Jump to content
erik j

2011 baby's

Recommended Posts

even kort: gaat nog niet best hier en helaas zijn barry en ik nu ook gevloerd. hebben elke dag contact met de kinderarts over hoe het gaat en wat we moeten doen. veel kunnen we niet, maar wil hem wel thuis houden als dat kan. Ziekenhuis is echt niet goed voor hem...daar raakt hij echt gestressd!

Nou volgende keer meer, ga de volgende emmer weer legen...

Ow Marleen, dat klinkt niet best! Arme Tygo, en arme jullie...hopelijk gaat het vandaag wat beter. Snap dat je je manneke thuis wilt houden, denk ook niet dat ie goed op een vreemde omgeving zal reageren.

Missd, wat een leuke foto's! En wat is ie al groot!!!

Kinderwens, ga je nu komende week die twee halve dagen werken?

Kar, snap dat je even van slag was door die uitzending. Ach, ze kunnen zoveel zeggen..jij ziet zelf wel of je kindjes gelukkig zijn en goed in hun vel zitten..en bovendien, er moet toch geld binnenkomen om van te leven..als er amper genoeg binnenkomt, dan heb je nog veel meer stress..ook niet goed voor kindjes!

Thijs was vannacht weer om 03.00 paraat. Vrees dat het doorslaapfeest al over is eer het goed en wel is gestart..

Mssd, wat en mooie foto's...hij is echt hard gegaan zeg! Laatste keer dat je foto's plaatste was ie een stuk kleiner! Fijn dat het goed gaat allemaal!

Kinderwens, fijn dat het weer wat beter met Romy gaat! Hoe is het nu met jou? Van de week weer aan het werk?

Suzy, ohh Thijs mist jouw gewoon 's nachts...ff checken of mijn mama er nog wel is! Maar volgens mij gaat dat ook in etappes dat dooslapen. Tygo heeft nu in totaal 6 nachten doorgeslapen, in 3 maanden tijd denk ik. Dus af en toe laat hij even zien dat hij het nog kan, en dan is het weer even pet. Maar we merken wel een stijgende lijn zeg maar, de terugvallen worden kleiner/korter, dus er is hoop!

Kar, kan me voorstellen dat je schrok van het onderzoek. Maar zoals Suzy al zegt, kijk naar je kindjes! Zelf natuurlijk veel ervaring met het KDV en ik wist al voordat we zwanger waren dat ons kindje niet naar het KDV zou gaan, tenminste niet de eerste 2 jaar. Ik vind het na hun 2de een ander verhaal, dan is de ontwikkeling in een heel ander stadium en vind ik het echt iets toevoegen, maar dan ook nog liever in de vorm van een peuterspeelzaal ofzo. Begrijp me niet verkeerd , wat er zijn zoveel kindjes die het wel leuk hebben op een KDV die er goed aarden (zoals jouw boeffies). Maar ik zie er ook zat die niet goed aarden, niet goed ontwikkelen, niet de aandacht krijgen die ze nodig hebben/vragen. Tis toch een groepsgebeuren waar ze in mee moeten, geen eigen programma, groepsbelang staat voorop in de praktijk. Als je kijkt naar de ontwikkeling van een kind wat vanuit de ego komt (de wereld draait om het kindje-ervaring) vind ik andere vormen van opvang beter passen. Tygo is daar een mooi voorbeeld van, die had nooit op een KDV gekund, dat was echt mis gegaan! Maar als ik naar de kindjes van mijn vriendinnen kijk, die hebben het enorm naar hun zin, genieten als ze daar zijn, zijn vrolijk bij thuiskomst...en daar gaat het om! wat past er bij je kindje, waar heb je een goed gevoel over...en dat zie je gauw genoeg als je naar je boeffies kijkt!

Nou hier is het nog steeds pet... Het spugen is gestopt bij Tygo, gelukkig! Maar de diarree is alleen maar erger geworden..je hoort een knal en dan ben je al te laat en zit het echt overal... Zelf blijven we ook maar rennen naar de wc, gets zeg! Hoop echt dat het gauw over waait en we opknappen met 'n allen. Het CB maar afgebeld voor morgenochtend...geen prikjes in m'n kind als hij zo is! Hoop wel dat het donderdag allemaal over is, want dan beginnen de werkzaamheden voor het straten! Afgelopen weekend heeft de stratenmaker het asfalt al gezaagd langs de weg, dus de kraan kan beginnen.

ik heb afgelopen week nog wel gesolliciteerd, maar ben voor de 3 waarop ik had gereageerd al voor 2 afgewezen..1tje zelfs binnen een uur na insturen, hoe motiverend is dat... Maar goed, de WW gaat officieel pas per vandaag in, dus heb nog 11 maanden om iets te vinden, dat moet toch lukken?? (misschien niet helemaal wat ik leuk vind, maar iets is er toch wel??) nou meiden ik ga weer aan de slag met ons mannetje....we hebben een missie, Guus uitlaten hahahhahah valt niet mee als je geen 5 minuten zonder wc kan....die pampers zijn toch nog niet zo'n gek idee  :P

@Marleen; Ja ben ik ook van mening. Zelfde ervaring en achtergrond als jou en ik zie ook dat kindjs vaak niet de aandacht krijgen die wel nodig is, ivm groepswerken en tijdsdruk en ook niet te vergeten ook andere zaken die onder werktijd ook gedaan moeten worden, tel daarbij ook pauzetijd bij op en dan hou jemijn inziens niet altijd voldoende tijd en rust over om elke kind voldoende aandacht te geven. Vraag me ook weleens af of ouders wel door hebben hoe het er op zo'n dag aan toe gaat. Soms krijgen ouders ook echt het idee dat dit anders werkt en er wel altijd alle tijd is.

Jammer eigenlijk! Ik ben ook meer voorstander voor peuterspeelzaal, omdat ze daar veel meer tijd hebben en erg ontwikkelingsgericht bezig zijn en er veel tijd is om via spel te stimuleren in ontwikkeling en een kind dan ook pas echt in staat is om voorzichtig te leren samenspelen en er voldoende aandacht is voor emotioneel/sociaal gebied.

Kinderopvang is toch nog steeds hoofdzakerlijk "oppassen"en vooral verzorgend. Nadruk bij peuterspeelzaal ligt voornamelijk op ontwikkeling. Kinderopvang probeert wel mee te ontwikkelen en te verniewen, maar de nadruk is toch opvang van kinderen waarvan de ouders werken.

Vroeg me af of je nog met ziekenhuis overleg het mbt situatie van je zoontje, ook gezien het feit dat jullie ook ziek zijn nu. Net dat je zonder dat je het doorhebt mekaar blijft besmetten en je zoontje straks ernstig uitgedroogt is hierdoor?

Heftig hoor....hoop dat het snel beter gaat het je zoontje en met jezelf!!!

Vroeg me af hoe het (volgens mij was dat Kar?) die moeder gaat die hier ook schrijft die laatst het bericht had gekregen dat er schadelijke cellen waren gevonden nadat ze een uitstrijkje had laten maken? Dit zou ze zelf nog even opzoeken wat het betekekende, maar weet je al wat meer hierover. schrok toch toen ik dit las.

Nou meiden, ik "breek"weer even uit dit topic.

Liefs Lief

@Marleen, ja woensdagmiddag en vrijdagochtend ga ik weer aan het werk, ben er wel aan toe hoor. Vandaag nog even met onze persooneelsfunctionaris gesproken, ik had een afspraak met hem staan voor woensdag en wou weten of hij die nog door wou laten gaan omdat ik weer aan het werk ga, maar die afspraak is gewoon op mn werk dus we hebben m laten staan. Balen zeg dat jullie allemaal zo ziek zijn, hopelijk gaat het snel weer beter met jullie!

En ja het KDV, wat moet ik er van zeggen.... Romy gaat 1 dag in de week, maar niet op vaste dagen, deze week gaat ze op vrijdag en volgende week op woensdag, dit komt omdat mn vriend in de vol continue zit.( ik werk zoiezo die dag dat Romy naar het KDV gaat, dan heeft mn vriend  de dagdienst of de nachtdienst) Wij zijn ook niet altijd te spreken over het KDV, Toen Romy een gipsbroekje had, hadden ze Romy in de maxi cosi laten slapen, 3,5 uur lang. Ik haal Romy om 6.20 uur uit bed als ze naar het KDV gaat en we hebben 1 x gehad dat ze dr al om 8 uur weer op bed hadden gelegd terwijl ze het thuis tot een uur of 10 volhoudt. Mn vriend haalt haar altijd op en altijd om dezelfde tijd 15.45, en dan leggen ze dr om 15 uur in bed en halen dr om 15.30 weer uit bed want ja papa komt je zo halen, en zo kunnen we wel even doorgaan......

@ Kinderwens; dat late op bed leggen 's middags om 15:00 uur dat heeft ermee te maken, dat er kids zijn die 2x slapen en kids die 1 x slapen. Die kids met 1 slaapje worden rond 1300 uur op bed gelegd en als deze lichting eruit is dan gaan de kids die 2 x slapen weer. Dit is idd 1 van die dingen die je thuis bijv niet zou doen, maar op kdv wel, ivm beddentekort en als je een kindje er toch eerder bijlegt dan worden de andere kids weer wakker, vandaar dat het bijna overal zo werkt. Niet altijd even prettig nee.

Hangt zeker een lekker luchtje bij jullie in huis Marleen..:)

Fijn dat het spugen over is, nu de rest nog..Wat een armoe he, als je alledrie een zeer achterwerk hebt..

Je hebt nog 11 maanden, dat zal heus wel goedkomen! De wil is er in ieder geval. Wij hebben vandaag gehoord dat Michel een assesment moet doen, als ie dat goed doet, heeft ie een baan over een paar weken..oh wat zal ik opgelucht zijn..buit is nog niet binnen, maar we zijn weer een stapje dichterbij!

Ik moet zeggen dat ik over ons kinderdagverblijf ontzettend tevreden ben. Ze hebben voor iedere groep een eigen slaapruimte, ieder kindje slaapt in eigen slaapzakje en bedje. Ja eigen bed is natuurlijk logisch, maar ze hebben allemaal een vast ledikantje. Verder wordt er veel met de kindjes gedaan en als het redelijk weer is gaan ze naar buiten. Er wordt iedere dag vers gekookt, vind ik ook belangrijk. Het voelt daar gewoon goed. Het is een particuliere opvang. Of particulier..veel centra worden gesteund door de gemeente, de onze niet. Is ontstaan uit een stichting die de eerste jaren op vrijwilligers heeft gedraaid. Het is ook niet de goedkoopste opvang, maar ook niet de duurste. Veel van de meiden werken er al minimaal tien jaar, dat zegt ook wel wat over je werkgever!

Ik vraag me ook weleens af wat andere ouders denken over de inhoud van een dag. Is volgens mij hard werken, en een zwaar ondergewaardeerd beroep! Die meiden zorgen voor het kostbaarste dat je hebt, een beetje belangstelling, gezellig praatje en respect moet er dan toch wel vanaf kunnen!

Kinderwens, nog 1 dagje thuis en dan ga je het weer proberen..moedig hoor!

Hey meiden,

Lief, we hebben gisteren het overleg met de arts gestopt en als we nu nog vragen hebben of zorgen gaan we eerst weer naar de huisarts. Het spugen is gestopt en hij eet weer een heeeeeel klein beetje. De diarree blijft (bij ons allemaal) maar als hij maar voldoende drinkt moet dat goed komen.

Herkenbaar dus het KDV verhaal? Tja, het is niet overal zo maar inderdaad liggen in 90% van de gevallen de visie en de praktijk erg ver uit elkaar.

Kinderwens, ben benieuw hoe je het vind weer te gaan werken, wel goed om jezelf denken he!

Dus je bent nu helemaal tevreden over het KDV? Heb je het al eens bespreekbaar gemaakt? Romy heeft het er toch wel naar haar zin?

Suzy, er hangt een heeeeeeeerlijk luchtje om ons heen hahahahhah. Ik heb gister de vuilniszak al in de kliko gedaan terwijl hij net de dag ervoor erin gedaan was....maar na 11 diarree pampers kon de klep niet meer open! Ik stond telkens kokhalzend naast dat ding hahahah. Ja tis geen pretje met z'n allen ziek....Tygo knapt al wel iets op, maar zijn humeur..... Oehhh hij is constant aan het krijsen..wil niets zelf doen, wel samen maar toch o0ok weer niet..ohhh wat duurt een dag dan lang zeg! Fijn dat jullie KDV wel goed bevalt! Particulier scheelt wel is mijn ervaring! En dat ze er al zo lang werken is inderdaad een goed teken, de werksfeer zal dan wel erg goed zijn! Weet je, het gaat gewoon om je gevoel bij iets, voelt het goed zijn je kindjes tevreden, dan is het toch goed?

Wel is het zo dat ouders vaak niet weten hoe het er werkelijk aan toe gaat en hoeveel van de tijd leidsters alleen op de groep staan met 10-12 kindjes..

Hier dus iets aan het opknappen, maar we zijn er nog niet. Er gaan weer minstens 3 flesjes 's nachts naar boven, dus slaap kunnen we wel gebruiken! Oh, ik ben toe aan lekker weer! Lekker naar buiten, zon... Ik denk dat ik voor Tygo toch zo'n karretje van marktplaats ga kopen, waar ze dan mee kunnen lopen zeg maar. Schijnt wel niet goed te zijn voor de heupen, maar voor buiten lijkt het me ideaal, kan ik tenminste ook eens even iets doen!

Hey Marleen,

Wat een drama bij jullie en zeker als je allemaal ziek bent!! Hopelijk zijn jullie snel allemaal weer beter.

Jammer dat er mensen zijn die niet helemaal tevreden zijn met het kinderdagverblijf van jullie kind. Dit moet toch eigenlijk wel omdat je toch je kind er een hele dag naartoe brengt.

Gelukkig heb ik echt een super kinderdag verblijf. Alles is biologisch ( dat ben ik zelf niet hoor, maar kan nooit kwaad ), ze maken alles vers voor de kinderen en zijn heeeeeel goed voor de kids. Er zijn geen wipstoeltjes en andere dingen ze moeten echt de tijd nemen voor elk kind..

Wij gaan waarschijnlijk in Juni naar Italie met zn 3tjes. Naar een appartementje en naar familie heb er helemaal zin in en ben er ook behoorlijk aan toe ff lekker niks ..

Mn eierstokken klapperen weer behoorlijk zou zo graag weer zwanger willen zijn en weer een kleintje hebben... pfff !! hahaha.. toch nog maar even wachten.. maar hopelijk niet al te lang, zou mooi zijn als ik dit nog een x mag en kan meemaken.

Inderdaad Missd, is jammer als je niet tevreden bent over je Kinderdagverblijf. Maar goed, soms mag je blij zijn met een plekje en is er niet zoveel meer te kiezen.

Het heeft bij ons, vanaf de eerste kennismaking, gewoon goed gevoeld. Heb nooit een naar gevoel gehad bij het wegbrengen. Ik doe niet aan werkende-moeders-schuldcomplexen, dat komt omdat ik daar nuchter in sta, maar ook doordat de opvang goed is.

Italie in juni, leuk! Wij zouden ook eind juni twee weekjes naar Italie gaan. Helaas is mijn man nu al een half jaar werkloos, dus na lang dubben hebben we besloten niet op vakantie te gaan. Vind het erg jammer, had me zo leuk geleken om met die twee heerlijke mannekes ( ok, man erbij, drie stuks dus ) van het prachtige Italie te genieten, maar nu de knoop is doorgehakt is het ok. Italie loopt niet weg, ons geld wel, dus nu blijven we hier. Hopelijk verandert de werksituatie snel en kunnen we alsnog in het najaar.

Waar in Italie gaan jullie naar toe?

Klapperende eierstokken..haha Willen jullie allebei graag een tweede kindje?

Ik ben in een week tijd op twee kraamvisites geweest, en mijn vriendin is gisteren bevallen. Als je dan zo'n piepklein verfrommeld jochie ( worden alleen jongens geboren in onze omgeving ) in je armen houdt, dan word ik weer helemaal week van binnen.

Kinderwens, succes morgen!

Marleen, vies he, die diarree pampers..Twee weken geleden kwam er bij Thijs een tand door, en bij Koen een kies. Dat waren [per kind zo'n 10-12 poepluiers per dag..Sta je daar om drie 's nachts een kind schoon te schrapen van de poep en te slepen met de emmer biotex..Vieze zure luchten..beh

Dus Tygo is helemaal van slag..tja, dan duurt een dag lang..erg lang..

Wil hij wel de borst, of nu alleen de fles?

Hier moesten er vannacht weer twee flessen in..Thijs heeft een keer laten zien dat ie het kon, maar nu is het weer over met de pret..beetje vergelijkbaar met Tygo denk ik..We zijn alle vier verkouden, gebruik voor de jongens physiomer om de holtes schoon te spuiten, maar zelf zie ik dat niet zitten. Erg he..met tot gevolg dat dat ik afgelopen nacht zo'n drie uur heb geslapen doordat mn neus en mn holtes dicht zaten. Nachten ervoor waren ook niet zo fijn, dus is een wonder dat ik heb gefunctioneerd op mn werk. Morgen vrij, dus ga zo lekker mn mandje in...moe!!!! Hoor de buren hard tetteren in de tuin, dus als ze over een uur nog steeds herrie maken, dan sta ik niet voor mezelf in en spring ik over die schutting..ik-wil-slapen!!!

haha, inderdaad..hap hap!!!

Oh die Sepp..wat een kleine dondersteen is dat he..jij gaat echt geen rustige zomer hebben met die knul..of beter gezegd..zomerS...dan sta je toch raar te kijken als meneer ineens loungend met afstandsbediening in de hand op de bank hangt..haha Koen had eerder door hoe de afstandsbediening van de nieuwe tv werkte, dan wij..verstop 'm nu maar, anders is het de hele dag Ernie? Elmo? Bumbaaaaaaaa of Toto!

Ui werkt niet erg, misschien moet ik 'm iets dichter bij mn hoofdeinde zetten. Hoe doe je dat met die eucalyptusdruppels? waar druppel je dat in, in je neus?

Mssd, ik dacht al wat hoor ik toch, maar dat zijn jouw eierstokken dus! :P.. Ja zou gaaf zijn he allesnog een kertje mee maken! Mijn hart zegt JA, maar mijn verstand en de evaring nu met Tygo doet me NEE zeggen! Ik zat gisteravond nog bij Barry uit te huilen: zo oneerlijk, ik wil graag een 2de maar weet niet of ik dat redt met Tygo.. Als we nog zo'n intensief mannetje of meisje krijgen, weet ik niet of ik dat goed kan laten verlopen. Vind het zo moeilijk allemaal..maar goed, we hoeven nog niet gelijk te beslissen natuurlijk!

Lekker hoor, vakantie naar Italie. Wij blijven ook thuis, geen geld voor helaas...

Kar, wat een mooi mannetje is Sepp toch hahahahhah hoezo ondernemend!! Wel gaaf om te zien hoe hard dat allemaal gaat he. Wat vind Lieke daar van?

Tygo drinkt inderdaad nog bij mij. Hij krijg vanaf dat hij 's avonds naar bed gaat tot de volgende ochtend wel een fles, anders slaapt hij te snel weer voor hij gedronken heeft. Maar overdag drinkt hij bij mij, voor elk slaapje (3x) en als ontbijt en soms nog 1 keer eind van de middag, dus zo'n 5 keer. Zijn korte momenten hoor, drinkt erg effectief en daarnaast drinkt hij gewoon water/sap/thee net wat we voor handen hebben. Tja veel mensen vinden het gek zo'n "groot" kind aan de borst, dus ik geef niet meer in bijzijn van anderen (tenzij ze hier zijn..) geen zin in de discussie. De "normale" speenleeftijd van een kindje ligt tussen de 4 en 7 jaar...dan houden ze vanzelf op zeg maar. Niet dat ik hem tot zijn 4de ga voeden, maar 2 jaar is wel aan te raden voor ontwikkeling.. Ik weet niet of we het gaan volhouden, maar zolang hij het lekker vind en ik het niet als bezwaarlijk ervaar gaan we door. Hij bijt wel eens, maar dan hapt ie mis ofzo, komt bijna niet voor. Hij komt echt tot rust aan de borst, anders lukt die overgang naar het slapen hem niet.

Suzy, jij dus ook hopeloos behoefte aan slaap?? Herken het hoor.....wanneer gaan die boeven van ons nu eens slapen he.. Afgelopen weken onegveer 5 uurtjes per nacht kunnen maken, toen hij zo ziek was 1 a 2 uurtjes.. Ik ben echt een 9 uur slapen mens, dus het hakt erin. Gisteren moest ik hem echt even in bed leggen en naar buiten lopen, anders had ik hem denk ik door elkaar geschud.. Hij bleef maar huilen, de hele dag, wilde niets..vanochtend hetzelfde verhaal... Als jez elf geen energie hebt is het dan behoorlijk aanpoten! Moet vandaag toch echt proberen nog iets te doen, want tis hier een bende...en vanaf morgen ochtend gaan ze buiten aan de slag, dus wordt de puinhoop nog groter.

Dan komt morgen ook nog mijn EXwerkgever langs om de contracten te tekenen van beeindiging overeenkomst. ze willen het persee voor 1 mei rond hebben....tja en ik ga niet rijden met een spugend en diaree spuitend kind...

Ach we zien wel hoe het allemaal gaat lopen, waarcshijnlijk ben ik weinign online de komende dagen...dus als het even stil is van mijn kant dan weten jullie waarom..(lekker rustig he voor jullie hahahha)

Goed zo, je meldt je af! haha

Tja als jij twee jaar de borst wilt geven, dan moet je dat toch zelf weten?!? voor mij zou het niets zijn, maar ik heb ook andere kindjes dan jij. Bovendien vind ik het niet te doen op werkdagen. Voor jou werkt het, voor Tygo werkt het, dus dan is het goed.

En een 2e..gelukkig hoef je nog niet te beslissen en kun je al je aandacht aan Tygo geven. Dat heeft hij nu nodig, en bovendien moet jij eerst jezelf goed op de rit krijgen.

Kinderwens, hoe is het vandaag gegaan?

Kar, ben even gaan kijken bij de drogist, maar daar hadden ze iets anders. Heb het nog niet gekocht, maar is volgens mij wel vergelijkbaar. Ook een olie, en druppelen op voorhoofd, onder neus en op het kussen.

Gelukkig begin ik wat meer lucht te krijgen, dus vannacht, op onderbrekingen van Thijs na, goed geslapen.

Oh die Koen...het is echt een monster momenteel!! Hij is al twee weken in een soort continue dreinbui. Voortdurend zeuren, huilen, gooien met spullen, wil niets, wil alles. Heb vandaag nog geen half uur zonder gebrul gezeten. Blij dat ik morgen weer mag werken haha

Thijs aanschouwt alles, en vindt het rete interessant. Ik geef 'm nu ook broodkorstjes, en daar zit ie lekker op te sabbelen terwijl ie met grote ogen kijkt naar de fratsen van z'n broer.

Zo het was toch weer lekker hoor zo n middagje op mn werk, het thuiskomen was wel een beetje chaotisch, ik moest tot 17.30 werken, snel naar huis, thuis stond het eten al op, vriendlief ging gelijk weg, zijn voetbalteam heeft een toernooi vanavond, en toen het eten klaar was had Romy geen zin om te eten. Normaal dr lievelingskostje( stampot andijvie) maar kreeg er geen hap in, dus heeft ze een banaan gegeten en net een fles van 210 ml.

Gesprek met de personeelsfunctionaris ging ook goed, hij wou alleen weten hoe het met me ging en hoe ik het allemaal had ervaren.

@Kar, helaas is het wel vaker zo dat vriendlief en ik elkaar afwisselen. Op maandag en woensdagavond moet vriendlief( als hij niet moet werken) zijn voetbalteam trainen en als ik dan moet werken tot 17 uur dan is het zoals gisteravond hahaha. Op dagen dat mn vriend avonddienst heeft werk ik tot 13 uur en hij gaat om 14 uur weg. Dus ja het komt vaker voor dat gewissel hahahaha

pff volgens mij wordt het tijd dat Romy gaat leren lopen, kan niet eens meer rustig boodschappen doen want zodra ze door heeft dat ze in de buggy zit gaat ze zitten piepen, wil ze dr uit, maar ja kan dr moeilijk op de straat laten kruipen.Vandaag even met vriendlief naar de telefoonwinkel, daar heeft ze dan wel rondgekropen, daarna door naar de kapper, moesten nog even wachten dus ik tussendoor met Romy even avondeten wezen halen, uit frustratie maar een surprise ei voor dr meegenomen want mevrouw was het er niet mee eens, terug bij de kapper was vriendlief nog niet aan de beurt, en eigenlijk moest Romy ook geknipt worden, maar ik ben maar met dr naar huis gegaan want ja ook daar wou Romy uit de buggy, maar daar mocht ze nou net niet van mij rondkruipen. Als ze het zou kunnen zou ze zo uit de buggy springen!!

Tja volgens mij is Romy wel toe aan los lopen als ik dit zo hoor! Durft ze wel aan de hand stapjes te doen, of alleen maar als ze zich kan vasthouden aan de bank?

Ik vond het allemaal zoveel makkelijker toen Koen kon lopen, niet meer voortdurend rondsjouwen op je heup. Maar goed, nadeel is dat ze dan ook gaan weglopen als jij je fiets van het slot haalt, er is immers zoveel te ontdekken...grr

Marleen, hoop niet dat ze aan het bestraten zijn met dit weer! Ow dat zal een bende geven..

Gisternacht hebben we Thijs de fles niet gegeven. Ben er toch wel van overtuigd dat het een gewoonte is. Of we 'm nu om 21.45, 22.30 of 23.00 de fles geven, hij meldt zich altijd op hetzelfde tijdstip. Eerst werd Koen ook nog wakker van het gehuil, liep ik 's nachts met twee snikkende kindjes rond..Koen viel weer snel in slaap, Thijs hebben we beneden gelegd en wij op zolder gaan slapen. Nou ja, slapen..je hoort 'm de hele tijd. Ook al is ie stil, dan nog denk je 'm te horen! Hij heeft blijkbaar toch geslapen, want toen ik 's ochtends beneden kwam lag ie me stralend en uitgerust aan te kijken. Vannacht was het 05.00. Toen wel gegeven.

Ja ze doet ook aan je handen stappen en loop om de tafel heen als ze dr vast houd aan de tafel. Maar dat gegil als ze in de buggy moet pffff 5 min vind ze het nog leuk maar daarna wil ze er alleen maar uit. maar ja op den duur zal ze toch wel gaan lopen. ze probeert nu steeds vaker ook los te gaan staan, ze doet het alleen op plekken die niet echt handig zijn, op de bank bv, in de ballenbak of onder de eettafel hahaha.

Dinsdag zijn we lekker met zn 3tjes naar Ballorig geweest, indoorspeelparadijs. prachtig vond ze het. Ze wou niet meer weg daarzo... alleen maar in die grote ballenbakken daarzo, ja die zijn een stukkie groter dan de ballenbak die ze thuis heeft hahaha.

De vakantie is geboekt!! In juni lekker een midweek naar Center Parcs, we hebben het geboekt met de korting die je kon sparen bij de C1000, het scheelde 300 euro!!!!!! Lekker hoor, we gaan naar de Kempervennen, kijk er nu al naar uit....

Oh de kempervennen is leuk! Daar hebben ze toch ook zo'n indoorspeelparadijs?

Scheelt dat 300 euro?!? Zo, da's nog eens te doen! Bijna gratis.

IK ken Ballorig, maar ben er nog nooit geweest. Wil er graag eens naartoe met Koen, maar vroeg me af of dat voor een 2-jarige wel te doen is. Maar als ik lees dat Romy het naar d'r zin heeft gehad, en die is 9 maanden jonger, dan is het wellicht toch een idee.

Heb zitten kijken kijken naar een abonnement op Blijdorp. Als je een paar keer gaat heb je het er al uit. Maar ja, is toch weer 170 euro. Dat heb ik nu niet liggen.

Maar....................................Michel heeft over anderhalve week een assessment, en als ie dat goed doet, dan heeft ie daarna een baan!!!!!! joehoe, joehoe, ben zo blij! Buit is nog niet binnen, maar we zijn wel een stapje dichterbij!

Inderdaad duimen voor Michel!

Koen is nadat ie zich een paar weken als een draak gedroeg ineens weer superlief. Hij houdt alleen niet zo van alleen spelen. Dus je moet erbij gaan zitten, en anders brengt ie wel alles naar je toe. Vijf minuten op de bank en je hebt z'n hele verzameling little people en andere narigheid op en om je liggen.

Hij zegt de laatste tijd vaak twee woorden achter elkaar. Dus, papa koffie, Thijs slapen, mama eten en dergelijke. En zelf proberen aan of uit te kleden, da's wel weer handig. Geef ik Thijs een schone luier, en dan trekt Koen alvast broek en sokken uit en kan je meteen door.

Thijs eet zijn groente en fruit verrassend goed. Koen heeft echt even geduurd eer ie het uit plezier ging eten en niet alles uitspuugde of nieste. Met Thijs heeft dat twee dagen geduurd, en vanaf de 3e dag eet ie alles met smaak op.

Hoe het in huis gaat..nou nu even niet, want heb voorhoofdsholte ontsteking, dus voorover buigen en je hoofd barst uit elkaar..au!!

En anders..tja als ze twee slaapjes doen, dan heb je de tijd voor je huis, en voor jezelf. Met 1 slaapje tijd voor je huis en een beetje voor jezelf. Met twee kindjes die niet altijd tegelijk slapen, heb je voor beide geen tijd :)  Het huis ziet er nog goed uit hoor, maar overdag moet je tussen de bedrijven door alles doen. Dus ene dag dit, andere dag dat. En soms sta je dan 's avonds de badkamer te soppen of wat te strijken. Da's niet zo fijn na een drukke dag op het werk. Tijd voor mezelf is er momenteel weinig bij. Maar dat komt wel weer goed. Je weet voor je aan kinderen begint dat het veel tijd, en veel geld kost. Alleen weet je pas hoeveel tijd en geld, als het zover is!

Nou Kar, als jij twee Seppjes had..dan was het niet best geweest! Lieke houdt de boel weer mooi in balans! Wat leuk dat ze elkaar telkens opzoeken. Ik dacht dat kinderen van die leeftijd nog niet echt samen speelden? Maar ja, jouw duo kent elkaar al wat langer dan de dag van geboorte, voelt denk ik heel vertrouwd voor ze.

@Suzy, bij Ballorig hebben ze een aparte ruimte voor kindjes tussen de 0 en 4 jr. Daar staan 3 ballenbakken, en op die ballenbakken zit dan ook nog een gedeelte waar ze in kunnen klimmen enzo. Ze hebben daar ook van die grote zachte blokken, waar je bijv een hut mee kan bouwen en dan staat er nog een springkussen.

Hopen voor jullie dat die assessment goed gaat, we zijn hier alvast aan het duimen voor jullie!!! En beterschap hopelijk knap je snel op van je voorhoofdsontsteking

@Kar, ja wij moesten ook nog 340 euro bij betalen. Maar toch... het scheelt wel even 300 euro!! Dit is ook voor ons de enigste vakantie omdat we ook nog de tuin willen laten doen dit jaar.(damwand laten slaan)

He dames, zijn jullie ook nog naar de vrijmarkt geweest?? Hier was het kleedjesverkoop in het winkelcentrum, het was heel heel erg druk, kon er bijna niet doorheen komen met de buggy, maar we hebben weer wat leuke dingetjes gekocht voor Romy. Soort van duplo blokken, die liggen nu te weken in de gootsteen, en een heel groot spiralen ding, dat vindt ze helemaal geweldig alleen wij hadden een kleintje en nu stond er een grote voor 2 euro, nou gelijk gedaan natuurlijk, die duplo was ook maar 2 euro. Verder hebben we lekker geluncht op een terrasje, het was immer zo onwijs lekker weer.... Romy ligt nu lekker op bed, vriendlief is werken die heeft avonddienst en zo is het even mama tijd.... lekker met een boekje nog even de tuin in..

Hier ook vrijmarkt gangers! In Capelle is een hele grote. We waren eigenlijk wat te laat. Niet dat er niet voldoende meer lag, maar het was al behoorlijk druk. Zijn goed geslaagd voor puzzels en boekjes, allemaal vijftig cent, een magnetisch tekenbord, bumba liedjesboek en ballen voor in de ballenbak. Normaal gesproken zijn die 15 euro voor honderd ballen, nu heb ik er 296 ( heb ze geteld haha ) voor 4,50. Duplo hadden ze niet meer om tien uur, wel baby duplo, maar was meer uit op de echte duplo. Die ga ik dan dus maar van Marktplaats halen.

Gisteren was Thijs zeven maanden en hadden we de laatste kraamvisite..ja echt waar..kraamvisite..maar zijn wel erg verwend. Voor Thijs kregen we een geweldig regenjasje van Kidorable. Die zijn schreeuwend duur, dus vond het wel wat veel van het goede..en voor Koen kregen we een hele gave Tonka kiepwagen. Zowel Michel, als Koen, zijn er helemaal wild van haha

Michel z'n nichtjes zijn vanavond afgeleverd, die blijven twee nachtjes logeren. De meiden wilden natuurlijk meteen het programma van morgen doornemen. Had eigenlijk met ze naar het zwembad gewild, maar heb voorhoofdsholteontsteking, dus de bioscoop lijkt me nu wat fijner. En ja hoor, meteen ruzie om wie de film mocht kiezen. De een wil naar Kabouter Plop, de ander naar Sneeuwwitje. Ga er maar eens een nachtje over slapen hoe dit op te lossen.

Ik ging eigenlijk ook op zoek naar ballen voor de ballenbak, helaas niet gevonden dus nu maar bij de Kruidvat gekocht voor 8 euro. Voor de rest hadden ze weinig leuke dingen, maar het is altijd wel heel gezellig. De winkels gingen om 10 uur open, en wij waren om 12.30 op de kleedjesverkoop, helaas zijn de regels dit jaar verscherpt en zijn er bepaalde plekken waar je niet meer mag zitten waardoor iedereen een beetje op elkaar zat, en dan lekker met je buggy erdoor hahaha( mn zusje zat er bijv al vanaf 7 uur en dan was het nog lastig om een plekje te vinden)

Ik heb die ballen ook maar bij 1 kleedje gezien, voor de rest had niemand ze. Acht euro bij Kruidvat is ook niet slecht, ze zijn 15 bij Intertoys.

Bij ons begon het al om 06.00, maar dat vind ik een beetje aan de vroege kant haha

Maar goed, het was dus onwijs druk ( was ook kermis ) en om dan met wandelwagen en buggy tussen de meute te manoeuvreren..nee dat was niet fantastisch..maar de buit wel, dus dat maakte weer een hoop goed!