Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

Heey Meiden,

@ Ro: wat heerlijk dat je zo hebt genoten van de pretecho. Haha, dus jij ook al zo'n kleine druktemaker daarbinnen?! Hier ook hoor ;)

Toch altijd wel fijn geregeld he in die ziekenhuizen...? :-\ Nou ja, je hebt het gehad en dan er maar vanuit gaan dat alles goed is.

@ Sofie: zeker al veel zin in morgen? Heel veel plezier alvast!

Ik ben nog niet echt aan het aftellen, soms, maja, het duurt nog ff. Vandaag nog 4 maanden.

Op mijn werk waren ze erg relaxed. Ze vonden het vooral erg vervelend voor mij en hopen dat ik er niet al te veel last van ga hebben, dus dat was in ieder geval wel fijn om te horen. Vandaag weer bij de fysio geweest, inderdaad oefeningen en verder kan ze helaas ook niet zo veel voor me doen. Het is dus oefenen, oefenen, oefenen en hopen dat het niet erger wordt dan nu. Ben nu spulletjes voor de kleine aan het zoeken op marktplaats en zo en ben aan het puzzelen geslagen ;D je moet toch wat als je vooral thuis zit.

@ Debbie: wat fijn dat alles weer goed was met mini. Is toch altijd weer erg fijn om die bevestiging te krijgen he?!

Groot gelijk dat je hebt besloten om voor 1 baan te gaan ipv 2. Dat is straks waarschijnlijk ook anders niet te combineren met die kleine erbij. Maar zal inderdaad wel ff wennen zijn voor je van 5 naar 2.

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Kan dus niet zo veel, dus maak ook niet zo veel mee. Morgen wel even naar de baby-dump en de prenatal, ben ik er weer ff uit. a.s. dinsdag komt er iemand van de kraamzorg voor het eerst langs. Is die bij jullie ook al geweest? Vrijdag weer controle bij de VK en heb een afspraak staan voor de 1e groei echo op 15 mei. Mijn ouders gaan dan mee, dus dat vind ik wel erg leuk.

Fijne paasdagen allemaal!

Liefs, linfey

Hey meiden,

Lekker hè een lang weekend! Wij hebben zaterdagochtend de 3/4D echo gehad maar ons kindje had zijn/haar gezichtje goed verstopt....ik heb nog rondgelopen en ze heeft nog wat aan m'n buik geschud en erin geduwd maar t wilde niet tevoorschijn komen....we hebben nog wel met de gewone echo even kunnen kijken.... Gelukkig mogen we dinsdagochtend voor een herkansing, hopelijk is ie dan niet meer zo verlegen en anders moeten we maar geduld hebben voorlopig :-)

@Linfey marktplaats doorspitten kan een tijdrovend klusje zijn maar ik vind het altijd wel leuk om een beetje te schat zoeken ;-). Onze kraamzorg had ook gebeld voor een afspraak maar ze konden alleen maar op 1 bepaalde dag en bepaalde tijd en dat was midden op mijn werkdag dus ik heb gevraagd of het een andere keer kon....ik dacht ook dat dat allemaal veel later zou zijn die afspraak. Wat moet je dan allemaal in orde hebben?Ik heb nog niks gewassen en gesorteerd ofzo en bed natuurlijk nog niet op klossen....wat komen ze eigenlijk bekijken?? Ik zal hun brief en folder er nog eens op naslaan.... Ik ben benieuwd hoe jouw bezoek is gegaan Linfey, morgen toch?

@Ro wat moet je nog lang wachten op de uitslag.....als er wat aan de hand zou zijn zouden ze je toch wel eerder bellen neem ik aan? Of is het niet zo'n acuut probleem? Ik moet wel bloedprikken maar dan ivm rhesusfactor.

@Debbie lekker hè dat je mini nu gewoon regelmatig voelt, dat geeft toch steeds weer even bevestiging dat het allemaal goed lijkt te gaan, tja en af en toe het hartje kunnen horen vind ik helemaal een feest, vrijdag lekker weer en waarschijnlijk morgen ook nog wel even bij de herkansing van de pretecho.

Hoop dat iedereen genoten heeft van een lang weekend vrij!

liefs

Hopelijk heeft iedereen fijne paasdagen gehad. Bij ons ging ook wel redelijk.

We zijn eigenlijk blij als de school weer begint, onze zoon slokt al onze tijd en energie op momenteel.

Als we niet met hem bezig zijn, gaat hij gewoon negatieve aandacht opeisen (dingen stukmaken en zo).

@Sofie, jammer zeg dat je het gezichtje slecht zag. Ikzelf had ook minder zicht op dit babytje dan destijds op onze zoon omdat het kindje momenteel helemaal opgekruld ligt met de voeten naast de oren. Hierdoor zien we dus benen, knieën en placenta i.p.v. volledig gezicht. Als jullie het leuk vinden, kan ik binnenkort wel ff wat fotootjes van de pretecho plaatsen trouwens. Hoop dat jullie beeb vandaag een beetje meer van zichzelf heeft laten zien; laat je het nog ff weten?

Stel a.j.b. niet te veel voor bij het langskomen van kraamzorginstantie. Ze nemen gewoon een en ander met je door; denk je hier aan en denk je daar aan? Je hoeft echt nog niet alles gewassen en gestreken hebben hoor, als je de spulletjes nog niet eens in huis hebt, zullen ze daar misschien wat van zeggen, maar niets ernstigs hoor! Als je beloofd dat je "het lijstje" wat ze graag willen tegen die tijd in huis hebt, is het wel goed. Ikzelf heb nu met de zwangerschap van onze tweede gewoon een telefonische afspraak gehad, bij de eerste doen ze een huisbezoek.

Ga donderdag weer op controle naar de vk, ga er van uit dat ze dan de uitslag hebben van het bloedonderzoek, dit zou ca. 1 week duren; met de paasdagen ertussen weet ik dus niet of ik donderdag bericht hierover heb of niet, Zo niet, geen bericht, goed bericht. Voor de rhesusfactor moet ik ook nog bloedprikken; wanneer weet ik nog niet.

Verder zijn we nog naar Babydump geweest, hier hebben we (heel goedkoop!) een babycot heet dat geloof ik gekocht. Het is net een tentje die je zo kunt uitvouwen met een gaas aan de zijkanten welke ongedierte tegenhoudt. Het is tevens een box. Dan moet je er stangen in doen voor stevigheid en zo. Degene die we gekocht hebben, was een showmodel en had een klein gaatje in het gaas zitten. Wij gaan dit gewoon maken met een klein stukje tape aan beide kanten. Het kostte nieuw € 150 en wij mochten hem meenemen voor € 40. Dit konden we gewoon niet laten liggen.

Hebben jullie nog leuke dingen gedaan/gekocht?

Groetjes en tot horens,

Ro

Heey Meiden,

@ Ro: denk dat je zoontje door heeft, dat hij niet lang meer de enige zal zijn die de aandacht van papa en mama krijgt. Hopelijk gaat het beter nu hij weer lekker naar school is en afleiding heeft... Sterkte ermee

Dat bezoekje van de kraamzorg stelde inderdaad niet zo veel voor, maar was wel ff fijn. Ze heeft het een en ander verteld en wij konden nog vragen stellen, dus dat was wel handig. Vanwege mijn bekkeninstabiliteit krijg ik wel 10 uur extra kraamzorg. Dat vind ik wel fijn, dan kan ik na de bevalling tenminste echt even rustig aan doen, waardoor de klachten hopelijk sneller verdwijnen.

Morgen weer controle... leuk! Zou wel handig zijn als ze de uitslag al hebben inderdaad. Ik mag vrijdag weer voor controle.

Zaterdag bij de prenatal en babydump nog wat kleertjes gekocht, speeltjes en een boxkleed van nijntje. Helemaal blij mee :)

@ Sofie: een lekkere dwarsligger? Zonde zeg dat het zo slecht te zien was. Hoe is het gisteren gegaan in de herkansing?

Zoals hierboven stelde het bezoek niet veel voor hoor. Je hoeft ook nog niks klaar te hebben, want dat is allemaal nog erg vroeg. Ik heb een lijst gekregen met wat ik allemaal moet hebben, maar het meeste daarvan heb ik al of is besteld, dus dat komt wel goed. Wel handig als je zelf nog met dingen zit of vragen hebt. Ik had mijn vragen maar opgeschreven van te voren, want vergeet zoveel :-[

Nog wel een vraagje voor jullie;

De kraamzorg vertelde dat het wordt geadviseerd om de kleine na de bevalling een tijd op je eigen kamer te hebben met slapen (wel in eigen ledikant/wieg) Eigenlijk was ik dit helemaal niet van plan, maar nu ga ik toch twijfelen... Hoe denken jullie hierover? En Ro: hoe heb jij dat bij Herald gedaan?

Liefs, linfey

@ Linfey, veel plezier vrijdag maar weer. Altijd leuk. Ik hoop idd dat ze morgen voor mij de uitslag hebben, maar goed, geen bericht is goed bericht denk ik maar. Het hartje horen is ook altijd wel een bijzonder moment, hoewel ik nu wel zeker weet dat alles goed is, aangezien onze frummel erg actief van binnen is en ook zichtbaar aan de buitenkant bij tijd en wijle.

Wat ik gedaan heb met Herald is wellicht heel apart, ik heb bij Herald op de kamer geslapen. Hij in zijn ledikantje en ik nog op het bed op klossen. Mijn man kon toen lekker fris en fruitig opstaan en het huishouden draaiende houden (naast zijn eigen werk). Ik gaf borstvoeding; heb dit 1 jaar en 9 maand volgehouden, dus het meeste werk kwam toch op mij neer. Het enige wat manlief kon doen was luiers en uiteraard overdag lekker de baby op schoot nemen en laten boeren en zo na de voeding, 's nachts vonden wij dit niet handig. Met de baby op komst willen we hetzelfde doen. Ik op de kamer van de baby en manlief kan dan voor zoon Herald zorgen en naar school brengen, zodat ik in alle rust kan opstaan (als dit al wil; van Herald ben ik nogal lang onthand geweest). Maar ...... de tijd zal het leren of het nu ook weer handig is of niet.  Een babyfoon hebben wijzelf trouwens NOOIT gebruikt, mijn ouders en onze oppas willen niet zonder, maar wij voelden ons hier dankzij onze kraamhulp prima bij.

Groetjes en tot horens maar weer,

Ro

Hoi Linfey,

De meningen zijn er ook erg over verdeeld, de 1 vind het goed en de ander vind dat het gelijk aan zn eigen kamertje moet wennen.

Ik weet eigenlijk ook nog niet echt wat wij gaan doen, heb wel een wiegje dus het kan op onze kamer gezet worden als we willen.

Ik zie het wel op dat moment wat voor gevoel ik daarbij heb. Als ik er een goed gevoel bij heb doe ik het en anders niet.

Groetjes Debbie

Gisteren weer afspraak bij verloskundige gehad. Uitslag van bloedonderzoek was binnen, geen zwangerschapssuiker gelukkig.

Hartje niet echt gehoord, ze kon het niet goed vinden......  Maar ik weet wel zeker dat alles oké is, onze frummel is zo actief dat het echo-apparaatje haast van mijn buik gestoten werd!

Volgende week afspraak voor bloedprikken voor rhesusfactor. Controle-afspraak nu met 3 weken op 3 mei (oh, wat gaat dat snel zeg!) Dan nog ff en dan mag ik om de 2-weken.

Beginnen jullie ook al lasten te krijgen? Mijn buik begint aardig in de weg te zitten, kan mijn veters nog wel strikken maar ben wel al een beetje moe als ik dit 'karwei' klaar heb. Mijn buik is ook al behoorlijk dikker als bij Herald. (volgens mij ben ik zelfs nu al net zo dik als met Herald op het eind).

@Linfey, ik hoop dat je vandaag weer genoten hebt van je afspraak.

Groetjes,

Ro

Heey Meiden,

Vanmiddag weer bij de VK geweest en alles was weer prima! Over 4 weken weer terug komen. Moet tussen de 24 en 28 weken ook bloed laten prikken om te checken op suiker, dus binnenkort ff langs het ziekenhuis. Hier gaat het blijkbaar weer anders. Moet een bepaalde lunch eten en dan 2 uur later bloed laten prikken, dus hoef daar niet een paar uur te blijven (gelukkig)

De afspraak voor de 1e groei echo moet ik wel veranderen, want had een afspraak gemaakt bij de echopraktijk hier, maar kreeg vandaag te horen dat de echo in het ziekenhuis moet worden gedaan, dus maandag even bellen voor een afspraak daar.

Bedankt voor jullie tips over het slapen op het kamertje of niet. Denk dat ik gewoon kijk hoe ik er over denk als de kleine geboren is en dan zie ik wel wat we doen.

@ Ro: fijn dat de uitslag goed was. Wel jammer dat ze de hartslag van die kleine niet goed kon vinden. Gelukkig heb je ook zo'n lekkere stuiterbal in je buik, zodat je wel voelt dat het goed is ;D

Buik zit nog niet heel erg in de weg, maar door de bekkeninstabiliteit gaan een hoop dingen niet of niet zoals ik graag zou willen. Gisteren maar een rolstoel gehaald, zodat ik er af en toe ook nog wat langer op uit kan, omdat het lopen gewoon haast niet gaat. Manlief moet alleen wel duwen, dus die kan z'n armspieren trainen de komende tijd ;)

@ Sofie: hoe was jouw controle vandaag? Ook alles weer goed?

O ja, werd vanmiddag gebeld dat ze 3 mei het kamertje en de spulletjes komen brengen. Helemaal zin in!

Goed weekend allemaal!

He meiden, ik was even uitde lucht...drukke week en ben sinds dze week weer moe aan het worden.....dus mn activiteitenpatroon moet weer aangepast...

De 3d echo was dinsdag welgelukt, we hebben t gezichtje goed kunnen zien en t kindje was aan het gapen en slikken dus dat was leuk om te zien. Vrijdag bij de verloskundige was ooj alles goed en ik moest deze keer bloed laten prikken op suiker en hb en rhesus. Ik had deze een keer een andere verloskundige, ze zijn met zn vijven, maar deze rookt! Wat n lucht hing er om haar heen....lijkt me erg vervelend tijdens bevaling, hoop dat ik haar niet tref....ook was ze verder aardig maar die lucht....een vriendin tipte mij dat je bij je kraamzorg kan aangeven dat je liever iemand hebt die niet rookt, nou dat ga ik zekernaangeven.

@ro, thanks voor de info over de kraamzorg, daar ga ik me dus niet meer druk over maken, fijn! Gelukkig voel je je kindje ook goed dan maak jeje niet meer zo'n zorgen he, wel jammer dat je t hartje niet heb gehoord maar gelukkig volgen de afspraken steeds sneller oo elkaar en hief je minder lang te wachten op t volgende bezoek. Ik vind ook dat t nu zwaarder begint te worden, tempoen aantal afspraken  per dag moet echt omlaag en slapen wordt ook moeizamer, steeds plassEn en omdraaien is ook gen feest haha maar ik geniet snachts ook zo als ikwakker lig en t kindj is ook wakker!lekker even contact maken!

@linfey wij zijn wel van planom t kindje de eerste tijd bij ons op de kamer te hebben in een wiegje, mijn stiefzus vertelde dat ze t zo fijn even met haar hand bij t kindje te kunnen zijn als t even onrustig was en dat ze er niet uit hoefde voor t voeden. En t lijkt me ook zo gezellig! Maar een vriendinnetje vertelde dat ze t kindje na een week in eigen kamer hadden gelegd omdat ze zelf geen oogdicht deed en van elk zuchtje wakker werd....tja dan kom je ook niet aan een beetje nachtrust toe! Ik zou lekker kijken hoe t loopt, mijn zus ad geen wiegje maar heeft t kindje in de bak van de kidnerwagen naast haar bed gehad omdat ze tich besloot dar ze het kindje op haar kamer wikde hebben, dat kan dus ook nog.

Fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige. Wij hebben de groeiecho wel gewoon in de echopraktijk van de verloskundige.....ook weer anders dus...

@debbie, hoe gaat t bij jou? Nog even en dan heb je tweeecho's achterelkaar! Vast heeeel veel zin in! Geniet je ook zo van de bewegingen van mini?!

Liefs

@Sofie, wat fijn dat de echo nu WEL gelukt is in de zin van dat jullie beeb zich van de goede kant heeft laten zien, zijn of haar gezicht heeft weten te tonen. Goed dat je aan gaat geven dat je geen roker wilt als kraamhulp.

Ikzelf ga proberen dezelfde te regelen als bij Herald, bij haar voelde ik mee heel erg op mijn gemak namelijk. Moet nog een brief sturen naar de Kraamvogel en hoop dat dit ingewilligd wordt. Een kraamhulp mag namelijk 1 voorkeursadres per jaar hebben, oftewel 1 kraamadres bespreken laat ik maar zeggen.

Bij Herald hebben we ook een pretecho gedaan en moet zeggen dat hij nog steeds qua gezicht erg veel lijkt op de foto's en beelden van de 3d-echo (erg leuk).

Momenteel hebben we het thuis ff moeilijk, onze zoon is niet meer bereikbaar op dit moment, hij leeft in zijn eigen wereldje, elke avond met het warm eten en met het naar bed brengen is het strijd om van alles en nog wat. (BV spugen bij het eten, niet op de stoel willen zitten, geen zalf voor eczeem willen hebben, geen pyjama aandoen, geen tanden willen poetsen; kwijl loopt gewoon uit zijn mond) Daarom vandaag tussen de middag warm gegeten en wat denk je? Weer ging het niet goed; we hebben nu raad gevraagd aan een orthopedagoog waar we eerder voor hem geweest zijn. Merk aan mezelf dat ik erg emotioneel ben en zomaar kan huilen hierom; gebeurde vandaag natuurlijk ook toen een vriendin belde (hier schaam ik me gelukkig niet voor hoor!). Hoop dat we binnenkort een afspraak hieromtrent kunnen krijgen, want ik merk wel dat dit erg zwaar gaat worden; na zo'n aanvaring is onze beeb ZEER actief, ikzelf ga dan ff op de bank liggen, maar kan gewoonweg niet rusten omdat het er niet van komt.....  We beginnen als ouders haast aan onszelf te twijfelen, wat doen we niet goed enz? Goed, genoeg hierover; heb volgende keer hopelijk betere berichten. SORRY VOOR HET LANGE VERHAAL HIEROVER.

@Linfey, fijn dat de controle goed was, altijd super. Wel geweldig dat je voor de suikercontrole niet in het ziekenhuis hoeft te blijven.

Meiden, denk aan jezelf en je beeb, neem je rust en nog fijne zondag verder.

Liefs,

Ro

@ ro wat goed dat jullie hulp inschakelen! Als je gaat twijfelen of je op de goede weg bent is een advies van een deskundige wel heel fijn fan weet je of je vol moet houden of een andere weg in moet slaan. Goed van jullie!

Goed dat je probeert rust te nemen en heel begrijpelijk dat t je niet zo goed lukt, ik hoop dat je snel weer het gevoel krijgt goed bezig te zijn met herald. Dat helpt je vast wel je rust te kunnen pakken voor jezelf en de neiuwe kleine.

dikke knuffel en zet hem op!

op school geven we ouders wel eens t boek mee ' liefdevol opvoeden, een kunst'  wie weet heb je er wat aan. Sorry als ik nu te jufferig overkom.....

liefs sofie

Uitgerekend: :love2:

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

Linfey          6 augustus

Afspraken: ::)

linfey:      10 mei controle verloskundige

15 mei groei echo

rond 2 mei bloedprikken voor suiker

Ro:          3 mei controle verloskundige

Sofie:      07 mei Groei-echo

Debbie:    20 april Groei-echo

25 april 3D/4D echo

Heey Meiden,

Het lijstje weer ff aangepast voor zover ik de afspraak kon vinden. Anders nog maar ff aanvullen  ;)

Liefs, linfey

Heey Meiden,

@ Ro: jeetje meis, wat heftig. Kan me voorstellen dat je (vooral nu) daar flink moeite mee hebt. Wel goed dat jullie hulp zoeken. Is niet altijd makkelijk, maar misschien wel het beste en hopelijk kunnen ze jullie hierbij helpen en handvatten geven hoe hiermee om te gaan. Succes!

Zou wel lekker zijn als je dezelfde kraamhulp kan krijgen. Zeker als dat de vorige keer zo goed is bevallen. Moet je toch altijd maar weer afwachten...

@ Sofie: wat fijn dat de echo nu wel gelukt is en dat jullie ook het gezichtje van jullie kleine goed hebben kunnen zien :D Echt genieten dus weer! Wel balen dat je weer moe bent, maja, het wordt er ook niet makkelijker op natuurlijk met die steeds groter wordende buik. Goed aan jezelf blijven denken en luisteren naar je lichaam. Probeer ik ook zoveel mogelijk te doen en daar voel ik me wel het beste bij.

@ Debbie: ik denk inderdaad dat ik maar gewoon kijk wat m'n gevoel zegt na de bevalling. We hebben wel de ruimte om het ledikantje op onze slaapkamer te zetten en anders is de kinderwagenbak ook nog een optie. Ik ga me er ook niet meer druk om maken, ik zie het wel...

Hier is van het weekend hard geklust (door iedereen behalve ik zelf :( maja. Het is wel mooi geworden en het kamertje is er lekker van opgeknapt. Nu maar wachten tot de meubeltjes 3 mei komen en dan lekker met de spulletjes aan de slag. Ook dan komen m'n ouders weer helpen met het in elkaar zetten. Vonden ze ook erg leuk, aangezien we de meubels van hun cadeau krijgen ;D

Liefs, linfey

@Sofie, bedankt voor de tip van het boek, heb het gegoogled en het leek me wel wat. Heb hem dus gelijk maar besteld, morgen kan ik hem ophalen. Ennuh, je komt absoluut NIET jufferig over hoor. Ik voel dit als zijnde behulpzaam.

@Linfey, spannend hoor. Nog even dan heb je de babykamer klaar. Geweldig moment altijd. Leuk werk om de spulletjes op de goed plek te zetten en dan ook in te richten en zo. Genieten geblazen dus.

Vandaag heerlijk gewerkt (administratief). Bijkomen dus van het 'helaas te drukke stressvolle' weekend. Homeopaat gebeld, de dosering van zijn korreltjes wordt opgevoerd, hoop dat het helpt. Krijg van iedereen andere adviezen over doktoren, goed bedoelt hoor, maar wil niet met alles tegelijk aan de gang gaan; wil wel graag dat er rust komt voordat we op naar de bevalling gaan!

Lieve groetjes,

Ro

Hai hai,

Wat is er weer veel geschreven zeg in zo'n korte tijd, wel leuk om zo alles te lezen.

Ik lees dat jullie allemaal moeten bloedprikken voor suiker, bij mij is daar nog niet over gesproken.

Sprak vandaag ook iemand en zij loopt iets achter op bij en zij is met 24 weken daar op gecontroleerd.

Ik ben nu 27 weken bijna en weet nog van niets.

Weten jullie of dat altijd een standaard iets is waarop gecontroleerd wordt of moeten ze daar eerst een reden voor

hebben?

Mijn buik begint ook al aardig in de weg te zitten, inderdaad met je schoenen aan trekken, loop er dan een partij bij te zuchten en kreunen ha ha ha.

En s'nachts is Mini zo druk, heb het idee dat Mini denkt dat mn buik een trampoline is. Vind het natuurlijk wel

erg leuk maar probeer dan steeds contact te maken en ondertussen ben ik weer klaar wakker. Maar goed beter zo dan anders.

Hoeveel kilo zijn jullie inmiddels aangekomen?

Ik heb vorige week binnen een half uur tijd 2 hele verschillende reacties gehad op mn buik.

De 1 zei; goh wat heb je nog een bescheiden buikje en de ander  zei; Jee als jij nu nog 14 weken moet nou succes ,ik zou niet met je willen ruilen. ik moest er wel om lachen.

Maar ik heb het ff opgezocht en ik zit precies gemiddeld, ben nu 7 kilo aangekomen. Dus ze lullen me allemaal best, je

kan er toch niet veel aan doen.

Groetjes Debbie

Goeiemorgen!

@ Ro: je hebt groot gelijk dat je zelf kijkt wat je wilt. Alle adviezen zijn inderdaad vast goed bedoeld, maar stapje voor stapje en doen wat jou/jullie gevoel je ingeeft.

@ Debbie: bij mij prikken ze op suiker, omdat mijn bmi erg hoog is. Volgens mij doen ze het standaard in het begin van de zwangerschap als je ook op rode hond, hiv, hb en weet ik het wat nog meer wordt geprikt en daarna alleen als je een verhoogd risico loopt op zwangerschapssuiker.

haha, ja, die reactie op je buik, moet er ook wel om lachen. Hoewel ik bijna van iedereen hoor; zo, jij hebt al een lekker buikje zeg! :P Ik vind het niet erg, kan iedereen het tenminste goed zien ;D

Er wordt ook gezegd dat mijn buik heel erg lijkt om mijn moeders buik toen ze zwanger was van mij en die had een enorme toeter op het eind, dus ben benieuwd...

Hier valt de gewichtstoename ook enorm mee. VK vond het afgelopen week "minimaal" Zit nu op 4 kilo, maar merk wel dat het de laatste weken een stuk harder gaat dan in het begin, logisch natuurlijk.

In welke provincies wonen jullie eigenlijk? Hoorde Ro al over de Kraamvogel (die verzorgen ook onze kraamhulp straks) Gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant hoor ;) Ik woon zelf in Lelystad, Flevoland en onze behandeling is in het ziekenhuis in Almere gedaan i.s.m. het VU in Amsterdam.

Nou, toch weer een heel verhaal.

Liefs, linfey

@Linfey, ik woon in Assen, Drenthe.

Heb gisteren de kraamhulp nog gebeld die we destijds met Herald ook gehad hadden. Erg leuk gesprek gehad, maar ze doet geen voorkeursadressen meer  :( . Ze beloofde wel me nog te bellen en evt te kijken wat ze kon doen, want ik ben in haar vakantie uitgerekend en die wilde ze wel opofferen voor mij (hoop dat frummel tot die tijd blijft zitten dan). In september ging ze met pensioen; was dus net op tijd wat dat betreft.

Verder zo weinig nieuws aan deze kant.

Groetjes,

Ro

Hey,

@ Linfey, Dan zal het bloedprikken wel niet standaard zijn voor suiker, gelukkig maar. Dacht al dat ze me vergeten waren.

Ja wel leuk hè dat iedereen het nu kan zien. In het begin hoorde je de twijfels van de mensen, zwanger??? of gewoon lekker gegeten??? ha ha ha Nu zien ze het tenminste.

Grappig wat jij zegt over de buik van je moeder, die van mij lijkt ook op die van mijn moeder. Mn moeder heeft ook nog alle papieren dus zit regelmatig gewicht en bloeddruk te vergelijken. Ze zeggen niet voor niets zo moeder zo dochter ha ha ha.

Wat ik ook heb is dat ik tegenwoordig snurk met slapen.

Merk er zelf niets van alleen mn vriend wel die vind het wat minder, maar goed hij mag verder niet klagen ik heb

verder geen last van mijn hormonen. ha ha ha

Het snurken is echt sinds ik wat zwaarder ben geworden, hebben jullie dat ook?

Ik woon in de provincie Utrecht en heb de IVF behandeling in het UMC Utrecht gehad.

@ Ro, je kraamhulp mag dan geen voorkeursadressen hebben maar mag jij ook niet je voorkeur aangeven dan?

Groetjes Debbie

Ikzelf had trouwens controle van suiker, omdat zowel mijn moeder als mijn broer diabetes hebben. Mijn moeder gebruikt medicijnen en mijn broer zet spuiten hiervoor.

Wat betreft de voorkeur voor kraamhulp, dit heb ik aangegegeven, zowel schriftelijk alsook telefonisch tijdens het gesprek met de consulente. Zij stelde voor om dan samen een brief te sturen, dan zou ik gegarandeerd mijn wens in uiting zien...

Nou ja, we wachten maar af, als het niks is stuur ik de hulp gewoon weg en wil ik een nieuwe. Heb destijds 2 kraamhulpen gehad en de 2e was gewoon een bitch, ze zorgde beter voor de verloskundige die kwam als voor mij (kreeg geen eens drinken van haar!). Haar heb ik dus ook weggestuurd, maar aangezien ik bijna geen uren (nog 3 of zo) tegoed had heb ik het er bij gelaten; wel onder de hormonen een klacht ingediend trouwens...

Groetjes,

Ro

Dan zal ik wel niet hoeven te prikken, maar nu begrijp ik wel waarom jullie dus wel.

Ja hoort echt hele verschillende verhalen hè van een kraamhulp. De 1 kan je de hemel in prijzen en de ander

is helemaal niets. Maar ze zeggen inderdaad dat je er gewoon een melding van moet maken en een andere moet

vragen. Heb wel begrepen, omdat wij in de zomer bevallen het wel moeilijker wordt ivm vakanties om een andere te kunnen krijgen. Maar goed dat zien we dan wel weer.

Hopen op de 1e en beste.

Groetjes Debbie

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

15 mei groei echo

4 mei verloskundige en uitslag bloed; rhesus, suiker en ijzer

Debbie:    20 april Groei-echo

25 april 3D/4D echo

@ Linfey het wordt steeds echter hè als je zo met het kamertje bezig bent! en straks je meubeltjes en dan lekker de kleertjes opvouwen enzo! :-)) Wij wonen trouwens in Haarlem, NH.

@ Ro wat leuk dat je dat boek meteen besteld hebt! Goed dat je voor rust probeert te zorgen, het is soms lastig maar zeker de moeite waard denk ik. Die kraamverzorgster is dus echt een oude rot in het vak! Dat zijn wel fijne mensen om om je heen te hebben, ik hoop voor je dat je haar krijgt.

@ Debbie ik dacht dat het bloed prikken in deze periode een standaard procedure was...misschien moet ik de controle omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetes had? Ik moet in ieder geval omdat ik A-neg. bloed heb.  Van snurken heb ik nog geen last en ik probeer ook te voorkomen dat ik op m'n rug slaap, maar ik ben vooral regelmatig wakker....bezig kussens aan het reorganiseren om me heen haha en als ik me omdraai moet ik meteen plassen dus weer een ritje naar de badkamer maken.

Ohja en die reacties op de grootte van je buik....heeeeel herkenbaar! Iedereen heeft er wat over te zeggen en er een mening over. Ik geniet maar gewoon van het feit dat je kunt zien dat ik zwanger ben want met die opmerkingen kun je werkelijk niks! Ik moet er wel om lachen dat je binnen 10 minuten kunt horen over hoe bescheiden je buik is en of je er wel zeker van bent dat het er maar 1 is.

Ik ga slapen want ik val alweer om. Ik heb net yoga gedaan en dan maak ik vaak een goede nacht dus ik heb er weer zin haha! Slaap lekker!

Dag dames,

Ik zit regelmatig op deze site en moet zeggen dat ik de berichtjes graag lees.

Ikzelf ben nu ca. 6 kg aangekomen, is al meer als ik destijds van Herald had; die vrat mij helemaal op; aan het eind van zijn zwangerschap zat ik bijna op mijn streefgewicht  ;D.  (-13 kg)

Wel zit mijn buik me nu in de weg, maar moet ook bekennen dat ik een echte zoetekauw ben, chocola is voor mij momenteel niet veilig; helaas kan ik de verleiding nog niet weerstaan om het dan ook maar niet te kopen.

Heel veel "commentaar" op mijn buik krijg ik niet, komt in de zomer wel als de jas uitgaat, vind het jammer de buik nu te verhullen in een jas.

Ikzelf zit niet op een zwangerschapscursus of zo, ik las dat Sofie op yoga zit, zijn er nog meer dames die zoiets doen? Ben erg benieuwd naar reakties en ervaringen hiermee. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik samen met mijn partner SamenBevallen gedaan. Dit was destijds met 6 stellen, hier kreeg je uitleg over hoe te puffen, kreeg je partner te zien en horen hoe hij bijvoorbeeld rugweeën kan wegmasseren en natuurlijk kletsten we over de ditjes en datjes. Vond het erg leuk, maar had het idee er nu simpelweg geen tijd meer voor te hebben; jaja druk huishouden he (en 's avonds toch wel bijtijds naar bed willen).

Thuis is het sfeertje momenteel weer redelijk, ben benieuwd hoe het vanmiddag op zijn vrije middag is en hoe het weekend verlopen gaat. Ik houd jullie op de hoogte!

Goed, ga ff wat huishoudelijke klusjes doen.

Groetjes,

Ro

Hoi hoi,

Ben vandaag weer geweest voor een groei-echo.

Alles was goed, Mini is alleen iets kleiner dan gemiddeld maar nog niet te klein. Dus tot nu toe nog goed.

Ik krijg over 3 weken wel weer een groei-echo om het allemaal goed in de gaten te houden.

Vind die extra echo's zeker niet erg ha ha ha. Alleen Mini is al zo dwars dat tie steeds zn gezichtje niet laat zien.

Met de 20 weken echo lag tie al goed dus helemaal met zn hoofd naar beneden waardoor ze niet bij zijn gezichtje konden komen en nu lag tie weer in stuit en konden we het weer niet zien. Beetje jammer, maar goed het belangrijkste is dat tot nu toe alles nog goed is.

Ik hoop alleen dat Mini zn eigen woensdag wel wil laten zien, zal toch wel leuk zijn voor ons en de opa's en oma's.

Heb het ook nog ff na gevraagd voor het bloedprikken van suiker, dat doen ze bij mij niet omdat ik niet in een

risico factor zit.

Ze doen het als je overgewicht heb, of nu heel veel bent aangekomen in korte tijd, schildklier problemen heb, als je van buitenlandse afkomst bent of omdat je zelf suiker of iemand in de familie hebt die dat heeft.

En bij mij is dat allemaal niet het geval. Dus ze zijn me niet vergeten. ha ha ha

Wel heb ik net bloed moeten prikken omdat mn bloed nagatief is, krijg over 3 weken de uitslag of Mini dat ook heeft of niet.

@ Ro, Ik zit zelf niet op Yoga, zwangerschapszwemmen/gym of een puf cursus.

Vind dat eigenlijk niet echt mijn ding.

Het zal vast goed zijn alleen heb ik er zelf niets mee.

Hoe gaat het nu met Herald? Al wat rustiger geworden?

Allemaal alvast een prettig weekend.

Groetjes Debbie

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

15 mei groei echo

4 mei verloskundige en uitslag bloed; rhesus, suiker en ijzer

Debbie:  25 april 3D/4D echo

11 mei Groei-echo en uitslag bloed Rhesus.

Heey Meiden,

@ Debbie: fijn dat het goed gaat met mini. Ik heb straks ook 3 extra groei echo's, maar vind dat inderdaad ook helemaal niet erg ;) Wel jammer inderdaad dat jullie het gezichtje niet kunnen zien. Hopen dan maar dat het komende week wel gaat lukken.

Ik heb trouwens niet dat ik snurk 's nachts (heb in ieder geval nog geen klachten gehad) haha. Slaap wel licht en ben veel wakker.

@ Ro: ik doe iedere dinsdagavond aan zwangerschapszwemmen. Dat is ook een van de weinige dingen die ik nog wel redelijk kan, dus erg fijn. Over een paar weken ga ik ook beginnen met een "pufcursus" Ben erg benieuwd hoe dat gaat, want hoor heel verschillende verhalen, zowel positief als negatief. Ik ga het wel meemaken... Het leek me toch wel handig bij zo'n eerste keer en manlief wilde ook wel het een en ander meekrijgen hierover. We gaan ook samen naar een info avond in het ziekenhuis en 2 avonden over borstvoeding. Misschien allemaal wat overdreven, maar dan weet ik dat voor hopelijk een volgende keer.

@ Sofie: die yoga lessen lijken me ook erg lekker. Denk dat je wel heel bewust bezig bent dan of niet? Ben achteraf wel blij dat ik voor het zwemmen heb gekozen, want met m'n bekken zal yoga er nu ook wel niet inzitten.

Fijn weekend allemaal!

Liefs, linfey