Jump to content
kinderwens

vraagje over een cryo

Recommended Posts

Uit onze 2e IVF in 2010 is in januari 2011 onze prachtige dochter geboren. Ook had ik uit die IVF poging 1 cryo. Na de eerste echo bij de gyn. mochten we gewoon naar de verloskundige in onze woonplaats.  Net was ik de kast aan het opruimen en zag ik die brief liggen van het Erasmus dat er 1 cryo was. Had ik het ziekenhuis moeten laten weten dat ik bevallen ben?? Heb er eigenlijk  niet meer aan gedacht, we waren alleen maar bezig met de kleine. Ik lees her en der dat er mensen zijn die na 1 jr een brief krijgen over die cryo, of ze die nog willen bewaren, of dat die vernietigd moet worden. Ik heb zoiets niet gehad, komt dat misschien omdat ik ze niet heb ingelicht dat ik inmiddels ben bevallen??

Heel begrijpelijk dat je vooral met jullie kindje bezig bent geweest :love2:

Wij moesten in het MCK een contract tekenen dat eventuele cryo's een jaar werden bewaard en tegen een bepaalde vergoeding die je niet van de verzekering vergoed krijgt en dat we dan een brief zouden krijgen voordat de termijn is verstreken of we het nogmaals willen verlengen of dat je een andere beslissing neemt; laten terugplaatsen, opgeven voor de wetenschap of verloren laten gaan.

Ik zou het zkh even bellen om te vragen hoe dat bij jullie gaat. Je hoort vaak verschillende procedures in de verschillende ziekenhuizen...maar het lijkt me dat ze er niks mee mogen doen voordat ze jullie toestemming hebben.

Geniet lekker verder van jullie kleine schat!

liefs Sofie

Hoi,

Wij zitten ook in het EMC en hebben ook 1 cryo. Als ik me goed herinner bewaren ze je cryo twee jaar, en krijg je daarna een brief wat je ermee wilt doen. Je kan er dan voor kiezen om het nog langer te bewaren, hoeveel jaar weet ik niet meer.

Volgens mij hoef je niet door te geven dat je bevallen bent, alleen maar als je je cryo wilt laten ontdooien. Misschien dat je dan ook weer die verplichte bijeenkomst en bloedonderzoek moet doen, dat weet ik eigenlijk niet.

Anders bel je toch even, ze zijn tegenwoordig een stuk beter bereikbaar.

Bij ons is de termijn ook 2 jaar dat ze de cryo's bewaren. Dan krijg je een brief met wat je wilt. Wij hebben de brief toevallig een maand geleden gekregen en ingevuld. Wij hebben de bewaartermijn verlengt, dan vragen ze ook wanneer je ongeveer denkt hem terug te willen laten plaatsen.

Ze mogen in ieder geval niets met je cryo doen zonder dat je het weet! Ik zal als ik jou was gewoon even bellen!

Hohoooi,

Wij waren in Nijmegen en mochten de cryo's in totaal 5 jaar ingevroren laten zitten.

Daarna moesten we een definitieve beslissing nemen.

Groetjes Simone.

Onze cryo lag in Tilburg op ons te wachten. Daar is de termijn ook 2 jaar, en toen die bijna voorbij waren, hebben we een brief gekregen om de vraag wat we wilden (termijn verlengen of beeindigen). Wij kozen voor verlengen. Dat is dan weer voor 2 jaar. Echter hebben we een half jaar later onze cryo terug laten plaatsen en is nu al ongeveer 5 maanden in mijn buik aan het groeien...