Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

Hé ro, ik hoop voor hé dat je ontsluiting door heeft gezet en dat je nu thuis aan t bevallen bent.

Wij zijn nu in t ziekenhuis, ik lig weer aan de ctg en heb net een gel ingebracht gekregen, nu maar hopen dat t aanslaat en anders wordt t misschien een keizersnee.ik laat t op me afkomen, als t met t kindje maar goed k

omt, dat is nu ons doel.

Zet m op, ik duim voor ons!

O meiden spannend nog steeds.

Ik wil alleen even laten weten dat ik aan jullie denk.

Liefs,

Hoepie

Oeeeeh Ro en Sofie, spannend, misschien zijn jullie allebei al moeder! Zet hem op meiden, het heeft nu lang genoeg geduurt!!!

Liefs,

Sannie

Heey Ro en Sofie,

Jeetje wat spannend voor jullie allebei zeg! Misschien zijn jullie kindjes er inmiddels al wel. Heel veel succes en hoop morgen 2 goede berichten te lezen.

xxx linfey

Oh meiden,zo mooi...gister is ons mannetje Sven geboren.we zijn zo gelukkig :love2:

E zijn nog in t ziekenhuis maar als t goed is gaan we vandaag huis met ons ventje. Ik vertel jullie snel t hele verhaal maar ik wil dit vast even met jullie delen!

Liefs Sofie

Gefeliciteerd! Leuke naam. En nu bijkomen van de bevalling en genieten van dat heerlijke mannetje!

JEEEY! Sofie, daar is hij dan. Van harte gefeliciteerd met jullie mannetje en wat een leuke naam. (stond bij ons ook in de top 3 ;) Geniet er lekker van en hopelijk snel naar huis.

Liefs, linfey

Guest tanja1969

yes Sofie en hubbie,

van harte met jullie ventje Sven

geniet er maar goed van, rust lekker uit, laat je verwennen maar vooral genieten!!!!

liefs Tanja

@ Ro, misschien is jullie kleine er al of nog net niet , we zijn benieuwd!!!

Hoi Sofie,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie Sven. Ga lekker van hem genieten en laat jezelf goed verwennen. Ik hoop dat je snel de verloren krachten weer terug mag krijgen.

Liefs,

Hoepie

YES, we did it!

Zondagochtend 22 juli 2012 om 4:09 uur is onze dochter Alet geboren. Het was een zeer pittige (thuis) bevalling met een zeer moeizame start voor Alet. Alet had de navelstreng om haar nek, waardoor ze bijna werd opgehangen; de navelstreng is afgeknipt in mij. Toen moest ik nog vaak persen om haar eruit te krijgen, komt ze op mijn buik; geeft geen kik en is hartstikke slap. Gelukkig bleef iedereen (zowel verloskundige, kraamhulp als wijzelf) hier gek genoeg erg rustig onder.

Ze heeft zichzelf weten te reanimeren, haar hartje sloeg gelukkig nog wel toen ze op mijn buik lag. Ze heeft een poosje zuurstof gehad en begon toen gelukkig heel hard te krijsen. Oef, je wilt niet weten hoe blij we toen waren.

Nu gaat gelukkig alles goed met ons allen, Herald is superblije broer en wil de hele dag wel bij haar omhangen en haar bedelven onder knuffels.

Groetjes een zeer blije Ro

@Sofie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Sven.  - EINDELIJK-, t 'is je gelukt!

Hoop dat jullie vandaag weer thuisgekomen zijn.

Groetjes en geniet ervan,

Liefs,

Ro

Jaaaaaa ze is er!!!!

En ook al zo'n leuke naam!!!!

Maar meid, wat een heftige momenten hebben jullie beleefd. Bewonderenswaardig dat jullie rustig bleven. En dat zo'n kleintje zichzelf weet te reanimeren..oerinstinct?!? Had je verloskundige zuurstof bij zich, of hoe werkt zoiets?

Maar wel heerlijk in je eigen huis, je eigen bed, je eigen vertrouwde omgeving.

Geniet ervan!!!

Yes!

Sofie, van harte met jullie manneke Sven! Leuke naam inderdaad.

En Ro, van harte met jullie kleine Alet! Wat een heftig  verhaal zeg! Gelukkig begon ze toch zelf geluid te maken.

Geniet van jullie zoon en dochter. Wat een mooi wonder is het he?

Liefs,

Sannie

Hey Sofie en Ro alle 2 onwijs gefeliciteerd met jullie kleine.

En alle 2 gisteren geboren wat leuk.

Fijn dat wij nu alle 4 ons kleintje in de handen mogen houden.

Geniet er lekker van want dat doe ik ook.

Groetjes Debbie

Guest tanja1969

hey Ro en hubbie,

yes ook jullie kleine meid eindelijk geboren

van harte gefeliciteerd en nu genieten he

liefs Tanja

Heey Ro,

Van harte met jullie dochtertje / zusje! :love2: Daar is ze dan.

Jeetje, wel heftig zeg die bevalling. Gelukkig is alles goed.

Geniet er lekker van!

Liefs, linfey

Dag dames,

Allereerst bedankt voor alle lieve reakties.

Hier een korte update. Ons dametje Alet doet het prima, vandaag de hielprik gehad en gehoortest (met de oren alles goed, hopen dat ze het later als ze groot is ook nog doen  ;D).

Ze is helaas 's avonds lang bezig om in slaap te komen, ze is onverzadigbaar lijkt het, ben regelmatig bijna 1 1/2 uur bezig 's avonds. Dan leg ik haar weg en begint ze weer te krijsen en te smakken en zo. Voor uit maar dan, daar gaan we weer denk ik dan maar. Mijn voeding is gelukkig zeer goed op gang gekomen (au, wat een stuwing vandaag, loop nu met bevroren appelmoes in mijn bh om verdere stimulatie in eerste instantie te voorkomen).

Ook heb ik te horen gekregen dat met de kweek die genomen is in het ziekenhuis, omdat de vliezen gebroken waren, gebleken is dat ik een streptokok-b-bacterie heb. (schijnt 40% van de zwangeren te hebben). Mocht nu Alet binnen 3 maand ziek worden, moet ze antibiotica. Verder als het goed is heeft het weinig consequenties.

Goed, ga nu ff mijn bed opzoeken. Verwacht tegen 1:00 uur weer aan de beurt te zijn.

Hoop dat het met andere dames en kids alles goed gaat. Zal af en toe hier op de site kijken of er weer wat geschreven is. (heb nu wel aanzienlijk minder tijd hiervoor)

Groetjes,

Ro

Ro jij ook nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wat een leuke naam!

Fijn dat alles goed en voorspoedig gaat. Nu maar lekker genieten en jij weer op krachten komen na de bevalling.

Liefs,

Hoepie

Hé meiden, ik zet even een bericht neer.het is hier erg hectisch maar het gaat steeds beter.we voeden Sven via vinger voeden met zoveel mogelijk borstvoeding aangevuld met Nutrilon. Dus het voeden en kolven kost heel veel tijd en energie.gister kwamen de kraam tranen poeh hé.

We zijn zo verliefd o het mannetje :love2:

Hij is met de vacuüm pomp gehaald omdat hij de draai niet maakte, sterrenkijker.hij heeft het flink benauwd gehad omdat de navelstreng klem zat maar geen zuurstof gebrek gelukkig.

Ik ben ingeleid met gel omdat er te weinig vruchtwater was en na 3 cm ontsluiting hebben ze de vliezen gebruiken en ging ik van 3 naar 8 in2 uur en mocht ik persen.

Ik vind het erg mooi in te mogen bevallen, wat een oerkracht.

Misschien een beetje en chaotisch bericht maar ja.Sven ligt tegen me aan dus ben goed afgeleid:-)

Fijn hé meiden we hebben allemaal ons kindje in onze armen, lekker genieten

Tot later

@Sofie, idd erg mooi dat wij allen van onze wondertjes mogen genieten.

Waarom ben je aan het vingervoeden? Is Sven niet sterk genoeg om zelf te drinken?

Jammer zeg, dan ben je erg veel tijd kwijt met voeden, kolven enz. Blijft gelukkig nog genoeg tijd over om te genieten toch?

Ook hier kwamen gisteren een paar traantjes, dit was toen de vorige kraamhulp wegging, probeerde me groot te houden maar helaas niet gelukt.

Nu heb ik vandaag en morgen nog hulp voor 5 uur per dag.

Goed, hier laat ik het eerst even bij. Ga een broodje doen en dan nog wat rust pakken.

Groetjes,

Ro

Oh dat snap ik helemaal ro! Als mijn kraamhulp weggaat ga ik zeker ook huilen, ik heb zo'n goeie!

Wat jammer dat je een wissel hebt.

Ik krijg extra uren en een lactatie kundige omdat bv niet lukte. Door d heftige bevalling en t waarmee weer lukte t Sven niet in de borst te pakken. Dus ja het is nu heel intensief met kolven en vinger voeden en proberen aan de borst te leggen maar vandaag is het hem deels gelukt!

Eerst een beetje voeding via pipet om ergste honger weg te nemen en toen lukte het  aanleggen en door drinken best goed naar hij wordt heel snel te moe.

IK Ga nu ff slapen, ben kapot naar heel gelukkig!

Geniet van je kraam dagen!

Heey Meiden,

@ Ro: fijn dat het allemaal zo goed gaat zeg. Wel een kleine hongerlap dus ;) Nou Jelle kan er ook wat van hoor ;D Ga vanmiddag ff naar het inloopspreekuur op het CB om hem te wegen, want heb de eerste afspraak pas 13 augustus i.v.m. grote drukte en dat duurt me te lang. Ben erg benieuwd, maar volgens mij zit hij al boven de 6 pond inmiddels.

Ik bleek ook die bacterie te hebben en daardoor zijn bij mij de vliezen waarschijnlijk zo vroeg gebroken. In het ziekenhuis zeiden ze dat de kans op ziekte van de baby de eerste 3 dagen tot een week het grootst is en dat het daarna vrijwel nooit meer doorzet. Wel heeft het gevolgen voor een eventuele volgende zwangerschap, dus dan moet je aan de antibiotica als je gaat bevallen en je moet dus in het ziekenhuis bevallen (maja, na die keizersnee moet ik dat sowieso al)

@ Sofie: ook hier lukt de borstvoeding niet, dus Jelle krijgt ook afgekolfde melk via de fles. Dat gaat wel prima. Ook geen kracht genoeg in het begin om zelf uit de borst te drinken, maar ik denk dat ik het zo laat. Nu weet ik precies wat hij binnenkrijgt en anders natuurlijk niet. Twijfel wel weer heel erg, want het is toch iets heel natuurlijks, maar weet nog niet zo goed wat ik nou wil en of het uberhaupt nu wel zou gaan lukken. Wel fijn dat Sven inmiddels al wel iets aan de borst drinkt zeg :) Hopelijk gaat het dan iedere dag een beetje beter. Succes! en lekker van genieten natuurlijk :D

@ Debbie: hoe gaat het met jou en je kleine meid?

Hier gaat verder alles goed. Jelle is af en toe aan het spoken 's nachts, maar de meeste nachten slaapt hij aardig door. (van 23.00/23.30 - 4.30 uur) dus we mogen zeker niet klagen. Afgelopen week is manlief weer gaan werken, dus vandaar dat ik weinig op het forum ben geweest. Druk, druk, druk met een ritme vinden ;D Inmiddels is dat aardig gelukt en heb ik ook weer wat meer tijd voor andere dingen, zoals lezen hoe het met jullie gaat ;)

Heerlijk dat we nu alle 4 onze kleintjes kunnen vasthouden en kunnen genieten :love2:

Liefs, linfey

Hai moeders,

Hier gaat alles super goed.

Jaicey drinkt, slaapt, plast en poept goed dus heb zeker geen klagen.

Weet je wat ze al vanaf dat ze 4 weken was kan?? Van dr buik naar dr rug draaien, wist niet wat ik zag zo snel.

En dat precies op de dag dat ik uitgerekend was, echt onwijs leuk. Niemand die het gelooft maar heb het op een filmpje staan. En ze deed het ook niet 1 keer maar een keer of 4/5 achter elkaar, sinds gisteren kan ze het ook op de ander kant. Echt geweldig om te zien. Ben zo trots :love2: :love2: :love2: :love2:

Bij jullie gaat het ook allemaal goed las ik, op de borstvoeding na dan.

Fijn dat het allemaal zo goed gaat met onze kleintjes.

Groetjes Debbie

Geweldig om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat.

Ik had een geweldige kraamhulp t/m vrijdag. Diegene van zaterdag en zondag kon ik wel wegkijken! Ze was maar met

haar eigen administratie bezig en was aan het koffiedrinken en at een broodje met ons mee; ondertussen had ze de stofzuiger gebruikt en 1 wasje gedraaid. Nou nou, daar betaal je dan voor! Ga hier wel een evaluatie van maken.

Hier gaat alles prima, voed in rugbyhouding, hetgeen me super bevalt. De blaren op mijn borsten zijn zo goed als weg en alleen het aanhappen is meestal nog erg pijnlijk gedurende de 1e minuut ongeveer. Als zowel ik als Alet het voeden goed onder de knie hebben wil ik weer de "normale" houding aannemen, kan nu niet echt ergens anders voeden dan op de slaapkamer (ben echt kussens en zo nodig).

Groetjes en veel liefs voor allen,

Ro

He meiden!

Nou je kunt wel merken hoe druk je het hebt al je net een kleintje hebt! Het is echt lastig om even tijd te vinden om iets te laten horen!

De borstvoeding loopt hier nu goed! Ik ga straks even langs het consultatiebureau om te kijken of ie al weer gegroeid is. Hij is een tevreden mannetje en we genieten enorm. Vooral 's avonds last van krampjes maar als het windje of de volle luier gelukt is krijgt meteen die tevreden blik weer terug, heeeeerlijk!

Ro wat jammer dat je een wissel had in de kraamhulp! Bij het kraambureau waar ik zat doen ze dat niet tenzij het echt niet anders kan. Zo fijn om de hele week dezelfde te hebben. Gelukkig had je het grootste gedeelte de leuke! Ik vond die rugbyhouding ook erg fijn maar irritant dat je zo'n bouwwerk van kussens nodig hebt dus ik ben er toch vanaf gestapt....liggend voeden lukt me nog steeds niet, lijkt me ook wel handig 's nachts, al ben ik heel bang om in slaap te vallen.

Vannacht heeft ie opeens 5 uur tussen 2 voedingen in gehaald voordat ie wakker werd!!!

Debbie wat zul je trots zijn!! Wat heerlijk als je die ontwikkelingen ziet! En ziet dat het goed gaat! Lekker van genieten! Heb je veel geoefend met op haar buik liggen om nekje te trainen?

Linfey hoe gaat het nu bij jou met voeden? Ik vond afkolven en dan nog eten geven erg intensief en tijdrovend, doe je dat nog steeds of lukt het inmiddels rechtstreeks? Ik kan me voorstellen dat je anders op een gegeven moment in ieder geval deels  overstapt op kunstvoeding.

tot snel !! Ik ga eten geven!