Jump to content
erik j

2011 baby's

Recommended Posts

Dit bericht heeft Imarleen gestart op het oude forum. Hierbij de 2011 versie.

Hallo mama's,

Ik weet dat elke maand zijn eigen topic heeft met het schrijven over de zwangerschap en de geboorte. Maar wat mijn opvalt is dat er daarna nog weinig wordt geschreven in de topics. Dus over de tijd na de bevalling, hoe de kleintjes het doen, hoe het moederschap is etc.

Ik denk dat dat vooral komt omdat je het met een baby erg druk hebt en minder aan zulk soort dingen toekomt. Daarnaast merk ik ook dat mensen niet meer de behoefte voelen om te schrijven, wat ik ook kan begrijpen. Maar als je een topic hebt met maar een paar mensen en er vallen er ook nog een aantal af...tja, dan blijft er weinig over!

Zelf vind ik het erg leuk om zo nu en dan ervaringen uit te wisselen met andere moeders die ook via IVf/ISCI een kindje hebben gekregen.

Ik loop er bevoorbeeld nu tegenaan, dat ik ons zoontje moeilijk kan loslaten, om zelf uit eten te gaan of om te werken etc. daar praat ik dan met andere moeders over en die hebben dit niet zo erg. Zelf heb ik het idee dat het bij mij komt doordat we zo lang op hem gewacht hebben, dat ik meer tijd nodig heb om hem los te laten.

Kortom: dit topic is een poging om wat meer 2011 moeders bij elkaar te verzamelen om ervaringen te delen!

wie schrijft ermee???

Gepost door Imarleen

Mssd, wat fijn dat het zo goed gaat! En ja het gaat hard he..ze worden al zo snel echte mensjes. Jullie mannetje heeft dus heerlijk geslapen met oud & nieuw? Fijn hoor! Volgens mij slaapt hij nu zo wie zo wel goed of niet? ik moet het toch nog even een keer tegen je zeggen hoor...elke keer als ik de naam van jullie ventje hoor moet ik an the bold en the beautifull denken! Daar zit/zat (ik kijk het verder niet, maar zap er wel eens langs dus geen idee of ie nog mee doet..)ook een massimo in en verder had ik de naam nog nooit gehoord!

Kar, kan me voorstellen dat Sepp vaker moe is, wat is hij al druk bezig zeg met staan en zo! Knap van hem hoor, maar wel vermoeiend natuurlijk (voor jullie allebei hahaha) Grappig dat zo die verschillen ziet he bij een tweeling. Het zijn echt 2 individuen natuurlijk, maar toch verwacht je dat ze min of meer hetzelfde doen, slaat natuuurlijk nergens op weet ik..

Wat vervelend zeg dat je man lastig een levensverzekering kan afsluiten.. Ja het zijn echt eikels hoor, verzekeringen...mensen binnehalen en geld vangen doen ze graag, maar als zo ook maar denken dat ze moeten uitkeren of de kans daarop aanwezig is...ho maar.

Wat bij ons de zaak zo frustrerend maakt is dat ik bij Achmea verzekert ben en de tegenpartij ook! Mijn zaak is uitbesteedt aan een advpocatenkantoor en nu "vecht" ik dus tegen mijn eigen verzekering.... Mijn zusje is ook advocaat en die zegt ook, uitkeren voor hun is gewoon goedkoper.. Nu betalen ze beide proceskosten wat dus ook naar ons had kunnen gaan. Tja ik zal er wel nooit iets van snappen dat wereldje.

Kinderwens, wat leuk die uitnodigingen! waar is de onze?? hahahhah Ben zo benieuwd wat ze er van gaat vinden joh. Ik weet nog dat ik het bij mijn nichtjes heel erg tegen vond vallen, in de zin van: ze snapte er niets van, verbrande zich aan dat ene kaarsje, werden helemaal horendol van al die aandacht en kado's.. Mijn zus was toen blij dat het achter de rug was. Bij haar 2de kindje heeft ze er dus ook een stuk minder werk van gemaakt hahahhahahha. Ben dus erg benieuwd naar jullie ervarign straks!

Suzy, ohhh nou moet ik gaan denken hahahahha wat had jij ook alweer allemaal geschreven. lastig dat je niet kan teruglezen tijdens het schrijven.

Stromen dat opdrachten voor je man al binnen?? Spannend hoor om het op deze manier te proberen en heel fijn dat dat kan met behoudt van je uitkering. Ga hier voor je duimen dat het goed gaat lopen, wie weet wordt dit wel een hele mooie weg voor jullie!

Kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt met het afbouwen.. Maar weet je zeker dat het huilen etc, hier mee te maken heeft? het lijkt me afschuwelijk als dit 1 van de hoofdredenen is en je daarna geen verschil ziet met de fles. Hier maakt het namelijk geen bal uit of ik nou de borst of fles geef. Wel is het heerlijk om manlief eruit te kunnen schoppen. Maar de andere kant is dat ik hem juist stil krijg op de momenten dat het hysterys is. Ik hoop dat het jullie allebei goed zal doen. Als alles anders loopt dan je had gedacht/gehoopt dan is dat gewoon heel moeilijk. Dat merk ik hier ook...ik wist dat het niet altijd rozegeur zou zijn, maar een kindje dat 6 maanden 15 tot 20 keer per nacht wakker is, nu nog 3/4 keer af en toe nachten oplopen. Ik kan hem tot nu niet wegbrengen naar iemand, gaat hij dagen van overstuur... Tja, ik had dat wel anders in mijn hoofd zitten. Daarnaast wil ik dan niet klagen, want je hebt zo lang op hem gewacht (en dat zie je de mensen ook denken..)

Hoe is je bezoek bij de osteopaat geweest? Ben erg benieuwd wat die er van dacht en of die kan helpen. Hoop het zo voor je!

Mijn autootje bevalt goed. Tis echt een blikje en moet wennen aan geen stuurbekrachtiging en de andere manier van rijden hahahha, back to basic! Maar het is wel heel handig. Tygo is op nieuwjaarsdag ziek geworden en vandaag wil ik toch even naar de dokter.. Hele nacht opgelopen, kind krijgt geen adem, ratelt als een gek, eet en drinkt niet, trekt aan zijn oor....dus even laten checken, en nu kan ik gewoon gaan zonder geregel!

Gepost door SuzyQ

@Imarleen, wat zei de huisarts? Hoop niet dat Tygo oorontsteking heeft, daar hebben die kleintjes veel last van. Heerlijk toch, niet meer afhankelijk van anderen maar lekker zelf op pad met je eigen toet-toet.

Tja en over de borstvoeding afbouwen..Ik doe het omdat ik hoop dat Thijs van flesvoeding wat rustiger wordt, maar ook om mezelf wat meer rust te geven. Ik heb nu drie dagen 1 middagvoeding vervangen door de fles en ik moet zeggen dat het scheelt. Borstvoeding geven met Koen in de buurt is echt niet fijn, daar heb ik me flink op verkeken. Koen is zo druk, dan zit Thijs van de zenuwen ook wild te happen en te schrokken. Ik wil er ook een ochtendvoeding uithalen, en dan kijken hoe dat bevalt. Met Koen heb ik toen ik na 11 weken weer ging werken nog twee maanden helft flesvoeding, helft borstvoeding gedaan. Eens kijken of ik het zo nog een paar weken kan doen. Wil heel graag vier maanden voeding geven, maar niet ten koste van mezelf. Wat jij hebt meegemaakt met Tygo, 15 a 20 keer per nacht eruit..ik weet niet hoe je dat hebt volgehouden, ik vind dat heel heftig.

Bezoek aan de osteopaat heeft weinig gebracht. We hadden een heel goed gevoel bij hem, hij was heel rustig. Thijs gedroeg zich als een voorbeeldige baby. Hij lag erbij als Hollands welvaren ( Imarleen, je hebt foto's gezien, dus je weet hoe weldoorvoed ie eruit ziet haha ) te lachen en te kirren, met zo'n blik van 'ik weet niet voor wie we hier zijn, maar met mij is er niets aan de hand'. Maar goed, hij is helemaal onderzocht, maar lichamelijk is er niets aan de hand. Die man denkt hetzelfde als m'n broer, dat Thijs zich verveelt. Hij vond 'm motorisch heel sterk en enorm alert, hij is zijn leeftijd vooruit. Dus dat verklaart het vervelen wel. En omdat ie 's avonds na 19.00 alleen nog maar wakker wordt voor zn voedingen, benut ie z'n slaap dus heel effectief. Alleen jammer dat ie dat overdag niet doet..grr

Dus aan de ene kant zijn we er niet veel mee opgeschoten, aan de andere kant is het fijn te weten dat ie gewoon in orde is. Je wilt niet achteraf denken, waren we maar gegaan...Hopelijk wordt hij wat rustiger, en zo niet, dan wordt het vanzelf wel wat beter.

Kinderwens, wat een leuke uitnodiging! Goed dat jullie de tijden erop gezet hebben. Sommige mensen blijven, goedbedoeld, zo plakken. Dat werkt gewoon niet met een kinderverjaardag voor een 1-jarige. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik vond het hard aanpoten, maar wel erg gezellig. We hadden veel kindjes, en die waren allemaal met elkaar in de tuin aan het spelen. Overal vlaggetjes en balonnen, en tafels met voedsel. Soort Italiaans tafereel haha Maar ja, in januari is dat niet zo'n strak plan.

Missd, ik moest wel lachen om wat Marleen schreef over de naam Massimo. Ik weet wie ze bedoelt uit The Bold ( ja je ziet nog eens wat als je thuiszit...) Hoe zijn jullie aan die naam gekomen?

Gepost door Imarleen

Suzy, zal je net zien he dat hij zich voorbeeldig gedraagt bij de osteopaat! Ja ik heb foto's gezien en het is echt een lekker ding! Koen trouwens ook hoor, boevenkopje zit erop! Maar wel fijn dat je nu weet dat er lichamelijk niets aan de hand is. Alleen tja het helpt je nu niet verder. Of een babay zich kan vervelen?? Tja, misschien het verkeerde woord denk iki. Ik denk meer dat ze dan alles mee willen krijgen en mee willen beleven. Als ik dat hier zie..Als ik bijv. het huis schoonmaak en Tygo in de box leg is het pruttelen. Schuif ik de box naar het midden van de kamer (leuk elke keer die verhuizingen hier..)dan kan hij mij helemaal volgen, ook als ik in de keueken ben en is hij wel tevreden. Ik denk dat hij zich dan dus niet verveeld, maar alles wil zien. hij is erg zijn leeftijd vooruit in zijn koppie en heft die input nodig. wat fijn dat je vooruitgang merkt met een flesvoeding! daar doe je het voor natuurlijk. Kijk inderdaad gewoon hoe het loopt, of een combi mogelijk is en of dat ook goed voelt en goed te doen is. Hier maakte flesvoeding niet uit, dat had geen oplossing gebacht voor die nachten hoor! En ja ik weet nu ook niet hoe ik het heb volgehouden die maanden, ik vind het nu al zwaar met 3 keer eruit...hoe meer je aan de slaap wend hoe minder i kan hebben lijkt het wel. Ben erg benieuwd hoe het nu verder zal gaan bij jullie, ik hoop dat je die vooruitgang blijft zien. Anders heb ik ook nog het nummer voor je van de babyfluisteraar....je belt gewoon 's ochtends zegt dat je advies wil mbt je zoontje en dan vertelt zij de rest.... Maar dat is maar hoe je daar tegenover staat!

Tygo had geen oorontsteking, was wel rood en geirriteerd, maar niet voldoende om er iets voor te geven. zat ook niet op zijn longen verder, dus uitzieken met paracetamol, homeopatsch kuurtje en neusspray! hij gilt het uit als hij me met die spray of een zakdoek ziet aankomen...zo kwaad wordt hij daarvan! Meneer heeft nu 2 dagen tot kwart voor 8 geslapen!! weet niet wat ik mee maak! Wel is hij dan 's avonds een keer extra wakker geweest, maar toen sliep ik toch nog niet. Ik hoor dan wel de babyfoon om de zoveel uur even aanslaan maar hij slaapt dan zelf door, hoop op een nieuwe trent dus!

Aankomende maand moet ik weer naar de arts (arbo en uwv) en dan gaan ze besluiten hoe nu verder. Of en wanneer ik weer aan de slag moet en daar zie ik tegenop. Het gaat nu eindelijk iets beter, maar ik denk dat het echt nog te veel voor me is weer aan de slag te gaan. Ook moet ik dan opvang gaan regelen en dat wil ik nog even uitstellen... Ik had een gastouder geregeld, maar die blijkt meer kinderen op te vangen dan mag en dat is dus echt te druk voor Tygo. Ik ga maar eens informeren bij een ander buro of er ook gezinnen zijn die maar 1 of 2 kindjes hebben.

Wat een weer is het he! We waaien hier tussen de weilanden echt weg! Moet ik 2 keer per dag met de hond wandelen, ziek kind in de wagen, en amper kunnen blijven staan van de windvlagen! Mijn koekblik is dan ook niet echt stabiel hahahaha, ach alleen voor het hoognodige eruit en anders moeten manliefr en ik toch maar even van auto ruilen deze week.

Tja, de naam Massimo..ik moest het even zeggen hahahah Ik moet er echt eke keer aan denken! Dus jij weet wie ik bedoel Suzy hahahaha betrapt...hahahha Maar ik ben inderdaad ook erg benieuwd hoe jullie aan de naam zijn gekomen!

Oehhh gevonden!!

Moet weer even mijn weg vinden op dit nieuwe forum! Hoop dat jullie het ook snel vinden en we gewoon weer door kunnen kletsen!

Hoi Imarleen,

Gevonden?? Het adres is toch niet veranderd? Alleen een ander forum op hetzelfde adres.

Het is inderdaad een heel verschil met het vorige forum, maar die was erg verouderd ondertussen. Ik hoop ook dat iedereen snel zijn weg weer heeft gevonden op het nieuwe forum.

Groetjes

Erik

hahaha, ok ik was dus niet de enigste.

Romy is al een paar weken nachts elke keer aan het spoken, de laatste paar nachten kan je dr na 5 min weer terug leggen, ze wil dan alleen even kroelen. Ze slaapt wel langer, vanmorgen heb ik dr om 8.30 maar eens uit bed gehaald, ok ze was om 1.30 tot 2.15 wakker en om 6.00 tot 6.20. Maar ze wil smorgens dan natuurlijk niet meer slapen, nu ligt ze ook pas net weer te slapen, met veel moeite. Ze heeft namelijk door hoe ze van lig naar zit kan en doet dat dus in bed ook. Eigenlijk moet ze t nog even met 2 slaapjes doen iig tot na dr feestje, want we hebben iedereen uitgenodigd tussen 12 en 16 uur. Jaja maandag is ze alweer 1 jr, pff het gaat echt heel snel dat eerste jaar, ook moeten we maandag weer op controle bij de orthopeed voor de heupjes, ben benieuwd wat ie gaat zeggen, we moeten ook weer een foto laten maken van dr heupjes, maar we gaan ervanuit dat alles gewoon goed is.

Ik moest ook even zoeken hoor..ik mis m'n knop actieve topics, maar ik ga nog even verder kijken.

Kinderwens, Romy alweer bijna een jaar! Ik weet dat Koen rond het jaar ook van 2 naar 1 slaapje ging. Maar die eerste maanden zijn een beetje tobben, de ene dag ging het heel goed, de volgende dag had er toch weer twee nodig. En 's nachts worden ze rond deze leeftijd ook onrustiger, want ze beginnen te dromen. Het is, zoals alles ( en zooooooo'n dooddoener ...) een fase. Maar je baalt er wel van als je 's nachts een paar uur met d'r bezig bent!

Pfff ik weet even niet meer wat mijn laatste bericht was in het oude forum, en te lui om dat ook te openen. Thijs lijkt de laatste dagen toch iets rustiger, hij heeft vrijdagmiddag zowaar 2 uur geslapen!!!!! Dat is in 14 weken nog niet gebeurt. Nu kan het ook dat ie zo lekker sliep door de cocktail van antibiotica en paracetamol die ik wegens een keelontsteking slik..Maar het kan ook komen door het bezoek aan de osteopaat. En z'n broer is sinds vrijdag uitbesteedt aan opa en oma, dus het is lekker rustig in huis. Ik moet zeggen dat ik helemaal bij ben gekomen. Vrijdagochtend zat ik er helemaal doorheen. Voelde me zo beroerd door die keelontsteking, en de laatste nachten waren ook waardeloos. Achter ons huis is het leeg ( jaja, ook dat kan in Rotterdam :)) en de wind stond er pal op. Koen sliep daardoor heel slecht, en werd telkens huilend wakker. Vrijdag zat ik dus zonder stem bij de huisarts, toen ik thuiskwam had m'n man Koen al weggebracht en door het lange slapen van Thijs kwam ik weer een beetje bij. Huilen stond me daarvoor nader dan het lachen, maar nu ben ik weer helemaal blij. Die osteopaat zei dat Thijs z'n slaap heel effectief benut, nou hij is niet de enige. Met kindjes leer je zelf ook wel om je slaap effectief te benutten haha

Ik zal zo eens een foto plaatsen van m'n knullen. Het nieuwe forum heeft een knop waardoor dat heel makkelijk kan, voorheen lukte het me niet.

Nou opa en oma waren behoorlijk versleten toen we Koen kwamen halen! Z'n neefje van 18 maanden ouder was er ook. Helemaal blij dat er een speelkameraad kwam logeren, alleen maakten ze samen een hoop kabaal. Maar ik voel me een ander mens, heb vandaag zelfs 130 pagina's achter elkaar gelezen van m'n boek!! Over m'n vorige boek deed ik 11 weken, en dat terwijl ik gek op lezen ben. Kortom, hier schrijft een blij mens.

Kar, ik zag net dat je ook in Geboren! de kindjes erbij hebt gezet. 11 april was een mooie dag, is ook mijn verjaardag! Dus je hebt twee driftige rammetjes...dat belooft een eigenwijze toekomst haha

Hey meiden,

Suzy wat fijn dat even hebt kunnen bijtanken! Dan voel je je gelijk anders he..wat een beetje rust al niet doet voor een mens. Maar nu hebben opa en oma dus een week nodig om bij te komen of niet hahahah

Heerlijk he even ongestoord kunnen lezen. Ik hou er ook erg van. Vooral in mijn zwnagerschap heb ik me suf gelezen..kon ik tot diep in de nacht nog op zitten, want tja ik wilde weten hoe het afliep..ik kan een boek dan niet wegleggen he als het me in de greep heeft. Ik lees dus alleen als ik weet dat ik er tijd voor heb. Nu vooral veel tijdschriften, dan kan je af en toe even wat lezen.

Kar, ja dat zal wat zijn die 2 van jou. Samen op ontdekking, lijkt me echt gaaf om dat te zien. Ze hebben ook altijd iemand om te spelen, das wel handig! Maar de andere kant je hebt ook altijd iemand om je heen die je speelgoed kan afpakken! Hebben ze ook samen een taaltje? dat hoor je toch vaak bij tweelingen?

Kinderwens, ik zag aan Kar's bericht dat het vandaag de verjaardag is van je meisje! Van harte gefeliciteerd!!! Ik hoop dat jullie een hele fijne dag hebben samen... Dat wordt een jaar terugblikken of niet?

Hier een rustig weekend achter de rug. meneertje is nog steeds grieperig en echt naar buiten ging dus niet. We zouden gaan winkelen, maar helaas niets van gekomen dus. Baalde wel want heb echt maar 2 shirts die ik aankan...al maanden.... Eerst hadden we het geld er niet voor en nu de tijd en ruimte niet! Misschien kan mijn moeder van de week even oppassen en dan ga ik alsnog. Ik ben echt een dikke pad geworden sinds de hormonen, baal er zo van.. Wilde eerst wachten met kleding tot ik weer in mijn maatje 38 kon, maar dat duurt nog wel een kilo of 20... Grrrr...geen lekkers meer in huis halen dus en nu echt eens aan de slag met die kilo's.. geen smoesjes meer nu mbt hormonen, dus we gaan er maar voor!

Hahhahha het eerste deel van dit bericht heb ik vanochtend geschreven maar ondertussen was de kleine wakker, dus nu in de middag verder. Zit ik met mijn goede voornemen over gezond eten...belt m'n vriendin dat haar man indische rijsttafel mee heeft genomen voor ons...zucht....zo komen de kilo's er natuurlijk niet vanaf! Maar wel heel lief en lekker...dan maar morgenavond aan de wortels!

Indische rijsttafel!! Da's lekker..zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen!!

Ben je echt zoveel aangekomen door die hormonen? Tja, sommige meiden reageren er heel heftig op. Ik ben er ook wat door aangekomen, maar is denk ik zo'n 5-6 kilo. En die zijn eraf sinds Thijs is geboren, ben echt slanker uit de strijd gekomen!

Ben vandaag wezen winkelen, heerlijk om doordeweeks te kunnen shoppen, minder druk. Voor mezelf weinig gekocht, maar wel voor de boys. Heb in de uitverkoop nu al de winterjasjes voor komende winter gekocht, en lekker wat longsleeves. Even goed kijken naar de maat, maar dan kun je goed slagen voor weinig.

Kinderwens, gefeliciteerd met Romy!

Kar, klinkt leuk, samen op strooptocht..haha en dat gaat de komende jaren niet minder worden!

Heb vannacht weer heerlijk geslapen, wel twee voedingen, maar viel daarna weer in coma. Voel me nu zo'n stuk beter dan vorige week..! Lichamelijk, maar ook mentaal. Ben weer m'n positieve ik.

Ja suzy, mijn beste vriendinnetje is met een indo getrouwd en die heeft een paar eigen toko's! Dus dat is echt een luxe hoor, er komen regelmatig lekkere hapjes onze kant op. Als je bij zijn familie bent wordt je ook altijd helemaal volgestopt...ze zijn echt van het eten he, maar ze kunnen dat dan ook perfect klaarmaken!

Ik ben inderdaad veel aangekomen tijdens het gebruik van de hormonen, maar ook door de emotionele achtbaan (lees= emotie eter..) In de eerste 2 maanden was ik al 10 kilo zwaarder, dat heb ik er dus niet allemaal aangegeten hoor. In de zwangerschap was ik de eerste helft zo beroerd dat ik niets binnen kon houden...toen ik wel weer gewoon kon eten he ik ook nergens op gelet.. Vanaf de start van de hormonen tot punt van bevallen = 30 kilo erbij!!

Met recht dus een walwis geworden....inmiddels heb ik er dus ruim 10 af en moet er dus nog zo'n 20 af zien te krijgen.

Voor mij werkt het het beste als ik echt heel streng dieet. Maar met de borstvoeding lukt dit dus niet en zal ik het dus moeten doen met goed opletten, niet snoepen en bewegen. Ach ik weet dat ik het er wel weer afkrijg, maar zal gewoon tijd kosten.

Wat fijn dat je je zo'n stuk beter voelt zeg. Ja slapen doet een mens goed he! Tygo heeft afgelopen nacht van half 1 tot half 7 geslapen, das een nieuw record, nu hopen dat dit gaat doorzeten! Ik heb gister de babyfluisteraar weer gebeld. Ze heeft speigels in ons huis gelegd om straling te blokkeren. Als er veel verbouwt wordt in de omgeving verandert de straling en moeten de spiegels dus ook verlegd worden. Ik voel dat echt, en inderdaad ze moesten weer verplaatst worden en gelijk weer een rustige nacht gehad, heel maf. Ik heb nu ook contact met een specialist in straling die gaat kijken of het mogelijk is het huis er voor te blokkeren, definitief. Elke 5/6 weken bellen om te vragen of de speigels nog goed liggen is ook zo wat en die fluisteraar is al tegen de 80, dus heeft natuurlijk ook niet het eeuwige leven. Ben dus benieuwd hoe dat verder gaat.

Inmiddels begint er ook schot te komen in de rechtzaak van het ongeluk. het grootste gedeelte van de schadeis vastgesteld. Aan kosten van 2007 komen we nu uit op ruim 20.000 euro, daar komt dan nog de toekomstige restschade bij. Dit zal niet heel veel zijn, want we moeten tot een pragmatische oplossing komen zoals dat dan heet. Dit houdt in dat de schuld in het midden wordt gelaten...ik kan niet verder bewijzen dat het echt door het ongeval komt (gezien het feit ik al eerder ben aagereden) en de tegenpartij kan niet bewijzen dat het er niet door komt. (snappen jullie het nog??) We gaan er nu voor dat er zo'n 75 % uitgkeerd moet worden. Vandaag gaat de eis de deur uit en dan dus afwachten wat de tegenpartij weer gaat doen..

Ik begin trouwens aardig mijn weg te vinden op het nieuwe forum en vind het echt mooi! Hoop foefjes en trucs, leuk!

Nou, ik ga nog even aan de koffie voor de kleine weer wakker is..

Bedankt voor de felicitaties!!!! Ze vond de slingers niet zo leuk, maar de ballonnen aan de box vond ze geweldig. Zondag is dr echte feestje dus ben benieuwd wat ze daar van vindt. Gisteren met dr op controle geweest bij de orthopeed en alles zag er goed uit hoeven pas over een half jaar weer op controle. Vanmorgen met dr bij de ha geweest, dr oogjes zaten helemaal dicht geplakt en ze was al een tijdje verkouden, ze blijkt oorontsteking te hebben, Morgen nog even naar het CB, extra afspraak omdat ze vorige x niets was aangekomen. En dan heb ik voorlopig even genoeg artsen gezien.

Wat fijn dat het goed was bij de orthopeed! Je maakte je volgens mij niet erg zorgen, maar toch altijd fijn als je je gevoel bevestigd krijgt.

En oorontsteking, wat sneu!!! Nooit geweten dat de oogjes daarvan dicht gaan zitten, en dat terwijl we hier al aardig wat oorontstekingen hebben gehad. Koen zit er nu weer tegenaan. Huisarts begon al over buisjes..:(

Ik vind het met zo'n oorontsteking altijd lastig dat je er niets aan ziet. Zijn vage klachten, en als je dan uiteindelijk naar de huisarts gaat, blijkt het oorontsteking te zijn. Voel me dan altijd wat schuldig dat ik niet eerder ben gegaan.

He Marleen, zal fijn zijn als die zaak eindelijk afgehandeld is. En met een beetje geluk hou je er dus zo'n ruime tienduizend euro aan over? Leuk bedrag, maar weegt niet op tegen alle kosten en narigheid die je ervan hebt gehad. Maar wel een stimulans om stevig te gaan lijnen! Met zo'n bedrag op de bank is het leuk om jezelf eens goed in het nieuw te steken in een nieuwe maat, zonder dat je al te erg op de centjes hoeft te letten. Rot he, dat rekenen of een shirtje wel of niet kan.

Twintig kilo is nog wel veel hoor! Tja, je lijf wordt toch nooit meer wat het was voor je zwangerschap, maar als je weer in maatje 40 past, dan voelt dat toch beter op de een of andere manier.

Maar ja, dan zijn indo vrienden die rijsttafels komen afleveren niet erg handig haha

Dat je dat zo merkt met die spiegels! En is dat iets dat blijft? ( tenzij het geblokkeerd kan worden ) Ik bedoel, kan Tygo eroverheen groeien? Bizar dat je zelf al merkt dat ze verlegd moeten worden.

Vandaag maar een eind wezen lopen om Thijs in slaap te krijgen. Ik merk wel dat ie iets rustiger is de laatste dagen. Hij kan nu echt speeltjes pakken en daar een tijd mee in de weer zijn. Misschien dat dat scheelt.

Over vijf weken weer werken..zie er nu al tegenop, en dat terwijl het nog een tijd duurt! Zou wel aan dit leventje kunnen wennen, maar helaas...

@Suzy, nee we maakte ons niet echt zorgen maar ja je weet maar nooit. Gelukkig was alles goed, ze had soepele heupjes zei de orthopeed. En we hebben gevraagd of het vaker voorkomt dat een kindje die een gipsbroekje hebben gehad nog niet kruipen of tijgeren met 1 jr, maar hij zei dat we ons daar geen zorgen over moesten maken, sommige kindjes zijn snel en andere doen er iets langer over.

En mijn vriend moest eigenlijk naar de dokter vandaag omdat hij zn lenzen niet goed inkreeg en dacht dat zn ogen ontstoken waren, en toen ik vanmorgen Romy uit bed ging halen zaten dr oogjes helemaal dicht. Dus toen ik de assistent van de dokter aan de telefoon had vanmorgen vroeg ik haar of ik dat gewoon schoon kon houden met een watje met wat gekookt water, dus toen vroeg ze of ze verkouden was en hoelang. Aangezien ze al bijna 3 wkn verkouden is en we al een keer bij een vervanger van de dokter waren geweest en het niet verbeterd was zei ze dat het verstandig was als Romy ook even mee zou komen zodat de dokter er even naar kon kijken. Nou zo zie je maar weer blijkt ze oorontsteking te hebben. Toen ze keelontsteking had gaf ze ook geen kik, toen ging ik alleen naar de huisarts omdat Romy vond dat 1 papfles op een dag wel genoeg was voor de rest van de dag. Dus je merkt het aan niet zo, ze gaat niet huilen ofzo,  meestal als ze niet wil eten dan heeft ze iets onder de leden.

Sinds dat Romy zelf van lig naar zit kan, kan ze zich beter en langer vermaken, ze vindt het fantastisch om elke keer te gaan liggen en dan zelf te gaan zitten, en dan vol trots te gaan gillen omdat het dr weer gelukt is. Ze kan daar zomaar een uur mee zoet zijn in de box.

Hey meiden,

Kinderwens, wat fijn dat de heupjes goed zijn! Ik denk ook wel dat het klopt dat ieder kind zijn eigen tempo heeft. Als ik die van mijn vriendin zie, is 6 weken ouder, is dat zo'n verschil. Die kruipt, staat, loopt langs de tafel en bank. Maar alles gaat het robuust en ongecontroleerd. Tygo draait wel doet alles echt met een controle, kijkt waar hij naar toe wilt (rekent nog net niet uit hoevaak hij dan moet rollen  ;)) en rolt er dan naar toe. Zelf gaan zitten of kruipen maakt hij geen aanstalten naar. Hij zit wel heel goed en vind dat leuk. Hij is verder heel druk met praten! Poes, papa, mama, en Uus (guus=hond) komen hier de hele dag langs. Tis maar net waar hun interesse ligt! Ben erg benieuwd naar hoe ze het feestje gaat vinden, ze zal wel onder de indruk zijn van alles! Hopen dat haar oorontsteking dan over is en ze lekker in haar velletje zit. Hoe was het op het CB?

Suzy, we hopen inderdaad dat we minstens 10.000euro krijgen. We hebben al zoveel kosten gemaakt, dus dit bedrag is echt een schijntje op jaren ellende die we ervan hebben gehad. En..mijn schouder is nog steeds niet in orde en zal dat ook niet meer gaan worden. Tja, geld maakt niet gelukkig..we hebben er nooit veel waarde aan gehecht. We maken graag van niets, iets en hebben dat altijd al gered. Ik ben ook niet van de laatste mode enzo, maar nu iki nog maar 2 shirts heb en die steeds moet afwisselen, begin ik dat wel vervelend te vinden. Steeds hetzelfde aan, voel me een beetje slonzig.. Zou dus inderdaad heerlijk zijn als we toch even eeen aanvulling krijgen.

Ja die spiegels..ik ben zelf heldervoelend en horend. Stom voorbeeld: in plaatsen waar ik nog nooit ben geweest kan ik je precies vertellen waar de begraafplaats is... Ik ben er wel mee bezig dit te ontwikkelen, zodat ik er meer profijt van kan hebben, maar dat is echt een leerweg en ben nog te veel met mezelf bezig om dit goed te ontwikkelen. Je moet dan erg zeker van jezelf zijn, vertrouwen in jezelf hebben etc en daar ontbreekt het me nog wel eens aan. dat Tygo dit dus ook heeft verbaast me niets en ik herken dit erg van hem. Tis echt een nieuwetijdskind, dat ismij wel duidelijk! dat is dus niet iets waar hij overheen groeid maar eerder mee op groeid! google maar eens op nieuwetijds kinderen...Maar goed ze liggen weer op hun goede plekje die spiegels en Tygo heeft weer goed geslapen en ik ook. Hij komt nu een keer vroeg in de avond, laat op de avond en 1 keer 's nachts. Ik voed hem dan zelf vroeg, manlief doet de late  met een fles en ik doe een fles in de nacht. Dus eigenlijk maar 1 keer per nacht nu!

20 kilo is inderdaad erg veel...maar ik wil ze er toch afhebben hahahhaha. Kar jij herkent het dus ook die strijd tegen de kilo's? Dat je vanzelf weer afvalt met Bv klopt wel, maar ben natuurlijk ook al ruim 10 kilo kwijt. Dat was zo'n 4/5 kilo van Tygo en vruchtwater etc en de ander 7 kilo is dus van 'mij". Kilo per maand dus ongeveer...had van mij ook meer gemogen hahaha. Maar goed, we gaan het gewoon weer proberen en ik heb liever dat het langzaam gaat en blijvend eraf is dan nu snel kilo's kwijt en ook er weer snel aan!

Kar. kan me voorstellen dat je het lekker vind te werken. Even geen kids, verzorgen, entertainen..is ook fijn! Ik zou willen dat ik het al kon! Ik geniet wel enorm van het thuis zijn en besef heel goed dat hij maar 1 keer klein is en ik wel alles mee maak. Andere kant is dat je wel moet oppassen niet jezelf helemaal te verliezen in het moederschap...je hebt ook nog een eigen "Ik".

Heb gister me aangemeld voor een gastouderburo, eens kijken of er een gezin is die aan onze wensen voldoet. Ik had dus een gastouder in de zwangerschap geregeld, maar die blijkt veel meer kids op te vangen dan mag...'s middags lopen er wel 10 kids, onder het mom : nee, die komen alleen maar even uit school spelen...

Ik vind het echt veel te druk voor Tygo, hij is al zo gevoelig.. Dus nu maar eens even kijken wat er nog meer in de aanbieding is aan plekjes! Dan kan ik misschien toch hem eens gaan wegbengen, als voelt het nu nog niet zo fijn...

Volgende week eerst mar eens een middag naar oma..

Kar ik ga het proberen met de foto, als het gelukt is vertel ik hoe hahahahha

Hmmmm..lukt niet, ik dacht gewoon even oploaden maar mijn foto's zijn te groot! En hoe ik ze moet verkleinen...dat weet ik niet!

Op het cb was alles goed, Romy weegt gewoon niet zoveel, ze woog nu 8130 gr, maar ik, mn broers en zusje zijn ook allemaal aan de lichte kant. Ze drinkt een stuk beter, we zitten nu nog maar  op 2 flessen, smorgens en savonds een papfles, die van 12 uur wou ze vaak  niet, maar wel om 15 00 uur maar dat at ze weer heel slecht dr avondeten, dus hebben we die fles eraf gehaald.

nou snap er niets van, dacht vanmiddag toch een reactie geplaatst te hebben, maar zie 'm niet..:(

Kar, wat een koppies!! En volgens mij zijn ze samen aardig ondeugend, als ik zo naar die blinkende oogjes kijk...haha leuk hoor! Tja dat werken...wat je zegt, het is fijn om even niet met poep en hapjes bezig te zijn, maar daarentegen wel weer gestress met halen en brengen, plus, onze nachten zijn behoorlijk gebroken en heb 's ochtends echt een tijd nodig nodig eer ik weer een beetje helder kan nadenken. Niet zo handig als je straks weer moet presteren op het werk. Thijs wil tegenwoordig weer 2x per nacht eten ( het wordt hier niet minder, alleen maar meer. Nu acht!!!! voedingen per dag..) en na de voeding van 04.30 slaapt hij niet meer. Integendeel, hij gaat dan zo tekeer dat z'n broer ook wakker wordt en we dus met z'n allen om 05.00 door het huis lopen. En overdag bijslapen zit er echt niet in met dat stel. Nu is dit al niet leuk, maar als ik straks moet werken zie ik dat al helemaal niet zitten..:(

@kinderwens, zoals de andere meiden al schreven, ieder kind ontwikkelt zich op z'n eigen tempo. Dochtertje van m'n broer is nu 18 maanden en die staat nog maar net. En artsen maken zich daar ook geen zorgen over. Heb overigens eens gelezen dat ook al ga je als ouder heel erg oefenen met kruipen, lopen enz, dat dat uiteindelijk nauwelijks uitmaakt, hooguit dat ze het een week of twee sneller doen dan dat ze anders hadden gedaan.

@Marleen, twee shirtjes is inderdaad niet veel..maar ja, als je niet blij bent met je lijf is shoppen niet leuk. Alles wat je ziet staat leuker op een slanker lijf. En als je portemonnee dan ook nog eens leeg is, dan is het helemaal waardeloos. Zou fijn zijn als er een bevredigend bedrag uitkomt. Altijd een prettig gevoel om wat op je spaarrekening te hebben staan. Hoe gaat het nu eigenlijk met het UWV? Ik ben het even kwijt.

En mbt je gave..als je zoiets hebt, dan is dat een 'geschenk' waar je wel wat mee moet doen. Vind ik.

Ik heb Thijs vandaag trouwens in de Bumba stoel gezet, lachen hoor, dat koddige koppie dat verbijsterd om zich heen kijkt en zwaait. Koen wilde er natuurlijk ook meteen in, maar die heeft te dikke billen en bleef erin hangen.

Over het uploaden van foto's..onderaan het schrijfgedeelte zit de knop + bijlagen, aanklikken en bladeren naar de foto van je keuze, openen in paint, dan kun je bij afbeelding klikken op formaat wijzigen, kiezen voor pixels ipv percentage en dan verkleinen. Ik doe meestal 650 bij horizontaal, dan past ie verticaal vanzelf aan.

Zo werkt dat op mijn netbook..Misschien anders op een gewone pc?

En als je 'm gewoon opent, dus niet als je gaat oploaden, maar eerst openen op je computer en dan ergens bovenaan bij afbeelding kijkt of zo? Je moet 'm wel opslaan als je het formaat hebt aangepast.

Ik ben ook niet uit mezelf zo slim hoor..m'n lief liet het me zien ( om te voorkomen dat ik daarna op de Apple ging rommelen ).

Suzy, slopend he zulke nachten...en het drama is dat je er niet veel aan kunt doen. Hopen dat het snel over is en dat onze kindjes hele nachten gaan slapen is het enigste wat je kunt doen! Dat hij meer voeding gaat vragen herken ik wel hoor, was hier ook zo. Was ik net blij dat we op 6 zaten, gingen we weer omhoog. Nu drinkt hij helaas heel slecht en ben ook bang dat mijn productie dit niet gaat volhouden, maar goed we zien wel..

Wat betreft het UWV...mijn baas en hun hebben knallende ruzie, wordt zelfs via justitie gespeeld. Ik weet niet wat er allemaal gaande is, maar in ieder geval neemt het UWV nu de tijd om een beslissing te nemen om mijn baas weer dwars te zitten. Zo gaat dat heen en weer....niet zo erg, want nu kan ik thuis blijven tot nader bericht.. ik moet er nog niet aan denekn om aan de slag te gaan. ik heb totaal geen reserves en loop vaak op mijn tandvlees...

Vanochtend begon de ochtend om 6 uur met een Tygo vol met poep  :o..liep zijn pyjama uit...getver! En ik had het pas door toen ik zijn broekje over hem "heen en weer"wapperde (spelletje hier..). je kan je het effect wel voorstellen denk ik hahahahha. Maar goed, hij ligt nu al weer een poosje te slapen, dus ik zit aan de koffie bij te komen.

Mijn moeder belde dat ze volgende week dinsdagochtend thuiswas en dan kon Tygo wel komen zodat ik kan winkelen.. Aan de ene kant hel fijn, maar ik ben er zo bang voor. Ik kan hem gewoon niet loslaten...maar zal toch eens moeten wil ik eens aan mezelf toekomen. Ik bedenk dus nog even wat ik zal doen, maar al is het met lood zal het denk ik wel gaan proberen.

Mijn "gave, zolas je het noemt is inderdaad wel iets moois, maar ook lastig. Als je alle stemmingen om je heen oppikt, moet je er wel mee om kunnen gaan. Ik wil hier zeker meer mee in de toekomst, maar heb nu even genoeg aan mezelf en de kleine.

Die bumboostoel is echt geweldig he! Kan me voorstellen dat Thijs het wel wat vond! lachen dat Koen ook wilde, tja je hebt dan toch een klein formaat billen nodig om erin te passen hahahah. Wij hebben we veel plezier van gehad! Gebruiken hem nu niet meer, want Tygo gaat constant scheef hangen en gaat dan met stoel en al om... De kindersteol gaat nu erg goed en hij vind het erg stoer om erin te zitten. gHet avondeten is hierdoor ook makkelijker, hij zit zo een uur in de stoel!! Kunnen wij zelf ook eten en even bijkletsen, heerlijk!

Kar, hoe doe jij dat met eten en douchen etc. Omstebeurt of tegelijk? 1 vind ik al een uitdaging, laat staan 2..

Geweldige foto's joh! Die koppies!! Ze lijken wel heel veel op elkaar he.

Nou Koen heeft ineens heel veel belangstelling voor die Bumbostoel, liep vanmorgen met dat ding te slepen ( zonder Thijs erin dan he :)  en heb 'm echt moet overreden om 'm achter te laten. Hij begreep niet zo dat dat ding niet mee mocht naar de opvang.

Leuk he, als ze in de kinderstoel kunnen..en dan is het ineens ook zo'n groot mannetje!

Krijgt Tygo een tandje? Nooit geweten wat ze met tandenpoep bedoelden, tot Koen keer op keer van top tot teen onder de derrie zat. En dan moet je 'm in je eentje in bad doen, wat een heel gedoe is als je kind op het aankleedkussen onder de poep ligt te gillen..jaja ik kijk er weer naar uit! haha

Lief van je moeder, maar kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Waar jij bent, is Tgyo. En dat moet je nu leren loslaten. Maar probeer het te zien als investeren in jezelf. Je zult hier toch doorheen moeten, en het wordt er niet makkelijker op! Anders ga je toch niet winkelen, maar ergens koffiedrinken met een tijdschriftje erbij. Dan ben je korter weg en kun je het misschien wat beter opbouwen?

Dat met die gave komt wel goed bij jou, maar eerst jezelf op de rit krijgen. En wat dat betreft is het maar goed dat het UWV en je werkgever ruzie hebben en de tijd nemen. Heb jij meer tijd om aan jezelf te werken.

Nou speaking off...ik verstuur m'n berichtje, pak Thijs om 'm te verschonen en ja hoor...grijp midden in de poep. Hij er he-le-maal onder, en ik ook...