Jump to content
erik j

2011 baby's

Recommended Posts

Nou de nacht ging redelijk, vandaag rond zes uur. En tegenwoordig zijn we zo diep gezonken dat we 06.00 al uitslapen vinden haha

Hij lijkt vandaag een stuk vrolijker, dus denk dat we het ergste hebben gehad.

Kar, zo'n valkuil vind ik het niet hoor. Je doet toch wat je het beste lijkt, en je wilt 's nachts gewoon je kind kalmeren, dus doe je datgene dat werkt. Kunnen er wel regeltjes en boekjes voor bestaan, maar als je kind aan het gillen is kun je niet logisch nadenken. Ik ben ook niet uit mezelf op dat troostdrinken gekomen hoor..heb een lieve vriendin die al jaren in het onderwijs zit en dat soort dingen allemaal weet, en ook toepast. Dus toen ik zei dat we Koen 's nachts weleens drinken geven als ie huilt, kwam zij met troostdrinken en tandcaries. Nu gaven we hem al water, maar ondanks dat ik me weinig aantrek van dat soort verhalen, was ik toch wel opgelucht. Sommige mensen weten dat soort dingen allemaal, en ik hou me daar helemaal niet mee bezig, voel me dan toch weleens schuldig. Juist bij haar, stom he?

Maar goed, verder vaar ik lekker mijn eigen koers en laat ik dat soort tips voor wat ze zijn. Je doet toch wat jou het beste lijkt, en wat werkt bij het ene kind, werkt niet bij het andere.

Trouwens lekker hoor, een vrijstaand huis! Wij hebben wel een ruim huis en grote tuin voor Rotterdamse begrippen, maar je moet toch altijd rekening houden met de buren. Nu hebben wij sinds een jaar nieuwe en nare buren die dat niet doen met ons, maar dat is een ander verhaal.

Marleen, vandaag naar de gastouder!! Blijf je erbij, of ga je nog even weg?

En hoe is het gesprek gegaan over het reintegratie gebeuren?

Kar, kan me voorstellen ja dat je ze op een eigen kamer legt! Als ze elkaar wakker huilen zit je met een dubbel probleem! Ik vond het vooral fijn om te weten dat ze 's nachs best mogen drinken. Je hebt ook kindjes die al behoorlijk aan de maat zijn en daar is het dus niet goed voor. Maar ja je doet wat nodig is om ze in slaap te krijgen...dan gaan alle "pedagogisch verantwoorde" regels hier ook de deur uit hoor! en dat anderen dat zien als valkuilen of "je verwend hem"...pech! Ik zit ermee en niet hun... Ik heb natuurlijk ook mijn opleiding in de padagogiek, mijn ervaring in het werk was toen al dat elk kindje anders is en je geen 1 lijn kunt trekken. Nu we zelf een kindje hebben vind ik dat steeds meer. En moet vaak ook wel lachen als ik dan bedenk dat ik ouders stond te adviseren...nee hoor, volhouden! Anders wennen ze eraan....hahahhaha en moet je me nou zien!

Suzy, ohhh je hebt het niet makkelijk he met kleine Thijs.. Lijkt me heel zwaar als hij zoveel huilt! Hier was dat ook zo, maar als ik hem vasthad was hij gelijk stil. Dan kun je tenminste nog iets, ik krijg de indruk dat het bij jullie niet veel verschil maakt als je hem vast hebt... En ja na zo'n dag ook nog eens zware nachten en een peuter...ik heb respect voor jullie! Herkenbaar wat ze op het CB tegen je zeiden..al is het natuurlijk wel heel vervelend dat hun ook geen oplossing hebben. Ja alerte en overactieve kindjes die veel input nodig hebben en lastig verwerken....we zijn er maar mee gezegend! Troosteten hahahha nou geen je groot gelik dat je aan het snaaien bent gegaan, en je kan het hebben je was al zoveel afgevallen!

Spannend dat je man dat gesprek heeft, ik hoop dat hij er een "vaste" werkgever aan overhoudt, zou een mooi begin zijn toch?

Hier een redelijk nacht achter de rug, wel een keer extra eruit geweest. hij is nu vaak om 6 uur wakker, maar het lukt me dan om hem na een slokje bij mij toch nog een uurtje in slaap te krijgen! dat is echt mijn bonusuurtje, helemaal verpakt in de dekbedden lig ik dan te genieten van de warmte. Gisteren bij de huisarts geweest en die geeft het advies om 3 dagenper week te gaan starten met werken voor een 1 of 2 uurtjes. Nu heb ik natuurlijk geen baan, maar het oppakken van de reintergratie komt dus wel in zicht. Dat zou inhouden dat ik een gesprek heb bij het reintergratieburo om tekiken wat er mogelijk is. Ik ben ondertussen wel aan het kijken naar vacatures, maar voor elke brief die je stuurt staan er wel tig kandidaten tegenover.. We zien wel, komt vast wel iets op mijn pad.

vanmiddag naar de gastouder..ik heb haar net al gebeld, ik had om half 3 afgesproken, maar zul je net zien dat Tygo dan slaapt...als ik hem wakker moet maken, wordt het gesprek niets! Dan is hij niet te genieten, dus ik heb gevraagd of het uitmaakt als ik iets later ben. Geen probleem ben de hele middag welkom! Kijk dat geeft haar flexibele houding al aan, heel fijn! Ik blijf er dus bij, want tis alleen een gesprek. Als het klikt gaan we verder kijken!

Naar wat voor vacatures ben je aan het kijken? Het zou fijn zijn als je iets met je opleiding kan. Toen we met Thijs in het ziekenhuis waren, was daar op de kinderafdeling ook een pedagogisch medewerker die met de kindjes aan het spelen was, maar ook een luisterend oor voor de ouders had. Misschien is zoiets een idee?

Die flexibele houding is zeker een voordeel!! Maar goed, je gaf al aan dat er bij jullie in de buurt niet zoveel kindjes worden geboren en er relatief veel gastouders zijn. Dan moeten ze wel wat extra's bieden om kindjes binnen te halen. Ik had gisteren op het KDV de intake voor Thijs, daar zei ze ook dat er minder aanmeldingen waren geweest. Begint nu weer te komen, maar het was best karig de laatste maanden.

En over het consultatiebureau..ze zijn bij ons op zich wel relaxed, als ik het vergelijk met wat ik hoor van vriendinnen, maar ja, ze kunnen soms ook niet meer dan adviseren dat je nog even moet doorzetten. Thijs is zo ontzettend lief en vrolijk, hij lacht veel meer dan zn broer deed, speelt ook meer, maar met 17 weken nog steeds acht voedingen...da's best veel. Volgens het cb is zijn maag klein en duurt het bij hem wat langer eer het is opgerekt. Vandaar ook dat vele spugen.

Ik ben wel blij dat ik de bv heb afgebouwd. Ik zit sinds gisteren op 1 bv per dag. Maar denk dat die laatste er snel af is. Was gisteren al bang dat ik de laatste gaf. Heb sinds ik van drie naar twee bv ging veel minder productie. Dat ging met Koen toen ook zo, heb twee maanden drie voedingen zelf gegeven, maar toen ik van drie naar twee ging was het ineens abrupt over. Vond ik toen erg jammer. Ben bang dat het nu niet veel anders zal gaan. Baal daar wel van, zou fijn zijn om bewust afscheid te nemen van de bv, ipv op het moment zelf erachter te komen dat je gewoon niet meer genoeg voeding hebt. Zeker omdat ik niet weet of dit ons laatste kindje is of niet, dus dan is een laatste voeding wel zo speciaal.

Nou ja, we zullen zien. Heb er vanmorgen toch nog een voeding uitgeperst :)  dus wie weet lukt dat morgen weer.

Het gesprek van mn man ging wel goed, erg goed zelfs. Ze zoeken niet iemand voor een vaste dag in de week, maar hebben wel heel regelmatig klussen. Het goede nieuws is dat het vanuit huis kan!! M'n lief heeft op zolder een kantoor ingericht, en vanuit huis werken zou hartstikke mooi zijn. Je bespaart reiskosten, en een paar uur reistijd per dag. Er is dus niets toegezegd, maar beide partijen vonden het een goed gesprek en ze waren erg te spreken over zn werk. Ik kan steeds beter omgaan met de onzekerheid die bij het zzp'n hoort. Tenslotte hebben we zes maanden om het op te bouwen en lijntjes uit te zetten. Deze maand voor het eerst een uitkering, dus zal een stuk zuiniger moeten aan doen. En dat terwijl ik net ge-wel-di-ge schoenen had gezien...grrrr

Goed, ga even een dansje doen met Koen. Hij heeft de liedjes van het Zandkasteel ontdekt en wil er de hele dag naar luisteren. Maar die liedjes blijven dus wel in je hoofd zitten. Ben ik 's nachts aan het voeden, hoor ik nog 'knip, knip, kapper kapper knip knip...

Suzy, onze uurprijs voor de flexgroep op de KDV is 7,62. Spannend voor je man, fijn dat het gesprek goed ging. Wanneer hoort ie iets??

Marleen, succes vanmiddag bij de gastouder!

Hier een zware nacht/dag achter de rug. Maandag toen Romy uit de KDV kwam bleek ze een beetje verhoging te hebben en savonds bleek ze koorts te hebben, op zich had ze er geen last van, ja ze was een beetje hangerig en wou alleen maar kroelen. Gisteren ging het opzich goed, ze had doorgeslapen en was om 7.15 wakker, omdat ze al een aantal weken verkouden is toch nog een keer de ha gebeld en kon diezelfde ochtend nog terecht, mn vader was zo lief om ons te brengen, maar er was niets aan de hand, dr oortje was een beetje rood maar niet zo dat hij het nodig vond om antibiotica te geven en de koorts kon ook komen omdat er net 2 tandjes doorzijn. Omdat ze toch nog wakker was gelijk daarna op de fiets even boodschappen gaan doen, daarna was het tijd voor een boterham, nog even spelen en daarna naar bed, nou nog geen 3 kwartier later gilt ze het uit in bed, keihard huilen, ik dr snel uit bed gehaald maar niet stil te krijgen, liggen niet, lopen niet, wiegen niet, dora aan ook niet, sesamstraat op ook niet....... na 45 min had ik het even gehad en had mn  vriend uit ze bed gehaald, maar ja het is tegenwoordig mama mama mama en niets anders dus die kreeg haar ook niet stil en eindelijk na 1,5 uur was ze stil, maar ja helemaal versleten natuurlijk. we hebben dr om half 3 in bed gelegd en om half 5 werd ze wakker, maar nog steeds niet in dr hum, geen koorts meer maar ja bleef maar huilen/piepen dus om half 8 lag ze weer in bed. Tot 23.00 uur gisteravond weer wakker keihard huilen en niet stil te krijgen, dit duurde een uur, ik was helemaal kapot lag net een half uur te slapen.En om 6 uur vanmorgen was ze weer wakker, weer hetzelfde verhaal.....ik liep inmiddels op mn tandvlees..... Fles gegeven maar dat hielp ook niet, weer die tv aan hielp ook niet, liedjes zingen werkte ook niet.... en uiteindelijk was ze zo moe om 8.30 dat ik dr zo in bed kon leggen, ik dacht nou dan doe ik ook nog even een tukkie, alleen tegen die tijd dat ik bijna in slaap was was ze alweer wakker.......met een poepbroek!!!! Dat was het waarschijnlijk dus.....ze kon niet poepen, na die poepluier gelijk nog 1 en net was ze weer dr vrolijke zelf. Inmiddels ligt ze al een half uurtje te slapen ben benieuwd hoe lang ze dit keer slaapt. Zo dat was een heel lang verhaal......

En, hoelang heeft ze dit keer geslapen? Zou toch wat zijn, zo'n hoop stennis om een vastzittende keutel..maar dat voelt inderdaad niet fijn! :)  Tja, je kan zo'n kleintje niet een flesje activia geven..:(

Maar wat een waardeloze middag en avond! Ik had al zelfmedelijden vanwege mijn middag en avond, maar die van jou klinkt ook niet best. Wel fijn dat je 's ochtends bij de huisarts was geweest. Weet je iig dat het niet iets ernstigs was. Maar ja, ondertussen weet je op een gegeven moment niet meer waar je het moet zoeken van ellende! Vreselijk, dat gegil, vooral als ze gaan snerpen.

Thijs is vandaag wel weer redelijk mak, alleen heeft z'n broer vandaag geen beste bui. Hij trekt telkens aan z'n oor en zegt au, dus heb met de huisarts gebeld. Ben als de dood dat ie weer oorontsteking heeft, hij heeft al zo vaak een kuurtje gehad dat de volgende stap dan de kno arts is, voor buisjes. Huisarts denkt dat het een beginnende oorontsteking is, dus ik spuit van alles in zn neus ( de otrivin werkt niet bij hem ) en geef 'm paracetamol in de hoop dat het dan overgaat.

Mijn man hoort niet echt iets over dat gesprek. Nou ja, het was een kennismakingsgesprek om te kijken of ze hem geschikt vonden voor hun freelance klussen. Dat vonden ze, maar is toch altijd weer afwachten of en wanneer hij werk van ze krijgt. Afgelopen tijd wel vaker beloftes gedaan die niet werden nagekomen, dus ik moet het nog zien. Maar eerste indruk was positief. Vandaag hebben we de afkoopsom van zijn oude werk gekregen, jeetje wordt gewoon zwaarder belast dan je normale loon, ruim veertig procent!! Maar goed, hebben het meteen op de spaarrekening gezet, dan hebben we wat om de komende periode op te vangen.

Ik zal eens informeren wat bij ons het flex uurtarief is.

Marleen, hoe is het gegaan?

Nou ze heeft vanmiddag een lekker ruk gemaakt hoor met dr slaapje. Van 12.30 tot 14.50, dus toch 2,5 uur. Maar ja ze is nu echt wel op, wou ook niet eten net, kan er ook mee te maken hebben dat ze graag met dr handen eet en we aten stampot zuurkool, zijn niet echt stukjes die je beet kan pakken. Ze krijgt straks voordat ze naar bed gaat nog een papfles dus die zal wel helemaal op gaan. Ze zit nu even dora te kijken, dan straks lekker wassen, dr pyama aan en dan naar bed, en hopelijk slaapt ze dan door tot een uur of 7 hahaha

Nou kar ik hoop ook op een goede nacht, ze lag er om 19.00 in, heeft de eerste 1,5 erg onrustig geslapen, ben dr nog een keer goed gaan leggen want ze lag op de buik, nou weet ik dat je daar in principe niet veel tegen doet maar dr slaapzak draait niet mee en ze kan zelf niet terug naar dr rug, over dag vindt ik het niet zo n probleem maar snachts wel, dus leggen we dr meestal even goed, alleen wordt ze daar weer wakker van, dus nog 1x nijntje voorgelezen en nu lijkt het erop dat ze als een blok in slaap in gevallen. Jullie lezen het morgen wel.  Voor het slapen gaan nog even bij Romy kijken werkt hier niet goed want zodra haar deur open gaat is ze wakker, gelukkig hebben we een babyfoon met camera, kunnen dus heel de tijd naar dr kijken. Welterusten iig voor iedereen

Leuk he Kar, bij je kindjes kijken als ze slapen. Ik raak altijd erg vertederd als ik zie dat m'n kleine mannetje precies dezelfde slaaphouding heeft als mijn man. En dan al die knuffels die ie in zn armen geklemd heeft. Schattig hoor.

En wat is dat nou met Sepp, ineens twee nachten rustig!!??! Dat kan niet! :)

En mbt mijn buren...tja, ze wonen hier nu een jaar. Eerst dachten we nog dat ze hun huis op orde wilden krijgen toen ze om 23.30 gaatjes gingen boren, maar al snel was duidelijk dat deze mensen 's nachts leven, en ook nog eens luidruchtig. Gaan ze om 03.00 stenen in een kruiwagen gooien en plantjes planten, om 02.00 buiten staan schreeuwen in hun telefoon, of tot 04.00 buiten in hun jacuzzi zitten.

Wij en de andere buren hebben diverse keren geklaagd, weet niet hoelang ik nog kan blijven lachen als ze nu weer een zomer 's nachts in hun jacuzzi gaan zitten.

Kinderwens, hoe is jouw nacht gegaan?

Hier ineens een heerlijke middag en nacht gehad. Wat een cadeautje! Koen was 's ochtends vreselijk vervelend. Zo'n dag die al begint met gedrein en gezeur, dat je denkt dat het niet snel genoeg 19.00 kan zijn om m weer in bed te stoppen..Maar goed, ik legde 'm 's middags in bed, toen heeft ie 3,5 uur!!!!!!! geslapen, was daarna het zonnetje in huis, heeft smakelijk zitten eten, en ging 's avonds weer als een mak lam naar bed en heel de nacht doorgeslapen. Thijs heeft om 22.30, om 02.15 en om 07.15 voeding gehad. Wist niet wat me overkwam haha En dan ben je in eerste instantie nog moeier dan wanneer je dag om 05.00 begint, ben gewoon niet meer gewend om pas om 07.15 wakker te worden.

Nou, ga eens kijken of ik het huis een beetje schoon kan krijgen. Geen zin in, maar helaas. 

Nou de nacht was weer dramatisch. Zoals ik al zei lag ze er om 19.00 in, sliep erg onrustig. Om iets voor 22 uur werd ze wakker, maar lag binnen 10 min weer netjes te slapen dus ik ook snel naar bed. Om 3.30 was ze wakker dat duurde tot 4.15 toen was ze op dr buik in slaap gevallen, maar ik had geen zin om dr weer goed te leggen omdat ik weet dat ze dan wakker wordt. En toen was ze om 5.10 alweer wakker, ze werd wakker van de buurman die zn scooter uit de schuur ging halen. Beneden in het donker een papfles gegeven en om 5.30 lag ze weer te slapen, en toen was ze om 6.30 weer wakker, ik mocht uitslapen vandaag dus vriendlief is er met haar uitgegaan. Maar we zijn natuurlijk aan het proberen om dr naar 1 slaapje te laten gaan, maar ze was nu zo vroeg wakker dan ze dat niet ging halen, dus heeft ze vanmorgen even een powernapje van 20 min op papa's borst gedaan( heerlijk als ze zo bij je ligt) daarna zijn we nog even gaan spelen en een boterham gaan eten. Nu ligt ze vanaf 12.30 te slapen dus ben benieuwd hoe lang ze dit keer slaapt

Nou helaas sliep ze maar tot 14.15 uur dus hield ze het niet vol tot 19.00 uur, dus heeft ze om 17.00 even een kort slaapje gedaan van 30 min. Helaas was de nacht net zo n drama als de nacht ervoor. Om 21.30 wakker, om 0.00 wakker tot 1.30, om 2.15 wakker tot 3.00 en toen viel ze eindelijk in een diepe slaap tot 8 uur vanmorgen. Ik ga toch  nog een keer naar de huisarts vandaag, ze blijft maar koorts houden en ontzettend hoesten.

Kinderwens, het zit je niet mee met het slapen! vervelend he als ze zo vaak wakker zijn en blijven... wat dat beterft hebben we hier wel veel gemeen met elkaar! Allemaal kindjes die slecht slapen!

Wat gaaf dat jullie een babyfoon met camera hebben! Die wilde wij ook graag, maar wij zaten met het bereik. Ik moet ook wel eens de hond uitlaten of even over de camping, vooral 's zomers dus dan moet ie wel een paar kilometer kunnen hebben. We hadden ook die met camera, maar helaas in de tuin al geen bereik meer! Nou wij zijn echte buiten mensen dus toch maar terug gestuurd! Nu hebben we er 1 die 3 km kan, dus das heel praktisch voor ons maar helaas geen camera! Zal voor Romy wel lastig zijn te wennen an dat ene slaapje op een dag. kan het zijn dat ze daardoor ook onrustiger is 's nachts? Ze zegghen toch altijd, als de slaapjes overdag goed zijn is dat 's nachts ook vaak zo. (niet dat het hier zo is hahaha)

Kar, wat lekker dat Sepp de nacht doorhaalt! Ben jaloers joh! In die 8 maanden nu hebben we nog nooit kanger dan 5 uur achter elkaar kunnen slapen... Ben benieuwd wanneer hier de eerste nacht zal zijn.. (als ie 18 is?? en bezopen uit de kroeg komt?) Mooi he die momentjes die je omschrijft voor het slapen gaan.. Ik ga nooit bij hem kijken, want het riscico op wakker worden is iets te groot! Maar door de dag heen heb je echt van die momenten...zo'n schtarelach of als ie klaar is met eten en helemaal van boven tot onder onder de etensresten zit...terwijl hij volop zit te kletsen. Kan je dan echt met zo'n blik aankijken, heerlijk!

Suzy, fijn dat ze op het CB wel relaxed zijn. En 8 voedingen is niet heel gek hoor.. Sommige kindjes kunnen nu eenmaal niet 3 of 4 flessen van ruim 200cc weg klokken.. Is ook beetje tegen de natuur in he je buik zo oprekken! Hier gaat er ook niet meer dan 100cc in hoor. Komt vanzelf vast wel goed! Nog 1 Bv dus per dag, ik hoop voor je dat het nog vol te houden is, maar kan me voorstellen dat het dan gauw gedaan is met je productie. Geniet er nog maar even goed van. Super dat je het toch een aantal maanden hebt volgehouden joh, daar mag je trots op zijn! Kan me voorstellen dat je het wel moeilijk vind om helemaal te stoppen, tis inderdaad een perode die je afsluit en je weet niet of het nog eens terug komt.

Ik hoop voor je dat je man gauw opdrachten krijgt vanuit het gesprek! dat zou mooi zijn voor de inkomsten zijn..irritant is dat he als je moet oppassen wat je uitgeeft. Als ik straks ga werken zullen we ook nog meer moeten inleveren...weet nog niet hoe we dat gaan doen!

Nou..ik wilde nog verder reageren maar meneer heeft het al 2 dagen op z'n heupen.....dus ik ga aan de slag enhoop vanmiddag wel even tijd te hebben...

nou dames moet zeggen dat het vanacht wel meeviel, eerst x wakker om 21.30 tot 22.15 en daarna om 0.00 tot 0.45 en toen sliep ze tot 7.30. Vanochtend heeft ze een klein tukkie gedaan in de kinderwagen en nu ligt ze vanaf 13.30 te slapen. Gisteren weer bij de ha geweest, en toch voor de zekerheid weer antibiotica gekregen alleen dit x een andere soort, de koorts is inmiddels weer gezakt en volgens de ha moeten we toch zeker na het weekend wel verbetering zien. Dus dat hopen we maar, want wij kunnen ook niet lekker slapen als die kleine zo aan het hoesten is.

En, gaat het wat beter met Romy?

Tja die nachten breken je op he..Hier nu een paar aardige nachten gehad, tussen 22.30 en 06.30 maar 1 voeding. Maar dan ben je eigenlijk bijna nog moeier dan wanneer je vanaf 04.30 op bent..ben niet meer gewend aan meer dan 4 uur slaap haha

hahhahha Kar, Lieke heeft dus een mooie timing! Papa kan daar dus niet tegen> Hier is het omgekeerd! Als de katten of hond hebben gekotst of gepoept in huis (gebeurt gelukkig bijna niet) dan mag manlief aan de gang. Ik geef dan kokhalzend de aanwijzingen hahahaha (daar ligt nog wat, en daar ook!!, ieeeee daar ook!!)

Fijn dat Sepp weer ging slapen zonder drinken. Ik hoop voor je dat het inderdaad het patroon doorbreekt, zou wel lekker zijn he! Voor Tygo werkte dat ook hoor. Toen hij zo vaak per nacht wakker was kreeg hij ook niet elke keer drinken. Wij zijn toen 2 weken elke keer naar boven gegaan, troosten en weer laten..hadden wel even uithoudingsvermogen nodig hiervoor, meneer had daar genoeg van! Maar daardoor lukte het uiteindelijk wel om hem dus te rekken mbt het drinken. Toen hadden we de grens van minimaal 3 uur ertussen voor hij weer iets kreeg.

Suzy, jij dus ook een goede nacht gehad naar verhouding. Gek he om dan ineens meer te kunnen slapen. Ik was daar in het begin ook zo moe van. Je lijf zit toch in een soort van ritme, dat er rekening me houdt dat je weinig slaap hebt/krijgt!

Nou, hier even een heftig klein weekje achter de rug. tygo was echt niet te doen van de week... Constant ontevreden, met van alles bezig, maar dan heel gefrustreerd raken als het niet lukt. Niet willen slapen overdag, max. 20 minuten en dan begon het feest weer. Constant op zijn buik draaien in bed (nooit eerder gedaan) en dan alles onders[ugen...Ik had echt agressie in mijn lijf zitten eind van de week! We zaten elkaar in de weg, ik was echt gesloopt! Toen vrijdagnacht ineens een hele goede nacht gemaakt, 2 keer wakker en we schrokken om 8 uur wakker! Toen dus pas laat naar bed voor zijn 1ste slaapje waardoor we ook later uitkwamen voor de rest van de dag. En wat een verschil....het bleek gewoon een sprong te zijn! Hij klapt nu ineens in zijn handen, gaat de hele kamer door op zijn buik en rolt overal naar toe. Speelt weer heel fijn met al zijn speelgoed, ontdekt nieuwe dingen, maakt ineens kastjes open, heeft allemaal nieuwe klanken en woordjes....eet nu ook veel beter. Afgelopen nachten ook maar 2 keer geweest, heerlijk! En...ik werd vrijdagavond voor het eerst ongesteld na de bevalling! dat heeft dus ook al die tijd dwars gezeten! Je melk ias dan minder voor je menstruatie en smaakt ook anders etc.. Nu drinkt hij weer heel goed, ben weer helemaal happy!

Ik vind het echt fijn dat hij nu in de ochtend zich ook lekker vermaakt! Na het drinken eten we nu samen een broodje op de bank, dan Tygo aankleden en in de box. Ik rommel dan even in huis en kleed me zelf ook aan. tygo zit daar graag bij in de kinderstoel en bekijkt alles at ik doe. maak dan gelijk het eten voor de avond klaar, ruim de was op. Dan eten we fruit (hij wel 2 stuks!) en dan gaat hij nog zo een uur spelen op zijn kleed!

Ik hoop echt dat we nu een sprong in de goede richting hebben gemaakt!

Ik ga zo naar de arbo arts, ben best een beetje zenuwachtig....als hij zegt dat ik aan de slag moet... Maar goed, komt vast goed allemaal. Mijn moeder past zo even op. Daarnaast druk bezig om de opvang te regelen.. Ik heb weer 2 opties, maar moet daar nog mee aan de gang en kijken of het echt iets is.. Vanmiddag maar weer eens bellen!

Ja Suzy gelukkig hebben we hier 2 nachten doorgeslapen. Het sloopt je enorm als je er zovaak uit moet, en soms ook nog een terwijl er niets aan de hand is, want zodra je dr kamertje binnenkomt lopen begint zij al te lachen. Maar hopelijk gaan we nu gewoon weer naar de doorslaapnachten toe.

Nou Kar hier kan vriend lief niet tegen de hele hele vieze poepluiers, zeg maar zo 1 als ze tandjes krijgen hahaha, of hij staat er kokhalzend naast of hij gaat zelf ook over zn nek.

Leuk om te zien he Marleen dat ze na een sprong ineens veel meer kunnen, Romy komt nu overal, zit zo ineens naast je in de keuken, ze heeft de lades en kastjes ontdekt en probeert ze natuurlijk elke keer open te doen, en als je nee zegt, gaat dr hoofdje een beetje schuin komt er een grote glimlach, waardoor je natuurlijk gelijk smelt en ze doet het gewoon nog een keer. hahahaha. Romy vindt de box niet meer interressant, logisch ze wil alleen maar klimmen en klauteren en rondschuifen, behalve vanmorgen ik had sesamstraat opgezet en toen bleef ze lekker even spelen in de box en af en toe even kijken naar de tv.

We zijn nu een weekje aan het proberen op 1 slaapje, dat gaat Romy nog niet echt redden. Ze ligt nu op bed voor een klein tukkie van 30 a 45 min. en gaat dan rond 13.30/14.00 naar bed tot 15.30/16.00 en gaat dan tussen 19.00/19.30 naar bed tot de volgende morgen 6.30/7.00. Alleen smorgens is  het wel een lange ruk hoor voor dr. Ze gaat om 11 uur terug naar bed voor een tukkie maar als ze al om 6.45 wakker is, is het lang rekken voor dr. Ik heb dr om 9 uur met wat speelgoed in bed gezet zodat ik kon douchen,  haar aangekleed, beneden nog iets gerommeld en in liep om 10 uur al in de supermarkt. Toen we thuis kwamen had ze nog energie voor 10, en papa was uit bed dus daar moest ook nog even mee gekroeld en gespeeld worden dus toen konden we het nog een half uurtje rekken. Ben benieud hoe lang ze vanmiddag slaapt. Ze heeft zaterdag van 13.30 tot 16.15 geslapen en gisteren van 14.00 tot 15.30, dus het is nog een beetje puzzelen, ook voor haar denk ik zo. Ik haal dr toch helemaal uit de ritme.

Marleen, succes bij de arboarts!!Het komt vast allemaal goed

Foto-OQ6CPAE7.jpg

Kijk mij al een zelf uit een rietjesbeker drinken!

Foto-C8TTB786.jpg

Mooi hoor, die bellen uit de bellenblaas

Foto-ACQAMHJX.jpg

Echt een hele leuke foto!!!

Foto-LG7N8COD.jpg

Lekker ding!

Zo nog even een paar leuke foto's van onze kleine meid

Nou zeg, ga ik even boodschappen doen, kom ik terug en is er bijna weer een pagina bij geschreven!! Wij houden het forum wel levend hoor haha

Wat leuk dat je dat sprongetje zo duidelijk zag Marleen! Ik heb het nooit zo gemerkt. Ja die sprongen wel, maar niet dat hij daarna ineens zoveel meer kon. In ieder geval niet zoals die wonderkinderen uit de oei ik groei die met zes maanden al papa en mama kunnen zeggen :)

Ik moet zeggen dat ik er met Thijs al helemaal niet mee bezig ben. Afgelopen maanden waren zo heftig dat het wel een en al sprong leek!

Ik wist niet dat je melk rond de menstruatie anders smaakt! Ik ben de vorige keer zo'n zes weken nadat ik gestopt was ongesteld geworden, dus heb geen bv tijdens menstruatie gehad. Ik heb gisteravond toch nog een voeding zelf kunnen geven. Het is de laatste dagen 1 per dag, niet op een vaste tijd, ik voel even of er genoeg in zit zeg maar  ;)

Laat je weten hoe het bij de arbo was?

Leuk he, Kinderwens, dat je keukenkastjes nu geplunderd worden..hoe vaak ik Koen niet met een pak pasta of rijst heb zien slepen..Tegenwoordig heeft ie door waar het lekkers wordt bewaard. Dan pakt ie m'n hand, neemt me mee naar de kast en zegt 'koekies, ja?'  en na een paar keer is het dan 'koekies, nee' en zwaaien met z'n vingertje. Hmm wie zou hij nu nadoen..:)  Hij meldt op deze manier tegenwoordig ook dat hij een volle luier heeft ( er wordt triomfantelijk poepies, poepies geroepen ) . Misschien dat ie er aan toe is om te beginnen met zindelijkheidstraining.

Ik hoop dat Romy snel went aan 1 slaapje, het is wat uitproberen en hopen dat het werkt.

Kar, die tactiek met niets geven, maar toespreken, dat werkt hier ook goed. Als Koen wakker wordt ga ik naar hem toe, aai over zn haar en zeg op rustige toon, waar is je knuffel, zullen we knuffel pakken en gaan slapen? Meestal graait ie dan naar zn knuffel en stort ie weer neer op zn matras en valt in slaap. Lukt dat niet, dan geven we m wat water.

Maar wat je zegt, hopelijk is het patroon doorbroken. Op deze leeftijd wennen ze snel aan iets, maar kun je ze makkelijk aan wat anders laten wennen.

Jammer van die spuugpartij haha Het verbaast mij altijd weer hoe kindjes hun spuug soms letterlijk lanceren, ze komen echt ver!! Ik ben er ook niet dol op, maar gelukkig kunnen we er allebei wel aardig tegen. Ik weet nog dat Koen een keer bij mn broer in Belgie over Michel heen had gespuugd. Dan zit je dus nog twee uur in de auto, stinkend naar braaksel..dat was echt heel vies.

Afgelopen weekend drie verjaardagen gehad, waarvan twee kinderverjaardagen. Ik prijs mezelf dan weer gelukkig dat wij ook onze kindjes mee kunnen nemen. We hebben genoeg van die verjaardagen gehad waarbij je zit te luisteren naar klagende ouders ( doe er nu overigens zelf aan mee ) , terwijl je zelf zo graag wilt.

jaja actieviteit genoeg hier!

Nou..ik moet aan de slag eerst voor 2 x 2 uur per week, dan na 4 weken uitbouwen met uren en later met dagen. Ik wist dat het ging gebeuren, weet dat het goed voor me zou zijn, maar mijn hele lijf schreewt NEEEEEEE. Maar goed, zit nu voorsl een beetje in mijn maag met de opvang. Gelukkig heb ik wel iemand achter de hand die hier thuis wel wil komen voor een paar uurtjes. A.s donderdag gelijk een afspraak gemaakt bij de gastouder die plek heeft. Hoop dat het wat is, kunnen we daar gaan wennen, spannend hoor allemaal!

Kinderwens, wat een mooie foto's zeg! Echt een leuke serie achter elkaar! Jullie mesje zal vast wel wennen aan het nieuwe ritme van slapen. Maar ritmes omdraaien duurt wel even merk ik hier. Dus met gedyuld komen jullie er vast wel!

Kar, tis bij elk kind anders hoor die sprongen. Ik zag het tot nu toe ook niet zo. Wel dat je van die fases hebt van dingen en je dan ineesn denkt: he, das al een tijd geleden dat het zo ging..en dan was je weer in een nieuwe fase. Maar nu viel het wel erg op na die drama week!

Suzy, Tygo zei met 5,5 maand al papa en mama  :P...heeft vast het boek stiekum gelezen..ligt hier namelijk ook! Ja dat de voeding anders smaakt heeft met de hormonen te maken. Blijkbaar was het niet heel erg lekker en nu weer wel! Ik had gehoopt dat het nog een poosje weg bleef maar helaas hahahha, ach 8 maaanden is toch netjes.

Fijn joh dat die ene voeding nog lukt. Verbaast me eerlijk gezegd! Meestal loopt de productie heel snel terug voor ze een half jaar zijn met zo weinig voedingen, hoop voor je dat het nog even lukt!

Die ene voeding verbaast mij ook hoor, maar zal wel snel over zijn denk ik. Ondertussen al aardig wat bussen h.a. voeding mee naar huis gesleept, dan voel je wel in je portemonnee!

Ik vind het wel heerlijk dat Michel nu de laatste avondvoeding doet. Dan lig ik zalig te slapen, word dan wel wakker, maar kan lekker doorsuffen.

Maarreuh..je moet dus weer beginnen...en per wanneer? En hoe moet je die uren invullen, dan moet je eerst werk vinden voor die uren! Helpen ze je daarbij? Pffff zal wel even heftig zijn..maar misschien pakt het goed uit. Bij je vorige werk help de sfeer niet erg bij jouw gemoedstoestand, toch? Wie weet hoe het nu is..een fijne werkplek kan veel goeds doen.

Hoe was het vorige week bij die gastouder, toch niet helemaal wat je zocht?

Hier is het aftellen begonnen. Over twee weken aan het werk. Zie er behoorlijk tegenop, maar kan niet eeuwig thuisblijven. Helaas.

Fijn he als je man de fles kan geven. dat is de reden waarom hij die 's nachts hier krijgt... Ik schop eens opzij en stuur manlief dan hahaha. Helaas ben ik dan wel wakker en moet er dan toch uit om te plassen. Maar slaap wel gelijk door dan en als ik moet voedenm lukt dat toch minder!

Die gastouder van vorige week was heel lief, maar vraag en aanbod klopte totaal niet met elkaar! Dus was bij voorbaat al nutteloos bleek achteraf, fijn zo'n gastouderburo dat zijn werk niet goed doet! Maar heb nu dus een afspraak staan bij een ander, zelf gezocht, werkt voor meerdere buro's, heeft 5 dagen plek, hoeft niet naar school etc zodat hij niet uit zijn slaap ghaald hoeft te worden, klinkt tot nu toe goed. Ben benieuwd of we een klik hebben!

Ja aan de slag per direct.. bij het reintergratieburo voor gesprekken, mee draaien daar, dus wel gelijk aan de slag! Ik heb natuurlijk gesolliciteerd zoals ik al had gezegd, maar daar weet ik voorlopig nog niets van.. tot april zal ik dit moeten doen van mijn werkgever. Dan mogen ze me officieel ontslaan en krijg ik een uitkering via het UWV (voor iig 11 maanden=opgebouwde werkjaren) Ik kijk uit naar dat moment, eindelijk van hun af!!! Niet dat ik op een uitkering zit te wachten, maar is wel fijnom te weten dat ik dat wel krijg en ondertussen als een gek op zoek dus naar werk!

Jij over 2 weken weer....ooeeh balen is dat he! Hoeveel dagen werk je? En wat doe je ook alweer? Volgens mij heb je dat wel eens verteld...sorry...

Zal inderdaad fijn zijn als je je werkgever achter je kan laten. Dat gedoe heeft voor aardig wat negativiteit gezorgd, weg ermee! Wij hebben nu voor het eerst de uitkering ontvangen. Moet zeggen dat het huilen me nader dan het lachen stond toen ik zaterdag de brief opende met het bedrag daarin. Doordat Michel zn werkgever een gedeelte van het salaris uitbetaalde in secundaire voorzieningen ( ze betaalden bv de zorgverzekering ) zijn we er nu geen 25%, maar 40% op achteruit gegaan. Dat was wel even confronterend! Maar goed, we moeten blij zijn dat we in een land wonen waar je uberhaupt nog een uitkering krijgt! En hopelijk loopt het zzp'n over een paar maanden goed.

Ik werk op een HBO. Sta niet voor de klas, maar doe administratieve werkzaamheden. Contract is voor 28 uur, maar ik heb 4 uur ouderschapsverlof per week. Hiervoor heb ik 8,5 jaar in het toerisme gewerkt, dus dit is compleet anders. Van een commercieel bedrijf naar de vergadercultuur..dat was behoorlijk wennen. Heb het naar m'n zin, leuke collega's, werk is ok, maar voor mij echt alleen een manier om mn geld mee te verdienen. Ik heb vriendinnen die niet konden wachten om weer aan het werk te gaan na hun verlof, nou daar heb ik geen last van! Prioriteit ligt thuis, werk is bijzaak.

Maar ik schrik er wel van hoor..per direct weer beginnen..pittig hoor..maar wie weet wat het je brengt.

Hey meiden,

Oeh Suzy, 40% is echt veel...ik zit nu op 70% uitbetaling dus das ook niet veel. Hoe jij over werk denkt denk ik er ook over. Tis puur een manier om geld te verdienen en meer ook niet. Wel belangrijk dat je het naar je zin hebt natuurlijk!

Bij dat reintergratieburo ga je dus dingen doen als kopieeren etc...allemaal van die belachelijke klusjes, maar heel makkelijk voor hun natuurlijk!

Kar, ik heb al veel gewerkt in mijn leven, zoals thuisbegeleider in probleemgezinnen, gehandicaptenzorg, projectbegeleiding in de zorg, ik zou in 2004 mijn contract tekenen voor leidinggevende van een grote afdeling.. Helaas in die wek kreeg ik mijn eerste auto ongeluk en giong alles over.. uit pure ellende dus in de opvang terecht gekomen. Toen het nog een kleinschalige organisatei was had ik het wel naar mijn zin. Ik runde de BSO's (3 stuks) van indeling roosters, bestellingen, kindindeling, dagelijkse reilen en zijlen..ik had een zelfsturend team onder me en dat beviel erg goed! Toen kwam het 2de ongeluk, mijn baas stapte op wegens de fusie en ik werd teruggezet naar een MBO leidster functie... Tja, zo kan het lopen he in het leven...voelt nu heel erg afgedankt dat ik kopietjes kan gaan trekken voor een ander..

Maar goed, we zien wel wat de toekomst gaat brengen, ik hoop op een uitnodiging voor die functie en ondertussen focus ik me op wat belangrijk is: TYGO!Ik wil vooral moeder zijn en genieten van ons mooie mannetje, we hebben er lang genoeg op gewacht!

Vandaag naar mijn moeder om haar verjaardag te vieren. Tygo heeft zijn nette kleren al aan, ribbroek, shirt en spencer hahahha als zijn vader het ziet! ie is niet van de "kak"kleding zoals hij het dan zegt. Ik normaal ook niet, maar als het feest is wel! Zal vandaag ook wel wat meer horen van mijn werk dus ben benieuwd...hou jullie op de hoogte!

Romy kan ook al een paar woordjes zeggen, zei al heel vroeg papa daarna kwam mama, en echt van de laatste paar weken is het woord baby en iets wat lijkt op klaar.Als we brood aan het eten zijn legt ze soms een stukje weg en zegt ze klaar..Als ik dr haren aan het doen ben en heb 2 staartjes gemaakt zegt ze klaar...wel heel grappig allemaal. Sinds 2 dagen heeft ze een knuffeltje waar ze helemaal fan van is. Het is een hondje in een tasje die mn vriend op de kermis uit de grijpautomaat heeft, hij moet ineens overal mee naar toe en ging vanavond zelfs huilen omdat ie niet mee in bad kon. Ze noemt dat knuffeltje ook baby.

Ik werk nu 20 uur in week maar als het aan mij ligt ga ik nog minder werken en blijf ik lekker thuis bij Romy, maar de keerzijde daar aan is dat dan mn vriend meer moet gaan werken en dus vaker gaat overwerken, vooral dan de nachtdiensten want die leveren het meest op, en daar zit ik niet echt op te wachten. Ik heb hele leuke collega's en ben al 10 jr in dienst, maar ben het liefst thuis bij mn gezin.

Marleen wanneer ga je daar beginnen dan?? Per direct las ik, ik neem aan dat je dan niet gelijk vandaag daar moest beginnen

Leuk he kinderwens die woordjes! Ik dacht eerst dat het vooral nazeggen was, mar hij lijkt ook de betekenis te snappen. Pss, pss als 1 van de katten binnen komt, maar ja met 3 katten blijven we dan ook poes roepen hier hahaha en hij zegt ook "uus" en kijkt dan naar de hond. Van de week had Barry wat auto's beneden staan van zijn hobby, en tygo strekt zijn armen uit en zegt iest van "hebbe"hahahhaha Klonk zo grappig! Was echt een toevalstreffer hoor, maar moesten echt lachen! Eigenlijk zouden we in zweden ofzo moeten wonen, daar mag je toch het eerste jaar bij je kindje blijven? Een jaar verlof, ik stem voor! Tuurlijk moet er gewerkt worden, maar ik vind het wel jammer dat alles zo om geld draait..

wanneer ik echt aan de slag ga weet ik niet. Krijg vandag bericht van mijn leidinggevende. Ik vermoet dat ik dan of deze week en anders volgende week mijn eerste afspraak heb op het buro. Dan zullen we een planning moeten maken. Ik kreeg gisteren een afwijzing van 1 van de sollicitaties, gelukkig de minst leuke, maar toch balen! ik ben iemand die ergens echt voor gaat en niet half...dus ben dan ook vol enthousiast over de sollicitaties die ik doe en ben dan ook best wel teleurgesteld als het niets wordt. helemaal als je een lullig berichtje krijgt dat je niet voldoende voldoet volgens hun...en bedankt! Ik hoop echt dat die andere iets wordt...lijkt me echt een super leuke functie, maar de sluitingsdatum is pas 1 maart, dus zal nog wel even duren voor ik daar meer van hoor.

Ondertussen ben ik verder aan het kijken en solliciteren, zag er gister 1 voor ambulant begeleider. Helaas voor maar 16 uur, eventueel kans op 24..zit dus nog in dubio of ik reageer. 16 is te weinig en 24 perfect...maar wanneer het meer uren worden konden ze niet zeggen. Dus dat is dan een riscico dat ik neem!

afgelopennacht was Tygo al voreg voor de eerste ronde en dus ook voor de 2de. We rekende al helemaal op een derde ronde (zou weer voor het eerst sinds 2 weken zijn) maar hij heeft tot vanochtend half 7 geslapen, HOERA!! Ok, vind 7 uur half 8 een betere tijd, maar voorlopig hoor je mij niet klagen! Hij heeft echt weer een sprong gemakt zeg als ik het vergelijk met een maand terug. ik kreeg vanochtend een mailtje van een meisje dat een oppasadres zoekt. Ze wil bij je thuis en liefst meerdere dagen. Ze komt kennismaken van de week, dus ben benieuwd. Ik houdt nu maar alle optis even open!