Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

Sign in to follow this  
Saar_85

tp van cryos (s)??

Recommended Posts

Hallo Allemaal!

Ik weet echt totaal niet hoe deze vernieuwde site nog werkt misschien stuur ik dit berichtje ook verkeerd  :-[ maar probeer het toch hihi

Even opnieuw voorstellen;

Ik ben Sarah ben 26 jaar en vanaf 2008 hier op de site terecht gekomen! Eind 08 begonnen voor icsi en gelijk van een verse emmy zwanger! meisje geboren in augustus 2009! erna helaas 4 mk gehad en tussendoor een nieuwe behandeling (punctie etc)

Deze week bloed laten testen op bloedstolling en stofwisseling en chromosomenafwijkingen maar ze hebben al gezegd dat er nooit wat uit gaat komen maar als er iets uit de chromosomentest komt dan kan ik er wel rekening mee gaan houden bij een volgende tp dat het mis kan gaan.

We moeten tot 20 februari afwachten wat er uit de andere twee testen gaat komen en dan begin maart in mijn volgende cycles gaan we opnieuw beginnen!

Nu is mijn vraag; we hebben 6 cryos nog over maar ze gaan per 2. tot nu toe is er 4 keer uit een setje van 2 maar 1 cryo goed geweest om terug te laten plaatsen maar mijn gevoel zegt dat ik er nu maar toch voor 2 moet gaan kiezen maar is dat verstandig? ik zie hier op het forum zat andere die er twee terug laten plaatsen maar in het zh zijn ze er niet zo happig om!

graag zou ik wat meningen willen?

liefs Saar

Hoi Saar

Van onze eerste IVF ben ik meteen zwanger geworden, maar helaas heb ik toen een miskraam gehad. Wel hadden we toen nog 3 cryo's die in 2 buisjes werden ingevroren.

Toen we na de miskraak weer verder gingen, had ik in het zh gezegd dat wanneer het buisje van 2 werd ontdooit en beide cryo's het hadden overleeft ik beide cryo teruggeplaatst wilde hebben (ongeacht de kwaliteit dus). Echter wanneer er maar 1 cryo het had overleefd, hoefden ze niet het andere buisje ook te ontdooien, want dan hoefden ze alleen die ene maar terug te plaasten die het had overleefd. De reden dat ik dit zo wilde was dat ik niet wilde dat ze een potentieel kindje zouden weggooien. Immers een embryo of cryo van mindere kwaliteit wil alleen maar iets zeggen over de kans van slagen, niet over hoe het kindje zich zal ontwikkelen.

De gyn was het er niet helemaal mee eens (dat ik er dus eventueel 2 wilde laten terug plaatsen), maar snapte wel wat ik bedoelde en heeft er dus mee ingestemd.

Uiteindelijk kregen we na het ontdooien te horen dat ze het beide wel hadden overleefd, maar dat de ene wel van duidelijk betere kwaliteit was dan de ander (later heb ik gehoord dat het matig en goed was). Ik heb ze dus beide teruggeplaats gekregen, en hoewel ook mijn bms niet echt dik genoeg wilde worden, ben ik tegen alle verwachtingen in toch zwanger geworden van een tweeling die in augustus 2009 is geboren.

Als jij het gevoel hebt dat je er liever 2 terug laat plaatsen, moet je dat zeker met je gyn bespreken. Anders hou je er zelf misschien een naar gevoel aan over en dat moet je proberen te voorkomen. Wel nooit bewezen is een negatieve houding natuurlijk sowieso al geen goed begin. En als je uitlegt waarom je iets wilt, hebben ze er in het ziekenhuis misschien wel begrip voor.

Succes.