Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

Ben zo brak als wat. Een rotnacht achter de rug.

Zoon Herald is ziek, astma-aanval. Net terug van huisarts met Prednisolon-kuurtje op zak.

Met mijzelf nog niets aan de hand. Goed, ga eerst ff mijn zoon voor de tv zetten, hij is hs benauwd.

Sofie, spannend hoor. Hoop dat de krampen voortekenen zijn voor jou.

Ro

@Sofie en Ro,  spannend spannend spannend wanneer gaat het gebeuren?

Hoop voor jullie dat het niet lang meer gaat duren.

@ Sofie, toen Jaicey geboren werd was alles voor mij heel vertrouwd en in 1x 100% mama en daarvoor had ik ook niet echt het gevoel om mama te worden en te zijn.

@Ro, ach wat zielig voor Herald gaat het al wat beter met hem? Hoe gaat het nu met de situatie thuis?

@Linfey, hoe is het met Jelle en met jou? Hou je het nog een beetje vol het ziekenhuis op en neer?

Jaicey moest vandaag naar het ziekenhuis voor na controle en ze is helemaal goed gekeurd, we mogen haar nu beschouwen als een op tijd geboren baby, ben zo blij.

Maar morgen ook naar het CB dus ben benieuwd wat die gaan zeggen.

Groetjes Debbie

Zo!ik heb een goede nacht gemaakt, voel me echt uitgerust, laat die bevalling naar komen! Ik hoop dat jij ook een goede nacht hebt gehad ro maar misschien was herald wel aan t spoken,ik hoop dat ie zich wat beter voelt.

Debbie wat fijn dat jullie meisje nu klaar is in t ziekenhuis! Spannend zo'n eerste cb bezoek.ik ben benieuwd of je een goede ervaring hebt, je hoort wel s verhalen...

Debbie ik weet nog vorig jaar in aug toen had jij zwangerschap op onbekend locatie en wij waren ons aan t oriënteren op dd en zie nu; jij jullie meisje al in je armen en ik op t punt om te bevallen..dat had ik een haar geleden niet durven dromen.zo onbereikbaar en ver weg

Dag dames,

Hier met mij alles nog redelijk rustig.

Met Herald gaat het gelukkig ook weer de goede kant op. Vannacht heeft hij een goede nacht gehad bij opa en oma.

Toen hij wakker werd, was hij wel benauwd en hoestte erg veel. Na een broodje en medicijnen gaat het gelukkig weer beter (ja als hij te actief doet of te veel gaat lachen of zo dan wordt hij weer benauwd).

We hebben Herald even naar opa en oma gedaan, omdat ik gisteren niet geheel schoon was, dacht dat de bevalling wel eens kon gaan gebeuren, maar helaas! en zodat we zelf even konden bijtanken (dit is redelijk gelukt).

Gek genoeg toen ik belde met mijn ouders en zoon, moest ik zomaar ineens huilen. Ik dacht bij mezelf, waarom heb ik mijn zoon niet thuisgehouden, met mij is niets aan de hand en een ziek kind te logeren vond ik erg moeilijk. Ik mis hem thuis! Het is zo stil...  Beetje dubbel gevoel nu. (weet dat het goed is, stel dat het wel op een bevalling was uitgedraaid, moesten we mijn ouders misschien midden in de nacht bellen). Zo eerst genoeg hierover.

@Sofie, fijn dat je een goede nacht gemaakt hebt, ben jij goed voorbereid qua fitheid.

@Debbie, succes vandaag bij het cb. Laat je niet gekmaken he? Je voelt als ouder zelf goed genoeg of het goed gaat met de baby of niet. (ikzelf noemde het altijd het consternatieburo haha; bij ons was altijd wel wat op of aan te merken, eerst qua gewicht, toen het late lopen enz. enz.)

Groetjes,

Ro

Dag dames,

Hier alles nog steeds rustig helaas. Heb wel meer last van rug en buik nu, dus hoop dat dit een goed teken is. ;D

@Sofie, hoe is het met jou?

@Debbie, hoe was het op het CB, is Jaicey ook daar goedgekeurd?

Verder zo geen nieuws hier. Ga zo denk ik nog maar ff boodschappen doen bij de supermarkt op de hoek; even klein stukje wandelen (hoewel ik wel elke stap verneem in mijn onderbuik)

Groetjes,

Ro

Hier ook nog alles rustig....vanmiddag mogen we naar de verloskundige en als het kan gaat ze me strippen. Ik ben heel benieuwd of het kan en of het dan ook helpt.

Gisteravond maar gewoon naar de yogales gegaan, ze waren lichtelijk verbaasd dat ik er nog was :-). Volgende week mag ik alleen komen als ik een baby kan laten zien haha

Ik voel ook elke stap die ik zet in mijn buik, fietsen gaat beter maar ook dan veel harde buiken dus heel rustig aan.

Ik voel me steeds rustiger worden....het moet nu echt dichter bij komen....het voelt alsof ik een soort vacuüm zit. Alles ligt, staat, is klaar.....

Ik heb trouwens wel weer een hele pijnlijke aambei...wat een rottige kwaal is dat zeg!

Leuk dat we elkaar zo op de hoogte houden, ik kijk echt 6 keer per dag op de site of er nog nieuws is :-))

Ik ga nu weer een wasje draaien en beneden stofzuigen....gister boven alles weer gedaan....hihi

Heey Meiden,

Jeetje, weer een hoop geschreven. Heb helaas niet zoveel tijd om het iedere keer bij te houden.

Wel heel goed nieuws hier: Sinds zondag is Jelle lekker thuis! Wat is dat heerlijk zeg en die ritjes naar het ziekenhuis iedere keer missen we als kiespijn ;) Hij doet het iedere dag beter en we genieten ontzettend met z'n 3tjes. Wel ff wennen hoor en een ritme vinden :D

@ Sofie en Ro: ik duim iedere dag voor jullie dat de kleine er zijn, maar helaas dus. Succes nog ff meiden! Kan me voorstellen dat jullie het wachten inmiddels wel spuugzat zijn.

@ Ro: hoe gaat het inmiddels met Herald? Al een beetje opgeknapt?

@ Sofie: bij mij heeft het een paar dagen geduurd voor het moedergevoel er was. Had denk ik ook te maken met de hele situatie en dat de bevalling zo raar is verlopen. Maar nu kan ik me niet meer voorstellen dat hij er niet was en voel me helemaal mama en geniet er ieder moment van. Dus dat komt helemaal goed als jullie kleine er straks is!

@ Debbie: hoe was het bij het CB? Wel een heerlijk gevoel dat ze in het ziekenhuis al helemaal "goed gekeurd" is zeg. Wij moeten met Jelle half augustus. Hoop dat ze dan ook tot die conclusie komen ;D

Liefs, linfey

@Linfey, wat geweldig nieuws zeg. EINDELIJK het mannetje Jelle thuis te mogen hebben. Niet meer dat heen en weer gesjees naar het ziekenhuis. Je kunt het denk ik wel van de daken schreeuwen.

Met Herald gaat het gelukkig de goede kant op. Hij wordt nog wel hoesterig en benauwd wakker, maar we merken wel dat de medicijnen wel aanslaan. Denk eraan hem vrijdag nog naar school te laten gaan, hij wil zo graag... Op school is momenteel wel veel ziekte, daarom dan alleen de laatste dag voor de vakantie aan maar (hoop ik tevens dat hij de traktatie die we vorige week al klaar hadden voor de klasgenootjes mee kan nemen) -> ben het zat, laat maar komen de beeb.

Als de baby zich vandaag niet aandiend, heb ik morgen weer controle bij verloskundige. Ze willen pas strippen als je de 40 weken gepasseerd bent, maar ik wil dan wel vragen of ze me morgen hiermee willen helpen (ben dan exact 40 wk). Vrijdag is de verloskundigepraktijk dicht en ik heb eigenlijk geen zin om dan tot volgende week te moeten wachten.

@Sofie, ik hoop dat je vanmiddag gestript wordt en dat het helpen mag, zodat je binnen afzienbare tijd (heb al verhalen gehoord van binnen een paar uur, maar ook binnen 1 dag) je wondertje in het echt mag zien.

Zet um op meissie. Sterkte met je aambeien, is idd erg vervelend. Ik heb tabletjes en zalf gehad en daar is het bij mij eigenlijk wel zo goed als mee over gegaan. (ik geloof dat het Curanol heet)

Ik ga zo ff wat eten, wordt een beetje gammel.

Groetjes,

Ro

@Ro en Sofie, hoe lang gaan jullie ons nog laten wachten??? Ik hoop niet zo lang meer.

@ linfey, wat fijn dat Jelle al thuis is, echt een genot hè!

Gisteren bij het CB is ook alles goed verlopen , ook daar is ze goed gekeurd. Wij zijn vandaag voor het eerst echt naar buiten geweest ff naar de bakker dus ons eerste officiële uitje.

Jaicey heeft er alleen niet veel van mee gekregen want we waren nog niet buiten of ze sliep al ha ha maar mama vond het wel ff heerlijk.

Groetjes Debie

Dag dames,

Ik ben kapot! Kan haast niet meer lopen, dan voel ik zo'n druk in mijn onderbuik dat ik wel kan janken.

Vannacht lopen malen over de bevalling, gezondheid Herald enz. enz. Ben nu niet fit te noemen, wakker tot 4:30 uur!

Vandaag naar verloskundige geweest. Bloeddruk was hoger (ook vanwege mijn slechte slapen en malen).

Gelukkig niet verontrustend hoog. Verder ben ik afgevallen (slechts 400 gram, maar toch), maar dat was gezien onze situatie nu ook wel te begrijpen. Op mijn verzoek ben ik vandaag gestript (viel mij 300% mee trouwens) , ik mocht dit niet zien als wondermiddel, bij 1 op de 6 zou dit ongeveer aanslaan (dan houdt dat in dat je binnen 24 uur bevalt), het kan nu wel meer gaan rommelen . Als er niets gebeurt, heb ik aanstaande maandag 23-07 weer controle-afspraak, mocht er donderdag 26 juli nog geen baby zijn, moet ik naar gynaecoloog; dan wordt er onderandere gekeken naar hoeveelheid vruchtwater.

@Sofie, hoe is tie met jou?

Groetjes,

Ro

ahhh Ro wat vervelend dat je je zo rot voelt, weinig hebt geslapen en je zorgen maakt. Dat is niet fijn zeg!

Ik ben gister gestript...de baarmoedermond was nog helemaal gesloten en lag naar achter maar ze heeft het toch geprobeerd, niet fijn maar bevallen zal wel erger zijn hihi. Ik verlies nu steeds bruinig, bloederig slijm. Gister heb ik de rest van de dag geslapen en een goede nacht gemaakt, weinig gerommel en geen pijn verder. De verloskundige zei dat ik waarschijnlijk slecht zou slapen en veel buikkrampen zou hebben maar dat was dus niet zo...maar ook geen bevalling dus....

Morgen gaan we naar het ziekenhuis want dan zijn we een week 'over tijd', dan krijgen we een echo voor de hoeveelheid vruchtwater en een hartfilmpje en een afspraak met de gynaecoloog.

Ik heb net nog even tussen de buien door gefietst en nu weer op de bank, de baby trappelt en schuift nog regelmatig.

Ro ik hoop dat je je snel weer beter voelt en een goede nacht kan maken! Ik herken het wel hoor en dan lopen de emoties ook meteen zo hoog op brrr....ik zit nu weer even in een positieve flow:-)

Sterkte!

Linfey wat fijn dat jullie mannetje lekker mee naar huis is! Weer een mijlpaal gehaald!

En Debbie gelukkig een positieve ervaring op het CB, altijd fijn.

Ro nog bedankt voor de tip over Curanol, ik heb het gister ook gekregen van de verloskundige dus ik hoop dat het snel gaat werken:-)

Hier nog niets aan de hand. Verlies ook beetje donker bloed (net zoals aan het einde van een menstruatie).

Verder geen pijn of zo. Ben benieuwd wat vannacht gaat brengen.

@Sofie, succes morgen bij de gynaecoloog. Ben benieuwd of alles goed is met vruchtwater en hartfilmpje en alles gewoon.

Gelukkig is onze zoon vandaag weer thuisgekomen van bijna 1 week bij opa en oma te zijn geweest, heb hem gemist!

Morgen moet hij voor controle weer naar huisarts (hij krijgt morgen zijn laatste Prednisolon van de kuur tegen Astma) en daarna gaat hij voor het laatste dagje naar school. (zal wel niet meer lukken dat hij zijn klasgenootjes een verrassing geeft ter ere van geboorte; hmpf hebben we wel genoeg papflesjes gekocht!)

Goed, ga nu mijn bedje even weer opzoeken.

Groetjes,

Ro

Nou Ro, als je wat bloed verliest is het daar binnen wel aan het rommelen...ik ben benieuwd of je morgenochtend iets te melden hebt!

Fijn dat je knul weer thuis is.

Weer een nieuwe dag aangebroken.

Helaas wederom weinig te melden hier.

Als er meer nieuws is laat ik het zeker weten!

Groetjes,

Ro

Same here ro, geen nieuws. Wel lekker diep geslapen en toen ik wakker werd stond er ontbijt op bed! Ik ga zo pas uit bed:-).positief en uitgerust.kom maar op met die bevalling hi hi.

Vanmiddag naar t ziekenhuis voor controle, ik laat straks weer wat van me horen.we nemen voor de zekerheid tas en maxicosi mee.

@Sofie, wat kun jij lekker lang slapen zeg en dan wakker worden met ontbijt op bed. Heerlijk lijkt me.

Ik neem aan dat je afspraak in het ziekenhuis al klaar is. Zie nog geen berichtje staan over hoe het gegaan is, ben zo benieuwd naar je!

Oh, wat verlang ik ernaar om net zoals Linfey en Debbie onze beeb te mogen ontmoeten, waarom duurt wachten altijd zo lang??

Groetjes en allemaal alvast goed weekend gewenst,

Ro

We zijn lang in t ziekenhuis geweest....eerst echo en daarop was te zien dat er nog maar weinig vruchtwater was mmar blaas en maag waren nog goed gevuld en de toevoer van de placenta was nog goed dus dat was positief. En daarna heb ik een half uur aan de ctg gelegen voor hartfilmpje en baarmoederactiviteit,hartfilmpje was goed en baarmoeder was op een harde buik na rustig.

Bizar....ik zit dit bericht te typen en ik wordt door t ziekenhuis gebeld! Blijkt dat ze toch nog overleg hebben gehad en ons niet zondag pas maar morgen al terug willen zien voor nog een hartfilmpje en dat ze ons niet maabdag maar evntueel al zondag willen inleiden. Omdat ze toch twijfels hebben over de regelmatigheid van het hartfilmpje en dat in combinatie met het vruchtwater. En we zijn bij deze medisch geworden en dat was vanmiddg nog niet het geval.....

Terwijl ik dit schrijf zit de baby gelukkig heerlijk te bewegen in mijn buik,pfff dat voelt goed.

Voor we naar t ziekenhuis gingen ben ik de slijmprop verloren dus er gebeurt wel wat :-)

Best spannend zo! Ht begint er aardig op te lijken dat we dit weekend of uiterlijk maadag ons kindje mogen vastouden!

Ik ga naar bed, mijn rust nemen voordat t circus begint:-)

Oh Sofie wat spannend................!!!

Ik hoop snel een berichtje te lezen met het goede nieuws.

Groetjes Debbie

@Sofie, spannend zeg. Misschien dat je dit niet meer leest en dat je nu al moeder bent. Ik hoop het voor je, je hebt lang genoeg gewacht!

Ik kan me trouwens bij je aansluiten.

Heb tussen de middag de verloskundige thuis gehad, ik verlies vruchtwater momenteel.

Vanavond moet ik naar ziekenhuis voor kweek en ctg scan, als beeb vanavond/vannacht nog niet geboren is, moet ik morgenochtend weer naar het ziekenhuis, waar ik dan wordt ingeleid.

Dit houdt in dat we de baby vandaag of morgen kunnen verwelkomen. :baby2:

Zojuist mijn ouders hier gehad, Herald is weer logeren bij hun (hem verteld dat hij snel terug mag komen, dat vandaag of morgen zover is EN hij straalde toen van oor tot oor-> zei laatst al dat hij de baby zo graag wilde knuffelen)

Goed, tot zover.

WORDT VERVOLGD, weet alleen niet wanneer ik weer online ben.

Allemaal goed weekend verder,

Ro

Oh ro wat een spannende tijd voor ons beiden! Heel veel succes en we lezen t wel van elkaar hoe t gegaan is...

Liefs

Sofie, ook jij veel succes gewenst.

Moet je vandaag nog weer naar het ziekenhuis of ben je al terug?

En dat je medisch geworden bent, is toch geen ramp? Alles voor de gezondheid van jezelf en de beeb.

Toy toy toy.

Ro

Ooooh meiden geweldig dat jullie beebjes nu echt in aantocht zijn!

Zet em op! Jullie kunnen het.

En uiteraard sterkte.

Ik hoop hier morgen 2 prachtige berichten te lezen.

Liefs,

Hoepie

Guest tanja1969

ooo Ro en Sofie,

spannend!!!

hoop dat we hier morgen te lezen krijgen dat jullie beebs zijn geboren

succes meiden

liefs Tanja

We zijn aan t eind van de middag naar t ziekenhuis geweest voor een ctg, hartfilmpje was goed maar ik voel de baby iets minder goed dus worden we morgen ingeleid.toen de gynaecoloog ging voelen kwam ze tot d conclusie daar we morgen beginnen met een gel om de baarmoedermond te laten rijpen voordat de weeën kunnen worden opgewekt dus t zaak waarschijnlijk nog wel2 dagen duren.

Ro zet m op meid, we gaan allebei flink ons best doen onze baby 's gezond op de wereld te zetten.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden.

Liefs

Net terug uit ziekenhuis. Heb ctg gehad en is kweek afgenomen (weet eigenlijk helemaal niet waarvoor), heb om de 5 minuten weeën, echter nog maar 2 cm ontsluiting.

Had lichte verhoging, daarom moet ik nu om 1:15 uur en om 5:15 uur opnieuw temperaturen.

Het was geen reden om te blijven in het ziekenhuis, hoop dat het een thuisbevalling kan worden.

Als om 6:00 uur morgenvroeg de baby er nog niet is, moet ik bellen met het ziekenhuis en word ik ingeleid, zodat we in elk geval zondag onze baby in de armen mogen sluiten.

Goed, hier laat ik het eerst even bij. Ga nu mijn bedje opzoeken en de wekker zetten  :( . Helaas voor temperaturen moet ik tijd in de gaten houden.

Ro