Jump to content
erik j

2011 baby's

Recommended Posts

Wow, wat goed!!!!!

Over vijf minuten ben je aan de beurt, meid, ik duim voor je!!!!!!!

Je hebt inmiddels al het gesprek gehad marleen maar ik hoop dat het goed is gegaan !!! DUIMEN!!

weer ff kort...

Gesprek ging goed, goed gevoel aan over gehouden. Maar ja, invloed op de concurrentie en wat ze zoeken heb ik natuurlijk niet.... Morgenochtend wordt ik gebeld met het verlossende woord. Degene voor me heb ik gezien, totraal ander typ dan ik en die na mij...dat bleek een oud collega van mij! Echt bizar, zo leuk hem weer te zien! Ja een man...dus geenidee wat ze zoeken..ik hoop MIJ

He Marleen wat goed!! Duim voor je mee!!

Hier zijn de werklui klaar, resultaat is super mooi geworden en we hebben echt een groot stuk tuin erbij gekregen, nu gaan kijken of we daar gewone tegels of rubberen tegels willen.

Romy heeft een nieuw woord geleerd die ze dus ook heel veel zegt: Hebben, om gek van te worden want ze wil alles Hebben en als ze het niet krijgt krijgt ze een driftbui!! Soms geef ik toe omdat ik anders niet weet hoe ik dr stil kan krijgen. Jullie tips??

hahaha, ja die driftbuien.......heel vervelend, maar als jij vind dat ze iets niet mag, dan is het een kwestie van negeren als ze een driftbui krijgt, anders leert ze dat ze door haar gedrag toch haar zin kan krijgen.

als ze ziet dat je totaal niet op haar reageert dan ze haar bui even door, maar uiteindelijk merkt ze dat het geeen effect heeft.

Natuurlijk weer makkelijker gezegt dan gedaan, weet hoe vervelend het is, maar dit is even de leeftijd en een fase.........Succes!

Dacht ik gisteravond een heel stuk te hebben geschreven, staat het er niet!!!

Kinderwens, waar blijven de foto's? Dat zal een enorme verandering voor je tuin zijn zeg, ben benieuwd. Over de driftbuien...tja, monsters zijn het!!

Wij geven zelden toe aan Koen. Nee is nee, nog 1 keer is nog 1 keer en nog 3 hapjes zijn nog 3 hapjes ( maar dit laatste houdt meneer heel goed zelf bij haha ). Dit werkt goed voor ons. Ik denk dat als je ene keer toegeeft, en de andere keer niet, dan weten ze niet meer waar ze aan toe zijn, en blijven ze uittesten. Maar goed, deze fase duurt een tijdje, maar bij ons heeft het z'n vruchten afgeworpen.

Marleen, wat spannend allemaal!! Drie verschillende types...nou hopelijk ben jij hun type!

Thijs heeft trouwens ook broekmaat 74..ik geloof dat ik een echte beer heb! Wat draagt Tygo op z'n bovenlijf voor maat?

Kar, wat klinken die wensdagochtend heerlijk!!! En wat doe je dan, even tijd voor jezelf met een tijdschriftje op de bank, of ga je als een bezetene in huis de klusjes doen waar je niet aan toe komt met de tweeling om je heen? IK vind het moeilijk om overdag de tijd te nemen voor mezelf. Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen.

Lief, hoe oud is die van jou eigenlijk?

Ik heb gisteren naar de mevrouw gebeld die Marleen een tijd terug goed heeft geholpen met het slaapprobleem van Tygo. Heel veel informatie, ik moet het voor mezelf nog even een plekje geven. Ze zei in ieder geval dat Thijs een nieuwetijdskind is. Erg gevoelig voor stemmingen, prikkels, bepaalde kleuren en stoffen en voor huidaandoeningen ( klpt, hij heeft voortdurend dreigende luieruitslag, dan weer eczeem en dan weer allemaal rode bultjes ). En er schijnen wervels in zijn nek en rug niet goed te zitten. Dit verbaast me toch wel, we zijn begin januari naar een osteopaat geweest die Thijs helemaal heeft nagekeken. Heb nu voor volgende week een afspraak gemaakt bij een chiropractor, dus hopelijk kan ik dan buurmeisje inschakelen als oppas, anders ben ik daar meer bezig met Koen dan met Thijs.

Ze zei nog veel meer, ook over mij, maar moet het allemaal nog even laten aarden en kijken wat ik ermee kan/moet.

En speaking of Thijs..die maakt sinds gisteren kruipmoves! Ik wist niet wat ik zag, zei tegen Michel kijk, kijk, kijk dan!!!! Kind is net acht maanden!

Marleen, ik duim voor je vandaag!!!!!

Foto-ZICJHX8H.jpg

Zo zag het er eerst uit

Foto-WL3UTJ6C.jpg

1ste schot zit erin.

Foto-O6A4SGMW.jpg

Romy spelen in de grote berg zand die voor de deur lag.

Foto-YBACEJPI.jpg

Toch spannend wat er buiten allemaal gebeurd.

Foto-ARZY6YH8.jpg

Het eindresultaat!!!

Zo dames hier de foto's van de tuin.

Romy is vandaag op het KDV, vriendlief is aan het werk. Ik had wilde plannen om lekker het hele huis te soppen en op te ruimen, maar heb eigenlijk geen zin hahahaha. Normaal had gisteren de schoonmaakster gekomen maar die hebben we maar afgebeld omdat we niet wisten hoe lang die werklui bezig waren.

Ja, Romy dr buien....wat zal ik ervan zeggen..Het ene moment is ze zo lief, kan ze lief zelf spelen komt ze elke x een kusje bij je brengen en dan ineens slaat het om en is niets meer goed en wil ze alles hebben.  Favoriet zijn de afstandsbediening en onze mobieltjes. Dus wij hebben haar een oude afstandsbediening en mobieltje gegeven maar dat is niet goed, nog pakt ze stiekem die andere als we niet opletten. En ik merk dat als ze moe begint te worden ze dingen gaat doen die niet mogen. Snoertjes trekken, prullebak likken, deuren open doen van de kast dat soort dingen.

Ook heeft ze deze week een hele slechte ontlasting. Ze lijkt wel een konijntje, ze poept alleen keutels en een moeite die ze daar voor moet doen!! Gisteravond en vanmorgen had ze helemaal rare poep,  het lijkt wel alsof de poep is opgedroogd en uit elkaar is gevallen, heb de huisarts gebeld en moet straks even terug bellen dan krijg ik zelf de ha aan de telefoon, wou vragen of dat ik Roosvisee Laxo zomaar mag gebruiken bij dr. De ass zei veel drinken, maar ja ik heb nou eenmaal een dochtertje die zich geen rust neemt om te drinken en ik ben al blij als ze op een dag een pakje appelsap van 250 ml leegdrinkt. Ben benieuwd wat de ha straks zegt.

Kinderwens, dat ziet er goed uit joh! Lekker stuk erbij gekregen kan Romy straks lekker spelen. Leuk om de foto's te zien. Oef die driftbuien, ja herkenbaar hoor! Hier gebeurt het ook regelmatig..het opvoeden is begonnen..

Wat zei de HA, had ie nog advies?

Kar, wat Lieke doet, doet Tygo dus ook. Boos worden en dan met je hoofd op iets hard slaan. Soms heeft hij hele plekken op zijn hoofdje wat hij dan zelf doet. En huieln dan...want tja dat doet toch ook zeer! Wel lekker dat je de woensdagochtend even voor jezelf hebt. Even gewoon je eigen ding doen, zonder aan een ander te hoeven denken, heerlijk! Ook al zijn het hele kleine gewone dingen. Ik vind het altijd al een verademing in het weekend als ik even kan douchen of nog simpeler...rustig even naar de wc te lopen (zonder de deur wagenwijdt open, de hond commanderen, Tygo in de gaten houden, voorkomen dat de kattebrokjesoveral liggen...).

Maatje 80 trouwens al aan de krappe kant?? Jeetje gfaat hard zeg. Tygo zit in broeken maat 74 en truitjes 80.

Suzy, Die THijs aan de kruiperij! Snelle man hoor! En joh dat je al gebeld hebt! Ja veel info he..ik ben echt zo benieuwd wat er allemaal gezegd is! Kan je er wel iets mee? Hoe vond je de ervaring? Oeh en ook over jullie zelf...jaja dat was bij ons ook het geval, dus heb wel een beetje idee.. Laat het even bezinken en mocht je er nog eens over willen praten, je weet me te vinden he.

Nou, de sollicitatie is bitter geeindigd. Ik was eerste keus van manager, paste perfect in het profiel, maar de rest van het team had ook een stem en die ging uit naar een man in het team. Niet kiezen voor de beste in het gesprek en aansluitende kwaliteiten..maar simpelweg omdat er iets tussen z'n benen hangt.. Zuur, heel zuur...ben erg vedreitig en moet het even laten bezinken. Ze wilden me in portfolio houden, bellen me zodra er plek is zonder een advertentie te plaatsen...leuk, maar daar heb ik nu jiets aan. Volgende week, na een paar nachtjes slapen zal ik vast de moed wel weer vinden opnieuw te zoeken. Zal wel moeten...voor nu balen en even uithuilen..geloof dat ik zo maar een beker Ben&Jerry's ijs ga halen voor vanavond, kan ik me daarna ook nog lekker druk maken om mijn gewicht  :P

@ Marleen, he bah wat verdrietig! Kan me voorstellen dat je even flink baalt. In de jeugdzorg gaat idd vaker de voorkeur naar een man en wordt er soms specifiek om gevraagt te solliciteren......daar heb je als vrouw zijnde weer helemaal niks aan.....Jammer! Wel fijn dat je een goede indruk hebt achtergelaten en dat ze je de volgende keer rechtstreeks benaderen als er ruimte voor is!

@ Suzy Q, die van mij, dat is er niet 1 maar 2. Ik heb een tweeling van bijna 2. Dus driftbuien dat ken ik, dat krijg je er ook bij. Van mij zijn ze dus ouder als die van jullie.

Liefs Lief

Kinderwens, wat een verschil!!!

Gaaf hoor, hoeveel meter is dat wel niet? En jullie gaan het dus betegelen, maar nu nog bedenken wat voor soort tegels, begrijp ik?

Marleen, wat een rotnieuws! Fijn hoor, dat ze je zo goed vinden dat ze je gaan bellen zodra er iets vrijkomt, maar daar heb je nu niets aan. Ik herken de teleurstelling, dat hebben wij de afgelopen maanden ook veel meegemaakt. Zo'n klap in je gezicht..je verheugt je op die baan, ziet jezelf er al zitten, dan is het even slikken als het niet doorgaat. En zeker met zo'n reden.

Ik zal je wel een pb'tje sturen met wat ze zei. Ergens de komende dagen. Het begint steeds meer te landen. met het een kan ik wel wat, met het andere helemaal niets. Ik neig er wel naar om de afspraak met de chiropractor af te zeggen. Heb nu iets op het oog, dat is therapie middels handoplegging. energiebanen enz.

Lief, da's waar ook..jij hebt er twee!

Hoe gaat daar de ontwikkeling van, gelijkop, of zoals bij Kar dat je heel duidelijke verschillen ziet.

Eigenlijk past van mij alleen Thijs in dit topic, die is van 2011. Ik heb ook Koen uit 2010, die is nu 2 jaar en 2 maanden. Dusse...die van mij is het oudst!!

Ja veel ruimte hebben we erbij gekregen he, het is 20 vierkante meter wat er is bijgekomen. Ja nu nog beslissen of we er nog eens een berg geld tegen aan gooien voor rubbere tegels of toch iets anders verzinnen.

@ Marleen, balen zeg dat de voorkeur is uitgegaan naar een man, je had je er al helemaal op verheugd!! Een dikke digi knuffel even dan.

Met de ha afgesproken dat we eerst gaan proberen met Roosviscee Laxo en anders aan de Lactulose. En ze moet meer drinken, nou heb ik Romy net opgehaald op het KDV en ze heeft al een sapfles leeg( 300 ml).

Nog even iets anders waar ik me aan erger... Ik heb Romy vanmorgen om 10 uur op de KDV gebracht, ze stond bij een leidster die ze niet zo leuk vind, omdat ze daar altijd alleen maar bij huilt. Vraag ik net hoe het slapen is gegaan, lag ze om 10.15 al in bed daar!!!! Ja want ze was zo aan het huilen dus ze dacht dat ze moe was. Er is een andere leidster waar Romy heel erg aan hangt maar ja die is er niet elke keer, maar om dr nu na 15 min al op bed te leggen!!!

Lief, ook al zijn je boefjes niet van 2011, welkom om gezellig mee te schrijven ben je altijd he! Juist leuk, net wat Suzy zegt, Koen is ook 2 en we genieten van de verhalen!

Meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes.. Tja tis en blijft balen..maar goed, we hebben er een nachtje over geslapen, de ergste teleurstelling is gezakt. Ik hoop dat mijn excollega het gauw verknalt, dan mag ik hahahhaha ;D Maar goed, ik heb gisteren zelfs al weer een nieuwe brief de deur uit gedaan, ambulante hulpverlening ook in de buurt. Zelfde soort job, maar dan met een andere doelgroep en een ander naam. We wachten maar weer af en hoop dat ik nu mijn enthousiastme iets meer in bedwang kan houden, dan is de teleurstelling achteraf iets minder groot!

Kinderwens, denk je dat ze Romy meteen naar bed deed omdat ze elkaar niet zo liggen? Volgens mij heb je het al weleens eerder over haar gehad, vervelend dat het niet zo klikt.

Kar, ik begrijp dat Lieke momenteel ook 'lekker' bezig is..ja het zijn echt draken af en toe. Maar...het wordt echt beter! We hebben met Koen wat te stellen gehad met z'n driftbuien, maar nu gaat het heel goed. Soms nog een uitspatting ( uiteraard als je weg moet en al aan de late kant bent ), maar hij snapt meer, kan beter communiceren, en daardoor gaat het denk ik zo goed.

Lief, gewoon lekker mee blijven schrijven hoor!

Missd, ga je nu dit weekend al naar Italie?

Marleen, goed dat het weer ene beetje gezakt is, maar blijft jammer. Tja, heeft even een paar dagen nodig. En blijf vooral enthousiast..want dan ben je jezelf! ( sprak dokter Phil )

Thijs eet sinds deze week brood. Zo moeilijk als ie met slapen enz is, zo makkelijk met eten. Koen is ook altijd een makkelijke eter geweest, maar die at echt niet meteen de eerste keer z'n boterham helemaal op. Inclusief korst. Trots op m'n manneke!

Ik ben met Koen voorzichtig aan de zindelijkheidstraining begonnen. Zes weken geleden zette ie het op een krijsen als ie het potje alleen al zag, hoezo potjes stress..:)

Maar de laatste dagen is ie omgeslagen en vindt ie het toch wel interessant. Ik heb een boekje waaruit ik 'm voorlees, en daarna vraag ik of hij op het potje wil. En dat wil meneer dan graag. Hij is er nu zelfs zo verrukt van dat ie voortdurend potje, potje roept en dan z'n broek gaat uittrekken. Maar ondertussen is er nog geen druppel in dat potje terecht gekomen :( 

Over twee weken ben ik vrij, hopelijk is het dan lekker weer en kunnen we er goed tegenaan.

@Suzy, ik heb het aan een andere leidster gevraagd waarom Romy al na 15 min op bed lag en die gaf als antwoord, ja ze bleef maar huilen dus ze dacht dat ze moe was. Nu sliep ze ook wel, maar we hebben tijdens het 10 min gesprek aangegeven dat we aan het proberen zijn met 1 slaapje en hun gaven aan dat ze dat dat ook gingen proberen mits het ging natuurlijk, maar ja kan mij niet vertellen dat je na 15 min al doorhebt dat 1 slaapje niet haalbaar was....aangezien Romy buiten het huilen om, meestal is dit na een tijdje weer over, helemaal wild wordt van andere kindjes!!!!

Kinderwens, volgens mij is het altijd moeilijk om een balans te vinden tussen thuis en kinderopvang.Wat ik wel vind is dat als jullie hebben aangegeven dat ze moeten proberen om naar 1 slaapje te gaan dat ze dat ook wel daadwerkelijk moeten proberen... en inderdaad niet na 15 minuten al "opgeven" ...; Je hebt denk ik overal wel wat toch..

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat massimo een heeeel ander ritme heeft op het kdv en daar ook anders eet enz enz.. want hi is altijd zo onder de indruk van al die kindjes en vind het zo leuk om te spelen.. Ach ja als hij het maar naar zijn zin heeft.

Ik ben gister weer bij het cb geweest en massimo heeft weer prikjes gehad.. heeft beetje onrustig geslapen en had net nog wat verhoging en beetje huilerig dus heb hem nog ff lekker zetpilletje gegeven en ligt nu weer lekker te slapen.

Nu heb ik even een vraag aan jullie want massimo is nu 10.5 maand en die eet echt heel veel maar omdat hij veel eet zei de dame van het cb dat ik mag stoppen met opvolgmelk?? Dat ik mag overgaan om 2 flesjes van 150 cc gewone halfvolle melk ?? maar is dat niet eenb eetje vroeg?? zelf heb ik er niet een heel fijn gevoel bij dus ga ik gewoon door tot zn 1ste verjaardag met de opvolgmelk.. Wat ik wel ga proberen is om hem ipv de fles van 11.00 uur fruit te geven en hem dan tussen de middag melk + boterham te geven.

wat is jullie idee over het stoppen met de opvolgmelk ??

Nou fijn weekend allemaal en marleen, hopen dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek van je nieuwe sollicitatie !!

Ciao xx

He Missd,

Ik heb dat nog nooit gehoord, dat je al met 10,5 maand naar gewone melk kan! Tja in die opvolgmelk zit natuurlijk veel voeding en bouwstoffen, en als hij dat al uit zijn gewone voeding haalt..maar ik deel je gevoel hoor, zou mij ook niet lekker zitten en zou doorgaan met de opvolgmelk.

Wat is Massimo's voedingsschema?

Thijs is bijna 8,5 maand en heeft het volgende schema :

06.00 melk 180cc

08.30 fruit + 90cc

12.00 warm eten + 90cc

16.00 boterham + 90cc

21.30 melk 180cc

Als hij aan de twee boterhammen zit, dan haal ik die 90cc weg en ga ik 'm lauwe thee of diksap geven, krijgt hij wel genoeg vocht binnen.

Kinderwens, als jullie hebben aangegeven naar 1 slaapje te willen, dan is 15 minuten beetje aan de krappe kant!

Kinderwens, ik zou iid ook aangeven dat ik wel wil dat ze langer dan 15min. proberen. iets meer moeiet erin stoppen zou toch wel fijn zijn. Al kan het wel zijn dat ze een ander ritme blijft houden dan thuis op het KDV. Dat zag ik ook veel op mijn werk. Als dat goed gaat, kan dat dus gewoon. Tygo gedraagt zich bij de gastouder ook heel anders dan bij ons. (minder zeuren, zich groot houden dat soort dingen)

Mssd, maf he die adviezen van het CB af en toe. Ik zou je gevoel volgen...dat is het beste! Tot hun eerste levensjaar hebben ze wel degelijk moeder of kunstmelk nodig, zo'n300 tot 500cc per dag. Maar dan tel je ook de yoghurt etc mee, alle zuivel producten. vanaf een jaar is dat nog 300cc en dan mag het koemelk zijn. Wat ik zefl heb gedaan is voor tygo 1 jaar was yoghurt verdund met water. Heel rustig aan wennen aan koemelk. Hij is er nu nog niet echt gek op, drinkt wel een paar slokken. Wel ontdekt dat hij het warm wel drinkt..smaakt blijkbaar lekkerder!

Suzy, oh ja potjestraining..maar het mooie weer komt eraan! In de blote kont buiten in de tuin, potje in zicht en een beloning als er iets in komt hahahah. Toevallig kwam er gisteren een neef van Barry langs en die nam een Keverpotje mee hahaha Heel grappig ding...wij hebben een zwakte voor Kevers namelijk, dus extra leuk. Nog wel vroeg natuurlijk, maar wij gaan hem van de zomer (als Tygo kan lopen) ook buitenzetten.

He dames,

Nog een weekje en dan gaan we lekker een midweekje naar de Kempervennen!!! Al vroeg in het jaar maar mn vriend kan in het hoogseizoen geen vrij krijgen. 

Ik hoor van iedereen om me heen dat ze vinden dat Romy al zoveel woordjes kan, heb ze even geteld en ze kan ongeveer 30 woordjes en 2 zinnetjes. Ze vinden ook dat Romy snel is met dr gebit, ze moet beneden nog 2 kiezen en boven nog 2 kiezen en 2 hoektanden. Hebben wij een snelle meid??

Leuke foto's Kar, Romy houdt in de supermarkt vanuit de wandelwagen altijd het mandje vast.

Foto-IWMXP8OI.jpg

Even een vraagje aan jullie, Romy slaapt normaal gesproken snachts door. Sinds een 1,5 week eet ze savonds heel slecht, ontlasting is slecht en is ze elke avond/nacht wakker, soms om 10.00 soms 1.00 vanacht was het 4 uur. Uiteindelijk ga ik dan maar een fles geven omdat ik in mn achterhoofd heb hoe weinig ze heeft gegeten, maar zou ze er dan aan gaan wennen, want ik wil dat ze gewoon savonds lekker eet, zodat ze daar snachts niet wakker voor hoeft te worden?? Hoe denken jullie hierover??

Kar, wat een leuke foto's! Hahahha goed hoor al dat geoefen! En handig dat ze het gewicht van elkaar kunnen gebruiken! Die karretjes gaan altijd net iets te hard hier, dus met een beetje tegenwicht ligt het tempo gelijk goed volgens mij! Ja idd lastig die buien..ik negeer hem zoveel mogelijk of probeer hem naar mij toe te laten komen. Hiermee leer ik hem dat als hij iets nodig heeft, boos is, blij is etc hij dat bij mij kan komen "vertellen". Als hij dan weer rustiger is loop ik er samen met hem heen en oefen dan met hem wat hij wilde doen. Wel een heel gedoe en lastig vol te houden, want je moet echt je geduld bewaren.. Het begint wel te werken merk ik. Ook benoem ik veel wat ik van hem zie. Als iets niet lukt en hij moet huilen, dan benoem ik dat..ik heb het idee dat hij dit begrijpt, dat we elkaar begrijpen zeg maar hahahahha begrijp je het nog?

Kinderwens, lekker hoor even weg samen. Wat een goed bedacht systeem zeg in de supermarkt en ze heeft gelijk een taak! Ik heb toevallig van een excollega gehoord dat ze voor hun 2de alle tanden moeten hebben, dus dan is ze wel vlot ja!Qua woordjes zal ik eens aan mijn zus vragen...die is lerares er is een rekensommetje voor leeftijd en aantal woordejs, maar weet hem niet meer!

Hier afgelopen nacht een gekke man.....ga ik om 5 uur naar de wc, zijn alle lichten in de kamer aan...uhhh ok?...kom ik in de gang, staat de buitendeur wagenwijdt open...uhhh eng!!....hoor ik de douche aanstaan! Echt op douchetemperateur...dat ding kan je alleen aanzetten door zelf nat te worden...we snappen er helemaal niets van! Manlief is waarschijnlijk aan de wandel geweest... Gelukkig verder een goede nacht gahd, weer even lekker kunnen slapen, maar 1 keer wakker! Afeglopen week was hij erg van slag, niet willen slapen, steeds wakker, minstens 8 keer per nacht eruit geweest en dan ook echt een half uur moeten zitten.. Maar het lijkt weer overgewaaid en hij krijgt zijn ritme weer terug. Van die fles, tja kinderwens, als je het pedagogische bekijkt hebben ze het niet nodig op die leeftijd. Maar goed, wij doen het dus wel een fles geven. De 1 zegt dar wennen ze aan, de ander zegt, dan hebben ze het nodig. Mijn CB zegt het laatste en ons gevoel ook. Hij drinkt die fles achter elkaar leeg (zo'n 150cc of minder) en slaaapt gelijk weer verder. Hij kan het makkelijk ehbben qau lengte en gewicht, dus waarom uren oplopen als we binnen 10 minuten allemaal weer kunnen slapen...

Actie van vanochtend:

Senario: Tygo met enorme dunne poep luier (zo 1 die langs zijn benen druipt en tot zijn nek toe reikt..) en compleet niet mee willen werken.

Oplossing mama: ik leid hem af met m'n telefoon, die ligt tenslotte het dichts in de buurt.

Gevolg: open geklapte telefoon in enorme dunnen poepluier met knopjeskant natuurlijk onder....

Gemoedstoestand Tygo: hahahahhahahahahahahhahahaha flapper de flapper met benen en armen.

Gemoedstoestand mama: &*(^&**()&*(*%&$%^$^&%^)&_)&( ik geef het op..

Hahaha Marleen, wat zal jij blij geweest zijn met Tygo's actie!!! Wij geven ook vaak onze mobieltjes als afleiding tijdens het verschonen van de luier, aangezien Romy niet meer stil blijft liggen en niet op het aankleedkussen wil. Zij probeert dan alleen te bellen en zegt heel de tijd Hallo Hallo en houdt m dan ook echt bij dr oor.

Zooo die Romy, da's even een fijne optocht door de winkel! haha

Leuk he, als ze steeds meer woordjes kennen. Tot een maand of 15 bestond Koen z'n assortiment uit papa, mama, opa, oma en dat soort woordjes. En daarna leek het ineens of er iedere dag een woordje bijkwam, en dat ie ook begreep wat ik zei. Dan zei ik, leg jij de placemats op tafel? En hop daar ging ie. 17 maanden was ie toen! Als je kind echt begrijpt wat je zegt, dan ga je voor mijn gevoel een heel andere fase in. Als we 'm dan van de gang haalden nadat ie stout was geweest, gaven we 'm een kusje, mama houdt van je, maar je hebt gegooid met je speelgoed, dat mag niet. En dan leek ie het ook echt te begrijpen.

Kar, die Lieke had een leuke vracht mee te slepen, die foto is echt geweldig! Hoe bevalt de nieuwe tuin?

Marleen wat een actie van Barry! Is de ene man niet aan het spoken, dan de andere wel..

En je telefoon!!!! De boys hier hebben al veel uitgespookt met mijn telefoon, maar dat gelukkig niet! Ik moest zo lachen toen ik je avontuur las, zie het helemaal voor me.

Vandaag hier rustig opstarten, heerlijk! Het is zover gekomen dat Michel en ik nu apart slapen. Hij de ene nacht in de logeerkamer, ik de ander. Degene die ochtenddienst heeft, moet eruit als Thijs wakker wordt. Tja, we weten geen andere manier om te kunnen blijven functoneren op het werk en thuis.

Maar goed, ik was gisteren compleet kapot. Daar zat ik weer om 04.50...En het was ontzettend druk op het werk, tijdens de vergadering gezeur met een collega. Op een gegeven moment zaten de tranen door vermoeidheid zo hoog dat ik maar even naar het toilet ben gegaan. Na het werk natgeregend tot op m'n onderbroek, kon er ook nog wel bij..35 minuten fietsen in de stortregen voelt als met je kleding en schoenen aan in de sloot springen..Na het eten nog een laatste partijtje duplo opgehaald en om 21.30 ben ik de logeerkamer ingedoken om er vanmorgen pas om 06.15 uit te komen. oooooh wat een lekkere nacht..Vandaag hebben we feest op het werk, voor de hele school ( 3500 medewerkers ) zijn er excursies georganiseerd en vanavond een optreden van Racoon. Heb er zin in, maar wel vroeg naar huis want morgenochtend is het weer mijn beurt..

Ha meiden,

Vanmorgen met Thijs naar de chiropractor geweest. Dure grap..85 euro voor een half uur!!! Mijn verzekering vergoedt maar gedeeltelijk. Nou ja, het zij zo.

Hij heeft Thijs onderzocht, en met zijn wervels is niets mis. Verder zit hij precies goed qua lichamelijke ontwikkeling, reageert goed en is erg alert. Wel zat er aan de rechterkant van de wervelkolom veel spanning. Links is soepel, rechts gespannen. Hij had Thijs met gezicht naar mij toe terwijl hij 'm onderzocht, en ik zag dat z'n snuitje betrok als hij 'm op bepaalde plekken aanraakte. Hij heeft met een of ander apparaat de boel losgetrild, en schat dat het nog zo'n 3 a 4 behandelingen zal kosten.

Of het probleem daarmee is opgelost valt niet te zeggen. Ik denk eerlijk gezegd van niet, maar heb toch geen spijt dat ik ben gegaan. Ook al lost het zijn slaapprobleem niet op, spanning op je wervelkolom kan ook nooit fijn aanvoelen. Ik zag hoe ie keek. Dus dat moet opgelost worden.

Verder realiseerden wij ons dat Thijs de laatste week niet meer snikkend wakker wordt, waardoor wij uit bed schieten voordat Koen ook wakker is. Hij ligt nu zachtjes te kletsen da da da. Wij zijn zo gespitst op ieder geluid dat we dan toch niet meer kunnen slapen, maar eigenlijk hoeft ie er dan dus niet uit. Als je hem er meteen uit haalt geef je signaal dat 04.30 ok is om de dag te beginnen. Maar ja, met broertje Koen in de buurt kon dat signaal me niet veel schelen, je wilt niet om 04.30 met twee kabouters beneden zitten! Van dat zachte geklets wordt Koen niet wakker. Dus wij hebben afgelopen nacht allebei in de logeerkamer geslapen, dan horen we het da da da niet. En pas om 06.30 wakker toen ie een keel opzette en er echt uit wilde.

Dus wie weet is dit de manier!

Ach ja, zo blijf je zoeken :)

Ik ga vanavond spullen van Koen inpakken. Mijn ouders komen hem morgenavond halen. Hij gaat daar een weekje logeren. Ik breng Thijs er op zaterdag heen, dus dan hebben we het huis een paar dagen voor ons samen. Denk dat we alleen maar zullen slapen haha

Afgelopen weken via MP wat Duplo gekocht. Moet nog laatste dingetjes wassen, maar Koen is er helemaal wild van. Ik heb voor negentig euro een brandweerkazerne met diverse auto's en ladderwagen, postkantoor, winnie de pooh set, dino-set, politiewagen, takelwagen, cementwagen, nog paar wagens, heel veel beestjes en poppetjes, 2 grote grondplaten en paar kleintjes en 300 stenen. En volgens mij vergeet ik nu nog eea, maar is iig echt veel! Thijs vindt het ook interessant, en kijkt toe hoe Koen van alles bouwt, en gaat er vervolgens tussen liggen rollen. Wordt niet zo gewaardeerd door z'n broer haha

Kinderwens, volgens mij ga je volgende week geluk hebben in de Kempervennen, het wordt lekker weer heb ik begrepen!

Kar, ja heb flink gevloekt inderdaad met die telefoon hahahahha maar goed hij doet het nog gelukkig!

Ik moet wel lachen om je progressie conclusie ten aanzien van de woordjes hahahah Komt vanzelf wel hoor en het is toch leuk dat ze er mee begint! "paadjes" vallen hier ook in de smaak! hij zegt dan heel grappig hiihihihih prrrrrrrr (met van die tuitlippen..) Hij maakt meer geluiden van wat hij ziet: beeeeeehhhhhh (Schaap), mhoooeeee (koe), gggggtuuu (al spugend....de lama) woefwoef Hondje), bingebingebinge (trein) en zo hebben we een heel scala. Hij zegt banaan, papa, mama, boek, weg, poes, guus, auto, en hij kan heel veel woorden nazeggen, maar gebruikt ze zelf niet. Dan hoor je echt een papegaai naast je joh! Zeg ik 's ochtends als we zijn slaapzak open doen, Kom we gaan je benen zoeken, waar zijn je benen nou??? Benen, benen hoor je dan...

Kinderwens, Romy belt dus ook graag! Grappig he hoe ze je dan na doen! Tygo belt dus ook grag, hij heeft zelf een oude mobiel, maar snapt dondersgoed dat dat niet hetzelfde is als die van ons...helaas. Hij belt af en toe ook echt mensen uit mijn contacten hahahahah En...bevalt de vakantie nog goed??

Suzy, wauw wat goed dat jullie zo een oplossing hebebn voor het slapen. Kun je toch samen slapen, hopelijk ook langer, Koen die niet wakker wordt. Ik hoop zo dat dit blijft werken!!Hier merkten wij het ook op die manier. Eerst ging hij minder huilen, toen hoorden we dat hij wel wakker was maar lag te brabbelen en toen kwam de periode dat hij dan af en toe zelf weer in slaap viel! Wij hebben de babyfoon toen minder gevoelig afgestelt zodat we hem alleen horen als hij echt wakker is (huilen dus...) Als we dan zelf nog beneden zaten (is onder zijn slaapkamer boven) hoorden we hem regelmatig wakker zijn, maar gaf dan verder geen kik en sliep weer door. Heerlijk was dat, konden wij toch weer extra uren pakken! Fijn dat opa en oma willen oppassen, even tijd voor jezelf! ik vind het knap, kan het nog steeds niet hem wegbrengen..al zou het best eens lekker zijn, maar gelijk daarna denk ik NEEEE, wil mijn mannetje thuis hebben hahahah mietje ben ik! Maarre..wat staat er allemaal op het program?? Slapen en slapen en slapen en slapen denk ik of niet? Lekker genieten meis, samen met je man. Even vieren dat hij die Job heeft (gaat dat goed, vind hij het leuk??) en even geen papa en mama hoeven zijn.

Wat een hoop speelgoed heb je gekocht zeg! Gaaf he zo winkelen voor weinig..ik hou er van!

Ik wilde mijn kolf via marktplaats verkopen, zegt mijn buuf (mama van 2 boys, 3jr en 3mnd) ik zoek nog een kolf! Mooi! Ik wilde hem proberen te verkopen voor 100 euro, tis een goed duur ding, maar heb hem zelf voor 80 gekocht hahahaha. Vet afgedongen toen ik hem zelf kocht via MP en nu dus zelfs winst gemaakt. Ik vond het een onding, kolven dubbelzijdig was niets voor mij! Enkel werkte prima, maar nu kolf ik niet meer. Als hij bij me is drinkt hij live en al;s hij ergens anders is of papa doet de voeding dan krijgt hij gewoon de fles of iets anders.

Hier gaat het goed. Na de helse week weer een paar goede nachten gehad en afgelopen nacht was het weer even bingo. Gelukkig niet heel erg lang, maar moest er toch 3 x uit. Hij was erg verdrietig, helemaal snikkend en wilde alleen maar tegen me aan liggen, geen drinken niks, alleen maar vastgeklampt liggen. Ahhh zo zielig als hij zo bang lijkt...zieltje... Maar goed na een uur kon ik weer gaan slapen en gelukkig ging hij door tot 8 uur vanochtend, dus vergeef ik het hem maar hahahah. Verder is hij na de helse week ineens gaan kruipen, waarvan wij hadden gedacht dat hij het zou overslaan. Ook zegt hij dus sinds die week woordejs constant na, kan hij vanuit staan van alles vanaf de grond pakken, bukken, af en toe losstaan...hij gaat hard onze man! Het eten gaat super, hij drinkt erg veel en eet eigenlijk alles met ons mee, de ene keer meer dan de andere keer. Fruit is niet aan te slepen, peer, aarbeien, witte en rode druiven, meloen in verschillende smaken, mango...hij eet niets liever! Hij slaapt nog steeds alleen 's midags na het eten vanaf 12 uur/ half 1 en slaapt na meestal 2 uur. Heerlijk!! Niet zo veel te klagen dus, maar vooral genieten.