik al voor 19 weken) en de kleine klonk ook goed en was lekker aan het bewegen. Voel je het niet als hij schopt tegen het echo apparaat?, vroeg ze. Nou, nee dus :-\ Helaas toch nog ff geduld hebben, maar is heel normaal door de placenta aan de voorkant, dus hoef me geen zorgen te maken.

Nu over 2 weken de 20-weken echo en dan 13 april weer naar de VK.

Ik krijg ook groei echo's (3 waarschijnlijk) Ik krijg ze omdat mijn BMI te hoog is, waardoor ze de groei van de kleine extra in de gaten willen houden. Nou ja, ze doen maar, kan ik weer extra naar binnen gluren ;D Hierdoor moet ik wel in het ziekenhuis bevallen, dus eigen keuze hierin heb ik helaas niet. Ik ga half juni naar een voorlichtingsavond hierover in het ziekenhuis hier.

@ Sofie: vind de 20-wekenecho wel spannend, maar kijk er tegelijk ook heel erg naar uit om de kleine weer te zien

@ Ro: hoe was de controle vandaag?

Kan me voorstellen dat je met Herald zit met de bevalling, maar als je inderdaad iemand stand-by hebt staan, moet dat toch helemaal goedkomen? Waarschijnlijk als je thuis bevalt ('s nachts) slaapt hij er gewoon doorheen :)

Die rugklachten heb ik helaas ook. Moet echt stil staan/zitten en bewegen regelmatig afwisselen en dan gaat het wel en ook opletten met wat ik doe. Heb oefeningen van de fysio gekregen, omdat er een paar wervels steeds gaan vastzitten en dat doet heel erg zeer. Ook heb ik nu zo'n voedingskussen gekocht (ook op aanbevelen van de fysio) om 's nachts mee te slapen voor ondersteuning. Is ff wennen, maar moet zeggen, wel lekker.

Liefs, linfey