Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

@ Linfey met zwangerschapsyoga leer je je concentreren op je ademhaling en je traint veel je bekkenbodemspieren. Ook leer je bewegingen die je kunt gebruiken om de weeën op te vangen en je bekken te openen. Ik slaap heel diep als ik naar yoga ben geweest, de enige keer in de week want voor de rest slaap ik heel licht en ben ik ook veel wakker.

Wij gaan ook nog naar de borstvoedingsavond in het ziekenhuis en die andere avond hebben we al gedaan maar die was niet heel interessant. Ik lees zelf veel over zwanger zijn en bevallen dus veel info wist ik al. Ze hadden het ook veel over de soorten pijnstilling. Ik vond het vooral praktisch te weten waar te parkeren en waar je heen moet en dat je zo'n ziekenhuiskaartje met naamstickers moet hebben.

@ Debbie onze mini is ook iets kleiner dan gemiddeld. Ik ben benieuwd bij de volgende groeiecho of dat dan nog zo is. En de echoscopist zei dat we ook weinig vruchtwater hadden maar nog wel normaal. Ik ga wel aankaarten dat ze me niet te lang na 40wkn laten lopen met weinig vruchtwater want dat vind ik een beetje spannend.

Jammer dat je het gezichtje nu niet goed hebt kunnen zien, gelukkig heb je nog wat herkansingen en met een beetje meer geduld zie je m in 4d en kun je het kusjes geven :love2:!!!!!!!!! HEEEEL VEEL ZIN IN!!

Maken jullie je ook soms zorgen of het wel goed blijft gaan? Ik merk dat ik nu bang aan het worden ben of t echt goed blijft gaan en dat we straks echt ons kindje kunnen vast houden of dat t toch nog uit ons handen glipt....Ik heb gelezen dat veel zwangeren deze gedachten hebben maar omdat wij via de medische molen zwanger zijn geworden is het voor ons misschien toch weer anders.....

Hoi dames,

Leuk om te horen dat er wel dames zijn die op yoga of zwemmen zitten en dit leuk vinden.

Heb zelf lang getwijfeld, maar bij gebrek aan tijd is het er niet van gekomen.

Ben wel van plan als de baby geboren is, hier een cursus baby-massage mee te doen, schijnt dat de kleintjes daar over het algemeen erg positief op reageren.

Voor wat betreft borstvoeding, ik heb na mijn vorige bevalling heel veel gehad aan stichting borstvoeding natuurlijk. (www.borstvoedingnatuurlijk.nl).  Ik ben toen 's avonds naar bijeenkomsten geweest samen met Herald en heb daar toen ontzettend veel tips en trucs gehad; heb de zoon daar toen ook in het bijzijn van anderen gevoed; vond dit niet erg trouwens.

@Debbie: Ikzelf heb vandaag al weer een slechte start van de dag gehad. Vannacht erg slecht geslapen, om 0:30 uur wakker en van 3:00 uur tot 5:00 uur ook al wakker, daarbij wilde onze jongeman niet luisteren vanochtend dus heb de 1e huilbui al weer gehad helaas. We gaan starten met homevideotraining, gaan zelf beginnen opnames te maken, weet niet wanneer we anders aan de beurt zijn en dan hebben we maar vast iets. Ben om zelf bij te komen vandaag daarom ook niet mee naar het zwembad ('s ochtends zwemles van Herald); vind het niet leuk om dit te laten schieten, omdat de ouders onderling een erg goed contact hebben.

Goed, ik ga nu ff relaxen en van de rust genieten, HEERLIJK!!

Allemaal goed weekend en tot schrijfs,

Ro

Leuk ik zal eens op die borstvoedingssite kijken, we hebben ons ook opgegeven voor zo n info avond in t zkh, ik hou er wel van veel info te verzamelen. Ik heb ook de boeken veilig zwanger, veilig bevallen en veilig borstvoeding.

Zo ik heb net weer een heerlijk yogauurtje gehad, geeindigd met een heerlijke massage dus ik hoop eindelijk weer een goede nacht te maken! Ik kruip er zo lekker in want ik heb alweer een oaar nachten onrustig geslapen of wakker gelegen.

Ro wat goed dat jullie er werk van maken en videoopnames gaan maken, dat is vast heel leerzaam! Ik hoop dat jullie er snel te vruchten van plukken.

Ohja babymassage ga ik denk ik ook doen, lijkt me ook zo leuk om te doen! Ik heb zoveel zin om ons kleintje te zien en in mn armen te sluiten :love2:

Heey Meiden,

@ Sofie: lijkt mij inderdaad ook het belangrijkste dat je weet waar je moet parkeren en waar je heen moet en zo bij het ziekenhuis (zeker als het 's nachts is) Verder verwacht ik ook niet zoveel nieuwe info, maar toch wel ff handig om alles te zien vooraf.

Ik herken je angst heel erg. Ik heb dat ook. Gelukkig voel ik die kleine erg veel in m'n buik en sinds dat zo is, wordt de angst ook wel wat minder, maar weggaan doet het niet. Kan het soms ook nog maar moeilijk bevatten dat we nu ECHT een kindje gaan krijgen. Probeer er toch wel van te genieten en niet te lang stil te staan bij die "piekermomentjes". Het zou inderdaad wel kunnen dat het bij ons nog meer is, omdat het allemaal al zo moeizaam is gegaan om tot dit punt te komen dan bij stellen die op een spontane manier zwanger raken.

@ Ro: ik wist niet eens dat er ook van die borstvoedingsavonden e.d. waren voor na de bevalling. Dacht dat alle info voor de bevalling was en dat je daarna nog terecht kon bij je kraamhulp of eventueel een lactatiekundige. Wel handig als je het dan met je kindje kan doen zeg. Kun je wat ze zeggen ook gelijk oefenen en in de praktijk brengen.

Wat goed dat jullie zelf al zo actief bezig zijn met Herald. Hopelijk gaat het helpen en krijgen jullie meer inzicht in het hoe en waarom. Wel heftig lijkt me. Sterkte!

@ Debbie: hoe was de 3D/4D echo gisteren? Alles goed kunnen zien?

Hier alles z'n gangetje. Merk het goed aan m'n klachten als ik teveel doe, dus moet echt proberen rustig aan te doen, maja, lukt dus niet altijd...

We hebben toch besloten om een 3D/4D echo te laten maken. Manlief vond het eigenlijk wel erg veel geld, maar ik was toch wel heel erg bang dat ik er spijt van zou krijgen. Wie weet lukt het hierna wel niet meer om nog een keer zwanger te worden en dan wil ik zeker alles uit deze zwangerschap hebben gehaald wat erin zit. We hebben wel besloten om dan de buik fotoshoot niet te doen (anders werd het wel heel duur allemaal). We blijven gewoon zelf regelmatig foto's maken, dan kan ik het later ook terug zien op die manier. De echo lijkt met dan toch veel mooier om later terug te zien.

Slapen is hier momenteel ook een drama. Ben af en toe nog zo moe als ik op sta, terwijl ik toch echt tussen de 10 en 12 uur in mijn bedje lig. Helaas is de tijd hiervan dat ik slaap een stuk korter en denk dat dat me nu af en toe toch opbreekt, maja.

Zal zo het lijstje met data nog ff aanpassen.

Liefs, linfey

Uitgerekend: :love2:

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

Linfey          6 augustus

Afspraken: ::)

linfey:      4 mei bloedprikken voor suiker

10 mei controle verloskundige (+ uitslag bloedprikken?)

12 mei 3D/4D echo

18 mei groei echo

Ro:          3 mei controle verloskundige

Sofie:      07 mei Groei-echo

4 mei verloskundige en uitslag bloed; rhesus, suiker en ijzer

Debbie:  25 april 3D/4D echo

11 mei Groei-echo en uitslag bloed Rhesus.

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

linfey:      4 mei bloedprikken voor suiker

10 mei controle verloskundige (+ uitslag bloedprikken?)

12 mei 3D/4D echo

18 mei groei echo

Debbie:  11 mei Groei-echo en uitslag bloed Rhesus.

Hai Meiden,

Mn 3D/4D echo was helemaal leuk, Mini was erg in de weer, is voor de 4D beelden niet zo heel mooi maar tis wel

heel grappig om te zien. Volgens mij zat Mini zelf al in zn neus te peuteren ha ha ha en anders leekt het zo, was erg grappig. Mini zat de hele tijd te drinken en te happen.

Het enige is dat we niet het gezichtje helemaal in beeld hebben gekregen in 1 keer, Mini was verstoppertje aan het

spelen achter mn placenta. Maar goed alle beeldjes bij elkaar hebben we al een aardig beeld van Mini.

@ Linfey, zo dacht ik er ook over, als je het niet laat doen en achteraf spijt krijg kan je er niets meer mee. Ik haal ook alles eruitwat erin zit.

Een vriendin van mij is fotograaf dus heb er al een buiksessie op zitten, maar we moeten binnenkort weer ff een afspraak maken, vind het zo leuk allemaal.

Iedereen een fijne Koninginnedag.

Groetjes Debbie

Debbie Wat fijn dat jullie van de pretecho hebben genoten. Wij hebben dat slikken ook gezien, echt om van te smelten als je ziet dat t n echt mensje is! Nog even en je hebt alweer n echo! Lekker om weer even te mogen gluren :-)

Wij gaan ook fotosessie buikfoto's doen, we genieten zo van de zwangerschap en ik wil t zo graag vastleggen, ik ben ook zo trots om mn bolle buik! Ik hoop wel dat ie na de zwamgerschap samen met de bolle billen weer vertekt haha!

ik blijf wel onzeker over of t allemaal goed blijft gaan...ook al wijst alles er op dat t prima gaat, ik heb regelmatig contact met de baby en voel t regelmatig. Ben blij binnenkort weer naar de verlosk en voor n echo te mogen.

hoe is t met jullie nachtrust? Ook regelmatig wakker?

Sofie, ja dat is erg leuk hè om te zien. Alles erop en eraan en die bewegingen ook, net als of het eral uit is.

Dat onzekere heb denk ik iedereen wel een beetje.

Ik ben sinds gisteren misselijk, eigenlijk heel de zwangerschap niet gehad en gisteren moest ik erg overgeven, heb de

hele nacht niet geslapen van de misselijkheid en had ook constant harde buiken.

Heb vanmorgen de VK gebeld en mag zo langs komen.

Ik heb best wel veel harde buiken terwijl dat bij een eerste niet echt vaak voorkomt zeggen ze.

Misschien dat het wel allemaal mee valt maar ze wilden wel dat ik ff langs kom en ook ff laat testen op blaasontsteking.

Want als ik nodig moet plassen krijg ik ook harde buiken dus ze willen kijken of er misschien toch een ontsteking zit.

Maar goed beter een keer te veel langs dan te weinig, zeker in het geval van Mini.

Ik ben ook regelmatig wakker, regelmatig plassen, niet meer lekker liggen en last van mn banden met draaien.

Oh ja en Mini is ook erg druk s'nachts dus die maakt me ook wakker, maar die reden vind ik helemaal niet erg.

Groetjes Debbie

Vandaag weer voor controle geweest naar de verloskundige. Alles was goed, uitslag van Rhesusfactor ook, hoef dus geen prikken of zo te hebben. Wel zei de verloskundige dat ze als ze mijn buik zag en voelde haast wel gedacht had dat ik al 31 weken zwanger zou kunnen zijn. Dit is echter niet het geval! Baby is nu 37 cm, dus goed op schema van 29 weken.  Mag over 3 weken terugkomen, krijg dan een langer consult, omdat dan ook besproken wordt over wanneer je mag bellen als bevalling zich aandient en zo; oeps het begint nu toch wel snel dichterbij te komen hoor!

Met Herald gaat het nu weer wat beter, hebben een sticker- en beloningssysteem ingevoerd; beloningen variëren van wandelen, fietsen, strand, dierentuin tot lego. Het motiveert hem zo dat hij bijna de hele dag lief kan zijn..

Van Icare (hulp bij opvoeden) hebben we niets meer vernomen  >:(

@Debbie: hoop dat je "gewoon" grieperig was en dat alles goed is met jou en de beeb.

Ook ik heb kortere nachten wat slapen  betreft. Lig vaak tussen 21:00 uur en 21:30 uur op bed. Moet denk ik wel 4 tot 5 keer plassen 's nachts helaas. Na de korte onderbreking kan ik niet altijd gelijk weer de slaap vatten.

Merk wel dat de zwangerschap zwaarder gaat worden, met koninginnedag geslenterd op de vrijmarkt, maar had 's middags wel last van steken in de buik... Toch maar gas terug nemen dan.

Mijn buik heb ik nog niet gefotografeerd; denk ook niet dat ik dit zal doen, bij Herald ook niet gedaan namelijk, iedereen zegt dat ik een bescheiden buikej heb, maar merk zelf wel al dat het goed groeit; veters strikken kan nog net  :D

Groetjes,

Ro

De meubeltjes en spullen zijn er! Helemaal blij :D Morgen komen mijn ouders en gaan manlief en mijn vader de meubeltjes in elkaar zetten. Kan bijna niet wachten, ben zo benieuwd hoe het zal staan...

Vanmiddag ga ik bloedprikken voor suiker en dan volgende week weer naar de VK en krijg dan ook de uitslag. Zal vast wel goed zijn, want heb er nog nooit last van gehad, maar we zullen zien.

@ Ro: fijn dat de uitslag van de Rhesusfactor goed is, scheelt toch weer. Scheelt misschien wel dat het je 2e is, dat je buik daarom ook wat groter is dan voor het aantal weken zwangerschap. Ach, heeft de kleine lekker de ruimte ;)

Fijn dat het met Herald beter gaat, zal jou ook een hoop energie schelen. Wel raar en slordig dat ze van Icare helemaal niks meer hebben laten horen zeg ???

@ Debbie: voel je je al weer beter of ben je nog steeds misselijk? Wel vervelend zeg! Worden de harde buiken al wat minder als je je wat rustiger houdt of helpt het niet? Ik heb er ook af en toe last van, maar ook op momenten dat ik juist heel rustig ben... ???... beetje appart, maja. 't Is maar af en toe, dus maak me er niet zo'n zorgen over. Las dat het erbij kan horen, zolang het maar niet te heftig wordt.

Fijn trouwens dat jullie zo van mini hebben kunnen genieten met de echo! Ben ook heel benieuwd hoe onze kleine eruit ziet...

@ Sofie: hoe was de controle vandaag? Alle uitslagen goed?

Nachtrust gaat hier momenteel weer iets beter. Heb echt een paar weken nauwelijks geslapen en zat er aardig doorheen. Kwam ook voornamelijk door de pijn :'( Gelukkig gaat het nu sinds een aantal dagen wat beter en heb ik flink wat slaap kunnen inhalen. Voel me hierdoor ook weer beter, meer energie en toch ook wat minder last van mijn bekken. Ben benieuwd of het zo blijft. Wordt wel regelmatig wakker 's nachts, maar val nu gelukkig wel weer vrij snel in slaap, waar ik voorheen gewoon rustig een paar uur wakker lag. We zullen het gaan merken.

Goed weekend alvast allemaal!

Liefs, linfey

Hoi hoi,

Linfey, en hoe is je kamertje geworden? Helemaal naar je zin?

Ro, fijn dat alles goed was met je controle en je bloed ook. Weer een geruststelling.

Bij jou wordt het dus verteld voor de bevalling in je consult! Wij hebben vanavond zo'n avond waar ze dat allemaal gaan vertellen en as zaterdag hebben wij de rondleiding.

Maar dat van jou is ook wel fijn als dat zo 1 op 1 uitgelegd wordt.

Waar ik vorige week last van had ( misselijk,overgeven en harde buiken ) weet niemand, ben de woensdag in het ziekenhuis geweest en heb een half uur aan zo'n hartmonitor gelegen voor Mini en dat was helemaal goed gelukkig.

Te gelijkertijd hebben ze ook kunnen meten of ik harde buiken had en die had ik niet meer, dat was alleen in de nacht en in de ochtend.

Waarschijnlijk had ik die harde buiken omdat ik me zo beroerd voelde.

Oh ja heb ook nog een echo gehad en dat was ook allemaal goed gelukkig.

Heb nu alleen sinds afgelopen zaterdag een onwijze jeuk over mn hele lijf. Echt van top tot teen.

Lekker hoor, wij zijn ook een weekendje weg, konden we gisteren ff 1,5 uur heen en terug in de auto zitten om langs het ziekenhuis te gaan.

Ik moest persé langskomen, zalf gekregen ( wat nog steeds niet helpt ) en bloed laten prikken op galzouten.

Vanmiddag een belafspraak voor de uitslag. Ik hoop dat ze me dan iig geval wat anders voor kunnen schrijven, want ik wordt helemaal gek van de jeuk.

Hebben jullie hier toevallig ook last van?

Groetjes Debbie

Debbie wat vervelend! Ik hoop dat je bloeduitslag goed is, heb je al wat gehoord? Ik heb wel last gehad van jeuk op mn benebn vooral, en dan werd t rood en dik met vlekjes/bultjes. Ik deed er natte doeken op om t af te koelen, dat hielp en na week of 2 was t wel weg. Heb t heel in t beginn ook gehad. Ik heb op internet gelezen, ik geloof op gezondzwanger.nl dat wanneer je handpalmen en voetzolen jeuken er misschien iets aan de hand is.

Linfey hoe is t kamertje?? Ben je blij? :love2:

bij mij was de controle en de groeiecho goed. Hartje weer gehoord, bloeddruk was goed. Heb wel resusprik gehad maarja. Kindje is nu ongeveer 1530gr. Kindje was aan t duimen en stak zn tong uit! Ik ben zo benieuwd naar t kindje! Dit was laatste keer dat we echo hadden als alles goed blijft gaan. Hoofdje ligt al naar beneden.

ik schrijf later verder, moet nu uit bed want anders ben ik te laat op mn werk, nog 3 weken en dan ga ik met verlof! Heeerlijk, kan niet wachten!

Heey Meiden,

Ik ben helemaal blij met het kamertje! Ga iedere keer weer even kijken en loop dan helemaal te stralen ;D

Moeten het nog wel verder gezellig maken met schilderijtjes e.d. , maar dan heb ik de komende tijd weer lekker wat te doen. Verder gaat hier alles z'n gangetje. a.s. donderdag weer naar de VK en a.s zaterdag de 3D/4D echo! :love2: Ben zo benieuwd...

@ Debbie: gelukkig is alles goed met jou en natuurlijk met mini. Misschien toch een virusje ofzo gehad? Wel vervelend dat je zo'n jeuk hebt zeg! Ik heb het in het begin wel gehad, maar dan alleen mijn benen. Na een paar weken was het weg. Ook geen idee wat dat was, maar wel heel vervelend.

Nog wel een beetje kunnen genieten van jullie weekendje? Al wat gehoord van de bloeduitslag?

@ Sofie: fijn dat alles weer goed was. Leuk zeg dat je die kleine weer zo goed hebt kunnen bekijken :) Lekker hoor dat je kan uitkijken naar je verlof. Het gaat echt opschieten nu!

Groetjes, Linda

Heb vandaag pas mn uitslag gekregen want was gisteren nog niet binnen.

Bloeduitslag is niet goed, ik heb een verhoogde galzout. Ik moest vanavond langs komen om medicijnen te halen en nog een keer bloed te prikken voor mn lever.

De verhoging van het galzout is nog niet onwijs hoog gelukkig want als het gaat stijgen kan je vroeg geboorte krijgen of zelfs doodgeboorte, ik zit er nu aardig doorheen  :'( :'( :'( :'(.

Ben zo bang dat het fout gaat. Ze zullen me wel goed onder controle houden maar ben nu heel bang geworden.

Heb natuurlijk ook maar 1 slagader in mn navelstreng en ben bang dat dat i.c.m. dit niet goed gaat.

Ik weet niet of het zo is, ik weet eigenlijk helemaal niets, ik weet niet eens wanneer ik uitslag van mn bloed krijg.

Morgen het ziekenhuis maar bellen.

Tis gewoon k*t en wachten  :'( :'( :'(

Groetjes Debbie

Jeetje Debbie! Dat is schrikken zeg.

Kan me je angst heel goed voorstellen. Zou gewoon al je vragen en onzekerheden opschrijven en z.s.m. contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog. Wellicht kunnen zij je geruststellen en in ieder geval meer uitleg hierover geven. Heel veel sterkte en hoop dat het allemaal mee gaat vallen.

xxx

Ik heb vanmorgen het ziekenhuis weer gebeld en vanmiddag wordt ik als het goed is terug gebeld met de uitslag van mn bloed.

Dus nog ff wachten.

Debbie ik schrik me rot, wat zul jij geschrokken zijn! He getverdemme t moet nu goed gaan hoor....gelukkig heb je aan de bel getrokken en houden ze jou en je kindje nu in de gaten. T kindje is nu levensvatbaar dus t heeft kansen als t te vroeg moet komen...

ik ga heel hard voor je duimen dat t goed blijft gaan  :love2:

als t goed is heb je gistermiddag iets over je bloed gehoord.....ik hoop zo dat je geruststellend en positief nieuws hebt gehad! Sterkte meis!

Hoi Debbie,

Hoop dat je gisteren goed nieuws hebt gekregen.

Ik duim voor je.

Heel veel sterkte ermee.

Liefs,

Ro

Heey Meiden,

Vanmiddag weer bij de VK geweest en alles was weer goed. Ook de uitslag van de suiker (toch beetje opgelucht). Mag over 3 weken weer terug komen. Ben erg benieuwd naar de pretecho zaterdag...

@ Debbie: weet je al wat?

xxx linfey

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

linfey:      12 mei 3D/4D echo

18 mei groei echo

4 juni controle verloskundige

Debbie:  11 mei Groei-echo en uitslag bloed Rhesus.

Heey Meiden,

Heb mijn afspraken weer bijgewerkt. Wanneer zijn jullie volgende afspraken / controles?

Groetjes, linfey

Hoi meiden,

Mijn bloeduitslag van mijn lever was gelukkig helemaal goed, dat is wel weer een geruststelling.

Morgen naar de Gynaecoloog voor groeiecho, uitslag van Rhesus en dan hoop ik ook meer te horen hoe het nu allemaal zit met die te hoge galzout.

Zo spannend allemaal.

Linfey, fijn dat jou controle helemaal goed was en heeeel veeel kijkplezier bij je pretecho.

Groetjes Debbie

Debbie, Fijn dat je al wat goed nieuws binnen hebt! Ik hoop dat je er morgen nog meer nieuws bij krijgt! Ik duim nog even verder voor je!

Hebben jullie ook zo'n bandenpijn? Mensen zeggen dat ze me per dag zien groeien en ik voel het kindje ook steeds krachtiger. Ik geniet enorm maar ik ben blij als ik ik niet meer hoef te werken want ik vind het nu echt zwaar worden.

Ik ga nu snel mn bed in en hopelijk een goede nacht maken.

Hai hai,

Tot nu toe is er nog geen reden tot paniek gelukkig.

Mijn galzout gehalte is 27 en boven de 40 wordt het pas gevaarlijk voor Mini.

Het is alleen afwachten of de medicijnen aan gaan slaan.

Moet over 1,5 week weer bloedprikken en over 2 weken de uitslag.

Gelukkig was de echo vandaag helemaal goed, vorige keer was Mini magerder dan gemiddeld maar dat is gelukkig al weer bijgetrokken.

Mijn bloed van Rhesus was ook goed, allebij nagatief dus hoef geen spuit te krijgen.

Dus tot nu toe ben ik weer een beetje gerustgesteld en nu maar hopen dat de medicijnen aanslaan.

Sofie, bij mij is het heel wisselend met mn banden, vorige week had ik er last van en nu niet meer.

Mini voel ik ook steeds krachtiger, gisterenavond lag ik ff op mn rechterzij toen begon mn linkerzij echt te golven. De a.s. papa wist niet wat hij zag. Was zo'n leuk moment. Vanavond weer proberen. ha ha ha

Groetjes Debbie

:@ Debbie, eindelijk een beetje positiever nieuws zeg!

Ik was door jouw berichtje helemaal perplex en heb daardoor ook niet op anderen gereageerd.

@:Linfey, fijn dat je kamertje klaar is. Dan wordt alles toch echter. Wij hebben het ledikantje ook al staan, vind het een gek idee dat er met ca. 2 maand al een kindje in kan liggen.

Heel veel plezier morgen met je pretecho. Genieten!

Ik voel onze frummel ook veelvuldig, soms zelfs een beetje TE. Dan golft het er over en schopt het zo lijkt het in mijn onderbuik bij mijn blaas dat ik moet maken op de wc te komen.

Ik kijk ook wel uit naar mijn verlof, mijn conditie is niet meer wat het geweest is, snel moe als ik bijvoorbeeld alleen nog maar een trap op- of afloop....

Verder gaat het bij ons thuis redelijk, onze zoon is nog niet wat het wezen moet. Hij wenst de laatste tijd mijn man het allerslechtste toe, waarop manlief dan reageert van: dan heb je geen papa meer hoor. Kan wel janken als ze zo tegen elkaar praten. Maar gelukkig hebben we eindelijk een afspraak kunnen krijgen voor de video home training. Aanstaande woensdag zal dat gebeuren. Dan hebben we een afspraak bij ons thuis, komt een mevrouw eerst praten (ca. 45 minuten) met mij en mijn man, daarna mag Herald thuis komen; ze heeft de video gelijk mee, ben benieuwd of onze kleine man net zulk gedrag heeft met een vreemde erbij of dat ze erdoor heen kunnen prikken.

Mijn volgende afspraak bij de verloskundige is trouwens op donderdag 24 mei.

Groetjes en allemaal een fijn weekend gewenst (ikzelf ben alleen met de kleine man, de grote is een weekendje weg; ben benieuwd hoeveel wallen ik zal kweken onder mijn ogen!). Ik denk veel weg te gaan, als ik onze jongeman maar bezig houdt is het vaak wel redelijk goed te doen.

Ro

@ Debbie: fijn dat het, in ieder geval tot nu toe, allemaal mee lijkt te vallen. Wel een hele geruststelling lijkt me?! Hopelijk blijft het goed gaan en groeit mini lekker door zoals het nu gaat. Wel een fijn idee, dat ze in ieder geval alles goed in de gaten houden.

@ Sofie: ik heb momenteel ook weer veel bandenpijn, maar weet zelf af en toe niet waar de klachten vandaan komen door de bekkeninstabiliteit. Ach, het wordt steeds een beetje zwaarder he, dus ja, die banden hebben aardig wat te voorduren. Gelukkig is het tijdelijk ;) Hoe gaat het eigenlijk met de jeuk? Is dat al minder? Hoop het voor je.

@ Ro: ben je het weekend een beetje goed doorgekomen met je mannetje? Kan me voorstellen dat het voor jou ook flink zwaar is, zeker omdat je thuis ook weinig rust krijgt met nog zo'n druktemakertje om je heen. Wanneer begint je verlof?

Heftig allemaal hoor hoe het nu gaat. Hoop dat die vrouw wat kan bereiken a.s. woensdag of dat ze in ieder geval adviezen o.i.d. kan geven over hoe jullie hier het beste mee kunnen omgaan. Succes alvast!

Hier gaat het ook ff wat minder. Veel pijnklachten weer, maar waardoor het nu weer erger is dan de afgelopen tijd... geen idee! Hoop dat het een tijdelijke terugslag is en dat het van de week alweer wat beter gaat.

Zaterdag wel heerlijk genoten van onze pret echo. De kleine had alleen weinig zin om zich goed te laten zien, want lag steeds met de neus in de placenta, nu al eigenwijs ;D Uiteindelijk wel vrij duidelijk het gezichtje kunnen zien en na thuis met onze eigen babyfoto's te hebben vergeleken kunnen we geen andere conclusie trekken dat het precies mijn man is, zo leuk! :love2: Ons wurmpje is alleen geen wurmpje meer. Als de groei zich zo doorzet moeten we toch wel met 8 pond rekening houden :o En dat terwijl wijzelf allebei nog geen 6 en 7 pond waren bij geboorte. Benieuwd wat ze vrijdag in het ziekenhuis hierover zeggen met de groei echo...

Liefs, linfey