Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

@Linfey, wat fijn dat je genoten hebt van de pretecho, alleen jammer dat het gezichtje niet constant zichtbaar was.

Grappig dat je nu al kunt zien dat jullie beeb op je man lijkt.

Wij konden dit met onze echo niet zien, omdat de placenta er behoorlijk voor lag en frummel zo aan het bewegen was dat we onscherpe beelden hebben. Onze zoon was bij de geboorte echt sprekend mijn man (evenbeeld). Nu niet meer trouwens, is gewoon zichzelf, lijkt niet op man en ook niet echt veel op mij vinden wijzelf.

Vrijdag aanstaande de groei-echo, altijd spannend lijkt me; vooral omdat de verwachting is dat het ws wel een stevig kind zal zijn. Hoop voor je dat dit mee zal vallen. Bij mij hebben ze nog nooit groei-echo's gedaan (terwijl ik van mezelf ook wel vrij stevig ben). Is dat bij jullie standaard?

Mijn weekend was redelijk trouwens, zaterdagochtend wel k.... begonnen; zowel de kleine man als ik in tranen.

Voor de rest van het weekend ging het wel aardig, heb hem goed op sleeptouw genomen en dan valt het gedrag wel mee gelukkig. Als hij maar bezig gehouden wordt gaat het goed, maar als we niks in de planning hebben gaat het hopeloos fout....

Ben benieuwd naar woensdag. Laat hier zeker van me horen!

Liefs,

Ro

Heey Ro,

Wij krijgen de groei echo's omdat mij bmi boven de 35 is. Daarom moet ik ook in het ziekenhuis bevallen met een indicatie en krijgen we dus 3 extra echo's, omdat er een verhoogd risico kan zijn op een kindje met een te laag of juist een te hoog gewicht bij geboorte. We gaan het dus wel zien. Volgens mij doen ze het alleen als je bmi boven die 35 is of als je suikerziekte ofzo hebt.

Fijn dat je je weekend toch nog wel aardig bent doorgekomen. Lijkt me wel lastig en vermoeiend dat je je mannetje continu op sleeptouw moet nemen. Succes hoor voor woensdag, ben benieuwd...

Liefs, linfey

Hoi,

@ Linfey, fijn dat jullie een leuke pretecho hebben gehad en zeker ook omdat jullie het gezichtje zo goed hebben kunnen zien ook al was dat voor korte duur. Het is onbegrijpelijk hè dat ze het zo mooi in beeld kunnen krijgen.

@ Ro, wat een vervelende situatie zeg, zo kan je ook niet echt je rust pakken wat nu wel zo lekker zou zijn.

Heel veel succes woensdag en nu maar hopen dat er een oplossing komt.

Ik krijg groei-echo's omdat ik een slagader in mijn navelstreng mis, anders het ik ze ook niet gehad.

Groetjes Debbie

Uitgerekend: :love2:

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

Linfey          6 augustus

Afspraken: ::)

linfey:      18 mei groei echo

4 juni controle verloskundige

Ro:          3 mei controle verloskundige

Sofie:      07 mei Groei-echo

4 mei verloskundige en uitslag bloed; rhesus, suiker en ijzer

Debbie:    22 mei bloedprikken voor Galzouten.

25 mei gynaecoloog bloeduitslag Galzouten.

He meiden, wat is er veel geschreven! Gister allemaal volgens mij haha. Ik moet nu mn bed uit dus ik reageer n andwere lkeer uitgebreider. Ik wilde alleen ff zeggen dat bij ons in de praktijk de groeiecho standaard is, iedereen krijgt m bij 30 weken. Er wordt gekenen naar de groei en ook of t kindje al goed ligt en naar de hoeveelheid vruchtwater. Als alles goed is was t de laatste echo anders krijg je er nog 1 bij geloof ik 36 weken.

Oké, duidelijke info over de groei-echo's. Ach, ik heb dit van onze eerst ook niet gehad, maar zou het wel leuk vinden om nog een keertje te kunnen gluren (dat kan dan toch?)

Gisteravond naar een voorlichtingsavond (algemene informatie) geweest van de verloskundigepraktijk.

Er was ook iemand van Kraamzorg bij. Meeste zaken wisten we wel, maar toch wel handig; zo'n soort van opfriscursusje.

Heb nog gevraagd naar Lotusbevalling, maar dit deden ze eigenlijk niet  :(. Ze namen als het kon wel langer tijd, oftewel niet binnen een paar tellen de navelstreng doorknippen. Ik wil dit toch wel opschrijven dat ik dit graag zo lang mogelijk wil laten gaan (of het moet niet kunnen om medische redenen, maar dat vind ik wat anders).

Zal morgen in elk geval weer wat schrijven. Voor nu laat ik het er eerst ff bij; zit op mijn werk namelijk....

Groetjes,

Ro

Hier even een update van mij.

Vandaag is iemand geweest van Icare voor VideoHomeTraining.

Ze heeft een (volgens haar) bruikbare video gemaakt en komt volgende week woensdag hierop terug met tips en trucs.

Herald was wel anders als anders; begon deze keer gelijk netjes aan tafel met eten (bijna een rolmodel van kind haha).

We hebben wel de tip gekregen om niet te negatief te doen; tja erg moeilijk soms. Ook moeten we meer praten aan de eettafel; dit deden we eigenlijk nooit! Hebben hier vanavond gelijk mee geoefend, maar valt ons niet mee (met volle mond praten mag ook niet, daardoor schiet je weer niet echt op qua tijd  :().

Groetjes en allemaal fijne dagen gewenst,

Ro

Poeh he...had net vanalls getypt maar ging iets mis...alles weg grrr

Maar goed Linfey wat leuk dat je t gezichtje hebt kunnen zien, bijzonder he?! En Debbie hoe gaat t nu met jou? Heb je nog extra controles?

Ro wat spannend zeg die videoopnames, ik ben benieuwd naar de tips die jullie krijgen en of je er wat aan hebt....je had toch ook dat biek liefdevol opvoeden een kunst besteld? Heb je daar nog wat aan gehad?

Ik ga ook nog info vragen over die lotusbevalling, het laten uitkloppen van de navelstreng voor het afbinden spreekt me wel aan!

Hebben jullie nu ook een lang weekend? Wel fijn hoor want t werken valt me steeds zwaarder.....ik hoef trouwens nog maar een week! Dan een schoolvakantie en dan verlof, heerlijk! Veel zin om de laatste klusjes thuis te doen, kleertjes te wassen enzo.

We hebben gister weer controle gehad en toen leek t kindje weer in een stuit te liggen....t kan nog prima draaien dus nog geen paniek maar ik ben wel tegen zo'n uitwendige draaiing...dat lijkt me zo agressief! Hoe staan jullie daar tegen over?

Hoi,

@ Ro, spannend hoor wat er met de video gaat gebeuren, wel fijn dat de video waarschijnlijk kan helpen. En inderdaad op zo'n moment gaat altijd alles goed, dat zal je net zien.

@ Sofie, dinsdag moet ik weer bloedprikken voor mn galzouten en dan krijg ik volgende week vrijdag de uitslag, dus tis nog ff afwachten.

De jeuk wordt nu wel minder heftig gelukkig, ik heb nog wel de hele dag overal jeuk maar heb nu niet meer het idee dat ik alles kapot moet krabben maar nu red ik het ook wel aardig met wrijven gelukkig.

Lang weekend heb ik helaas niet, morgen wel vrij maar moet vrijdag en zaterdag gewoon werken.

Nog ongeveer 3 weken bij mn ene baan en nog 5 bij de andere dus het einde is wel inzicht.

Bij mij lag Mini afgelopen vrijdag goed maar heb het gevoel dat tie nog regelmatig draait maar net wat je zegt het kan nog alle kanten op.

Ik zie er zelf niet tegenop voor een uitwendige draaiing, ik denk altijd maar zo als het moet dan moet het en dan laat ik het wel op mn af komen, tis dan niet anders.

Groetjes Debbie

Heey Meiden,

@ Ro: haha, een voorbeeldkind. Zet hij dat nu ook door nu die vrouw weg is? Ben benieuwd wat ze volgende week te vertellen heeft n.a.v. die video. Spannend hoor. Kan me voorstellen dat het soms erg moeilijk is om positief te blijven i.p.v. te reageren op het negatieve. Is vaak natuurlijk ook de frustratie, dus makkelijker gezegd dan gedaan. Succes hiermee in ieder geval!

@ Sofie: manlief heeft gelukkig wel lang weekend, dus dat is wel gezellig. Verder hebben we het erg druk met op visite gaan en visite die langskomt, dus denk dat die 4 dagen zo om zijn. Nou ja, daarna kan ik weer bijkomen en heb ik toch weer lekker afleiding gehad.

Ik ben geen voorstander van het uitwendig draaien. Tot nu toe ligt de kleine bij iedere controle en echo met hoofdje netjes naar beneden, dus hoop dat het zo blijft. Ben met zo'n draaiing toch te bang dat er wat mis gaat, wat je toch nog wel eens hoort. Dus hoop dat ik die keuze niet hoef te maken. Hopelijk besluit die van jouw ook nog op tijd om zelf om te draaien, wel zo makkelijker ;-)

@ Debbie: Balen dat die jeuk nog steeds niet weg is, maar wel fijn dat het in ieder geval wat minder heftig is inmiddels. Lekker dat het einde van je werk in zicht komt. Ik ben nu iedere keer al doodmoe van de pijnklachten en de zwangerschap, dus kan me niet eens voorstellen hoe ik het zou moeten doen als ik er nog steeds bij zou moeten werken. Hoewel je dan natuurlijk wel langer in dat ritme blijft en je dus niet beter weet... waarschijnlijk toch anders dan.

Ik ben gisteravond voor het eerst naar de zwangerschapscursus geweest. Gisteren stelde het nog niet zo veel voor, grootste gedeelte bezig geweest met voorstellen en daarna nog een paar oefeningen gedaan (voor zover dat ging). Wel jammer dat de vrouw die de cursus geeft erg vreemd is, maja, we gaan het allemaal wel zien. Kom tenslotte niet voor haar, maar voor mezelf, dus we gaan het zien hoe de komende weken verlopen...

Vanochtend zat ik er even helemaal doorheen. Had nog maar weinig gedaan (ff met de was bezig) en voelde me zo moe! Barste vervolgens in huilen uit, want voelde me zo nutteloos, doordat ik zo weinig kan. Gelukkig kon manlief me goed troosten, want die vond me helemaal niet nutteloos. Hij zei; jij doet het belangrijkste hier en dat is zorgen dat die kleine groeit en dat alles daarmee goed gaat, dus dat is hard werken. Vond het wel heel lief van hem, maar had het toch fijner gevonden als ik de zwangerschap wat makkelijker door was gekomen. Nou ja, nog 2 1/2 maand, dus dat zingen we ook wel uit.

Goed weekend allemaal!

Liefs, linfey

Herald is vandaag geweldig lief, weet je waardoor dat komt? Hij helpt papa in de tuin. Als hij maar bezig is, is het goed.

Ben zelf ook errug benieuwd naar volgende week, de tips en trucs die we dan krijgen..

Het boek: liefdevol opvoeden, een kunst is een zeer welkome aanvulling. Er staan zeer zeker bruikbare tips is, moet echter wel bekennen dat ik hem nog niet helemaal uit heb gelezen; ontbreekt me gewoon aan tijd.

Voor wat betreft de ligging van frummel, ik weet niet hoe het ligt, heb dit nog niet gehoord, maar volgens mij kunnen de beebs draaien tot week 36 of zo. Als er een uitwendige draaiing zou moeten gebeuren bij mij, tja dan moet dat maar; ik zal er denk ik wel tegenop zien.

Ikzelf heb momenteel lang weekend tot maandag. Vandaag relaxen, morgen visite voor (mijn) verjaardag, zaterdagmiddag visite en denk dat ik zondag wel nodig heb om bij te komen. Ik wil alles namelijk zo goed mogelijk verzorgen, beetje perfectionistisch wat dat betreft. Moet nog werken t/m 19 juni, is volgens mij nog 4 weken; kan me niet snel genoeg gaan trouwens.

@ Debbie, fijn voor je dat de jeuk draaglijker wordt, hoop echt dat het helemaal zal verdwijnen. Zal voor je duimen (hoop dat het helpt!). Hoop dat je uitslag voor galzouten volgende week goed is en dat je zo min mogelijk medicijnen hoeft.

Momenteel druk met wassen van kleertjes, het is hier zulk lekker weer momenteel dat dit me een extra boost geeft om weer (de zoveelste) wasmachine aan te zetten. Scheelt allemaal weer, hoeft dat straks op het laatste moment niet meer.

Goed, ga ff weer kijken of de machine uitgedraaid is.

Groetjes en tot schrijfs maar weer.

Ro

Op t mamabankje voor ons zijn ze bijna allemaal bevallen! Dan zijn wij aan de beurt meiden!!! Ik heb er zo'n zin in om ons kindje te ontmoeten om t in zijn of haar oogjes te kunnen kijken......zucht

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

linfey:      18 mei groei echo

4 juni controle verloskundige

Sofie:      1 juni verloskundige

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

linfey:      4 juni controle verloskundige

11 juni 2e groei echo

Heey Meiden,

Zo eindelijk weer even tijd om wat te schrijven. Vanaf hemelvaartsdag t/m zondag erg druk geweest (eigenlijk te druk) en gister de hele dag als een zombie rondgelopen en weinig gedaan. Voel me vandaag eindelijk weer een beetje mens :D.

Afgelopen vrijdag hebben we de 1e groei echo gehad. Alles zag er weer prima uit. De kleine ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden, alleen ligt nu weer links i.p.v. vorige week nog rechts. Dacht dat al gevoeld te hebben en dat bleek dus ook te kloppen ;D wel grappig.

Ook de gynaecoloog van het ziekenhuis schat dat onze kleine richting 8 pond gaat groeien, maar vanaf week 32 schijnt het nog harder te kunnen gaan, dus de volgende 2 groei echo's maar afwachten... (hoop toch echt dat het bij die 8 pond blijft hoor)

@ Sofie: ik heb er ook helemaal zin in hoor om die kleine in het echt te zien. Ben zo benieuwd :love2:

@ Ro: morgen komt die vrouw van die homevideo toch langs? Ben benieuwd. Spannend hoor.

@ Debbie: Vandaag weer bloedprikken he?! Hopelijk krijg je vrijdag een goede uitslag. Wel balen dat je er 3 dagen op moet wachten voordat je wat weet :-\

Liefs, linfey

Hier even een update van mij.

Gisteren is inderdaad de mevrouw van de VideoHomeTraining geweest. Ze had nog wel een en ander wat we zouden kunnen verbeteren. Op 4 juni komt ze terug, dan gaat ze eerst opname maken en diezelfde avond komt ze nog langs om het een en ander te bespreken. Tja, een gebruiksaanwijzing wordt er bij een kind niet bijgeleverd, maar dat het soms zo moeilijk moet zijn?>?

Verder ben ik vandaag weer op controle geweest naar de verloskundige, het kindje ligt nu met het hoofdje naar beneden, maar kan net zo goed nog draaien; is nog totaal niets ingedaald, ik draag erg hoog. Alles was gelukkig goed.

Het geboorteplan doorgenomen; gek idee hoor..

Over 2 weken heb ik weer een controle, 7 juni. Gelijk een afspraak gemaakt voor de keer daarna, 18 juni; dan krijg ik een liggingsecho en een controle. De liggingsecho doen ze hier met ca. 36 weken, de kans dat het kindje dan nog draait is namelijk erg klein.

Met mijzelf gaat het redelijk, kan erg slecht tegen het warme weer, zit nu al binnen (10:50 uur) omdat het buiten te warm is.... Ook het slapen gaat minder ook dankzij het weer. Waar ik nog meer last van heb, is kramp, het begint met steken in de enkel en beweeg ik mijn voet iets, krijg ik kramp in de kuit  :-[. Ach, je moet er wat voor over hebben.

Hoop dat het met iedereen verder goed gaat en dat jullie het nog redelijk kunnen volhouden.

Groetjes en kalm aan allemaal.

Ro

Heey Ro,

Fijn dat jullie in ieder geval al wat tips hebben gekregen., hopelijk hebben jullier er wat aan. Nu dus weer afwachten tot de volgende afspraak. Ben benieuwd... Ja, zo'n gebruiksaanwijzing zou soms best handig zijn he?! ;)

Fijn dat alles weer goed was met de controle. Toch altijd weer een geruststelling he?!

De klachten door de warmte zijn heel herkenbaar hoor. Slaap er ook slecht van, kan er niet tegen om in de zon te zitten en heb last van dikke voeten en handen. Maja, alles maar een stapje langzamer, dan komen we er ook wel.

@ Debbie: heb je de uitslag al van het bloedonderzoek?

Wij gaan nu een weekje op vakantie, dus ik lees alles weer als we weer terug zijn. Succes allemaal met de warmte en tot over een week.

Liefs, linfey

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

linfey:      4 juni controle verloskundige

11 juni 2e groei echo

Debbie:    5 juni bloedprikken voor Galzouten.

8 juni gynaecoloog bloeduitslag Galzouten en groei-echo.

Hoi Meiden,

Heb weer ff het lijstje aangepast.

Afgelopen vrijdag uitslag van mijn bloed gehad van de galzouten en het was gelukkig gezakt, van 27 naar 19. Als het onder de 20 blijft hoeft Mini ook niet eerder gehaald te worden, dus is het gewoon wachten wanneer Mini er klaar voor is.

De medicijnen moet ik wel aanhouden want het kan weer gaan stijgen maar kan ook zakken, daarom moet ik volgende week weer bloedprikken.  Maar ondertussen ben ik wel weer lekker een paar weken verder. Dus ben er nu niet zo bang meer voor als ze het eerder moeten gaan halen. Volgende week zit ik alweer op 34 weken.

Hebben jullie trouwens ook de keus als je bij de bevalling pijnbestrijding wil wat je dan wil hebben?

Ik kan er voor kiezen om zelf Morfine via een pompje in te spuiten en anders gewoon met een ruggeprik. Moet het alleen wel vooraf bekend maken wat ik wil.

Hebben jullie ook die keus? En zo ja waar gaat jullie voorkeur naar uit? Ik weet het eigenlijk nog niet.

En zijn jullie allemaal al uit de namen?

Wij hebben wel al de meisjesnaam maar nog niet echt die voor een jongen. Vind het zo moeilijk.......!!!!

Gaat het verder nog helemaal goed met jullie?

Groetjes Debbie                       

@Debbie: wat geweldig nieuws zeg dat je galzouten gezakt zijn en mini ws niet eerder hoeft te komen.

Ikzelf heb het geboorteplan al doorgenomen met de verloskundige. Ook ik had de keus wat te doen met pijnbestrijding, ik kies ervoor om in principe geen pijnbestrijding te doen. Pijn bij de bevalling heeft namelijk een functie: hierdoor zul je eerder ontsluiting kunnen krijgen. Bij mijn eerste ging alles supersnel, dus nu ws ook. De verloskundige was er van overtuigd dat ik het nu ook wel aankan, zo niet; kan ik dan alsnog pijnbestrijding krijgen (maar dan moet je standaard naar het ziekenhuis). Ik zou graag thuis willen bevallen.

De naam weten we al geruime tijd, we gaan vernoemen namelijk. We hebben sowieso een jongens- en een meisjesnaam. We weten wel al wat we gaan krijgen, maar voor de zekerheid.... Heb de laatste tijd in mijn omgeving 2 keer gehoord dat de 1e echo een ander geslacht was als de 2e. Het zal je maar gebeuren.

Met mijzelf gaat het eigenlijk prima. Moet af en toe gaan verzitten/ liggen, omdat mijn buik dan een beetje raar gaat aanvoelen. Verder is onze zoon ons nog steeds aan het uitproberen; ligt aan ons, want op school en naschoolse opvang is er niets aan de hand... Hoop dat het gedrag positiever wordt als ons gezinnetje compleet is.

Goed, hier laat ik het eerst even weer bij. Zal zo zoonlief weer ophalen van school.

Groetjes,

Ro

@ Ro, voor je zoontje is het denk ik ook wel raar dat er nu 1 bij gaat komen. Hij denkt ook, nu kan ik nog alle aandacht opeisen en zometeen moet ik het delen. Misschien dat het zo over is als de kleine er is. Laat het hopen.

Ben ook heel benieuwd wat er 4 juni gezegd gaat worden.

Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen dus daarom willen ze bij ons vtv weten wat je dan zou willen aan pijnbestrijding als je het nodig vind.

Ik wil het ook eerst zonder proberen maar als het nodig is willen ze het wel vtv weten wat je wil. Want anders zijn ze bang dat je op dat moment van alles wil waar je later spijt van krijg. Ik zie dat niet zo, maar hun zullen het wel weten.

Dat gevoel van mn buik herken ik ook. Mini zit ook nog zo hoog dat ik de hele tijd het gevoel heb dat alles omhoog wordt getilt. Dus moet ik ook inderdaad ff anders gaan zitten, lopen en liggen. Maar goed dat hoort er bij....

Groetjes Debbie

@ Ro, hé Ro volgens mij is het niet per se dat het aan jullie ligt , je kind voelt dat het bij jullie veilig is en mag zijn wie hij is en zijn grenzen mag verkennen. Ik sta voor de klas en merk dat kinderen zich op school voorbeeldig gedragen en dus weten hoe het hoort maar thuis ontladen ze en verkennen ze grenzen veilig bij hun ouders. Dus het is ook een compliment (hoe lastig soms ook) dat hij van jullie heeft geleerd hoe het hoort en dat toepast in de buitenwereld.

Ik ga vrijdag naar de verloskundige en denk dat we dan geboorteplan doornemen....we hebben wel al aangegeven dat als het lukt we het liefst in het ziekenhuis bevallen maar verder hebben we het er nog niet echt over gehad.

Wat betreft pijnbestrijding zou ik het t liefst zonder doen, in ieder geval spreekt een ruggenprik me niet aan, lijkt me eng. Ik hoop dat ik zonder kan.

Wij hebben de namen ook al een tijd. Jongens- en meidennaam, ging eigenlijk vrij soepel! Soms denk ik nog dat we misschien nog meer moeite moeten doen maar aan de andere kan zijn we er gewoon heel tevreden mee....

Dat van die buik herken ik ook, soms weet ik echt niet meer hoe ik moet gaan zitten dus dan kies ik ook voor lopen of liggen of bergen kussens voor ondersteuning.

We hebben net heerlijk samen op t strand gegeten, we zijn zo aan het genieten dat ons kindje straks komt! Zijn bij jullie de bewegingen van je kindje ook zo zichtbaar aan de buitenkant? Echt leuk om te zien!

Ik heb het idee dat ie nu met zn koppie naar beneden ligt dus ik ben benieuwd vrijdag bij de verloskundige of het zo is.

Hebben jullie ook al nesteldrang? Ik ben nu vrij en heb dinsdag de hele schuur uitgemest! bizar! Morgen ga ik alle lakentjes, kleertjes etc wassen, heel veel zin in! Hoe weten jullie trouwens wat je nou precies in huis moet hebben? Hebben jullie ook checklists van internet geplukt of is er iets beters?

Ohja ....heeft jullie kindje ook redelijk vaste tijden om te bewegen/wakker te zijn? Ik kan er bijna de klok op gelijk zetten! Echt grappig!

nou tot later!

@ Sofie, wat grappig dat jij de klok erop gelijk kan zetten. Die van mij is s'nachts wel rustig maar overdag beweegt het echt heel veel. Heb ook heel veel last van harde buiken doordat Mini steeds aan het draaien is. Niet met zn hoofd van boven naar beneden maar echt van links naar rechts. Heb dus ook regelmatig een scheve buik ha ha ha. Dan heb ik een bult aan de linkerkant en dan weer op de rechterkant.

Voel ook regelmatig een voetje ( tenminste dat denk ik ), als ik er dan ook een beetje op druk trekt Mini het voetje weer in. Zo leuk gevoel.

Hebben jullie dat ook.

Ik zelf ben eigenlijk helemaal niet bang voor de ruggenprik, maakt het er niet makkelijker op want anders was de keus wel makkelijk geweest.

Zo tijd om naar bed te gaan.

Groetjes Debbie

Heb ook regelmatig scheve buik! En ik heb ook dat er n voetje uitsteekt waar ik dan tegen kan duwen en dan duwt ie terug,zo leuk! Tis nu midden in de nacht maar ben al n uur wakker en baby ook.  Nog ff over die pijnbestrijding..ik vind t zo n vervelend idee dat t ook invloed heeft op je kindje..

Hey dames,

Ook hier iemand met een druk minimensje; 's avonds gelukkig minder drukte.

Overdag, als ik ga zitten of liggen kan ik het echt wel vernemen (en soms ook lang achter elkaar).

Soms denk ik, stop maar even met bewegen en doe maar rustig, heb het idee dat mijn ribben pijnlijk worden.

Voor wat betreft de hoeveelheid kleding en lakens en dergelijke, ga gewoon op je gevoel af. Je kunt snel genoeg nog wat bijkopen. Wel adviseer ik om van de kleinste maat 50-56 niet TE veel in huis te halen. Een aantal rompers op voorraad is wel errug handig, gezien de wellicht vele spuitluiers (dit hadden we met Herald in elk geval wel regelmatig). Qua bovenkleding heb ik zelf zo'n 6 setjes denk ik. Rompers denk ik wel 10. Heb wel al kleertjes gewassen, maar moet ff kijken waar de lakens gebleven zijn... hmpf moet ik hier ook nog naar zoeken, vind ik het niet; koop ik wel nieuwe!~

Qua pijnbestrijding, wees er gerust op dat de verloskundige of gynaecoloog echt wel ingrijpt als het voor jou te heftig wordt. Ikzelf heb met Herald een HELE snelle bevalling gehad, hoorde onlangs van de vk dat mijn ontsluiting in een paar uur (5) gepiept was en de persweeën iets meer dan 30 minuten hebben geduurd. Mocht ik nu denken dat de bevalling nadert, moet ik ook gelijk bellen! Zie zelf al scenario's voor mij wat je wel eens hoort, van bv een bevalling in badkamer met alleen vader, moeder en kind. (lijkt me eigenlijk ook wel iets hebben; dat manlief instructies krijgt van de vk wat te doen hihi).

@Sofie, bedankt voor je lieve woorden dat het ws niet aan ons zal liggen, doet een mens toch wel weer goed.

Goed, hier laat ik het eerst ff bij. Ga nog ietsiepietsie aan het huishouden doen voor ik zoonlief weer ga ophalen van school; de stumper had vandaag sportdag; 2 buitensporten en 2 binnensporten: het is hier nog geen moment droog geweest.....

Groetjes,

Ro

Vandaag is mijn verlof officieel gestart!!!!!!!!!!!!!!!! Bizar gevoel joh dat iemand anders mijn klas nu draait en ik hier thuis zit....Vorige week had ik ook vrij maar toen was het vakantie dus dat voelde echt anders. Inmiddels lekker bezig met mijn lijstjes af te werken. Alles is gewassen en ligt gesorteerd op maat en soort in de kast en lades haha was echt heeeeeerlijk om te doen en meteen ook weer wat besteld bij poespas.com en hema.nl . Ook op andere plekken in het huis alles aan het doornemen en opruimen/weggooien/ schoonmaken/afmaken. Ik geniet er enorm van. Wel alles in een ander tempo met zo'n buik.

Inmiddels ook de tas en de maxicosi klaargezet voor naar het ziekenhuis. Het wordt steeds echter hè meiden, onze kindjes zijn bijna af en klaar om ter wereld te komen! :love2:

Vrijdag bij de verloskundige leek de kleine goed te liggen, ik voel de schopjes nu ook niet meer onderin mijn buik dus dat lijkt ook goed te gaan.

hoe gaat het bij jullie? Wanneer start jullie verlof?

Heey Meiden,

Ik ben ook weer terug van een heerlijk weekje vakantie met schitterend weer! (wel even wat anders dan wanneer ik nu door het raam naar buiten kijk :P )

Ondanks dat de vakantie heerlijk was, toch ook wel moeilijk gehad, doordat ik ook daar bijna niets kon en de pijnklachten helaas steeds erger worden. Is daarom ook wel weer lekker om thuis te zijn en gewoon weer je eigen dingen om je heen te hebben. Heb ook de katten erg gemist (wellicht hormoontjes ::) )

Verder gaat met de kleine alles goed. Vandaag weer op controle geweest en alles weer volgens het boekje. Komende week de 2e groei echo en nogmaals bloedprikken voor HB en suiker en dan over 2 weken weer op controle. Gaat echt snel nu hoor! :) Kleine ligt al iets in m'n bekken, maar kan er nog makkelijk uit. Vooralsnog ligt hij/zij dus goed en hoop dat het zo blijft. Goed om te lezen dat jullie ook allemaal van die kleine druktemakertjes in je buik hebben. Hier ook hoor ;D Buik gaat af en toe ook alle kanten op en staat inderdaad nog wel eens scheef, echt grappig!

@ Sofie: wat heerlijk dat je verlof is begonnen. Kan me voorstellen dat je er inmiddels hard aan toe bent. Lekker van genieten dus!

@ Ro: hoe gaat het met Herald op het moment? Zou toch wat zijn als het straks inderdaad een ander geslacht blijkt te zijn. Je hoor het inderdaad vaker. Hoop het niet voor jullie hoor, lijkt me toch wel heel lastig met alles wat je geregeld en gedaan hebt dan vooraf...

@ Debbie: wat fijn dat de waarden gedaald zijn zeg! Hopelijk blijft het zo, hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken. Wel fijn dat ze er bovenop blijven zitten, dat weet je in ieder geval dat je in goede handen bent mocht er toch iets zijn. Ik voel regelmatig een paar billen bovenaan mijn buik duwen ;) haha, ook zo grappig. Ongelooflijk eigenlijk he?!

Het gaat echt opschieten nou he?! Kijken jullie er ook zo naar uit? Ik wel en manlief kan ook bijna niet meer wachten, zo leuk om te zien :love2:

Mijn buurvrouwtje is bevallen; jongetje, Ryan, slechts 46 cm en 2235 gram. Jeetje wat klein zeg. Had nog nooit zo'n klein kindje gezien. En dan te bedenken dat die van ons nu al bijna net zo groot is... (alleen wat korter) Toen ging het helemaal kriebelen ;D haha.

Zal zo nog even het lijstje aanpassen.

Liefs, linfey