Jump to content
erik j

2011 baby's

Recommended Posts

oeps.....verkeerde knop!

Hoe voel je je verder? Merk je iets anders aan je lijf? Merk je overeenkomsten met de vorige keren?

Nog 5 dagen...of test je eerder?

Er begint wel echt een vriendschap te ontstaan he met de tweling! Leuk hoor, gezellig met z'n allen uit! Was je met alleen de kids of hun moeder er ook bij?

Bij jullie dus al veel vuurwerk...hier gelukkig nog niets. Af en toe een klap in de verte, maar verder niets. Das het voordeel van een boerendorp en achteraf wonen denk ik! Vorig jaar heeft Tygo doorgeslapen (na ja, van 11 tot 2 uur, wqs al heeeeel wat toen!!) Maar toen lag hij bij ons op de kamer en is na 2 uur in zijn eigen bed verder gaan slapen. Dit jaar gaat hij meteen gewoon in zijn eigen bed, dus ben erg benieuwd of hij wakker gaat worden. Er wordt een feest in de kantinen gegeven en dan wordt het vuurwerk recht naast ons huis,( naast Tygo's raam met enkele glazen en tochtgaten..) afgestoken...dus denk dat het arme kind zich "een hoedje en een sjaaltje" schrikt  ;D Jahahaaa we moeten erg op onze taal letten met die papegaai in huis!

Het blouseje zit inderdaad nog goed hahaha, maat 74 is het! Meeste heb ik nu wel in maat 80 of 86 ook de broeken.

Het vervolgverhaal van de auto is even wat minder...nadat ze hem hebben nagekeken ook voor de keuring, zouden ze eerst bellen om te overleggen....helaas zaten ze in totaal al op de 1500 tot 1700 euro om hem er doorheen te gaan krijgen! NEEEEEEEEE!!!! Nou dat is dus geen optie.... Die kunnen we dus afschrijven en krijgen we nog 75 euro voor bij de sloop. Heb met mijn ouders overlegt en die kunnen ons geld voorschieten waar ik enorm van baal. Voelt echt als falen om bij je ouders je handje op te moten houden. Ze hebben lang zat voor me gezorgt en nu is het mijn beurt om er voor hun te zijn en dan moet ik dit gaan vragen gets! Maar goed, had 2 auto's gevonden en bij beide een afspraak gemaakt om te komen kijken, 1 vanochtend de ander vanmiddag. Wil ik vanochtend vroeg nog even de mail uitprinten met het adres, heeft die van de ochtend de auto aan een nader verkocht omdat ie 20 euro meer had geboden.........21,22,23,89,480..... ok, dan die van de middag..komen we daaraan, rijdt er net iemadn weg in de auto die we gingen bekijken..huh??? En jahoor, verkocht! Grrrrrr gloeiende gloeiende...

Morgen maar weer opnieuw op jacht, we hebben tot eind van volgende maand dan moet de auto echt weg, maar krgen het advies er geen meter meer mee te rijden, te gevaarlijk...

Wel weer leuk..we kregen een heel mooi tafeltje en 2 stoeltjes voor Tygo, grenenhout, van een kennis! Mochten het vanmiddag ophalen en hij is er helemaal wijs mee.  Hij staat nu midden in de keuken, erg handig. Morgen gaan we de kerstboom weghalen, ben dat geklim van die kat en Tygo nu zat  :-\...dan weer even het speelgoed beneden ordenen en uitzoeken en een leuk hoekje maken!

Oh Suzy, die pizza is een bodem uit pak...wel zelf maken, kneden, rollen etc. Daar zit ook saus bij die je er overheen doet. De rest gewoon wat je zelf lekker vind aan ham, kaas, salami, paprika, uitjes, tomaten, champignon (evt. vis) en klaar!

hebben jullie nog leuke plannen voor oud&nieuw?

Onze "kraamhulp", haar man en dochter komen bij ons! Zolang Tygo zolastig is met ergens anders slapen en niet kan opblijven gewoon thuis blijven. Anders heb je zelf ook geen leuke avond en zit je bij een ander met een moe of krijsend kind.. Hun dochter is erg makkelijk en gaat in principe overal slapen, zolang pa of ma maar erbij bklijft tot ze slaapt en dat is binnen 5minuten hahaha dus ideaal.  Gisteren een lijstje gemaakt met hapjes ideeen en de boodscahppen verdeelt. Ik heb er zin an!

Zit hier geen C1000 in de buurt, dus zal toch echt zelf aan de kneed moeten..Heb een pastamachine die ik ooit veel gebruikte, dus met dat kneden en rollen zit het wel goed, genoeg ervaring mee!

Tja ik weet het ook niet wat het is met de cryo's. De eicellen waren wel goed, maar de embryo's die ik heb gehad zijn altijd 'goed genoeg' zoals ze dat zeggen, geweest. Nu ik erover nadenk, ik heb alleen bij Thijs een hele goede teruggekregen. Ach we zullen over vijf dagen zien of 'goed genoeg' voldoende is geweest!

Ik voel me prima hoor, geen tekenen die op zwangerschap of menstruatie wijzen. Maar dat heb ik voorgaande twee keer ook niet gehad. Wist dat ik zwanger was door de test, maar verder voelde ik me de eerste 9 weken als altijd. Maar je legt ieder krampje onder een vergrootglas, ga best vaak even checken op de wc haha

Morgen is een week na de terugplaatsing, denk dat de zenuwen dan echt gaan toeslaan.

Nee ben niet van plan eerder te testen. Heb ik nooit gedaan. Je gaat jezelf alleen maar gekker maken, is t nu wel een streep of niet enz Normaal gesproken was ik vandaag ongesteld geworden, heb een vrij korte cyclus. Maar die Lucrin kan alles natuurlijk anders maken.

Oh die auto Mar...dat is even een fikse tegenvaller. En ja, natuurlijk baal je dat je bij je ouders moet lenen...maar maak er niet meer van dan het is. Ik hoor regelmatig dat mensen bij hun ouders wat moeten lenen voor een grote aankoop. Ja je moet op eigen benen kunnen staan, maar soms is dat even moeilijk. En dat weten je ouders ook. En beter bij je ouders lenen dan bij die uitzuigers bij de bank.

Wat voor auto ben je naar op zoek? Wordt genoeg aangeboden op mp, dus zou snel moeten lukken.

Ja er begint inderdaad iets op te bloeien met de tweeling! En ook steeds meer met hun moeder. Eigenlijk toch gek dat je al vijf jaar praktisch naast elkaar woont, en dan nu ontdekt dat je het goed kunt vinden.

Met oud en nieuw gaan we naar m'n ouders. Tenminste, als Koen dan minder verkouden is. Het snot loopt non stop uit z'n neus, en dat gaat niet met m'n moeder. Ze is sinds die chemo's zo bevattelijk. Een verkoudheidje wordt bij haar drie weken ziek op bed en zware antibioticakuren. Dus als Koen nog verkouden is kunnen we daar niet heen.

We zullen zien!

Wij gaan met oud & nieuw samen met onze buren die  naast ons wonen bij de overburen zitten, we maken er gelijk een gezellige avond van want we gaan eerst lekker gourmetten met zn alle, morgen gaan de mannen boodschappen doen, dus dat is geregeld

Kar, helemaal goed met m'n moeder...hmmm nou aan de ene kant wel, de kanker is weg. Maar chemo tast zoveel in je lijf aan! Als ik bedenk dat we haar drie jaar geleden rond deze tijd naar het ziekenhuis brachten voor de stamceltransplantatie, toen was ze een geraamte met wat vel erom heen. En nu is de kanker weg en zit er ruim twintig kilo bij, dat is een ander gezicht hoor! Maar door de transplantatie heeft ze nauwelijks weerstand. Snel ziek, verkoudheidje wordt bij haar bijna longontsteking, ze moet iedere dag rusten, want energie is snel op. En van die rare dingen, draagt ze een schoudertas, dan zit ze daarna onder de netelroos. En dan dat de vellen eraan hangen. Spieren in haar hand zijn nagenoeg weg, dus schrijven gaat niet goed meer, concentratie ook minder dus boeken lezen gaat niet meer. En zo kan ik nog wel even doorgaan..maar belangrijkste is dat ze leeft, dat het goed gaat, en dat ze leert omgaan met dat er dingen niet meer kunnen.

Maar ze neemt het allemaal graag voor lief.

Hoelang is jouw moeder er niet meer? Heeft je vader nooit een andere partner gekregen?

En..er is weer een dag voorbij, pffff...

Meiden, ik heb een nieuw topic aangemaakt voor het nieuwe jaar. Kunnen we vanaf januari daar verder schrijven.

Jeetje Suzy, dan heeft je moeder echt een strijd gehad! Die chemo's....kanker is 1 ding, maar chemo's is ook een verhaal inderdaad. In de familie al wel mee te maken gehad en mijn moeder heeft vorig jaar dan die bestraling gehad. Ze heeft daar tidjelijk last van gehad, maar op wat kleine klachten na is die weer de oude. gelukkig hoefde zij toen geen chemo te hebben. Jouw moeder zal deze klachten dus blijvend hebben en waarschijnlijk daarin alleen achteruit gaan.. Ik hoop dat ze in ieder geval een beetje stabiel en schoon kan blijven en dat ze goed om kan gaan met de beperkingen die het gebracht heeft. Krijgt ze nog vaak controle? Merk dat als die comtrole er weer is we toch behoorlijk in spanning zitten..afgelopen jaar hebben we dan ook (heel klein) gevierd dat ze een jaar schoon is!

Vandaag dus geen ongi? Das hopelijk een gunstig teken als het normaal nu komt! Ohhhh hoop het zooooo ontzettend voor jullie! Ga je vrijdagochtend gelijk testen? Zijn jullie allebei dan thuis?

Leuki dat het opbloeit tussen de tweeling en de moeders. ja gek he dat je dan bevriend kan raken met iemand die je al tijden "kent" Dat heb ik dus met onze kraamhulp! Zij was een vriendin van mijn zusje op de middelbare school. Kende haar dus wel, maar nooit echt contact mee gehad dan hoi en doei! En nu vieren we oud&nieuw samen.

Kinderwens, leuk hoor met de buurtjes oud&nieuw vieren. Gaat Romy dan gewoon mee en slaapt ze daar in een bedje of thuis met de babyfoon? Opblijven zal nog wel niet lukken zo lang.

Kar, heb je drukke dagen gehad? Echt bijlezen lukt mij vaak alleen 's avonds of tijdens het middagslaapje..maar gezien die tegenwoordig nog maar een half uur tot 3 kwartier duurt....dan ben ik nog niet eens klaar met puinruimen!

Slapen Seppe en Lieke 's middags even lang en op dezelfde tijd?  Jullie nog leuke plannen of blijven jullie thuis?

Vandaag een productieve dag gehad! Vanochtend begon de dag om 6.15 uur...dus op tijd aan de broodjes en koffie. Daarna om 8 uur een frisse neus gaan halen buiten, wat Tygo helemaal leuk vond in het schemer en de wind.  Daarna aan de gang met de kerstboom aftuigen, alle kerstspullen opruimen, alles schoonmaken, jaja zelfs op mijn knieen alle hoeken/plinten, achter de verwarming etc. Alle beestenhandoeken gewassen, 2 gewone wassen, speelgoed uitgezocht en opnieuw ingericht, tafeltje en stoeltje hebben nu een plek in de kamer! Ramen gezeemd van binnen en buiten, bedden verschoond, bovenverdieping gedaan...stond om half 4 onder de douche hahahah Daarna nog even de partytent teuggebracht naar mijn ouders en een bakkie gedaan bij m'n vreindin met tygo.

Na het eten gaan we vaak nog even nmaar buiten in de tuin, dansen/rennen/springen/voetballen/sterretjes afsteken  ;D vfind Tygo erg gaaf. Hij heeft daar nu ook zijn schaduw ontdekt. We hebben een grote buitenlamop hangen en daarmee kan je dus leuke schaduwspelltjes spelen. Laat ie zichzelf springen, gaat staan dansen, gaat in onze schaduw staan en roept dan: TYYYYYYYgggOOOOO, ben je nou??? En springt dan weer opzij hahahah

Tis echt weer genieten met alle nieuwe gekkigheid die hij bedenkt!

Bijlezen is idd makkelijker dan reageren!

Nee m'n moeder ervaart het als een enorme rijkdom. Ze was opgegeven, naar huis gestuurd om te sterven. We hadden de kraaien al op bezoek gehad om alles door te spreken. En toen kwam, dankzij strijdlust van mijn vader, deze kans. Tien procent kans kreeg ze, maar dat was voldoende. Als je zo door het oog van de naald glipt, dan omarm je het leven met alles wat het voor je in petto heeft.

De enige keer dat ze gehuild heeft was toen ik bij haar in het ziekenhuis kwam en mijn positieve test liet zien. Ze had het zo graag mee willen maken! Ze wijt het genezen voor een aanzienlijk deel aan Koen. Ze zei altijd, als ik kracht nodig had, dan dacht ik aan hem, dan zag ik hem voor me ( iedereen was ervan overtuigd dat we een knul zouden krijgen) en wilde ik hem zo graag leren kennen dat ik weer energie vond om door te gaan.

Kar, jouw moeder is toch overleden aan kanker? Tja was fijn geweest voor je vader om een nieuwe partner te krijgen, maar lijkt me vreemd als je vijftig jaar met iemand bent samengeweest, om dan een band met een ander op te bouwen.  Je bent je moeder trouwens wel jong verloren! Lijkt me vreselijk, en ook dat je de vreugde van Sepp en Lieke niet met haar kunt delen.

Mar, goed dat jullie een feestje hebben gevierd!

Krijgt je moeder jaarlijks controle? Mijn moeder twee keer, dit jaar zelfs vier keer. Maar wat fijn dat je moeder weer hersteld is van de bestralingen! Is ze nog jong?

Kar, leuk he, om even met 1 kind weg te gaan! Doe dat ook regelmatig, even een op een aandacht en het is veel gezelliger! Ja vaak zijn ze alleen veel liever, dat hadden wij ook al gesignaleerd haha

Wow Mar, je bent goed bezig geweest! Ik krijg dat niet voor elkaar met de boys in de buurt!

En wat leuk dat Tygo nu speelt met zijn schaduw. Is voor die kids echt een openbaring dat ze dat zelf doen, die schaduw.

Oh en ik test vrijdag zelf hoor, als ik natuurlijk niet eerder ongesteld word. Heb nog niet eens een test in huis. Ik ga er nu slecht van slapen, neeheeeeee ik wil net ongesteld worden!!

Oh Mar, ik vergeet telkens te vragen hoe het met Tygo z'n verkoudheid is sinds z'n amandelen verwijderd zijn. Koen is nog steeds bijna non stop verkouden, maar we hebben al bijna drie maanden geen oor of keelontsteking gehad. Dus dat is al winst.

Ooooh zit hier met twee bange kinderen...er worden buiten al hele bommen en matten afgestoken! Tja je woont in een volksbuurt in de grote stad of niet he...:)

Jeetje Kar, wat bizar! Geen afscheid kunnen nemen, ineens was ze er niet meer. Hoop dat er geen 'things unsaid' waren.

Ja mijn moeder het wel een speciale band met Koen. Trouwens ook met de oudste van m'n broer. Dat was het eerste kleinkind, dan heb je toch een speciaal plekje. En Koen vanwege wat ik vanmorgen schreef.

Toen ze thuis was gebracht voor laatste dagen, weken, heeft mijn vader suf gebeld naar ziekenhuizen en klinieken. Uiteindelijk toch bij het EMC uitgekomen. Die wilden haar een kleine kans geven, mits ze minimaal tien kilo aankwam. Ze was op dat moment zo vermagerd en zwak dat ze niet eens meer kon lopen. Mijn vader heeft toen sportersshakes voor haar gemaakt. Duizend calorieën met volle melk en verse vruchten. Die tien kilo zat er daardoor in een paar weken aan. En toen begon het hele proces van de stamceltransplantatie. Het fijne was dat de school waar ik werk naast het Erasmus zit. Dus toen ze werd opgenomen voor de transplantatie en in quarantaine moest, kon ik iedere dag bij haar langs. In m'n lunchpauze en na het werk. Mijn vader heeft een eigen bedrijf, een dag niet werken is een dag geen inkomen. Dus iedere dag twee uur heen en twee uur terug rijden kun je niet vijf weken doen als er ook geld verdient moet worden. Ik was toen 6,5 maand zwanger en we hebben veel gepraat tijdens die bezoeken.

Zonder die shakes was ze niet zoveel aangekomen en had ze de behandeling niet gekregen. Het ziekenhuis is dit nav  mijn moeder nu aan andere kankerpatiënten gaan adviseren.

Dames, we hebben in een jaar tijd negentig pagina's geschreven in ons topic! Eens kijken of we dat in 2013 ook kunnen doen, met Mar die aan de slag gaat. Mar, ik vind dat je dan maar 's avonds moet schrijven :)

Kinderwens, is je vriend al opgewonden over het vuurwerk?

Ja mn vriend heeft vanaf vrijdag al elke dag vuurwerk afgestoken met de buurtkinderen erbij, is dan ook zelf net een klein kind:-) 

Ik had graag gelijk in het nieuwe jaar een afspraak willen maken voor een brusje, maar mijn filiaal gaat vanaf 2 jan flink verbouwen en moet dan tot 20 februari in een ander filiaal werken dus dan zou ik hun daar ook moeten inlichten en dat heb ik liever niet, dus wachten totdat mijn eigen filiaal weer open gaat

Hoelang van te voren heb je je werkschema Kinderwens? Jij zit toch in het EMC, toen ik belde kon ik meteen een week later terecht voor onze afspraak. Enige is dat je met Romy zit, want je werkt in je vriend z'n schema. Dus dan moet je het thuis aan iemand vertellen.

Ben net gebeld door het ziekenhuis. Sinds een jaar doen ze blijkbaar aan nazorg. Dus ik meld dat het de goede kant op gaat, nog steeds niet ongesteld. Wordt meteen mijn goede moed de grond in geboord, mevrouw u wordt niet ongesteld zolang u utrogestan gebruikt. Dus woensdag en donderdag worden spannend. Nou zeg, en ik maar denken dat het de goede kant op ging, maar zegt dus geen drol.

lieve dames ik hou het even kort!

Wil iedereen een hele fijne avond wensen en jullie bedanken voor het afgelopen jaar! Het voelt als een vriendschap die hier zo langzaamaan ontstaan is, zo leuk! Hoop dat we net zo gezellig door kunnen kletsen het aankomende jaar!