Jump to content
erik j

Juli/Augustus 2012 Mamma's

Recommended Posts

Uitgerekend: :love2:

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

Linfey          6 augustus

Afspraken: ::)

linfey:    21 juni controle verloskundige

11 juni 2e groei echo + bloedprikken, suiker en HB

Ro:          3 mei controle verloskundige

Sofie:      1 juni verloskundige

Debbie:    5 juni bloedprikken voor Galzouten.

8 juni gynaecoloog bloeduitslag Galzouten en groei-echo.

Zo, die is weer aangepast. Jullie nog nieuwe afspraken?

Dag dames,

Hier een kort verslagje van mijn kant. Met mjzelf gaat het prima, merk nu wel dat het zwaarder wordt trouwens.

Lopen en fietsen wordt moeilijker en vanochtend op school hoorde ik dat ik nu echt begin te groeien en ook al iets aan het waggelen ben (oh nee, dit probeer ik juist te voorkomen!)

Met Herald is het ups en downs, maandag weer VideoHomeTraining gehad, nou meneertje kan wel bij toneel gaan hoor. Het begin was niet al te geweldig; had net in de broek geplast toen mevrouw kwam, dus hup eerst maar weer verschoning aandoen. Toen met eten was gewoon 1 groot feest, errug gezellig. Mevrouw was weg en manlief kreeg zowaar klappen van hem dat zijn arm er rood van werd. Hij heeft echt de p.. op mijn man, maar weet nog niet waarom helaas. 1 tip die ik bijvoorbeeld gekregen heb is dat we minder de vraag waarom moeten stellen (simpel omdat daar geen antwoord op te geven is). bv. natte broek, waarom nou dan? Nee, dan zou je kunnen zeggen, he wat vervelend nou,  wat is er gebeurd? / echt de vragen beginnen met hoe, wat.

Mijn verlof gaat dinsdag 19 juni in. Moet welgeteld nog 6 keer naar het werk (werk op maandag, dinsdag en vrijdag). Heb gelukkig zittend werk, maar moet wel bekennen dat ik toch echt wel eens wil verzitten en /  of liggen.

Morgen ga ik weer op controle naar de vk en dan maandag 18 juni weer, de 18e krijg ik een liggingsecho + reguliere controle. Ben benieuwd, volgens mij is ons kindje al flink aan het indalen, moet om de haverklap naar de wc (en vooral 's nachts  >:( , een lekkere aaneengesloten nacht zit er momenteel voor mij niet in, moet sowieso om de 1 1/2 uur eruit helaas. Het einde komt al in zicht, ben errug benieuwd naar wat we geproduceerd hebben. Ben niet bang voor de bevalling, ben nogal nuchter. Denk maar zo, er zijn mij zo velen voorgegaan en wat erin zit komt er echt wel uit -> hoe dan ook!

Goed, hier laat ik het eerst even bij; 't is toch weer een heel dagboek geworden (sorry!)

Morgen zal ik wel weer wat posten nadat ik bij de vk geweest ben.

Allemaal fijne dag gewenst en tot later!

Ro

Vandaag weer een controle gehad bij de verloskundige. Alles prima gelukkig.

Het kindje is volgens de vk nog niet ingedaald, had zelf het idee van wel, aangezien ik vreselijk vaak moet plassen (dat gevoel heb ik in elk geval). Het kan zijn dat het kindje de ene keer wel ingedaald is, maar vervolgens weer omhoog stuitert, gebeurt volgens haar bij een 2e wel vaker. Onze beeb had schijnbaar last van de straling van de hartslagmeter, zwom constant weg (nu al een eigen willetje haha).

Met mijzelf gaat het, behalve dat ik last heb van aambeien en soms haast niet meer zitten kan, prima.

Mijn stoelgang is wel goed, maar waarschijnlijk doordat onze beeb een stuiterbal is en dus vaak op mijn onderkant aan het drukken is, krijg ik dus last van aambeien. Heb nu Curanol zalf en tabletjes gekregen, hoop dat het snel helpt.

Verder hier weinig te melden momenteel.

Zal binnenkort weer ff kijken of er andere meiden wat gepost hebben; vind dit toch wel erg leuk om te lezen hoe het een ieder vergaat.

Groetjes,

Ro

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

11 juni 2e groei echo + bloedprikken, suiker en HB

verlof vanaf ......

verlof vanaf .....

Sofie:      15 juni verloskundige, controle ligging en evt. liggingsecho.

19 juni kraamzorg bezoek

verlof vanaf 4 juni !!

verlof vanaf......

@ Ro lekker dat de controle goed was, ja dat indalen gebeurt bij een tweede soms zelfs pas tijdens ontsluiting toch? Komt vast goed :-). Aambeien brrr ik had er een paar weken geleden ook opeens last van, crème van de huisarts en bekkenbodemoefeningen hebben me er weer vanaf geholpen, wat is dat een vervelend iets zeg! Die Herald is jullie flink aan het uitproberen zeg! Fijn dat je tips krijgt, ik hoop dat jullie er veel aan hebben en hij dus ook en dat de sfeer weer vooral positief wordt. Het lijkt me lastig om te bedenken dat het een fase is waar hij in zit en dat het voorbij gaat want ondertussen moet je steeds iets met zijn gedrag.....

@ Linfey, lekker dat je zulk mooi weer hebt gehad! Die pijnklachten zijn wel vervelend he, ze belemmeren je in wat je van plan bent te doen. Toch nog maar meer rust pakken en delegeren zou ik zeggen. Jouw controles waren ook weer goed, super he?! Toch nog steeds spannend...ik ben ook zo blij dat ik t kindje regelmatig voel bewegen...anders ga ik me denk ik meteen zorgen maken.

En Debbie, hoe gaat het bij jou? Je bloedwaardes weer beter hè? Voel je je ook beter?Je laatste controles ook weer goed?

Ik heb bij iedereen in het lijstje verlof vanaf geschreven, ik ben wel benieuwd wanneer jullie allemaal stoppen.....ik weet niet meer wie maar iemand van ons was toch al thuis wegens bekkenklachten?? ik weet t ff niet meer....zwangerschapsdementie zeker hihi.

Ohja ik zal ff vertellen waar mijn nesteldrang al toe heeft geleid haha:

de schuur is uitgemest en opgeruimd

de zolder idem

tig ritjes naar de kringloop, papierbak en vele advertenties op marktplaats om overbodige spullen te lozen

extra planken in kasten gemaakt

onze kledingkast heringedeeld

gamma en ikea en hema en prenatal geplunderd

HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK om te doen!! grappig he?!

Hai hai,

Hier wat minder goed nieuws.

De waarden van de Galzouten zijn weer gestegen, de 1e keer was het 27 daarna 19 en nu weer 29.

Ze kunnen eigenlijk niets doen want had al de hoogste dosis medicijnen die je mag hebben.

Het is nu ook wel bijna zeker dat ik met 37 ingeleid ga worden.

Het enige wat ik nu kan doen is aan de bel trekken als ik Mini minder voel. Ze hebben er een melding van gemaakt dat ik gelijk een scan krijg dag en nacht voor als ik twijfel of het wel goed gaat, want zolang Mini nog goed blijft trappelen heeft tie nergens last van. En gelukkig meld Mini zich nog steeds heeeeel erg veel dus ben daar zo blij mee.

De echo was gelukkig wel heel goed, Mini is nu zo'n 2550 gram, boven gemiddeld zelfs dus dat is wel een lekker gevoel.

Maar dat betekend dat ze Mini nu al over 3 weken gaan halen!!!

Gisteren heb ik voor het laatst gewerkt bij mijn ene baan en moet nu nog 2 weken bij mn andere baan.

En ik moet nog zo veel doen........ ik mag verder niet klagen over pijn of zo maar heb heel veel harde buiken als ik bezig ben. Dus moet alles met pauzes doen dus dat schiet niet echt op zo. Maar dat komt ook wel weer goed, had alleen verwacht dat de waarden het zelfde of gezakt zouden zijn en dan hadden ze het niet eerder gehaald dus ga morgen maar beginnen met wassen en strijken.

Fijn dat het met jullie Mini's zo goed gaat.

Ro, wat verveld zeg dat je zoontje nog steeds zo doet. Hoop dat de tips snel werken, die mensen zullen het wel weten zeker?!

Dan kan je zelf ook nog een beetje genieten van je zwangerschap want dat zal niet helemaal mee vallen zo denk ik.

Sofie, jij heb wel heel erg last van nesteldrang, is het niet de voorjaarsschoonmaak en nesteldrang in 1 ha ha ha.

Linfey, heb je ondanks de pijn wel een beeje op kunnen laden op vakantie? Wel lekker hoor nog ff eruit voordat de kleine komt.

Groetjes Debbie

@ Debbie, spannend hoor. met 3 weken al mama te zijn. Dan heb je "slechts" 1 week om nog dingetjes te doen. Denk je wel ff aan jezelf meissie?

@Sofie, wat heerlijk dat je last van schoonmaakwoede hebt. Is hier totaal geen sprake van, het is hier nog niet zo opgeruimd als ikzelf zou willen. Moet zelfs nog een kast uitmesten, zodat de stofzuiger er weer in kan staan (deze staat nu in de babykamer) De kast heb ik al geruime tijd gebruikt om dingen uit het zicht te leggen, oeps; moet ik nu nog hard aan het werk...

Wens iedereen een goed weekend verder en tot horens.

Ro

Hey ro,

En ik altijd maar denken dat je alles zo goed voor elkaar hebt, betrapt! hahaha

Wie weet begint jou schoonmaak woedde wel gewoon na je verlof ;)

Of moet je manlief wat meer op zijn kop zitten :D

Veel sterkte meid, met de laatste loodjes, het schiet nu aardig op.

xxx Pitbull_lady  :love2:

He meiden,

zo de keuken is ook gereorganiseerd, ben over de helft met alle kasten. Ik vind het heerlijk!! Maar....ik merk wel dat het zwaarder wordt nu.....ik heb best veel last van mijn banden en onderrug dus ik moet echt meer luieren en relaxen!

Morgen hebben we weer controle bij de verloskundige. We denken erover zelf nog een echo te laten maken om nog even te gluren of ie echt goed ligt. Ik heb het idee dat t kindje al aardig is ingedaald want ik heb aan de bovenkant best veel ruimte maar ik moet om de haverklap heel nodig plassen en voel veel druk aan de onderkant.....

Hoe gaat het bij jullie? Ro nog steeds geen drang om op te ruimen?;-), helpt de zalf al?! En Debbie hoe gaat het met de bloedtesten? Voel je mini nog goed? Je bent toch niet meer aan het werk he, anders heb je helemaal geen tijd meer om uit te rusten.... Wat spannend dat ze de baby straks gaan halen! Dan ben jij waarschijnlijk de eerste die t kindje mag zien en knuffelen! En Linfey hoe gaat het met je pijnklachten? En hoe was je groeiecho?

ohja de kraamzorg stond afgelopen dinsdag voor de deur....ik deed in mijn mans badjas open....ik zweer dat we pas een week later de afspraak hadden staan maar goed. Ik ben snel in wat kleren geschoten en we hebben een gesprekje gehad. Stelt inderdaad weinig voor.....wat formulieren die ik onder het aankleedkussen moet leggen voor de kraamhulp en verder weinig eigenlijk. Ze wilde niet eens het kamertje bekijken, ik dacht dat ze wel wat tips zou geven over wat praktisch is wat betreft spulletjes/ zalfjes....ik heb ook maar wat gedaan haha nou ik zie het wel of ik alles handig heb ingericht.

Heey Meiden,

@ Ro: fijn dat het op wat kleine dingen na zo lekker gaat allemaal. Benieuwd of de kleine maandag wel al is ingedaald of toch weer terug stuitert, haha! Wel grappig he, als je nu al dat eigen willetje merkt. (die van ons ook hoor ;-)

@ Debbie: wat ontzettend balen zeg dat je galzouten weer zijn gestegen. Zag er toch goed uit na de vorige keer. Nou ja, wel goed dat ze het blijven checken dus. Gelukkig doet de kleine het verder nog goed, dat lijkt me het belangrijkste toch?! Jeetje, dan heb je waarschijnlijk over ongeveer 2 weken (!) je kindje al... Spannend hoor. Kan me voorstellen dat het dan nu allemaal wel ineens heel dichtbij komt. Kom je nog wel een beetje aan je rust toe? Heb je inmiddels al een definitieve datum of weet je het nog niet?

@ Sofie: zo, zo, jij bent druk geweest ;D haha, wel heerlijk hoor. Ik wil ook wel van alles, maar ik moet het aan anderen over laten. Ben nu wel bezig met het wassen en strijken van de kleertjes. Dat gaat wel, zolang ik het maar rustig aan doe. Helemaal leuk!

Die kraamzorg stelt inderdaad niet zo veel voor. Wij worden binnenkort nog een keertje gebeld voor de laatste dingetjes, maar dat was het ook wel. Hoe was de controle vandaag? Al ingedaald of niet?

Ik ben trouwens degene die al een hele tijd thuis zit, maar officieel gaat mijn verlof maandag 25 juni in.

Hier wordt het nu met de dag wel zwaarder. Pijnklachten worden steeds erger, maja, die buik groeit ook met de dag geloof ik, dus dat is niet zo gek. De controle bij de VK was weer prima en ook de groei echo was weer goed. Wurmpje is iets minder hard doorgegroeit dan ze hadden verwacht, dus schatting nu is 7 a 7 1/2 pond. (vind ik eerlijjk gezegd meer dan genoeg hoor :P ) Over 4 weken gaan ze nog 1x een echo maken en dan is het verder maar afwachten tot hij/zij zin heeft om te komen.

Alvast fijn weekend allemaal!

Liefs, linfey

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

12 juli 3e groei echo

verlof vanaf 25 juni (al thuis sinds eind maart)

verlof vanaf .....

19 juni kraamzorg bezoek

verlof vanaf 4 juni !!

verlof vanaf......

Hallo dames,

Hier gaat alles goed, kijk wel uit naar mijn verlof van het werk. Merk, hoewel ik zittend werk heb dat het nu toch echt zwaar begint te worden. Ben een beetje verstrooid, maak veel typefouten en ben erg moe.  Gisteren heb ik voor mezelf bijvoorbeeld een relaxdagje ingelast, ben ik bad geweest (en er weer uit gegaan toen het water steenkoud was); ben in bad in slaap gevallen. De nachten worden ook lastiger, moet er erg vaak uit en onze kleine man is ook niet geheel fit; hetgeen ik dan weer hoor! manlief slaapt er wel lekker om door....  Gelukkig kan ik aftellen, vandaag nog werken en maandag en dinsdag nog en dan eerst sloesssssss. Met mijn aambeien gaat het gelukkig goed nu, ja ze zitten er heus nog wel, maar zijn niet zo pijnlijk meer; gewoon doorsmeren en doorslikken dus.

:@ Sofie, wat heerlijk zeg! Is echt een warm welkom straks voor de kleine in een schoon huis. Ikzelf heb hier de puf niet meer voor, zal binnenkort manlief maar ff opdrachten geven, tja het blijven kerels, kunnen ze niets aan doen maar ze zien gewoon niet wat er gebeuren moet :(.

:@Linfey, kan me voorstrellen dat je 7 1/2 pond voldoende vind. Dit was Herald niet eens bij de geboorte. Zit er wel lekker veel babyvet op (dit vond ik destijds geweldig en ook wel een beetje jammer dat het wegging)

:@ Debbie, jij bent ws de 1e van ons "clubje" die de beeb in het echt zal zien en vasthouden. Wordt nu wel spannend hoor! Is er al een datum bekend nu?

Ikzelf ben benieuwd naar maandag aanstaande, heb dan een liggingsecho en controle. Zal jullie dan laten weten hoe het gegaan is.

Allemaal goed weekend en dikke knuffel :love4:,

Ro

He dames,

Voor jullie schiet het al op zeg!

Debbie, nog even en je hebt jullie ukkepuk in je armen. Heerlijk. Ik hoop dat jullie ukkepuk nog lekker beweeglijk blijft tot de 37 weken. Is het zeker dat ze de baby dan gaan halen? Of is dat ook weer afhankelijk van je bloedwaarden? Wel een beetje aan je zelf en je rust denken hoor.

Sofi, al lekker aan het genieten van je schoonmaakverlof. haha, alles uitgemest en gepoetst. Is op zich handig, want straks heb je wel wat anders aan je hoofd dan schoonmaken. haha.

Linfey, vervelend dat je al zo'n tijd van die pijnklachten hebt. Nog even volhouden meid, dan heb je jullie kleine in je armen.

Ro, rustig aan doen he? Het wordt natuurlijk steeds zwaarder, je lijf heeft ook wel wat te verduren hoor. Helemaal als je ook nog een ventje thuis hebt die ook behoorlijk wat aandacht en energie van je vraagt.

succes met de laatste loodjes!

Liefs,

Sannie (van het bankje hiervoor)

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

12 juli 3e groei echo

verlof vanaf .....

19 juni kraamzorg bezoek

verlof vanaf 4 juni !!

Debbie:    18 juni bloedprikken voor Galzouten.

22 juni gynaecoloog bloeduitslag Galzouten en groei-echo.

verlof vanaf 21 juni.

Hai meiden,

Heb het lijstje weer ff aangepast.

Het staat nu gepland dat ik volgende week donderdag ingeleid ga worden, precies met 37 weken.

Maar goed beloof jullie niets want zelf heb ik het idee als de galzouten a.s. vrijdag met de uitslag weer gezakt zijn dat ze het dan weer laten zitten.

Als het aan mij ligt zeg ik haal het maar met 37 weken, maar als ze het uit kunnen stellen doen ze dat wel volgens mij.

Wordt er inmiddels helemaal gek van die onzekerheid.

Er is mij wel in het ziekenhuis verteld als ze mij met 37 weken gaan inleiden dat mn baarmoedermond er dan waarschijnlijk nog niet klaar voor is, dus het inleiden kan wel 5 dagen duren.

Weet 1 van jullie toevallig of ik die dagen dan in het ziekenhuis moet blijven of dat ik gewoon steeds naar huis mag?

Kan er eigenlijk niets over vinden op internet en ben het vergeten te vragen.

Maar 1 rust heb ik nu wel want door de uitslag van de laatste keer heb ik inmiddels wel heel mn huis gedaan en al mijn babykeertjes gewassen en gestreken. Dus ben er eigenlijk zo goed als klaar voor.

Merk wel dat er toch wel wat stress nu mee speelt want heb erg veel last van harde buiken sinds ik de laatste uitslag heb gekregen.

Vrijdag is er trouwens iemand bij mij geweest van het kraambureau, maar bij mij heeft ze wel op het kamertje gekeken of ik wel een goed wiegje, ledikantje, matrasje en nieuwe kruiken had.

Maar gelukkig is alles goed gekeurd  :D :D :D had ook niet anders verwacht  natuurlijk  ;)

Hoest verders bij jullie en jullie Mini's?

Inmiddels ook al helemaal klaar in huis?

Groetjes Debie

Debbie: spannend zeg, volgende week donderdag waarschijnlijk al mama te worden.

Ikzelf ben vandaag voor liggingsecho geweest naar vk. Helaas volkomen stuitligging  :-\.

Krijg nu telefonisch een oproep voor gynaecoloog deze week. Dan wordt er nogmaals gekeken naar de ligging en evt een uitwendige draaiing gedaan. De verloskundige weet niet zeker of dit bij mij kan, omdat ik een voorliggende placenta heb. :(

Als e.e.a. niet lukt, dan wordt het een keizersnede. Tja, moet dan maar...

Ben een beetje geschrokken van dit bericht, maar goed, er zijn wel meer met keizersnede geboren, dus dit moet goed komen.

Morgen mijn laatste werkdag en moet bekennen dat ik hier echt aan toe ben!

Hoop dat het met de andere dames en beebs allemaal goed mag gaan.

Groetjes,

Ro

Hoi Ro,

Das wel vervelend zeg, zeker als je er niet op voorbereid bent.

Bij mij is er eigenlijk altijd sprake geweest dat ik een keizersnee zou krijgen vanwege mn darmziekte maar nu zijn mn darmen rustig dus kan ik gewoon op een normale manier bevallen. Niet dat ik dat zo erg vind maar had eerst op een keizersnee gerekend dus dan moet je voor je eigen ff die knop omzetten.

Maar het is nu toch nog mogelijk dat je kleine nog kan draaien? Of kan dat alleen met hulp?

Ik moet nog 2 dagen werken en dan ben ik er ook lekker klaar mee. Heb ik tot nu toe nog een week om echt alles op orde te hebben.

Ik ben ook erg blij dat het erop zit.

Groetjes Debbie

Dag dames,

Nou, ik ben zojuist gebeld door het ziekenhuis.

Morgenmiddag om 12:30 uur moet ik me melden, krijg dan eerst ctg. Daarna om 13:30 uur wordt er als het kan een draaipoging ondernomen. Daarna moet ik nog een keer ctg en echo hebben. Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden.. Hoop bij god dat de draaiing kan en ook zal lukken. Het allerprettigste zou natuurlijk zijn als onze beeb zelf besluit te draaien! (zou volgens vk nog een kleine kans kunnen zijn)

Zal vanavond dan maar een noodtas klaarmaken, had ik nog niet gedaan (en deze voor de zekerheid in de auto gooien).

Goed, hoop jullie morgen nader te kunnen inlichten.

Groetjes,

Ro

Heey Meiden,

@ Debbie: hoe gaat het nu? Wel spannend zo hoor. Denk dat je ook wel blij ben als het nu definitief is dat je kleine komt. Dan ben je in ieder geval van die onzekerheid af. Alles al een beetje klaar inmiddels (ondanks dat je nog aan het werk bent) Succes alvast weer voor vrijdag.

@ Ro: jeetje meis, dat is balen zeg! Hopelijk gaat het draaien vanmiddag lukken. Alvast veel succes en ga voor je duimen dat de kleine wil meewerken!

@ Sofie: hoe was je controle vrijdag bij de VK? Ligt de kleine bij jou wel goed?

Hier alles z'n gangetje. Maandagavond naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest. Was wel interessant en voor manlief ook wel handig om te zien waar we moeten zijn enzo ;-) Vanavond mag hij ook nog mee naar de "pufclub" ;D ben erg benieuwd hoe hij dat vindt... Morgen weer controle bij de VK. Laat nog wel weten hoe het was.

Liefs, linfey

Vandaag naar gynaecoloog geweest. Eerst ctg scan gehad, baby is flink actief wat voor hun teken is dat alles goed is. Draaien hoefde gelukkig niet meer  :bigsmile:, we hebben onze beeb goed toegesproken en is uit zichzelf gedraaid gelukkig . Mag nu weer controle-afspraak maken bij verloskundige voor volgende week en de mogelijkheden voor thuisbevalling staan weer open.  :sm34:

@Linfey, ben benieuwd hoe manlief de pufclub vond. Ikzelf heb met mijn 1e zwangerschap samen met manlief de cursus Samenbevallen gedaan, wij vonden het beiden wel errug leuk. Nu doe ik geen pufclubjes meer.

@Debbie, denk dat jij wel als eerste zult bevallen van ons clubje. Wordt nu toch echt wel spannend hoor.

Tijd gaat wel errug snel vind je niet?

Groetjes,

Ro

oh wat fijn Ro! Dat is goed nieuws. :D

Linfey wij zijn vorige week ook naar de partneravond geweest. Was erg leuk, we hebben gelachen en er is veel verteld, prima avond en afgesloten met een lekkere massage.

Debbie heb je je laatste werkdag nu gehad?? Ik hoop t voor! En dan nog snel de laatste dingen regelen en flink uitrusten want dan is het al bijna zover!! Ik kan niet wachten tot we ons kindje kunnen zien...ik heb bijna alle klusjes gedaan die ik af wilde hebben en uitrusten gaat ook wel goed....maarja het kan net zo goed nog 5 weken duren!!

Vrijdag bij de verloskundige was alles goed, hartje gehoord, ligging is goed en al ingedaald. Geboorteplan besproken...ik ben er wel klaar voor :-)). Ik heb wel gevraagd om nog even bloedsuiker te controleren want ik heb vooral 's nachts veeel dorst maar ze belde vandaag dat ie prima was dus ik ben weer gerustgesteld.

Sannie leuk dat je meeleest. Ik las/lees met jullie ook regelmatig mee. Jullie hadden allemaal tegelijk wel ff wat te verduren geloof ik....iemand van de trap gevallen, jouw kindje was ziek geloof ik....gaat het nu weer helemaal goed? en met werken ook? En Raffie?? nog niks gehoord over hoe het nu met haar het hun kindje gaat??

Ik ga weer proberen wat uurtjes te slapen....het worden er steeds minder...plassen, dorst, lastig omdraaien, te warm, dromen.....herkenbaar?!

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

12 juli 3e groei echo

verlof vanaf .....

Sofie:      26 juni verloskundige

verlof vanaf 4 juni !!

verlof vanaf 21 juni.

Debbie geniet van je verlof!! Eindelijk he?!

Wat een goed nieuws Ro! :) Dat scheelt een heel stuk zeg. Ga je toch weer wat geruster verder denk ik. Zou wel lekker zijn als je graag thuis wil bevallen dat het nu ook waarschijnlijk weer kan. Weet je al wanneer je weer naar de VK mag?

@ Sofie: fijn dat alles weer goed was met de kleine. Echt aftellen nu he?!

Heel herkenbaar hoor het minder slapen. Inderdaad; niet lekker liggen, warm hebben, dorst, plassen... We moeten er wel wat voor over hebben he? ;)

Partneravond was gisteren wel erg leuk en manlief vond het ook wel nuttig, dus ben blij dat we die cursus hebben gedaan. Ik moet nu alleen volgende week nog 1x en dan na de bevalling met z'n allen weer bij elkaar komen om de baby's te showen ;D

Controle vandaag was ook weer prima. Wurmpje ligt mooi met het hoofdje voor de uitgang en al iets aan het zakken. Verder alles goed. Mijn bloeduitslagen (HB en suiker) waren ook goed, dus over 2 weken gewoon weer terug komen.

Hier inmiddels ook alle kleertjes gewassen en gestreken. Vond het helemaal geweldig om te doen, terwijl ik normaal een hekel heb aan strijken :P haha. Binnenkort maar koffertje inpakken en de laatste dingetjes klaarmaken, maar volgens mij hoe ik niet zoveel meer. Gewoon aftellen dus en hopen dat de kleine niet al te lang op zich laat wachten...

Liefs, linfey

Debbie      19 juli

Sofie          14 juli

Ro              19 juli

linfey:    5 juli controle verloskundige

12 juli 3e groei echo

16 juli controle verloskundige + bespreken bevalling/geboorteplan

verlof vanaf .....

Sofie:      26 juni verloskundige

verlof vanaf 4 juni !!

verlof vanaf 21 juni.

Zo, het lijstje is ook weer aangepast.

linfey mooi dat jullie goeie partneravond hebben gehad. Check dat kun je op je lijstje Goed Voorbereid zetten! Ja babykleertjes strijken vond ik ook heerlijk om te doen, lekker alles door je handen laten gaan en denken aan t babietje die t straks aan heeft:-).  En je controle ook helemaal goed, super!   

Debbie succes met jouw controle vandaag, voel je je goed?             

Hebben jullie ook zoveel gelezen? Ik heb de Veilig serie van beatrijs mulders uit en t boek Duik in je weeën en bergen tijdschriften die ik aangeleverd krijg uit mn omgeving. Heerlijk. Boek duik in je weeën vind ik wel n aanrader.         

Ik ga proberen nog even wat slaap te pakken meiden, tot later

Hallo dames,

Vandaag mijn echte eerste vrije dag van het werk. Zwangerschapsverlof is gisteren ingegaan, maar werk 3 dagen per week; vandaar vandaag de aftrap in vrije dagen. Moet zeggen dat me dit ook wel goed bevalt.

Volgende week donderdag 28 juni heb ik weer een afspraak staan bij de verloskundige. Ben dan precies 37 weken.

De assistente moest wel om mij lachen trouwens, ik had gevraagd aan de verloskundige, kan ik iets doen om te bevorderen dat onze beeb zich vanzelf gaat draaien? Nou komt ie! Op de kop een boekje lezen, oftewel op handen en voeten met de kont omhoog. Heb dit geprobeerd, was niet makkelijk vol te houden trouwens. Weet niet of dit de reden is dat onze beeb gedraaid is, maar dit maakt me ook niet meer uit; ben gewoon erg blij dat het zonder hulp van gynaecoloog gelukt is.

Heb nu manlief aan het werk gezet met stofzuigen, dingetjes ophangen en zo. Manlief heeft papadag op vrijdag namelijk. Kan ik lekker rusten en hij werken haha; tja delegeren gaat me goed af moet ik zeggen. :D

Begin nu wel slechter te slapen trouwens, moet er veel uit en beeb is standaard wakker tussen 3:00 uur en 4:00 uur. Au, mijn ribben, hoop dat ons kindje nu snel besluit de afdaling in te zetten, dan heb ik hopelijk ook wat meer lucht. (ben snel moe)

Boeken heb ik niet zo veel gelezen, ja op wat tijdschriften na dan en verder via de mail elke week van Jonge Gezinnen de stand van zaken van de week van zwangerschap. Heb ook nog een dik boek thuisliggen met daarin omschreven wat je kunt verwachten in welke week, als moeder en als baby. Weet zo de titel van het boek niet, ligt boven op de slaapkamer en heb nu geen zin om te kijken; sorry, ik zal hierop terugkomen.

Goed, ga nu ff wat doen. Denk eraan om ramen te gaan lappen. 't is hier gelukkig weer mooi weer, dus maar naar buiten.

Ro

Ik ben MAMA van een gezonde dochter met de naam Jaicey.

Het is allemaal heel erg snel gegaan.

Maandag was ik in het ziekenhuis om weer bloed te prikken voor mn galzouten zou eigenlijk pas gisteren de uitslag krijgen maar de waarde waren zo erg gestegen van 29 naar 99 dat ze van het ziekenhuis al belden dat ik gelijk medicijnen erbij kreeg en wat ik had toch weer moest verhogen in de hoop zsm de waarden te laten zakken.

Dit was op eens niet meer nodig want dinsdagavond om 23.30 uur braken mijn vliezen.

Ziekenhuis gebeld en moest gelijk komen. De weeën waren ook gelijk op gang gekomen dus dat ik nu ging bevallen was snel bekend.

Woensdag avond om 18.31 uur is Jaicey geboren, alles erop en eraan.

Waarschijnlijk vond ze het zoutbadje niet zo lekker en heeft ze zelf bepaald dat ze wilde komen. De natuur heeft goed zijn werk gedaan, had niet beter gekend.

Omdat Jaicey 4 weken te vroeg is geboren moet ze nog wel in het ziekenhuis blijven. Ik ben gisteren ontslagen en waarschijnlijk mogen wij morgen onze mooie dochter ook uit het ziekenhuis halen.

Ik kan niet wachten.........ben zo gelukkig.

Nu jullie nog!!!!

Groetjes een hele blije, gelukkige en trotse mama.