Jump to content
Aftellen naar Kerstmis!

erik j

2011 baby's

Recommended Posts

Jeetje Kar, wat heftig van je moeder! Onbegrijpelijk he dat het dan zo ineens voorbij is, ook al is iemand gezond. Wat mooi dat je er zo met Sepp en Lieke over kan praten. Ik geloof daar inderdaad wel in hoor, je moeder heeft ze vast gestuurd en zal nu ook wel vaak bij hun zijn!

Oh ik zou die 2 wel eens aan de slag willen zien hahahah je zal er inderdaad wel je handen aan vol hebben! Hier is het speelgoed ook minder interessant, hij wil voelen aan de muren, kastknoppen, Guus en de poezen achterna....maar ja kruipen kan hij niet1 Dus veel frustratie en huilen dat hij dan kan!

ik woon in het midden van het land! Vlakbij Utrecht aan de snelweg A12, dus das al minder ver dan het noorden!

Lijkt me zo grappig iedereen te zien, kindjes bij elkaar, maar dan moet eerst de tuin klaar! Kindjes zullen het niet erg vinden in de grote zandbak, zoals het nu is, maar ik heb het eerst liever klaar hahahha

Nou, hier nog even een poging voor wat foto's!

telefoonjanuari012.jpg

telefoonjanuari018.jpg

telefoonjanuari032er.jpg

Ja het lukt nu eindelijk om hem lachend op de foto te krijgen. Voor die tijd zodra hij het toestel zag...trok hij een hele serieuze kop! Tis een lekker ventje! En ja ik vind het ook niet zo'n lekker idee dat ik niet kan porren van het weekend...betekent toch zeker een keer extra mijn beurt en ik moet allater opblijven om de hond te doen. Die kan ik niet om 8 uur al uitlaten en dan de volgende ochtend pas weer. Hij moet dan trouwens toch de tuin in, kan moeilijk die kleine in zijn pyjama mee nemen met de hond. Met de huisdieren kan Tygo het prima vinden! guus is erg lomp, dus houden wegoed in de gaten..gaat rustig op Tygo zitten en dan met zo'n blik van "doe ik iets verkeerd dan???" Verder zijn ze stapel op elkaar. Hij zit erbnij met het aankleden, het eten, ligt naast hem op het speelkleed, Tygo klimt dan over hem heen, speelt met zijn staart etc, maar blijft oppassen, want Guus heeft enorme poten met een partij scherpe nagels. Met de katten is hij helemaal dol! Pss, pss zegt hij als hij ze ziet! Zodra het kleppertje van de kattendeur gaat begint hij al te roepen! Poes 1 ziet hij practisch niet, die komt alleen 's nachts binnen en soms 's avonds als de hond al op zijn bed ligt. Poes 2 komt wel bij hem op de tafel zitten met fruithap bijv. die aait hij ook graag. Maar Tygo grijpt dan zijn staart en daar kan die niet tegen. Dus ook voorzichtig, haalt uit! Poes 3 is 2 handen op 1 buik, met Tygo en Guus. Als Tygo ligt te spelen komt hij even koppies geven, om hem heen wandelen, en die kan hij dan ook aanraken wat hij wil. Ook met aankleden gaat die bij hem op het kussen liggen, erg lief. Minder is als Tygo hem probeert op te eten....allemaal haren in zijn mond...bah! maar ja je ontkomt er niet aan met zo'n beestenboel!

Nou zeg, log ik pas eind van de middag in, is er zowat een hele pagina bijgeschreven! Ik ben vanmorgen naar zeeuws vlaanderen gereden. Ga een paar daagjes logeren bij mn ouders. Koen gaat 1x per twee weken alleen op maandag en dinsdag naar de opvang. Dan heb ik hem dus wo do en vr thuis. Best gezellig, maar mn lief moet rustig aan zn site kunnen werken. Hoe sneller die klaar is, hoe sneller er hopelijk werk binnenkomt. Maar goed, doorwerken met de boys in de buurt gaat niet zo makkelijk. En aangezien het altijd leuk is om mn ouders te zien, ben ik een paar daagjes weg. Niet zo n fijne rit vanmorgen in de regen!

Jullie gaan dus ook vroeg slapen, vroeg me al af of ik de enige was!

Kar wat een verhaal van je moeder..triest dat het zo snel is gegaan. Pijn lijden is niet fijn, maar afscheid kunnen nemen was prettig geweest. Heb je het wel een plekje kunnen geven? Tja zonder moeder zijn..het zal nooit echt wennen denk ik.

En die gebruiksaanwijzing..als je m hebt gevonden hoor ik het graag! Sepp is wel razendsnel in zijn ontwikkeling he? Ik merkte bij koen dat ie rond het jaar echt aan ander speelgoed toe was, te groot voor babyspeelgoed, te klein voor het meeste andere. Ik heb toen wat abrickblokken gekocht, vond en vindt ie geweldig!

Marleen, ik ken die site niet. Zal binnenkort eens kijken. Ze hebben hier een winkel met onwijs gave kinderkleding, maar duur..eens kijken of ik in de sale wat kik kid kan scoren, dat kun je voor dezelfde prijs verkopen op mp.

Nou stop weer, zit te tikken op mn mobiel en dan zijn die lettertjes klein hoor..

Schrijf later wel verder.

Nou eindelijk tijd om deel 2 te tikken.

Marleen, wat moet jouw man vroeg weg! In de zomer is het op mijn werk topdrukte, dan ga ik soms al om half zeven weg om in alle rust wat te kunnen doen, en dan verbaas ik me erover dat er op dat tijdstip al zoveel mensen op weg naar hun werk zijn. Ik ben gewoon verwend met om 09.00 te kunnen beginnen. Ben s ochtends erg langzaam, dus dat komt goed uit!

Ik snap wel dat je opziet tegen het alleen zijn dit weekend. Je zal het heus wel redden, maar met z'n 2n is net wat fijner. Zeker s nachts. Gelukkig is ie er maandag wel.

Je hebt idd een grote hond om uit te laten, ik had m al op je Hyves gezien. Toen moest ik zo lachen om z'n naam, Guus. Mijn ouders hebben nl een teckel, en die heet ook Guus. Dus grote hond en kleine hond, met dezelfde stoere naam!

Wij hebben geen huisdieren. Ik krijg regelmatig Guus te logeren, en dat is goed zo. We hebben jarenlang een kat gehad, volkomen gestoord dat beest. De dierenarts wilde haar anti depressieve geven.. Nou dat wil je echt niet, een depressieve Perzische kat..ik had m gekregen via via, kwam een maandje op proef. Al snel bleek dat t echt geen normale kat was, maar teruggeven ging niet meer, vorige eigenaar was stiekem op wereldreis gegaan! Klinkt als een klucht, maar is echt waar. We hebben het bijna negen jaar met dr volgehouden, en toen was het dier op. En wij ook haha

Jammer hoor, door deze mindere ervaring komt hier voorlopig geen kat, en dat terwijl ik er gek op ben en ook vroeger een kat heb gehad. Ik zie het gewoon niet zitten om nog een keer een getraumatiseerde terrorkat te treffen..

Ik weet nog dat je dat topic hebt geplaatst Marleen, vond het toen heel sneu om te lezen. Jij wilt al zo lang, en zo graag, en bij haar lukte het zo snel..tja dat soort dingen blijft moeilijk.

Mijn vriendin begint volgende week aan haar zoveelste IVF, ik hoop het zo voor haar. Maar ja, als je na zoveel jaar ng nooit ook maar een dag overtijd bent geweest, is het moeilijk om positief te blijven.

In mijn vriendenkring worden ze of direct zwanger, of het is mmm. Een goede kennis verwacht in februari haar eerste, ook middels IVF, 4e poging. Ze is alleen wel 48..dat vind ik heftig hoor..nog los van de leeftijdsdiscussie, maar een kind vergt behoorlijk wat energie. Ik hoop voor haar dat het een makkelijk kindje is, anders gaat ze een zware tijd tegemoet.

Kar ik vind die koppies van sepp en LIeke altijd zo leuk..ze zijn echt goed op elkaar ingespeeld! Hebben ze ook samen in een bed geslapen in het begin?

En Marleen, jouw foto s zijn ook erg leuk! En wat groeit Tygo hard! Hoe is zijn groei curve, is ie gemiddeld, of iets groter? Hij lijkt zo naamgeving, maar dat kan ook optisch bedrog zijn haha. Jij gaat nu naar maatje 74, en ik naar 68. Hier ook een flinkerd..

Kinderwens, nu kan jij niet achterblijven met de foto s..heb je nog een leuke van Romy?

En hoe ging het eten vandaag?

Goedemorgen!

Nou Suzy, zulke lappen tekst met je mobieltje! Ik doe het je niet na (nu heb ik ook geen internet op mijn mobiel haha)

jij zit dus lekker even een paar dagen bij je ouders, fijn hoor! Kan me voorstellen dat het voor manlief net even iets rustiger werkt. Hoop dat jullie veel opdrachten binnen gaan krijgen als zijn site klaar is!

Nog een Guus hahahahhaha maar wel leuk een teckel! Wij hebben vroeger thuis altijd teckels gehad. De eerst, wokkel  :P, ging dood toen ik een jaar of 6 was....drama! Daarna hebben we er 2 gekregen, die zijn 14 en 17 geworden...toen wij dus het huis uit waren liep me vader nog langs de weg met een hondje. Die had graag een "echte" hond gehad zoals hij dat zegt, dus hij is gek met Guus. Wij hebben eigen,kijk altijd beesten gehad! Mijn eerste eigen huisider toen ik op kamers ging was een dwerghamster, genaamd muis. Een super lief beestje! Ik had toen zo'n vitrinetafel in de woonkamer en daar zat ie in! Enorme oppervlakte voor zo'n minibeestje, maar wel gaaf! Hadden een heel terrein voor hem gemaakt met oude speelgoed auto's, hout, bakjes etc. Muis was gek op pijnboompitten en hij kon er 41 in zijn bek hebben hahahahhah, de 42ste viel er dan elke keer weer uit, en een wangen hahahha Hij is wel 3 jaar geworden, toen vond ik hem dood... Daarna kregen we 2 nieuwe maar die aren niet zo lief! Hebben gevochten, waardoor er 1 weg moest. helaas hebben we de leukste weg gegeven bleek achteraf. Toen ik op een gegeven moment al een paar dagen dacht, wat ruik ik toch.....bleek hij dus dood te zijn, OEPS!

Toen onze eerste kat samen, een zwervertje op een vakantiepark meegenomen. Na een half jaar bij ons binnen voor het eerst naar buiten gedaan....alle tijd rond het huis gelopen en toen ik hem naar binnen wilde halen nergens meer te bekennen.....nooit meer gezien! Toen kregen we er 1 uit het asiel, witte met een zwarte vlek. Helemaal gek dat beest..Ik werkte toen met gehandicapte en zag wel veeeeeel overeenkomsten. Bleek dus een mongooltje te zijn! dat verzin je toch niet? Onze dierenarts is ook de arts in het asiel en had dit niet gezien met kittencontrole...ter compensatie heeft het asiel alle kosten betaald die we aan haar hadden. We hebben haar Muts genoemd, want dat was ze gewoon! Tong altijd naar buiten, met de pootjes schudden bij elke stap (we dansen de samba...lalalal), overal vanaf vallen, afstanden niet in kunnen schatten....oh wat hebben we veel met haar meegemaakt! Helaas met 9 maanden stopte haar grote hersenen ermee, die besturen het lichaam.. Konden niets meer doen dan haar in laten slapen. Zelfs de dierenarts gheeft een traantje weg gepinkt, zo gek was iedereen opdat maffe beest. manlief heeft zelf s een grafsteen voor haar gemaakt, met mozaik steentjes haar naam......hahahhahah En nu dus 3 katten en een hond. De eerste 2 zijn broers, en de laatste hebben we uit Den Haag, en is ook een echte hagenees... Nergens bang voor, haalt veel kattekwaad uit, denkt alles te kunnen en mogen...maar super lief!

Tygo gaat inderdaad hard ineens, maar zat net onder het gemiddelde..Ik weet niet hoe het nu is, volgende week dinsdag mogen we weer voor prikjes en meten/wegen. Gisteren alle 68 kleertjes opgeruimd en maatje 74 is nu een feit. Heb een paar leuke broekjes gevonden en ook nog wat shirtjes bij h&m besteld. Vandaag zijn nieuwe kleertjes aangedaan en het zit echt goed, dus hij was er wel aan toe.

Ik heb vanmorgen de gastouder gebeld waar Tygo naar toe zou gaan. Ze vangt meer kids op dan mag en ik wil hem daar eigenlijk dus niet heen laten gaan. Dit voorzichtig gemeld enze begrijpt het wel. Nog niets definitief afgezegd, maar wel verteld dat we andere opties bekijken. Lucht wel op, want voelde niet goed om "achter haar rug om" andere opties te bekijken. Tis een klein dorp hier en zou lullig geweest zijn als ze het via via hoorde...nu hoef ik ook niet meer op te passen met wat ik aan wie vertel. Volgende week ga ik weer naar mijn huisarts en als het goed is de bedrijfsarts. Die gan dan een advies geven over of en hoeveel uur ik verder kan gaan met reintergreren. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen....wellicht ga ik dan in februari toch al iets doen. Ik zie er aan de ene kant erg tegenop, maar aan de andere kant is het wel goed om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Ik ben altijd bang voor het "onbekende" zeg maar, weet graag waar ik aan toe ben en wat me ongeveer te wachten staat. Nu weet ik dat niet en ben afhankelijk van het advies van anderen. Een thuisopleiding zie ik bijv. wel zitten, maar nu al aan het werk op vaste tijden en dagen...das nog te veel. Maar daar heb ik weinig over te zeggen helaas.....ach we zien volgende week wel! 

Foto-J4GGAVPG.jpg

Gewonnen bij de Nutrilon.  Ik had mee gedaan aan de actie'' Klaar voor 1 jaar'' waar je je kindje kan opgeven voor een geheel verzorgd verjaardagsfeest, die won ik helaas niet, maar wel dit mooie pakket met 2 pakken groeimelk, een beker,  8 granenpap, een badcape en 2 pakjes peutermenu.

Het eten gaat heel goed, we hadden nog snijbonen over dus die heeft ze gisteren weer gegeten en heel dr bordje leeg, vanavond staan er gebakken aardappelen en wortelen op het menu.

Kinderwens, wat leuk zeg! Ok, tis geen compleet kinderfeestje,. maar je hebt in ieder geval iets gewonnen. Fijn dat het goed gaat met het eten, ze pikt het nu wel snel op he, knap hoor!

Nou kinderwens, ik doelde meer op een foto van Romy haha Maar dit is ook leuk! Gebruik je normaal gesproken ook de groeimelk van Nutrilon? Ik ben met een jaar overgegaan op gewone melk, dus ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen met groeimelk.

Jeetje Marleen, misschien al in februari aan de slag.. Dat zou toch even slikken zijn.

Is het geen idee om in de toekomst zelf als gashouder aan de slag te gaan? Je hebt genoeg ervaring.

Wat goed dat je eerlijk naar haar bent geweest, dat werkt toch gewoon het best hè.

Nou ik ben hier goed geslaagd voor de boys. Heb wat shirts in de uitverkoop gekocht, en wat nieuw. En een geweldige sesamstraat pyjama voor Koen. Hij is helemaal wild van Sesamstraat en raakte bijna in extase toen ie de pyama zag haha

Ik moet maandag naar het consultatiebureau, Thijs krijgt dan z'n tweede prikje. Ben erg benieuwd hoe lang en zwaar ie is.

Nou hier een paar foto's van ons boefje!

Foto-BY4BTWM8.jpg

Ze zit helemaal onder maar het heeft wel gesmaakt....

Foto-X8TGMZN8.jpg

Stiekem om het hoekje kijken wat er op de tv is....

Foto-8X37JCNK.jpg

Lekker hoor snijbonen....

Nee ik gebruik normaal geen groeimelk van Nutrilon, ik gebruik goede start van nestle, en dan nr 3

zoooo daar ben ik weer... ik ben even heel het forum kwijt geweest hahahaha..

iedereen heeft druk geschreven in ieder geval. hier gaat ook alles goed. morgen is massimo precies een half jaar..wat gaat de tijd toch snel..Massimo eet inmiddeld als een bootwerker.. fruit,een boterhammetje en avondeten en  nog 3,5 fles..hardstikke leuk..

hij kan bijna alleen zitten ( als hij zich rustig houdt ) en hij is super gezellig en vrolijk.

Enige jammere is, is dat hij nog steeds niet goed slaapt. de ene keer wordt hij maar 1 keer wakker ( dan geef ik m zn speen en slaapt hij weer verder ) maar de andere keer wordt hij gewoon 6 keer wakker. en waarom?? pff ik heb geloof ik al alles geprobeerd maar niks helpt om hem door te laten slapen.

als jullie nog tips hebben??? heb ook geprobeerd om hem gewoon te laen huilen met als gevolg dat hij dat gewoon ene uur volhoudt en ik dus meer dan een uur wakker ben terwijl ik ookgewoon moet werken de volgende dag.

Overdag slaapt hij ook niet zoveel hoor. denk hoogstens 2 uur in totaal.. dus ik heb een lekker actief mannetje :)

leuk om er weer te zijn... tot schrijfs

ciaoooxxx

Ow kinderwens, die foto dat ze om het hoekje van de box kijkt is echt leuk!

Lekker snuitje hoor.

Ik had laatst ook wat gewonnen, maar dan geen Nutrilon. Er zat in de Linda een kraskaart, ik voerde de code gedachteloos in, aangezien ik nooit wat win had ik geen verwachtingen, en nou ja..had ik gewoon een eau de parfum van chanel gewonnen, tachtig euro in de winkel!

Missd, wat leuk dat je er weer bent! En wat gaat Massimo hard..hij is twee maanden ouder dan Thijs, maar wat een verschil..Thijs zit nog op 7 à 8 voedingen per dag, soms zelfs drie per nacht. En slapen..nou overdag slaapt Thijs hooguit twee keer een half uur. Dus ben jaloers op die twee uur van Massimo!

Een oplossing voor de nacht kan ik je dus niet geven, ben zelf ook nog steeds op zoek. Maar een kind dat s nachts een uur krijst terwijl je de volgende dag moet werken..nee DA s zeker geen pretje.

Koen is hier iets braver dan thuis, maar ook niet veel. Als meneer doorheeft dat ik wil dat ie iets doet, dan is het meteen foute boel. We waren aan het winkelen, hij liet zich meeslepen als een mak schaap, maar toen ik z'n voeten wilde laten opmeten om te kijken voor schoentjes, was het gelijk mis. Wierp zich op de grond en ging liggen snikken. Kortom, geen nieuwe schoenen dus.

Mssd, fijn dat je er weer bij bent! En wat gaat jullie mannetje hard zeg! Hij eet al veel voor zijn leeftijd en nu al bijna zelf zitten, wat goed. Dan zijn het al hele mensjes he, zo rechtop. Als Tygo tussen ons in op de bank zit vind ik hem al zo wijs. wat vervelend dat het slapen nog niet lekker loopt. Tja ik kan je ook geen tips geven....een goede nacht is hier 3 keer wakker, heel soms 2 en anders 4/5 keer. Heb niet anders gekend zoals je weet en vind dit al een hele opluchting! Hij gaat om half 7 slapen, ik voedt hem dan zelf rond 9 uur, barry geeft hen tussen 11 en 1 een fles, en ik doe dan de volgende fles rond 3 uur meestal. Ik ga rond 9 uur slapen, na de voeding en kan dus tot 3 uur slapen, heerlijk! Ik denk echt dat ze zelf het bioritme moeten krijgen, dat kun je niet afdwingen. Laten huilen werkt hier ook niet hoor! Ja, ik kijk het wel eens 10 minuten aan, soms wordt hij namelijk rond 5 uur wakker en dan slaapt ie zelf weer verder na wat gepruttel. maar dat hoef ik de overige keren niet te proberen.....tiseenfasetiseenfasetiseenfase, laat ik door mijn hoofd gaan!

Kinderwens, wat een leuke foto's! Echt een heerlijk meisje om te zien! is echt een klein friemeltje he, zo schattig!

Kar, lekker he even tijd voor jezelf. Ik kruip tijdens zijn ochtendslaapje altijd achter de computer, heerlijk kopje koffie erbij en lezen maar.. wat betreft het werk, ben erg benieuwd hoe en wat...volgende week eerst naar de artsen voor advies en dan de 30ste met de arbo overleggen. Dan wellicht een gesprek met het reintergratieburo om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik zie het wel, laat het maar op me af komen.

geen idee eigenlijk welke prik hij krijgt...tis de 4de keer dat hij ze krijgt, de vorige keer was al een tijdje geleden. Toen zuchte hij de prikken zo weg, niets huilen. Zien wel hoe hij nu reageert..

Suzy, wat leuk een parfum winnen! Ik win nooit wat hahahhah..niet voor mij weggelegd! Dus Koen gooide lekker zijn kont in de krib...fijn is dat! Geen schoenen dus hahaha moet hij een andere keer, hopelijk is hij dan beter mee werkend!

Nou, hier is manlief weg.... Heb afgelopen nacht nog even goed geslapen. Ik had hem om 9 uur gedaan en ben toen gaan slapen. Manlief die van 11 ur en om 3 uur was het mijn beurt. Ik ben wakker geweest heb manlief een duw gegeven en ben verder gaan slapen hahahahhaha mopperdemopper hoor ik naast me, en iets over mijn beurt hahahaha Maar ik was om 5 uur weer de pineut, dus toen kon hij verder slapen. Barry werd eerder gehaald dan afgesproken was...we zaten nog aan de koffie en ineens moest ie dus gelijk weg. Nou dan ben ik dus helemaal overrompelt...niet fatsoenlijk gedag kunnen zeggen. Stond met de tranen in mijn ogen, muts die ik ben! Maar in de 9 jaar dat we nu samen zijn , zijn we 3 nachtjes gescheiden geweest van elkaar, alle 3 omdat ik in het ziekenhuis lag!

Maar goed...ik ga zo even naar de Hema..ik had een vest voor Tygo, trek ik het gister aan, ik denk wat zitten die mouwen maf! Bleef aan de ene kant maar trekken en aan de andere kant maar omslaan! Trek ik het 's avonds uit en zeg tegen barry: vest zit zo maf, jammer want hij is wel leuk. Schiet barry in de lach en legt de mouwen op elkaar, scheelt het gewoon ruim 6 cm hahahaha. ff terug ermee dus...kijken of het bij allemaal zo is.

Eind van de dag komen mijn ouders, nemen een frietje mee en eten dan hier. Kan ik daarna in bad met Tygo en mijn moeder hem aanpakken en omkleden terwijl ik kan afspoelen en aankleden. En dan de avond en nacht...ppfffff.... Zo buitenaf en aleenstaand wonen is dan niet echt een pretje! Doe alle luiken dicht als mijn ouders weggaan en dan 's avonds een kort rondje met Guus. Heb met Tygo afgesproken dat hij vannacht voor het eerst moet gaan doorslapen na de avondfles! Zou toch een giller zijn als ie het doet!

Nou meiden, jullie horen wel hoe het is gegaan morgen!

He Marleen, weet niet of je vanavond nog online komt, maar succes meid!

En zo'n abrupt afscheid is zeker niet fijn. Snap dat je de tranen moest wegslikken.

Ik duim voor je vanavond!

Ja leuke foto he van Romy, sinds dat ze zich zelf een beetje kan vermaken, zelf van lig naar zit kan en zich kan voortbewegen is ze echt een stuk gezelliger. Soms zit ze zomaar een uur lekker te spelen met dr blokjes en dan hoort ze ineens weer iets op de tv en dan zit ze weer even helemaal in de tv, en gaat dan gewoon weer verder spelen. De nachten zijn wel een drama. Er is inmiddels 1 tandje door, maar die andere nog niet. Gisteravond was ze om 22.30 wakker en uiteindelijk viel ze pas om 00.15 weer in slaap. En was vanmorgen gewoon weer om 7.15 wakker. Mijn vriend had het idee dat ze misschien wel toe was aan 1 slaapje. Maar tegen een uur of 10.00/10.30 is ze dan echt wel moe, dus moest ik dr wakker houden, dus ben ik boodschappen gaan doen, om 11.30 2 boterhammen en nog even spelen en ze lag om 12.45 in bed, maar ja ze sliep maar tot 14.15, veelste kort natuurlijk. We gingen bij mn schoonouders eten en om 17.00 was Romy echt helemaal ingestort en hebben we haar daar op bed gelegd voor een half uurtje, en na het eten heeft ze daar nog even gespeeld en lag ze om 19.45 op bed. Ze begon net al te huilen, maar viel gelukkig zelf weer in slaap. Al die nachten wakker begint me wel een beetje op te breken. Gelukkig hoef ik niet zoveel te werken, ik ben mn atv aan het opmaken van vorig jaar en werk al vanaf novenmber 1 dag in de week, dat is namelijk Romy dr KDV dag, die moet ik toch betalen dus dan kan ik net zo goed gaan werken die dag. Kijk als ze wakker is vind ik net erg, maar ze is gelijk klaarwakker en het duurt dan gewoon zeker 2 uur voordat ze weer slaapt. We hebben een babyfoon met camera en soms laten we dr weleens langer dan 10 min huilen, want zodra ik dr kamer binnen loop dan is het weer goed. Ze wil de laatste tijd ook niet getroost worden door papa dus ja ben iedere nacht wakker. Ik ben vanavond alleen thuis want vriendlief is naar een feestje, wij zouden ook meegaan, maar had geen zin om haar daar op bed te leggen en dan als we weggaan weer wakker te maken. Sinds gisteren heeft ze een nieuwe autostoel, nou ze zit erin alsof ze een prinsesje is hahaha

Kinderwens, wat fijn dat Romy zich zo goed kan vermaken! Kan me voorstellen nu ze zelf meer kan zich dus ook beter vermaakt. Dan kunnen ze zelf ergens naar toe, zitten, liggen, dingen pakken...lijkt me inderdaad ook erg fijn! ben benieuwd wanneer het hier zo ver is. Die overgang van 2 naar 1 slaapje...ik hoor van iedereen dat dit een lastige periode is. Ze zijn dan eerst te moe om langer op te blijven, maar 2 slaapjes werkt ook niet meer. Dat je boodschappen bent gaan doen met en moe kind hahahahha Dat zou hier een goed recept zijn voor een hoop drama! Maar voor Romy werkt dat dus wel goed? Vervelend dat ze ook vaker wakker is. maar ze slaapt dan vanaf de late avond wel door tot de volgende morgen? Das wel lekker hoor! Tuurlijk balen dat je 's avonds zo met haar bezig bent, maar een aantal uren achter elkaar slapen is al wel heel wat.

Nou, hier hebben we de nacht achter de rug...en wat een korte! Mijn ouders hebben Tygo lekker gebadderd in een wasmand op de tafel. daarna lekker gaan slapen, nog even koffie gedronken met mijn ouders en toen gingen ze. Ik had alles op slot en heb lekker tv gekeken. Om 9 uur was hij er al de eerste keer, drinken gegeven en weer slapen. Zelf om 10 uur de hond uitgelaten en alles afgesloten. Toen ik net goed en wel op bedlag, Tygo weer wakker..shit! Weer drinken en verder slapen..zelf lag ik om half 1 nog naar de wekker te kijken. 1 uur...Tygo wakker...neeeeee.....Weer drinken, verder slapen...ik ook weer proberen te slapen. Om 2 uur lag ik nog naar de wekker te staren, wat een geluiden om het huis met zoveel wind! 3 uur tygo wakker..fuck! Weer eruit, drinken en poging tot slapen. Ik heb 4 uur nog gezien, toen om 5 uur weer Tygo wakker....je zoekt het maar uit!!! Verder geslapen, Tygo gelukkig ook en om 6.15 uur was het ochtend.....echt slecht! Om 9.15 had ik hem er weer inliggen na het hele ochtendritueel en ik hoor zojuist hem alweer pruttelen boven... Dus nu ook een heel kort slaapje, wordt vast een hele gezellige dag hahahahha Mijn ouders komen als ze naar de kerk zijn geweest een bakkie doen. Eindvan de middag komen ze weer om hier weer te koken en eten, en Tygo te badderen. Echt heel lief van ze! Als het goed is komt Barry voor tien uur thuis, dus kan hij weer bijspringen en ik hopelijk wel lekker slapen!

Vervelend is dat ik nog veel pijn heb aan mijn schouder, overdag resulteerd dat in gespannen schouders/hoofdpijn en een naar gevoel in mijn schouder. "s avonds en 's nachts als ik tot rust kom, gaat dat over in een hele nare, zeurderige niet te negeren pijn. Ik heb hiervoor veel op de pijnpoli gelopen, maar ik bleef spuiten halen...is niet goed voor je en dan moet je er maar mee leren leven. Ik kan 's nachts niet prettig liggen, op mijn linkerzij hangt de schouder en dat gaat niet, op mijn buik zit er te veel druk op, op mijn rechterzij gaat maar kort en op mijn rug kan ik niet in slaap vallen... Ze hopen eind januari met een nieuwe therapie er weer iets aan te kunnen doen, specialisten denken wel hard mee. Mijn schouderblad zit vast bij alle bewegingen boven de 90 graden en bij kracht zetten, dus 80% van de tijd. Met de therapie willen ze kijken of ze hem toch niet wat losser kunnen krijgen, ik hoop het! Tja zo rond ik straks wel de "zaak" af met de advocaten, maar de pijn en ellende daarvan blijft helaas!

Het pruttelen is inmiddels huilen geworden, dus ga hem maar eens uit zijn bedje plukken onze pino! Kan hij lekker op het kleed spelen en door de kamer rollen. Hij vind het trouwens prachtig als ik of Barry daar dan bij komen liggen. Gilt het dan uit, gaat zich uitsloven, zo schattig...

Nou marleen het is al 2 weken elke nacht zo rond 1 uur wakker en dan ligt ze er weer in tegen 3 uur. Ik kan zelf niet zo makkelijk in slaap komen dus duurt het minstens nog een half uur voordat ik dan weer slaap. Ze slaap als ze doorslaapt van 19.45 tot 7.00/7.30. Vanacht heeft ze weer doorgeslapen, dus mama is weer uitgerust. Vandaag gaan we het weer proberen met 1 slaapje. Ze was om 7 uur wakker vanmorgen en om een uur of 10 zijn we even de eendjes gaan voeren en daarna zijn we even bij opa en oma op visite geweest. Ze heeft om 11.30 2 boterhammen gegeten en zit nu tijdens het spelen dora te kijken. Ik denk dat ik dr rond 13 uur op bed leg en dan hoop dat ze langer slaapt dan gisteren. Morgen gaat ze weer naar de KDV dus het zou lekker zijn als ze dan gewoon weer doorslaapt, vanacht ben ik alleen want mn vriend gaat de nachtdienst in voor 3 nachten.

Oh kinderwens, das wel minder ja als ze een tijd wakker is 's nachts. kan me voorstellen dat je zelf ook lastig in slaapt komt daarna, herken dat wel! Maar wel lekker dat ze afgelopen nacht weer heeft doorgeslapen! Dat geeft de mens weer wat energie he! Jij bent dus regelmatig een nachtje alleen lees ik....ik geef het je te doen. Zou echt niets voor mij zijn..manlief werkte in de wegenbouw vroeger en dan was ik ook regelmatig alleen, maar dat was heel in het bgein van onze relatie, toen ik op kamers zat. Dan ging ik zelf nog stappen enzo, dus merkte ik er minder van. Sinds we samenwonen (helemaal toen we hier gingen wonen) was ik blij dat hij gewoon elke nacht thuis sliep.

Nou 1 slaapje heeft ze weer niet gered vandaag. Ze heeft geslapen van 12.30 tot 13.40 en ligt er nu net weer in, we laten dr nu maar 45 min slapen, en dan kijken we wel tot hoe laat ze het red. In het begin van de relatie met mn vriend zat ie alleen maar in de nachtdienst na een tijdje heeft ie aan andere baan gevonden en nu zit ie in de vol continue, komt neer op 2 dagdiensten, 2 avonddienst, 2 nachtdiensten dan 4 dagen vrij, en dan begint het weer van voor af aan. Dagdiensten is ie om 15.45 thuis, avonddienst is ie om 23.45 thuis, nachtdienst is ie om 7.45 thuis. Dus ben regelmatig alleen met Romy.

Marleen, je hebt het doorstaan!! Maar wat een nacht..Tygo telkens wakker, en jij zo bezig met slapen dat het juist niet lukt. Dan krijg je je hoofd niet leeg he..Gelukkig is je lief vanavond weer terug. Goed dat je hem zijn uitje hebt laten hebben, en dat je het, ondanks dat je het eng vond, toch hebt gedaan. Alleen jammer dat het niet wat soepeler ging..:(

Die pijn in je schouder lijkt me trouwens erg naar. En het duurt al zolang! Hopelijk vinden de artsen er iets op.

Kinderwens, lastige periode he, dat laten wennen aan 1 slaapje..Hier heeft het een maand of twee geduurd eer Koen eraan gewend was. Wij legden m, als ie het echt niet trok tot aan de lunch, even weg voor een kort slaapje van een half uur. Lieten we 'm langer liggen, dan sliep ie 's middags niet. Dit werkte eigenlijk heel goed, de keren dat we 'm moesten wegleggen voor een powernap werden al snel minder. Ging hierdoor uiteindelijk redelijk soepel, maar daarvoor was het aantobben. Tja, je probeert wat uit!

Hoe hebben jullie dat dan eigenlijk geregeld met de opvang? Je kan geen rekening houden met de vrije dagen van je vriend, is de opvang dan gebaseerd op jouw werkdagen?

Kar, geef je Sepp dan melk, of een beetje water? Als Koen wakker wordt, geven we hem altijd wat water. Juist omdat we ook bang waren dat ie aan melk zou wennen. Krijg je een troostdrinker :)  Lieke slaapt wel lekker zeg, van 8 tot 6!!

Ik ben inmiddels weer thuis. M'n lief had het hele huis gesopt, dat was even gezellig thuiskomen!! De nacht ging redelijk. Twee voedingen, en wakker vanaf 05.00. Uiteindelijk nog van 06.30 tot 07.30 geslapen. M'n man heeft het idee dat Koen eraan toe is om 's middags niet meer te slapen, dat ie dan 's nachts misschien beter slaapt. Het is wat dat betreft de laatste weken erg slecht, dus misschien heeft ie gelijk. Om Koen wakker te houden maar even naar de stad geweest, maar dat werkt toch niet zo hoor, met twee wagens door de drukte ploegen..Zijn maar ergens poffertjes gaan eten en toen naar huis. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat!

Suzy, Romy zit op de KDV op de flex groep,  mijn vriend weet zijn rooster al voor het hele jaar, ik maakt elke maand een rooster voor 2 maanden later. Ik moet nu voor 15 februari doorgeven welke dagen Romy naar de KDV gaat in april. Meestal gaat Romy naar de KDV als mn vriend de dagdienst heeft of als ie uit de nacht komt. Die dag dat Romy naar de KDV gaat werk ik altijd. Ik werk dan van 7.15-17.00. De rest moet ik mijn baas invullen in het rooster dat ik heb gemaakt. Even een voorbeeldje van een week:

Maandag: kan ik werken( is vriend thuis)

Dinsdag: KDV dag dus werk ik 7.15-17.00

Woendag: tot 13.00 uur werken ( vriend heeft avonddienst)

Donderdag: tot 13.00 werken ( vriend heeft avonddienst)

VRijdag: - ( kan ik niet werken, heb dan  geen oppas)

Nou die dinsdag werk ik dan  en de rest van mn uren kan ik baas opvullen in dit rooster. Ik werk 20 uur in de week, dus het kan dan zo zijn dat ie me die maandag laat werken van 9 tot 15.00 en die dinsdag en  dan die donderdagochtend nog. Zo is er altijd 1 van ons thuis voor Romy. Deze afspraak heb ik met mn filiaalmanager gemaakt toen ik zwanger was, ik heb inmiddels een andere filiaalmanager en die houdt zich ook aan die afspraak. Idealer kan het niet!

Zoooo da's goed geregeld zeg!

Goed dat er een flexgroep is op je opvang. Dat zie je niet vaak. Bij ons is er ook een flexgroep. Misschien dat het voor ons ook wat is. Je betaalt dan natuurlijk alleen de dagen en uren die je werkelijk afneemt. Nu betaal ik twintig uur per maand meer dan we afnemen ( soort berekening om de uurprijs op 6,36 te houden ) en ik moet ook in de zomer drie weken verplicht vakantie opnemen ( en de jongens dan uitbesteden, want ik werk juist in de zomer veel ) van het KDV, terwijl we daarnaast ook nog zo'n 6-8 weken tussendoor opnemen ( ik stik van de vrije dagen ) maar dan wel moeten doorbetalen.

Nu mijn lief voor zichzelf begonnen is, en niet weet wanneer hij thuis is, en wanneer niet, is dat flex gebeuren misschien wel wat. Is de uurprijs bij jou hoger dan bij de normale groep?

Hey meiden,

Ik heb zowaar een dagje niet gepost hahahaha

Maar daar ben ik weer hoor.. Kinderwens, wat fijn dat je de opvang zo kan regelen zeg! dat zie je inderdaad niet zo veel zo'n mee gaande baas en de beschikking over een flexgroep. Hier in de buurt hebben we die niet, daarom kiezen veel ouders hier voor opvang bij een gastouder (of ze regelen onderling iets). Die zijn vaak wel flexibel en zitten te springen om kindjes...schijnbaar door de crisis worden er ook minder kindjes geboren, dus minder werk voor hun. Maar meer keus voor de ouders...das voor ons dus een voordeel.

Kar, een troostdrinker...tja, ik heb het net nog eens in de groep gegooid op het consultatieburo, maar die zeggen ook dat als je kindje veel beweegt overdag, erg actief is en veel nieuwe dingen leert/onderneemt, dat ze dan 's nachts een extra flesje kunnen gebruiken. Ze vertelde dat het tot 1,5 echt niet gek is als je dat nog doet... dat ze niet drinken uit gewoonte, maar uit dorst. ik vond dit fijn om te horen!

Maar maakt Sepp Lieke dan niet wakker met zijn schreeuwen? Ze liggen totch op dezelfde kamer?

Suzy, jij ook weer thuis en dan ook nog een schoon huisje..lekker hoor! Ik zag dat de site online is van je man! Ziet er goed uit hoor, hopen dat de opdrachten gauw binnen stromen. Mischien inderdaad voor jullie wel eens goed om de opvang anders te regelen..zonde als je zoveel meer moet betalen dan je gebruikt! Ik blijf dat gek vinden dat KDV's verplicht sluiten....heel maf! Echt niet klantvriendelijk en je wordt gedwongen dan dus zelf vakantie op te nemen of andere opvang te regelen. Hoe was het ttrouwens  op het consultatieburo gister? Of heb ik dat mis dat je daar heen moest? Ben je nu al een eind afgebouwd met je borstvoeding of doe je het nu beide?

We hebben gisteren een heerlijke zondag gehad! Tygo had weer een goede nacht en ik heb ook zo lekker geslapen! De hele dag lekker aangerommeld en ik ben naar de zonnebank geweest...zo lekker! Tygo heeft veel met papa gespeeld en ik heb vooral niets gedaan hahahahah

Vandaag al bij het consultatieburo geweest, was eigenlijk een rottijd ivm slapen, maar mocht iets eerder komen. Tygo dus opgehouden en dat ging goed. ij hoefde helemaal geen prikjes nu, domme ikke! Zit ik maar over prikjes te kletsen tegen hem, hoeft het pas bij 11 maanden...dushoe ik er nou bij kwam? maar goed, hij was 70cm en 8325gram. Ik dacht echt dat het al veel meer zou zijn! Zijn lijntje buigt iets af, maar dat begrepen ze ook wel, gzien hij nooit stil ligt. Daar waren we ook alleen maar aan het vangen...hij heeft geen seconde stil gelegen! De flesjes in de avond en nacht begrepen ze helemaal en raadde ook aan dit te blijven doen, hij heeft het nodig! Overdag drinkt hij best wel goed, maar 's nachts valt hij echt aan! Hij grijpt de fles met 2 handen vast en drinkt hem in 1 teug leeg. Nou overdag krijg je er niet meer in dan 60cc (wat hij bij mij drinkt weet ik natuurlijk niet, nog geen maatstrepen kunnen ontdekken) dus we houden het voorlopig maar zo...hij zalvanzelf wel een keer gaan doorslapen (hoop ik)

Hij ligt dus nu voor een late ochtendslaap op bed, was gelik vertrokken toen ik hem erin legde, normaal slaapt hij tussen 9 en half 10 weer, nu was het kwart voor 11. Vanmiddag moet ik nog even naar de huisarts om te overleggen wat verstandig is mbt de reintergratie, kan hij mooi mee en daarna nog even slapen. Morgen naar de gastouder...ben zo benieuwd hoe ze is en of het klikt!

oh, benieuwd hoe het gaat bij die gastouder! Das wel weer even een ding he, Tygo wegbrengen..Hoop voor je dat het wat is.

Ja die KDV's, die hebben af en toe rare regels. Ik ben erg tevreden over ons KDV heb er een goed gevoel bij. Maar ik moet vier weken vakantie verplicht opnemen in een bepaalde periode, en dat is nu net de periode dat ik zelf moeilijk vrij kan krijgen. Dat omzetten naar flexibel kan voorlopig nog niet, eerst maar eens zien hoe het op werkgebied gaat bij Michel. Hij had vandaag een gesprek bij een bureau. Zij zoeken een vaste freelancer, dus wie weet wordt dat wat. Site ziet er zeker goed uit!!

Ik ben gisteren met Thijs naar het consultatiebureau geweest. Daar gesproken over zijn slaappatroon, of beter gezegd, het gebrek daaraan. Overdag niet slapen en 's avonds van voeding naar voeding en klaarwakker om 04.30. Ze vond dat en andere dingen de kenmerken van een leergierig kind, en een lang verhaal kort gemaakt, we moeten hier voorlopig nog even doorheen. Kan nog wel een maand of drie duren dacht ze. Pffffff

Hij groeit iig goed, 64 cm en bijna zeven kilo. Geen wonder dat ie al in maatje 68 past! Hij heeft ook prikjes gekregen, maar daar heeft ie aardig wat last van. Gisteren koorts en vandaag heel de dag en avond als een soort poltergeist liggen gillen. Als we het dan over troostdrinken hebben Kar, dan doe ik nu aan troosteten..Word zo gek van het gekrijs dan ik een heel pak bounties en krakelingen op heb geschrokt haha

Maar goed, hij ligt nu ook weer als een bezetene te gillen, dus weet niet zo goed wat te doen. Hij kan niet naar boven, want dan maakt ie Koen wakker, maar hier beneden is ook niet zo'n succes. Ben al op vanaf 04.40 en na een dag gehuil zijn mijn zenuwen ook niet zo flexibel meer........:(