Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

Uitgerekend: :love2:

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

Linfey          6 augustus

Afspraken: ::)

linfey:    31 jan. 1e termijn echo

14 feb. verloskundige

Ro:        16 feb. verloskundige

23 feb. 20-weken echo

Debbie:  03 februari verloskundige en echo

29 februari 20 weken echo

24 april 3D/4D echo

Sofie:    24 feb afspraak verloskundige

5 maart  20-weken echo

Hoi Debbie,

Hoe was je echo gister?

Heey Meiden,

De ticker is gelukt. Bedankt voor de tips! ;)

@ Debbie: hoe was de echo??

@ Sofie: ik ga dit weekend beginnen met buikfoto's. Voor die tijd was er nog niet zoveel om op te foto te zetten, maar het begint nu wel te komen.

Ik wil binnenkort met zwangerschapszwemmen beginnen. Heb me al wel opgegeven voor een zwangerschapscursus, maar dat is pas in juni, dus tot die tijd maar op een andere manier bezig zijn. Hier wordt ook zwangerschapsyoga en pilates gegeven, maar twijfel of het iets voor mij is. Misschien binnenkort toch maar een proeflesje wagen...

Fijn weekend allemaal!

Groetjes, linfey

Hoi Sofie en Linfey,

Heb helaas gisteren geen echo gehad. Wel een hartje gehoord gelukkig.

Ik dacht echt dat ik weer een echo zou krijgen, nou mooi niet. Ik had me moeder al meegenomen want dat vind ze

helemaal leuk. Was het toch geen echo, balen...........

Maar het hartje klopte goed, mn bloed, gewicht en bloeddruk was ook allemaal goed en dat is toch het belangrijkste.

Nu maar wachten op de 20 weken echo want dan mogen we mini echt zien!!!

Alles nog goed met jullie?

Groetjes Debbie

@Debbie, fijn dat je het hartje weer gehoord hebt. altijd een bijzonder moment.

Wij hebben inmiddels een afspraak gemaakt voor een pretecho, dit hebben wij met onze zoon ook gedaan; erg leuk, krijg je foto's en een dvd mee. De pretecho is zaterdag 31 maart. Heb er erg veel zin in.

Vandaag hebben we met onze zoon behang en rolgordijn uitgezocht, hij krijgt een stoere jongenskamer met cars.

De kamer waar hij nu slaapt hoeven we dan (gelukkig) niets aan te doen. Alleen het ledikantje moet er nog bij in, verder staat alles er nog in. Dit wordt dan de babykamer. Herald is hier erg mee bezig, het knuffeltje van de baby zit al een heel erg Heraldluchtje aan. Dit vinden we niet erg en laten we maar zo, voor de geboorte gaan we nog wel een keer het knuffeltje uitwassen en dan mag Herald er zijn luchtje nogmaals aan maken. Ben benieuwd of de baby dan ook heel erg naar onze zoon toe zal trekken; ze zeggen wel eens dat je bv een kledingstuk van jezelf (ongewassen) bij de baby moet leggen, dan zou hij/zij niet zo eenzaam zijn, zich meer geborgen voelen. Dit heb ik alleen maar gehoord, of het waar is weet ik overigens niet.

Verder gaat het met mijzelf prima, heb gelukkig geen kwaaltjes (meer). Wel wordt het fietsen erg zwaar, vooral het op en af de fiets tillen van onze 20 kg wegende zoon. Helaas kan hij zelf nog niet zo goed fietsen en de school is ca. 2 tot 3 km verderop. Hierom gaan we binnenkort kijken naar een aanhangfiets, dit is een fiets met 1 wiel (achterwiel) welke aan het zadel van de ouderfiets wordt gezet. De aanhangfiets zitten trappers aan, zodat hij mee kan fietsen en hij kan zich vasthouden aan een stuur. Ben benieuwd.

Mijn buik heb ik nog niet gefotografeerd, weet ook niet of ik dit zal doen overigens. Mijn buikje is wel al aardig gegroeid, ben denk ik ongeveer even dik als ik was aan het eind van mijn vorige voldragen zwangerschap.

Verder ga ik niet naar zwangerschapscursussen, denk dat ik het van vorige keer nog wel weet (en daarbij, er is nog nooit 1 in blijven zitten, eruit komen ze wel, op wat voor manier dan ook!  :sm53:)

Iedereen een goed weekend gewenst en tot schrijfs,

Ro

Heey Meiden,

@ Debbie: balen zeg dat je geen echo had. Je kijkt er toch heel erg naar uit iedere keer. Wel fijn dat verder alles goed was en dat jij (en je moeder) het hartje hebben horen kloppen.

@ Ro: fijn dat alles goed gaat. Kan me voorstellen dat het best zwaar is zo'n "grote" man al thuis. Ik werk op een kdv en begin nu wel te merken hoe zwaar dat tillen soms is, vooral nu. Wel leuk dat hij er zo mee bezig is :D Die aanhangfiets is dan wellicht een goed idee. Zal hij misschien ook nog wel erg interessant en stoer vinden om mee te trappen met mama. Veel plezier!

Afgelopen donderdagavond laat is mijn nicht bevallen van haar eerste dochtertje. Hele avond beetje krampjes gehad, maar niet heel erg. VK gebeld, bleek ze al 7 cm (!) ontsluiting te hebben en 1 1/2 uur later was Zoë geboren. Zo makkelijk en dat voor een eerste. Zei al; dat wil ik ook wel in augustus ;) Moeder en kind maken het uitstekend, dus binnenkort op kraamvisite.

Groetjes, linfey

@ Linfey. Van harte gefeliciteerd met je achternichtje. Veel plezier op de kraamvisite.

Weet trouwens niet of het zo fijn is om zo snel te bevallen, wel lekker dat ze weinig last gehad heeft. Soms hoor je wel andere verhalen! (waar je NU uiteraard helemaal niet op zit te wachten)

Gaat er nog iemand voor een pretecho trouwens?

Groetjes,

Ro

@ Linfey, gefeliciteerd met je achternichtje, gaat alles nog goed?

@ Ro, wij gaan ook een pretecho laten maken, 24 april geloof ik als ik het goed heb.

Vind ik wel leuk om te laten doen en ook voor de opa's en oma's die mee mogen, die vinden het ook helemaal leuk.

Groetjes Debbie

Joehoe, ik ben helemaal blij. :bigsmile:

Sinds een paar dagen kan ik 'spelen' met de baby. Als ik op bed lig en mijn hand op mijn buik leg, dan voel ik iets hards aan 1 kant (ietsje drukken; hoeft lang zo hard niet als de verloskundige of gynaecoloog bij een controle doet  :), dit is volgens mij onze frummel. Ga ik mijn hand verplaatsen dan voel ik op een gegeven moment dat het iets hardere ook met mijn hand meegaat. Denk dat ons kindje naar mijn hand aan het zwemmen is. Erg leuk, kan niet wachten dat het ook aan de buitenkant voelbaar is, dan wordt het voor mijn beide heren ook wat tastbaarder.

Ben hier zo blij mee dat ik dit graag met jullie wil delen.

Heeft iemand anders dit ook?

Liefs,

Ro

Hey Ro,

Wat gaaaaaaaf zeg.

Ik voel nog helemaal niets, balen!!!!!!!!!!!!

Maar dat zal toch geen weken meer duren, hoop ik dan maar.

Groetjes Debbie

Hoera Ro wat leuk!!!!! :love2:

Ik dacht dat ik er nog veel geduld voor moest hebben om iets te voelen omdat de placenta aan de voorkant ligt maar gisteravond voel ik opeens 3 schopjes!!! Ik ben echt helemaal in de gloria! Wat een geweldig gevoel!

En wat jij beschrijft heb ik ook, dat ik denk dat ie op een plek ligt en dat ik daar dan mijn hand leg en dan voel je zeg maar volume achter je hand. Dat spelen ga ik ook proberen!!

Wat een geweldige stap is dit weer!

Debbie nog even geduld het zal vast niet lang meer duren!!!!! :sm33:

Heey Meiden,

Ro en Sofie; wat geweldig! Lijkt me zo fantastisch om te voelen.

@ Ro: wat leuk dat je er ook al mee kan spelen. Geweldig!

@ Sofie: fijn om te lezen zeg. Dat betekend dat er voor mij ook meer hoop is om het sneller te gaan voelen, want bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant, dus dat kan nog wel een flinke tijd duren. Wie weet...

@ Debbie: weet zeker dat je die kleine ook snel gaat voelen.

Gelukkig mag ik nog even wachten ??? Vindt het wel erg leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat hoor! Wel jammer dat ik er nog een paar weekjes achteraan hobbel, maja. Vandaag ook alweer 15 weken en morgen voor het eerst het hartje luisteren bij de VK. Ben zo benieuwd :love2:

Ik weet nog niet of wij een pretecho gaan doen. Ik zou het wel heel graag willen, maar weet niet of ik manlief kan overtuigen... We krijgen sowieso al extra echo's i.v.m. de groeicontrole, dus weet ook niet of het dan nog echt nodig is.

Wil wel richting het einde een mooie fotoshoot laten maken. Volgende week wil ik ook gaan beginnen met zwangerschapszwemmen. Lijkt me wel lekker, bezig zijn, maar toch ook op een ontspannen manier.

Vraagje: ik meet zelf mijn buik ook 1x per week op om te kijken hoe het groeit. Maar hij lijkt te krimpen ??? Heb het idee dat de bobbel die eerst alleen aan de onderkant zat nu gewoon wordt verdeeld over de rest van mijn buik, waardoor die in z'n geheel wat boller is en niet meer alleen onderaan. Herkennen jullie dit? Ik ben trouwens ook nog niet aangekomen. Vind het niet heel erg, maar vraag me dan toch gelijk weer af of dat wel goed is :-[ Morgen ook maar even met de VK overleggen.

Groetjes, linfey

Oh Linfey wat leuk dat je morgen naar het hartje mag luisteren! Zo'n mooi geluid! Ik moest zo lachen van geluk dat ze daarna opnieuw kon beginnen met zoeken! haha

Je buik verdeeld zich echt wat meer dus ik kan me voorstellen dat meten lastig is. Ik ben al wel wat kilo's aangekomen 4 ofzo. Ik heb ook al echt een flinke buik maar volgens mij komt dat ook omdat ik m 'laat hangen', op zwangerschapsyoga heb ik nu geleerd het kindje wat meer richting mijn wervelkolom te dragen en dat moet dan weer schelen in de lage rugpijn die ik heb. Het kan liggen aan de hoeveelheid vruchtwater die je hebt hoe groot je bui is, las ik op internet.

Ik ga de volgende keer ook even vragen of ze kan aangeven waar de placenta precies ligt want ik voelde de schopjes wat lager in m'n buik en de bewegingen naar mijn hand vooral aan de zijkanten van mijn buik en dat zijn dan misschien wel de plaatsen waar de placenta er niet voorligt....

Nou ik hoop dat je morgen lekker kunt genieten van het hartje luisteren!

liefs Sofie

Vandaag het hartje gehoord :love2: Geweldig!

Alles was goed met de kleine en het groeit goed.

Ga morgen bellen voor de 20 weken echo en

14 maart weer naar de VK.

@Linfey, fijn dat je het hartje gehoord hebt, ik vind dit zelf elke keer weer geweldig. Toch weer een bevestiging dat alles nog goed is. Weer spannend, de 20 weken echo. Ik mag volgende week donderdag voor de 20-weken.

@Sofie, wat heerlijk dat je echte schopjes gevoeld hebt. Nu nog leuk lijkt me, later in de zwangerschap misschien wat minder, omdat onze wondertjes meestal toch 's nachts actief schijnen te zijn.

Ikzelf ben ook nog niets aangekomen, ik ben ca. 2 kg afgevallen, maar kan wel iets missen hoor! Bij mijn zwangerschap waaruit zoon Herald geboren is, was ik aan het eind van de zwangerschap 14 kilo lichter (en zat ik bijna op mijn streefgewicht  :D)

Goed, hier laat ik het eerst ff bij, ga zo mijn bedje opzoeken ('t is pas 21:21 uur, maar ben gewoon moe).

Wordt vervolgd dus...

Liefs,

Ro

Vandaag weer afspraak bij de verloskundige gehad.

Het hartje weer gehoord :sm33:, was wel ff spannend trouwens, ze konden het niet vinden..

Ons frummeltje ligt momenteel (waar ze de hartslag gevonden hadden) net boven de navel, ze zochten in 1e instantie lager. De verloskundige was echter niet bang of zo, aangezien ik al een forse buik heb voor 18 weken zwangerschap.

Volgende week de 20 weken echo, dat schijnt met 19 weken al te kunnen en dit kwam hun beter uit ivm vakantie de week erop en met 4 weken (15 maart) weer een controle-echo.

Groetjes,

Ro

Hoi Ro,

wat heerlijk dat je het hartje weer hebt gehoord! Het blijft toch spannend hè?! En volgende week al de 20wkn echo! Wij moeten wachten tot 21wkn en 5 dgn dan kan het nog net, we moesten de afspraak verzetten omdat we dan nog een paar dagen weg wilden en eerder lukt niet maar het kan nog net dus wij moeten nog even geduld hebben, ik heb erg veel behoefte op het moment om ons kindje weer even te zien of op z'n minst te horen, gelukkig volgende week wel een controle dus dan kunnen we het hartje luisteren.

@ Linfey; weet je al wanneer je de 20wkn echo hebt?

@ Debbie; hoe gaat het nu bij jou?

Zijn jullie ook zooooo moemoemoe!! Ik zit 's avonds echt te wachten tot mijn eten een beetje gezakt is zodat ik naar bed kan. En de meeste nachten ben ik een gedeelte van de tijd wakker terwijl ik moe genoeg ben maar slapen wil dan niet...Mijn misselijkheid is nu wel eindelijk weg, soms nog bij vlagen maar niks vergeleken bij wat t was.

Hoe is het bij jullie met kwaaltjes?

liefs

Heey Meiden,

@ Ro: geweldig dat je het hartje weer hebt gehoord! Ik vond het afgelopen week ook zo mooi. Wel lekker dat die kleine al zoveel ruimte heeft in je buik.

@ Sofie: wij hebben 27 maart de 20-weken echo. Ik ben dan 21 weken en 1 dag zwanger.

Ik heb wel meer energie overdag, maar eigenlijk is dat meestal tussen 21 en 21.30 uur wel op. Gister tot ff na 22 uur blijven zitten op de bank, maar dat was toch te lang. Kwam vanochtend pas om 11 uur (!) mijn bed uit. Gelukkig dat ik vrij was, maar dat is dus niet zo handig.

De misselijkheid is hier ook wel nagenoeg weg. Afgelopen woensdag nog wel flink overgegeven, maar had de dag ervoor een hele emotionele en zware dag gehad. (manlief jarig, hartje van wurmpje voor het eerst gehoord en mijn konijntje moeten laten inslapen) Beetje teveel emoties voor 1 dag denk ik en daardoor ook slecht geslapen...

Ik heb wel veel "krampjes" in mijn buik en als ik een volle blaas heb krijg ik daar ook pijn van. Hebben jullie dit ook?

@ Debbie: hoest met jou? De kleine al gevoeld inmiddels?

Woensdag 9-maandenbeurs. Heb er super veel zin in!

Fijn weekend allemaal!

Liefs, linfey

Hey Meiden,

Wat goed om te lezen dat inmiddels iedereen zich weer lekker voelt.

Alleen dat moe zijn, heb er ook zo veel last van. Ik lig nu bijna ook iedere avond rond 21 uur op bed en dan kan ik

nog niet mn bed uitkomen s'ochtends. Ik slaap ook echt als een blok, wordt niet 1 keer wakker s'nachts.

Maar goed volgens mij heb bijna iedereen het wel als ik het zo lees.

Ik voel Mini nog steeds niet, zo jammer.

Woensdag inderdaad lekker naar de beurs, lekker kamertje en kinderwagen bestellen en wie weet wat nog meer ha ha ha.

Hebben jullie ook die twijfels of het allemaal nog wel goed is met je Mini?

Misschien komt het omdat ik ook nog niets voel, ik weet dat het ook pas met 20 weken kan zijn maar wil zo

graag een teken van leven. Vind het ook zo lang duren iedere keer dat je 4 weken moet wachten voordat je weer een echo krijg of het hartje mag horen. Niet goed voor de twijfels.

Maar goed ook dat probleem heeft volgens mij iedereen wel.

Wacht maar gewoon de 20 weken echo 29 februari af.

Groetjes Debbie

Hoi debbie,

heel herkenbaar wat je schrijft....ik heb ons kindje al n paar dagen niet zo duidelijk meer gevoeld dus ik ben me ook zorgen aan t maken, gaat alles nog wel goed? N maand wachten om weer naar de verloskundige te mogen duurt mij ook veel te lang! Ik was de afgelopen dagen in staat om te bellen om te vragen of ik even mocht komen om t hartje te luisteren maar manlief probeert me rustig te houden. Volgende week vrijdag hebben we n afaspraak.

het zal er wel bijhoren deze onzekerheden....

ik hoop dat je heerlijk kunt genieten op de beurs, lekker veel kopen! Veel plezier!!

liefs sofie

Heey Meiden,

Inderdaad heel herkenbaar hoor. Ondanks dat de "onzekere" periode al ff voorbij is blijf ik het ook moeilijk vinden om erop te vertrouwen dat alles gewoon goed gaat komen. Die bevestigingen iedere keer zijn erg fijn, maar ff daarna slaan toch de twijfels en de onzekerheid weer toe. Vind het wel erg jammer, want wil vooral genieten, maar dat is ook voor mij erg moeilijk. Hier is manlief ook heel rustig en die zegt ook; het komt wel goed. Denk dat de manier waarop we zwanger zijn geworden gewoon toch een hoop twijfel met zich mee blijft brengen, omdat het (in ieder geval voor mij) nog steeds zo ongelooflijk is dat ik echt zwanger ben.

Woensdag op de beurs maar weer even extra genieten dan!

@ Debbie: ook veel plezier!

Liefs, linfey

Hey ladies,

Ik vind het inderdaad ook fijn om naar de verloskundige te gaan, zodat je weer het hartje kunt horen en weet dat alles nog goed zit. Het is voor onze frummel misschien wel lekker om meer ruimte te hebben, maar ikzelf ben hem/haar helaas kwijt momenteel; kan niet zo goed meer met hem/haar spelen, simpel omdat ik het niet goed meer kan voelen.

Ikzelf ben 's avonds vaak ook wel redelijk vroeg moe, maar moet er 's nachts helaas wel vaak uit om te plassen (dit doe ik overdag praktisch nooit!). Als ik thuis ben, ga ik ook al zoveel mogelijk met mijn benen omhoog; denk dat dit wel kan schelen, maar dan nog..... duurt het soms uren voordat ik naar het toilet moet. :(

Mijn brok in mijn keel gevoel is helaas ook nog niet weg, sta er vaak 's ochtends mee op, dan ga ik met mijn hoofd naar beneden zitten, beetje aandrukken met handen en probeer deze weer omhoog te drukken. Meestal zakt het dan wel. Af en toe komt er helaas meer los dan me lief is en begin ik de dag met spugen.

Trouwens onlangs heel iets geks meegemaakt, we hadden wat op marktplaats aangeboden en kregen een reaktie van een mevrouw met dezelfde naam als die wij voor onze frummel in gedachten hadden als meisjesnaam. MOEST er gewoon elke keer naar kijken. Was volgens manlief wel een leuke vrouw om te zien trouwens...  Zullen we dan een meisje krijgen? Denk er nog steeds aan en we willen het eigenlijk niet weten..... (of toch wel?? -> tja volgende week gaan we beslissen hierover)

Ik wens alle dames die naar de 9-maanden-beurs gaan veel plezier. Heb gehoord dat het errug leuk moet zijn.

Groetjes,

Ro

Heey Meiden,

9-maandenbeurs was super leuk, druk en vermoeiend. Ben gesloopt, maar vond het wel super. Ook het hartje gehoord op de beurs. M'n moeder en zus vonden het ook super om te horen.

Hoe heb jij het gehad Debbie?

Wel een beetje spijt dat ik heb gezegd dat ik morgen kom werken (invalwerk), maja, we zien wel hoe het morgen gaat...

Ik ben gisteravond voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest en het was erg leuk. Ga voortaan iedere dinsdagavond, want het beviel me uitstekend. Eerst actie en daarna heerlijk ontspannen en dobberen in het water.

Bij jullie ook alles goed verder?

Liefs, linfey

Net terug van 20-weken echo. Alles was gelukkig goed. :sm16:

Tja, garanties krijg je natuurlijk nooit, maar er zijn heel wat dingen uitgesloten.

Leuke beelden van onze frummel gezien en mooie fotootjes meegekregen.

Helaas ligt wederom, net als bij de zwangerschap van onze zoon Herald de placenta aan de voorkant.

Daardoor kan het zijn dat ik pas na 28 weken iets ga voelen, dat mijn mannen het voelen kan nog wel langer duren helaas.

Ben gewoon erg blij te weten dat alles oké is.

Groetjes,

Ro

Hoi Ro wat fijn dat alles goed was! Toch weer een opluchting en een stap verder.

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar toch voel ik ons kindje al....aan de zijkanten en in de onderkant van m'n buik dus misschien ligt de placenta daar dan niet in de weg. Ik hoop dat je jullie kindje binnenkort ook mag voelen. Ik vind het heel fijn om kleine berichtjes uit m'n buik te krijgen.

Hoi Linfey wat leuk dat je zo genoten hebt op de 9maandenbeurs! Heb je veel gekocht? Helemaal tevreden? En zwangerschapszwemmen klinkt ook goed! Lekker ontspannend dat dobberen denk ik! Ik doe zwangerschapsyoga, ook fijn en lekker dat je een beetje vroeg mag beginnen. Heb je ook een keer een partnerles?

@Debbie hoe vond jij het op de 9maandenbeurs? En hoe voel jeje? Ik moet zeggen dat de onzekerheid bij mij  nu aan het afnemen is omdat ik nu een paar keer per dag/nacht berichtjes uit mn buik krijgt dus dat voelt heel goed. Maar de 20wkn echo vind ik nog wel spannend....

liefs

Hoi Meiden,

Ben gisteren ook op de 9 maandenbeurs geweest,erg leuk, maar vond het een ramp om er te komen. We zijn 3,5 uur

bezig geweest om er te komen. Parkeren was een ramp en die fille  >:(. Maar goed ben blij dat we geweest zijn.

Heb het kamertje en kinderwagen besteld en een paar hebbe dingetjes gekocht.

En ik heb nog een echo laten maken, ff voor mijn gevoel zodat ik kon zien dat Mini nog in leven is. Dus ben gerust gesteld. Begrijp nu ook waarom ik nog niets voel wat ook bij mij zit dus de placenta aan de voorkant. Dus het kan nog wel ff duren voordat ik wat ga voelen maar ik weet dus nu wel waarom, gelukkig.

@ Linfey, heb jij  nog wat op de beurs gekocht?

@Ro wat fijn om te lezen dat alles met de 20 weken echo goed was. Ik heb de echo as woensdag, spannend!!!

Groetjes Debbie