Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

Linfey, gefeliciteerd met jullie zoon Jelle.

Dat zal wel ff schrikken geweest zijn voor jullie dat in eens je vliezen braken, was daar een reden voor of is dat niet bekend? Bij mij was Jaicey natuurlijk ook 4 weken te vroeg maar wij wisten dat dit kon gebeuren dus keken wij er niet heel raar van op.

En dat van zn hartslag is helemaal eng zeg, jeetje wat zullen jullie het slecht hebben gehad op zo'n moment.

Maar gelukkig is alles goed gekomen, het 2e kindje van ons groepje.

Ligt Jelle in een couveuse of dat niet?

Hoe is het nu met hem inmiddels?

Moeilijk is dat hè iedere keer als je weer terug moet naar huis dat je je kleintje achter moet laten, je weet het is beter maar toch!!! Je hebt een kind maar je mag het niet bij je hebben. Maar als je kleintje dan thuis is is het pas echt genieten en ik kan het weten.

Nogmaals gefeliciteerd en hoop voor jullie dat Jelle snel naar huis mag.

Groetjes Debbie

Guest tanja1969

linfey en hubbie,

van harte gefeliciteerd met jullie kleine ventje

hoop dat hij gauw naar huis mag, zodat jullie daar verder kunnen genieten van hem

liefs Tanja

Linfey + man,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jelle! Ik hoop dat jullie kleine vent snel mee mag naar huis. En dat je zelf ook snel wat kunt aansterken natuurlijk, het was nogal een bevalling zeg!

Liefs,

Sannie

Oh oh, was het maar 4 weken verder, dan was ik er zeker van dat onze baby geboren was.

Begin het nu echt zat te worden, vannacht weer megaslecht geslapen, om de 30 tot 45 minuten naar de wc, waar toch elke keer een forse plas kwam (hoe kan dit nou?). Voel me behoorlijk brak op dit moment.

Straks meer ff rust pakken (hoewel ik niet te lang kan slapen ivm afspraak plaatsing zonwering). Hm, knappe timing weer van mij.

Verder gaat alles prima, baby beweegt zich een ongeluk, mijn ribben zijn volgens mij al goed beurs.

Gisteren Chinees gegeten, ze zeggen dat dit de bevalling kan opwekken, het smaakte me gelukkig goed, want geholpen heeft het helaas niet  >:( 

Ik houd jullie op de hoogte van e.e.a. en lees natuurlijk graag de verhalen van de andere dames.

Groetjes,

Ro

He ro...ik weet precies hoe je je voelt hihi. Heb vandaag wel weer een betere dag na twee betere nachten maar tis allemaal heel herkenbaar....de spanning stijgt!!

Over die geboortetens hebben we weinig info gekregen...ik had een invalverloskundigw waar ik geen klik mee heb tijdens mijn afspraak, ik mag hopen dat zij niet degene is die aan mn bed staat maar goed. Ze zei dat t voor de een en werkt en voor de ander niet en dat ze er wek ervaring mee hebben. Het is een apparaatje waarmee via stickers op je huid stroompjes afgeeft zidat de pijnsignalen mindef makkelijk bij je hersens komen en waardoir je minder pijn ervaart. Het heeft geen invloed op moeder if kind zoals de pijnbestrijding in het ziekenhus en dat spreekt me erg aan...dat je wel iets kan doen om de scherpte vn de wee af te halen maar dat er gen bijwerkingen zijn.

Sorry voor de typefouten maar op de ipad ben ik nog niet zo handig....

Wel fijn dat het niet meer zo heet is he?!

Kun je nog wel genieten van bewegingen in je buik? Ik geniet er nog steeds intens van om t kindje te voelen.

Hoe gaat het met debbie en kinfey? Debdie ben je al gewend?hoe voel je je? En linfey....trek je het nog om heen en weer naar t ziekenhuis re moeten?ben je aan t kolven of ging je geen birstvoeding proberen?

Ik doe nu trouwens echt heel rustig aan, alle klusjes zijn af en ik ben in een boek gedoken en maak korte wzndelingen....verder niet veel meer.

@sofie, ook ik ben inderdaad blij dat het ander weer geworden is (volgens de deskundigen krijgen we helemaal geen zomer, maar dat ter zijde). Voor wat betreft de bewegingen in mijn buik, dit hoeft van mij niet zo nodig meer, heb het nu wel gehad, ook omdat het gewoon pijnlijk wordt; praktisch elke beweging is afzien. Ik wil nu wel eens weten wie met zo beurs gemaakt heeft, oftewel de mistery guest mag zich wel tonen.

Zit zelf al te bedenken welke datum ik leuk vind, nou komt ie: 10 juli, ivm winnen van staatslot 's avonds en natuurlijk het krijgen van beeb of 11 juli, aangezien ik vorig jaar op 11 juli gecurreteerd ben, zodat ik die datum ook nog als positief kan onthouden. Tja, er zo mee bezig zijn is niet erg toch? Ben jij er ook zo mee bezig?

De geboortetens, wil jij die wel gaan gebruiken nu of staat de verloskundige er helemaal niet positief tegenover?

@Linfey en Debbie, lekker aan het genieten van jullie kleine?

Is er trouwens geen mogelijkheid voor jou Linfey om bij Jelle te blijven in het ziekenhuis? Ik heb dit wel gedaan toen Herald in het ziekenhuis lag toen hij ca. 3 maand oud was (rooming in heet dit).

Goed, tot zover eerst maar weer. Ga zo maar weer proberen te slapen.

Groetjes,

Ro

Hé ro....nou heb ik weer zo'n slapeloze nacht.....net wat gegeten want als ik zo lang wakker ben voel ik me licht in hoofd en lukt t slapen zeker niet meer. De bewegingen van ons beebje doen mij geen pijn dus ik kan er gelukkig nog wel van genieten.

De verloskundige staat zeker positief tegen t gebruik van de geboorte yens omdat t in ieder geval geen kwaad kan.

Ik herken wat je  zegt over de datum...ik ben ook steeds aan t bedenken wat een mooie datum zou zijn. En ik hoop ook heel erg dat weer niet al tree lang meer hoeven te wachten want ik barst van nieuwsgierigheid, wie zit er toch in mn buik!

Ik ga nog even een  poging doen om te slapen.

Liefs Sofie

Hoi Sofie,

Hoop dat je vanochtend nog even hebt kunnen slapen, anders is de dag wel erg lang.

Ikzelf moet er (nog) niet aan denken om midden in de nacht eruit te gaan en de laptop aan te gooien trouwens.

Ikzelf ben nu snel een broodje aan het eten en ga dan even weer rusten, voel me nog steeds erg moe (kreeg vanochtend onverwachts visite en heb dus nog geen oog dicht gedaan, wat ik wel zou willen).

Ga proberen even bij te tanken nu.

Mocht ik niet kunnen  slapen, ga ik wat leuks maken. Heb voor op school papflesjes gekocht, lintje erbij, heb er zelf een kaartje bijgemaakt en ga hier manna pofrijst in doen. Dan heb ik dit maar klaar voor de kleine geboren is, kan Herald trakteren op school.

Groetjes en succes nog even met de laatste loodjes.

Ro

Heey Meiden,

Bedankt voor de felicitaties. Alles gaat hier goed. Ik voel me iedere dag een beetje beter, maar alles kost nog erg veel moeite en moet goed opletten dat ik niet te veel doe. Jelle doet het ook goed. Het enige dat hij nu nog heeft is een sonde, omdat hij nog niet alle voedingen redt om het zelf te drinken, maar verder gaat het erg goed. Ik ben nu zelf veel aan het kolven en als we in het ziekenhuis zijn kan ik hem gewoon aanleggen. Dat is wel erg fijn, maar kost hem nog veel moeite, dus dan valt hij al vrij snel in slaap :) Het gaat wel iedere keer een beetje beter, dus dat is erg fijn. Verder voel ik me af en toe net een melkkoe aan dat kolfapparaat, maja, alles voor die kleine he ;)

Ro en Sofie; kan me voorstellen dat jullie het wachten nu wel zat zijn. Hopelijk komen de kleintjes snel, dan kunnen jullie ook lekker ervan genieten. Heel veel sterkte nog ff!

@ Ro: ik mocht de eerste 5 dagen blijven, maar nu niet meer. Er is wel een mogelijkheid om 1 hele dag te blijven als de borstvoeding helemaal goed op gang is, maar dan moet die kleine dat ook trekken en dat is nu zeker nog niet het geval. Hij zal eerst nog wat sterker moeten worden en misschien dat het dan een optie is. Afwachten maar...

Liefs, linfey

@Linfey, fijn om weer wat van je te horen en dat het goed gaat met Jelle. Hoop dat Jelle snel aangesterkt is om zelf de voeding tot zich te kunnen nemen, een klein mensje met zo'n sonde in de neus vind ik toch wel zielig hoor (Herald heeft het gehad toen hij ca. 3 maand was).

Vanochtend naar verloskundige geweest , alles goed. Kindje is nog niet ingedaald, maar ligt gelukkig nog wel goed (kans dat het nog zal draaien is minimaal). Volgende week donderdag weer op controle. Nu ff lekker liggen, de rust wordt mij 's nachts helaas niet gegund (nog niet eens geboren en dan mijn ritme al bepalen, 't is wat met de kids van tegenwoordig!)  >:(

Groetjes en tot latersz!

Ro

@Sofie, hoe is het met je? Ben je al aan het rommelen?

Hier helaas nog alles rustig. Wat duurt dat lang he, wachten.

Nog eventjes, ben errug benieuwd.

Groetjes en tot horens,

Ro

Hier ook nog niks...straks even naar de stad fietsen als t droog is want van thuis zitten word ik gek.

Woensdag weer verloskundige en dan strippen als er nog niks gebeurd is en vrijdag en echo om vruchtwater te controleren. Maar...misschien is dat allemaal wel niet nodig!

Ik lees nu: de honderd jarige man die uit t raam sprong en verdween, een aanrader voor als je je zit te vervelen en iets leuks wil ter afleiding wat niet veel inspanning kost

Net geboorte postzegels besteld, was ik nog vergeten te doen!

@Sofie, balen zeg dat er bij jou ook nog niets aan de hand is.

Hoop dat je woensdag niet meer naar de vk hoeft, ik zal aan je denken en voor je duimen.

Wij hebben geen postzegels nodig, gaan de kaartjes bestellen via geboortepost.nl; zij gaan het dan rechtstreeks sturen naar adressen die wij opgegeven hebben.

Zojuist de kleine man naar oppasadres (opa en oma) gebracht. We vonden dit toch wel een beetje relaxeter.

We hebben een vriendin, best wel beetje eng eigenlijk; die had bij geboorte Herald zijn naam goed (mijn man hoefde niets meer te zeggen). Nu heeft ze weer geslacht en naam genoemd (GOED!) en volgens haar zouden wij haar zondag aanstaande bellen; tja ik ben niet bijgelovig maar toch....

Groetjes,

Ro

Wauw dat is toch wel bijzonder! Ben benieuwd of ze in de dag ook gelijk krijgt. Misschien bevallen we wel op de zelfde dag! Maar stiekem krijg ik steeds meer t idee dat we nog geduld moeten houden...op zich niet erg als t maar goed blijft gaan met t kindje.

Dat vind ik spannend.

hebben jullie haar gezegd dat ze naam en geslacht goed heeft?

@Sofie, hoop voor jou dat je dit weekend gaat bevallen (en voor mij ook natuurlijk!), precies je uitgerekende datum toch morgen?

De vriendin hebben we niet gezegd of ze geslacht en naam goed had. Vond dit niet leuk om te melden, gelijk maar de naam verklappen vind ik niets (geslacht houden we ook voor onszelf nog; stel dat het niet goed gezien is, hetgeen me sterk lijkt trouwens -> je hoort het wel eens, nu al 2 keer in mijn omgeving)

Natuurlijk is de gezondheid van het kindje het belangrijkst, het kindje komt wanneer het er aan toe is, heb nog geen andere middeltjes geprobeerd trouwens om het te versnellen. Ze zeggen dat het eten van het hart van een ananas kan helpen, scherp eten of het drinken van bitter lemon, of het gezellig maken (En laat ik daar nu net geen zin meer in hebben!)

Goed, ga nu mijn bed even weer opzoeken, misschien heb ik wel een druk weekend voor de boeg. (Mocht ik niet snel online zijn, tja dan kan het wel eens zo zijn dat onze vriendin gelijk heeft gehad. ;)

Ro

Hier nog (steeds) alles rustig. Hoop dat mijn vriendin toch nog gelijk gaat krijgen voor wat betreft de datum (vandaag).

Ben er bang voor dat ze het deze keer mis heeft trouwens  :(.  De dag is nog lang, maar ga er zelf niet meer van uit...

De meeste bevallingen beginnen uiteindelijk toch 's nachts.

Ik houd jullie op de hoogte.

@Sofie, ik hoop dat er bij jou wel al wat loos is. Denk aan je!

Ro

Hé ro, ik wilde je succes wensen voor vandaag maar ik lees net dat je zelf denkt dat t niet gaat gebeuren vandaag ...hier is t ook nog muisstil...ik ben al sinds 5u op dus ook voor mij een lange dag. Wie weet gaat er toch nog wat gebeuren voor ons beiden!

Ik ga duimen!

Bijzondere tijd hoor zo in afwachting zijn

@Sofie, lange dagen zo he?

Hoop echt dat het binnenkort gaat doorzetten bij ons beiden. Jij bent al over tijd; lijkt me vreselijk!

En dan moeten wachten tot woensdag om gestript te worden, oei kon je niet eerder terecht?

Ben jij je dikke buik al zat? Is het nog vol te houden?

Ikzelf ben het gigazat, kan weinig meer doen en voel elke beweging als een soortemet kneuzing door mijn lijf gaan.

Mijn zoon gisteren gebeld, het eerste wat hij vroeg was, mama is de baby al geboren? Sorry, toen hield ik het ff niet meer droog. Het wachten duurt voor ons allen een beetje lang (en voor een kind natuurlijk al helemaal!)

Geniet nog ff van je dag, proberen de zinnen te verzetten en wellicht wordt vandaag toch nog ONZE dag; ga er niet meer van uit maar je weet maar nooit..

Ro

Dames heel veel sterkte de komende dagen.

Ik hoop dat het voor jullie beiden gaat opschieten nu.

Oh enne Ro er kan nog heel veel gebeuren hoor eer het 0:00 uur is.  ;)

Liefs,

Hoepie

@Hoepie, dank voor je bericht.

Zelf ga ik er eigenlijk niet meer van uit, aangezien ik met de 1e bevalling 1 dag tevoren aangegeven heb dat er wat loos was. Werd toen gek van de rugpijn en zat de hele zaterdag met kussens achter de rug op de bank. Zondagochtend is toen onze zoon geboren.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het deze keer net zo gaat, maar toch.... Ik heb idd nog een aantal uur.

Dames: Ik houd jullie allen in elk geval op de hoogte (waar mogelijk)

Ro

Jeetje Ro, wat bizar dat die vriendin de naam alweer goed had. Duim voor je dat ze de datum toch nog goed heeft. Het kan nog.

Sofi en Ro, ik houd jullie allebei in de gaten hoor (nou ja, jullie berichtjes bedoel ik natuurlijk dan he?)!

Liefs,

Sannie

Helaas nog niks aan de hand aan deze kant.

Begin er nu in te geloven dat het toch NIET vandaag gaat worden (heb nog maar 4 uur!)

Ro

Hier ook nog niks...we zijn net lekker uit eten geweest.we nemen t er maar van nu t nog kan!

Hé sannie hoe gaat t nu bij jou en met je kleine man? Leuk dat je ons volgt.

Ik ben zo benieuwd wanneer t gaat gebeuren. Leuk dat we elkaar zo op de  hoogte houden!

Sofie en Ro, is 't nu nog niet gebeurt?!?

Vreselijk he, dat wachten. Op een gegeven moment ben je er zo ont-zet-tend klaar mee...ik werd er echt chaggerijnig van. Maar Ro, wie weet heeft je vriendin het toch goed en gebeurt het in de komende drie uur!

Mijn 2e werd in exact twee uur geboren. Vanaf eerste wee tot ie er was, heb geen voorwee of krampje of wat dan ook gehad. Dus...het kan nog!!!!

Succes meiden, en zet 'm op!!

Rustig nachtje gehad...en jij ro? Weer weinig slaap maar ja. Vanmorgen darm krampen...zou dat n aankondiging kunnen zijn? Je leest wel eens dat dat de weeën in gang kan zetten.

Linfey en Debbie hoe gaat t met jullie beebjes? Ik vind t nog steeds moeilijk voor te stellen dat wij hier straks ook en beebje hebben! Ik krijg net en flinke duw dus t kindje zit e echt maar ik moet m eerst zien ruiken en vasthouden voor t werkelijkheid wordt...is dat normaal?