Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

Vandaag naar de verloskundige geweest. Alles is goed.

Wel hebben ze bij bloedcontrole gezien dat mijn Rhesus-C-factor negatief is. Dit controleren ze nog niet zo lang bij zwangeren. Ik moet nu in week 27 weer bloed laten afnemen. Als het dan ook Rhesus-C-negatief is, is het oké. Is het positief, wat ze nog NOOIT gehad hebben, krijgen we een brief wat dan te doen.

Snap hier eigenlijk niets van, wat ze hiermee willen bereiken, de vk kon het me zelfs niet eens uitleggen!!

Weet iemand hier op het forum wat dit inhoudt?

Heb een nieuwe controle afspraak gekregen over 4 weken (16-02) en de 20-weken echo heb ik 23-02.

De 20-weken echo kan vanaf de 19e week en het kwam hun beter uit om dit de 23e te doen. Nou prima toch!

Ben erg blij het hartje weer gehoord te hebben, toch weer een bevestiging dat het goed zit.

Op naar de volgende controle; KAN NIET WACHTEN!!!

Ro

Hey Ro,

Das goed nieuws om te lezen. Fijn dat het allemaal goed is.

Met je bloed is inderdaad wel een raar verhaal, nooit van gehoord. Misschien je ziekenhuis bellen? Misschien dat die hier meer over kunnen zeggen.

Ik heb eindelijk vandaag mn uitslag gehad van de combinatietest en die was super, de kans is kleiner dan 1 op 5000.

Dus mijn dag kan ook niet meer stuk.

Groetjes Debbie

Hoi Debbie,

Wat een geweldig nieuws zeg.

Kan me voorstellen dat je dag niet meer stuk kan.

Groetjes,

Ro

Heey Meiden,

@ Debbie: wat een goed nieuws zeg! Helemaal super, nu weer lekker verder genieten dus. ;D

@ Ro: Wat waardeloos van die bloedneuzen zeg. Wordt het al minder?

Wel raar dat ze die factor testen in het ziekenhuis als ze eigenlijk nog nooit een vreemde uitslag hebben gehad, maja, beter het zekere voor het onzekere dan maar.

Wat leuk dat je zoontje al zo met de baby bezig is zeg, schattig! :D

@ Sofie: ik herken je tandenpoets verhaal precies hoor. Wat een drama! Ik heb er ook goed last van en als ik 's ochtends vroeg op moet is het nog erger dan wanneer ik kan uitslapen. Net of m'n lichaam dan extra protesteerd omdat ik mijn bed uitga :-\

Misschien kunnen we weer een nieuw lijstje maken met de aankomende afspraken, want ik ben het eerlijk gezegd een beetje kwijt...

linfey: 31 jan. 1e termijn echo

14 feb. verloskundige

Ro: 16 feb. verloskundige

23 feb. 20-weken echo

Is er trouwens iemand die nog iets van Helen heeft gehoord of gelezen elders op het forum? Heb al een hele tijd niets van haar gelezen... Ga me dan toch afvragen of alles wel goed gaat? ???

Gaan jullie ook naar de 9-maandenbeurs? Ik ga gezellig met m'n moeder en zusje. Manlief wil er niets van weten, van zo'n beurs ;D

Fijn weekend alvast weer allemaal!

Liefs, linfey

Hallo dames,

Mijn bloedneuzen worden gelukkig al wat minder heftig. Heb ze nog wel af en toe, soms sla ik een nachtje over hiermee.

Verder heb ik ontdekt dat ik niet tegen tarwebrood kan. Nu leef ik op fruit, crackers, fruitontbijt en ik kwam er zojuist achter dat er ook speltbrood is (dit is brood zonder tarwe). Hier HEEEEEEEL voorzichtig een paar hapjes van geprobeerd en YES, het gaat goed! Het is dan misschien wat duurder brood, maar ik heb het er erg graag voor over.

Hieronder heb ik iets gevonden over rhesus-c-negatief (afkomstig van de site van rivm):

Bloedgroep Rhesus © 

Het laboratorium onderzoekt welke Rhesus ©-bloedgroep u heeft. U kunt Rhesus ©-positief of Rhesus ©-negatief zijn. Welke bloedgroep u heeft, is een kwestie van erfelijkheid, net als de kleur van uw ogen en haar. Van alle zwangeren heeft 82% bloedgroep Rhesus ©-positief en 18% heeft bloedgroep Rhesus ©-negatief.

Soms maken vrouwen met bloedgroep Rhesus ©-negatief antistoffen tegen het bloed van de baby. Deze antistoffen kunnen bloedarmoede bij de baby veroorzaken. Het bloed van zwangeren met bloedgroep Rhesus ©-negatief wordt daarom in week 27 van de zwangerschap nog een keer onderzocht op deze antistoffen. Als het laboratorium Rhesus ©-antistoffen vindt, krijgt u verder onderzoek.

Zwangeren met de bloedgroep Rhesus ©-positief hebben geen verder onderzoek nodig.

Nadat ik dit bovenstaande gelezen heb, weet ik in elk geval al iets meer en maak ik me minder zorgen over rhesus-c-. :)

Goed, weten jullie er weer wat van.

Groetjes,

Ro

PS: Ik ga niet naar de 9-maanden beurs; lijkt me wel leuk maar het ontbreekt me aan tijd (de weekenden aardig wat op programma en doordeweeks druk met eigen werk en halen en brengen van zoonlief naar school).

Heey Meiden,

Hier een klein feestje; vandaag 12 weken. Ga er nu toch wel vanuit dat het verder goed blijft gaan en dat we er lekker van kunnen genieten. Kwaaltjes worden gelukkig ook minder en wat mij betreft mag die buik nu wel gaan groeien ;)

Liefs, linfey

Hoi Linfey,

Fijn dat je je beter voelt. 12 weken al, gaat eigenlijk als je terugkijkt best wel hard he?!

Wanneer moet je weer op controle of voor echo?

Liefs,

Ro

Hey Linfey en Ro,

Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie je wat beter voelen.

Wij gaan ook naar de 9 maandenbeurs. Kan niet wachten en vriend lief gaat ook mee, hij vind het ook allemaal

wel leuk.

Kamertje en kinderwagen hebben we al uitgezocht bij Babypark alleen nog niet besteld, kan ook op de beurs en misschien een korting of wat extra erbij, tenminste dat hoor ik vaker. Dus dacht vind het wel de moeite waard om te wachten, heb toch nog tijd zat.

Hebben jullie al rond gekeken?

Het gaat allemaal snel hè! Ben van de week al 15 weken, gaat zo hard. Volgende week vrijdag Mini weer bekijken, zit er zo naar uit te kijken.

Groetjes Debbie

Heey Meiden,

Heb volgende week dinsdag (31/1) weer een echo, zo leuk! Dan 14 feb. weer naar de verloskundige en voor het eerst het hartje horen. Las trouwens dat dit op de 9-maandenbeurs ook kan, dus wel leuk voor mijn moeder en zus die meegaan. Kunnen ze het ook alvast een keertje horen :)

Het gaat inderdaad allemaal steeds sneller zeg. Groeien bij jullie de buikjes al? Hier nog minimaal, maja, ben ook net 12 weken. Hoop dat het snel veranderd... ;)

Wij hebben het kamertje al besteld en de accessoires (licht-grijs/wit van Winnie the Pooh) Veel spullen zoals kinderwagen, maxicosi, box, wipstoeltje en nog wat spulletjes hebben we over kunnen nemen van vrienden, dus dat scheelde al een heleboel.

@ Ro: zag dat je een vraag had gesteld over die bumbo stoel. Wij hebben ze op mijn werk (kinderdagverblijf) ook. Op zich zijn ze wel ideaal voor die kleintjes, alleen je moet ze er niet te jong al inzetten en niet te lang, want dan is het inderdaad niet goed voor ze. Het nadeel van de stoel vind ik dat je ze niet heel lang kan gebruiken. Als je namelijk na een tijdje wat sterker worden en gaan wiebelen kunnen ze eruit vallen. Voor later is het wel weer handig, maar dan moeten ze er zelf in en uit kunnen klauteren. Het heeft dus z'n voors en tegens, maja, das met alles.

@ Debbie: weet jij al welke dag je naar de 9-maandenbeurs gaat? Wij gaan woensdag. Ben bang dat het in het weekend helemaal super druk is.

Liefs, linfey

Hey meiden!

Er is flink geschreven de afgelopen dagen! Ik had even wat gemist...zo druk op m'n werk en 's avonds echt geen energie meer. Gister lag ik om 20u al te slapen!

@Linfey; wat fijn dat je binnenkort naar het hartje mag luisteren! Bij ons was het de eerste keer (net 12 wkn) niet gelukt, toen hadden we die dag 's avonds nog een echo en toen lukte het gelukkig wel via de inwendige echo! Mooi gelui hoor!

@ Debbie; ik ben voorzichtig op marktplaats aan het kijken naar een leuke commode, eventueel om zelf op te knappen. Ik hou van speuren naar 2ehands meubels dus ik lef me helemaal uit! In de kinderwagens moet ik me nog helemaal verdiepen, wat een verschil heb je daarin zeg! Nog geen idee wat handig is voor ons.

Kopen jullie ook een wiegje voor de eerste tijd?

@ Ro; fijn dat de bloedneuzen wat minder worden! Ik ben rhesus A negatief dus ik mag ook voor de bloedonderzoeken maar het stelt geloof ik niet veel voor, gewoon een prik bij iets van 27 wkn en dan nog een keer geloof ik....maar ik zal het nog even navragen hoe het nou zat.

Ik moet nog elke ochtend overgeven en ik heb echt opstartproblemen 's ochtends. Verder voel ik me steeds beter en ik begin al een buikje te krijgen. Ik begin me nu verheugen op het eerste moment dat ik het kindje ga voelen, ik kan niet wachten! Alleen mijn placenta ligt aan de voorkant dus het kan wat langer duren...

Ik heb net als jij Linfey er steeds meer vertrouwen in dat het goedkomt en dat we echt een kindje gaan krijgen, wat een heerlijke gedachte is dat!!!!!

Vrijdag 27 jan mogen we weer naar de verloskundige en hebben we ook een echo!

Uitgerekend: :love2:

Debbie     

Sofie        14 juli

Ro             

Linfey       

Afspraken: ::)

linfey:    31 jan. 1e termijn echo

14 feb. verloskundige

Ro:        16 feb. verloskundige

23 feb. 20-weken echo

Debbie: 

Sofie:    27 jan verloskundige en extra echo

5 maart  20-weken echo

He meiden,

Ik heb mezelf ook weer op het lijstje gezet!

Wij hebben de 20weken echo verplaatst dus in de 22ste week geloof ik want we gaan samen nog even een paar dagen weg! Heerlijk!

Dag dames,

Ik ben helemaal blij; mijn bloedneuzen zijn gelukkig verleden tijd en voel me prima!

@ Sofie; spannend hoor, vrijdag weer een echo. Geniet ervan. Ikzelf ben zwanger van de 2e en heb nooit een wiegje gehad en schaf er nu ook niet één aan. We hebben een ledikantje, waar onze eerste ook ingelegen heeft (hij heeft hier ca. 3 jaar in gelegen; hadden toen wel een groter bed al in zijn kamer staan, maar meneertje wilde in het ledikantje, het grote klom hij gewoon uit, was denk ik TE groot. Lekker vooruitzicht dat je nog even er tussenuit gaat; wij zeggen het ook zo vaak tegen elkaar, maar doen het eigenlijk nooit (zucht!). Wel balen dat je nog steeds last hebt van ochtendmisselijkheid, heb je toevallig al een ander ontbijt geprobeerd? Ikzelf heb nu speltbrood, dit bevalt me super! Van tarwebrood word ik helaas hs beroerd.

@Linfey; Succes dinsdag aanstaande met de termijnecho, spannend hoor! Ik vond het vanaf dat moment pas echt worden. Het gevoel is anders dan. Bedankt voor je reaktie op de bumbo stoel, het lijkt me wel erg leuk toe, dus ik ga er wel 1 kopen (zie op mp dat je hem ook zo weer verkopen kunt; gaan als warme broodjes weg!)

@ Debbie; Succes volgende week vrijdag. Wijzelf hebben de babykamer en nog veel meer spulletjes destijd gekocht via Babydump. Wij konden hier nogal wat korting krijgen. Grappig trouwens dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend, moet zeggen dat alles best wel snel gaat. Nu al 15 weken!

Groetjes,

Ro

Uitgerekend:[/b] :love2:

Debbie      19 juli

Sofie        14 juli

Ro             

Linfey       

14 feb. verloskundige

23 feb. 20-weken echo

Debbie:  03 februari verloskundige en echo

29 februari 20 weken echo

24 april 3D/4D echo

5 maart  20-weken echo

Hoi Girls,

Ik heb het lijstje ook weer aangepast met de dagen dat ik Mini weer mag zien.

@ Linfey, Wij gaan ook woensdag naar de 9 maandenbeurs, ben ook erg bang dat het in het weekend heel druk is dus wij hebben lekker vrij genomen van ons werk. Kom ik je misschien wel tegen ha ha ha.

Ik heb ook al een lekker buikje gekregen maar die heb ik al een paar weken, al vanaf een week of 10. In x keer zat tie er maar dat zal wel niet van Mini zijn maar mn darmen die uit zijn gezet. Dus iedereen kan het al goed zien.

@ Sofie, Ik weet het nog niet of ik Mini in een wiegje ga leggen. Ik kan die van mijn schoonzus krijgen daar heeft vorig jaar mn nichtje in gelegen dat vind ik dan wel leuk. Maar het ligt eraan of de kleur met mn babykamer overeen komt. Ik wil een wit babykamertje en het wiegje is ook wit maar weet niet of het het zelfde wit is, zo niet dan doe ik geen wiegje. Ik ga er niet 1 kopen voor dat eventjes.

@ Ro, Wat goed dat je bloedneuzen gestopt zijn, lijkt me zo verschrikkelijk.

Ja grappig hè dat we op de zelfde dag zijn uitgerekend. Nu maar kijken op welke datum het echt geboren gaat worden.

Groetjes Debbie

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

Linfey          6 augustus

14 feb. verloskundige

23 feb. 20-weken echo

24 april 3D/4D echo

5 maart  20-weken echo

Heey Meiden,

Heb mijn uitgerekende datum er ook bij gezet. Mocht het nog veranderen met de termijnecho a.s. dinsdag, dan pas ik het wel weer aan ;)

@ Debbie: haha, alleen weten we van elkaar niet dat we elkaar dan tegenkomen :P

Lekker snel trouwens zeg dat je al een buikje hebt. Heb ik ook wel, maar nog niet van de kleine. (had ik voor ik zwanger werd al) Begin nu wel te merken dat m'n gewone broeken strakker beginnen te zitten, dus het is wel aan het veranderen.

@ Sofie: heerlijk he, die gedachte dat het nu toch wel goed moet gaan komen :love2: Ik lig ook vaak al rond 21 uur in bed, dan is de energie gewoon op. Merk wel dat het langzaam iets beter begint te gaan trouwens.

Wel vervelend dat je nog steeds opstartproblemen hebt 's ochtends en dat overgeven er ook nog bij... Hier gaat het sinds deze week beter. Ben alleen super verkoude, dus voel me daar dan wel weer beroerd van, maja.

Ook jij al een buikje, leuk! Kan ook niet wachten hoor. ;D

Wij gaan geen wiegje kopen. Vind het wel schattig, maar het is maar voor zo kort. Wurmpje gaat gewoon in een ledikantje.

@ Ro: Wat super dat je bloedneuzen voorbij zijn :) Kan me voorstellen hoe waardeloos dat moet zijn zeg.

Wij hebben het kamertje nu ook bij de babydump gekocht. De service die ze daar bieden is echt super! Ben erg benieuwd naar alles, maar moet voorlopig nog ff wachten tot begin mei ;)

Liefs, linfey

Hey sofie,

Hoe was het vandaag bij de verloskundige? En een mooie echo gehad?

@ Linfey, das wel balen hè dat er levertijd op een kamertje zit. Als je het gekocht heb wil je het ook gelijk hebben. Tenminste dat heb ik altijd.

Ik ben vandaag naar Babypark in Gouda geweest. Weer ff kamertje en de kinderwagen bekeken die we willen bestellen. Heb wel de rest allemaal gekocht wat op het lijstje staat dat je moet hebben. Zo leuk allemaal.

Heb er 3 uur met mn moeder rond gelopen en nu weer alles uitgestalt boven staan. Kan er echt van genieten als ik op die kamer kom. :love2: :love2: :love2:

Groetjes Debbie

He meiden!

@ Debie; wat heerlijk dat je zo hebt geshopt! Ik heb toevallig van de week ook wat eerste dingetjes besteld op poespas.com , leuke nijntje dingen en ze hebben ook basispakketten rompertjes in de aanbieding, met van die fijne overslagrompers want kleintjes vinden het niet fijn als iets over hun hoofdje moet (tip van mn zus)

@ Linfey: leuk dat je al een kamertje hebt besteld! Wat genieten he en wat kun je nu verheugen op dat het er staat! Ik kon ook niet wachten op een beginnend buikje! Ik hoop voor je dat ie snel zichtbaar is!

Ik ben vanmiddag bij de verloskundige geweest en we hebben het hartje weer gehoord! Heerlijk geluid! Alleen ik moet dan lachen en dan schudt mn buik hahaha! En we hebben ook schopjes gehoord, te leuk! Ik moet volgende week even de huisarts bellen voor iets tegen de misselijkheid want dat moet nu echt overgaan.

Vanavond om 21u hebben we een echo dus dan hopelijk weer een feestelijke blik op ons kleintje!

Wij gaan maandag bij iemand kijken voor een ledikantje via marktplaats, ik ben benieuwd. We kopen een commode bij ikea.

Ik laat nog horen hoe de echo was!

liefs een hele blije Sofie!

@ Sofie, fijn dat alles goed gaat op de misselijkheid na dan. Hoop dat het met behulp van medicijnen snel verholpen is.

Heb je een goede echo gehad? Gekke tijd trouwens, 21:00 uur. Zo laat kan ik nooit terecht. Bij ons werken ze maandag t/m donderdag tot 17:00 uur.

Ik heb al een poosje een buikje, maar men zegt dat dit ook eerder komt als je van een 2e of volgende in verwachting bent. Vind het absoluut niet erg hoor, laat maar lekker groeien.

Verder gaat hier alles prima.

Allemaal een goed weekend gewenst met hopelijk weinig klachten.

Groetjes,

Ro

Hoi Ro,

Ja bizarre tijd hè? 9u 's avonds, maar wel handig ook! Ze zijn een paar avonden per week tot laat open. Het echocentrum zit bij de verloskundige dus wel heel praktisch eigenlijk. Bij de verloskundige kun je ook op een paar dagen in de avonduren terecht.

Kindje zag er goed uit en groeit volgens schema, je kon zien dat ie slokjes nam van het vruchtwater! Weer heerlijk om weer even gezien te hebben! We hebben voor 30 euro 20 minuten gekeken en een dvdtje meegekregen.

Gaan jullie nog extra echo's tussendoor doen om even te kijken? Wij willen ook nog wel een 3/4Decho doen!

Leuk hè een buikje!! Ik geniet er ook echt van! Ik heb dat ook gelezen dat je bij de tweede eerder toont, prima toch!

Geniet van het weekend allemaal en tot snel!

Ik zal zo het lijstje nog even bijwerken...

liefs Sofie

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

Linfey          6 augustus

14 feb. verloskundige

23 feb. 20-weken echo

24 april 3D/4D echo

Sofie:    24 feb afspraak verloskundige

5 maart  20-weken echo

Hoi Sofie,

Fijn dat je weer een glimp hebt kunnen opvangen van jullie kleine. Vind het erg mooi dat de techniek zover is dat je stiekum kunt gluren naar je kleine. Wel handig, die avondopenstellingen.

Wij gaan nog een 20-weken echo doen en gaan ook een pretecho doen (moet hier nog een afspraak voor maken). Dit gebeurt denk ik als ik ca. 24 of 26 weken zwanger ben. Dit doen we dan bij Babyview. Dan krijg je een aantal foto's mee en een dvd voor geloof ik iets van € 100,00. Dit kan ook op zaterdag gebeuren, dit willen wij graag, zodat we onze zoon mee kunnen nemen en hem hier ook goed bij kunnen betrekken.

Groetjes en fijn weekend verder.

Heey Meiden,

@ Sofie: wat leuk dat je je kleintje weer hebt gezien. Wij morgen morgenavond weer. Die avonden zijn inderdaad wel handig, want scheelt manlief weer vrije uren opnemen. We moeten om 21.15 uur.

Ik zou wel graag een pretecho willen, maar weet nog niet of ik manlief zover krijg... Wij krijgen namelijk ook al extra echo's met 28, 32 en 26 weken om de groei te meten, dus we mogen ook al extra kijken. Weet het dus nog niet...

@ Debbie: we konden het kamertje wel eerder krijgen hoor, maja, begin mei heb ik nog 3 maanden te gaan, dus is vroeg zat. Hebben we nu nog even de tijd om wat dingetjes te verven enzo. Ik vind het ook heerlijk om in zo'n grote babywinkel rond te struinen. Blijf leuke dingen zien, dus dat is soms wel lastig. We hebben al een hoop spullen, maar heb al gezien dat er nog genoeg aan te schaffen is ;)

@ Ro: mijn buikje begint nu ook een beetje te komen ;D Vandaag 13 weken, dus mag ook wel vind ik... haha. Wel leuk dat je zoontje het al zo meemaakt. Echt schattig!

Hoe zetten jullie die ticker eigenlijk onder je tekst? Ik had er wel 1 gemaakt, maar krijg hem er niet onder. Waar moet ik hem inzetten in mijn profiel?

Ik laat nog wel weten hoe de echo was.

Groetjes, linfey

Veel plezier met de echo Linfey! Wat is de reden dat jullie al standaard zo regelmatig mogen kijken?

Die ticker plaatsen; als je m gemaakt hebt moet je die ticker-code kopiëren en in je onderschrift plakken, de tekst die je nu hebt staan kun je gewoon laten staan. Ik moest de tweede nemen voordat het werkte (er staan verschillende codes).

Er is anders ook een topic waar het beschreven staat bij  'uitproberen'.

Succes!

Heb sinds dit weekend echt flinke pijn in mijn onderrug.....pff. Ik ga hopelijk komend weekend even wat kleding kopen die leuk staat, ik ben nu echt een beetje aan het schipperen met kleding. Ik zag in het hema-krantje aanbiedingen voor hema-ondergoed voor zwangeren!

Wurmpje doet het heel goed :love2: Al 7.5 cm, alles erop en eraan, kloppend hartje en was lekker actief daarbinnen.

Ook bij mij ligt de placenta tussen mijn buik en de kleine, dus zal ook nog wel even duren voordat ik het ga voelen.

De uitgerekende datum blijft staan, i.v.m. de IVF, maar eigenlijk was hij al groter dan hij zou moeten zijn met 13 weken en 1 dag. Was dit bij jullie ook zo?

@ Sofie: wij mogen vaker kijken, omdat mijn bmi te hoog is en omdat er hoge bloeddruk in mijn fam. voorkomt. Hierdoor hebben we een grotere kans op een heel groot of juist een heel klein kindje. Dit willen ze dus extra in de gaten houden en omdat dat met voelen bij mij wellicht lastig is, doen ze het met echo's. We zullen het wel zien...

Dat met die kleren herken ik ook hoor. Ik hang er nu echt tussenin. De zwangerschapsbroeken zijn eigenlijk nog te groot, maar m'n eigen broeken zitten ook niet lekker meer. Best lastig, maja. Groeit hard genoeg als het goed is.

Groetjes, linfey

Hey Linfey,

Dat is goed nieuws dat je weer een goede echo heb gehad, weer een geruststelling hè, tenminste dat vind ik.

Bij ons was de kleine steeds gemiddeld maar dat kan toch zo weer anders zijn volgens mij. Ik mag vrijdag weer dus dan kan ik je vertellen of het nog gemiddeld is.

@ Sofie, wat verveld zeg die rugpijn, hopelijk dat het even een moment is en niet dat je het nu blijft houden tot het eind.

Ik heb gelukkig nog steeds nergens last van alleen dat mijn buik al goed gegroeid is, maar dat vind ik niet erg. Kan iedereen het lekker goed zien.

Heb al wel een tijd zwangerschapsbroeken aan, mijn eigen broeken pas ik al een paar weken echt niet meer.

Bovenkleding pas ik gelukkig nog wel allemaal, alleen dan wat strakker maar loop nog niet voor schande ha ha ha.

Groetjes Debbie

@ Linfey Wat fijn dat alles goed was, leuk hè dat ie zo beweeglijk is!! Bij ons was ie bij 7 wkn eerst wat kleiner dan gemiddeld maar nu (16wkn) ligt ie precies op schema.

Goed dat je vaak echo's hebt zodat ze de kleine goed in de gaten kunnen houden.

@  Debbie Veel plezier vrijdag bij de echo! Wij hebben de laatste echo op een dvdtje mee naar huis gekregen, heerlijk om af en toe terug te kijken! En ik heb er ook een klein stukje van in de klas laten zien, ze leven zo mee die kinderen!

Rugpijn is wel wat dragelijker geworden, ik had het weekend een kast in elkaar gezet en dat is toch te veel geweest denk ik en toen zondag nog een flinke wandeling gemaakt....ik moet echt wat meer gas terug nemen dan gaat het beter.

Ik ben nu ook maar aan de zwangerschapsbroeken gegaan, zit veel lekkerder dan je eigen broek met een elastiekje om de knoop. Ik geniet echt van mijn buikje die steeds dikker en ronder wordt! Maken jullie ook af en toe een buikfoto?

Ik ben trouwens gister met zwangerschapsyoga begonnen! Heerlijk! Gaan jullie nog zoiets doen?

liefs Sofie