Jump to content
h@nneke

Beetje verdrietig

Recommended Posts

@SuzyQ; Nienoord is een grote speeltuin, er zit ook een zwembad bij enzo. www.landgoednienoord.nl

Op mijn bad is zeker ook plek voor een bakje snaaivoer ;-) Was zeker een hele verbouwing, maar wel wat moois voor terug gekregen. Wij hebben in 2010 het huis van mijnopa en oma gekocht en daar was al zeker 30 jaar niks aan gedaan. Je kunt je er een voorstelling bij maken denk ik. Het is het voorhuis van een boerderijtje, heerlijk. Ik heb er vroeger ook gewoont, de eerste 5 jaar van mijn leventje. Ik ben dus weer helemaal op mijn plekje nu!

@Linda; Ik zal even kijken hoe ik rond zit 1 Juni met school ed. Lijkt me best leuk, alleen ik heb natuurlijk al heel lang niet meegeschreven, dus weet niet precies alles van iedereen...

Ikkan me voorstellen dat je opziet tegen morgen. Ik las nog dat ze je eigenlijk weinig info hebben gegeven over de curettage. Dat is wel vreemd. Krijg je algehele narcose? Wil je geen ruggeprik? Als je nog vragen hebt zou ik ze opschrijven als ik jou was en meenemen en voor de operatie bespreken met de verpleegkundige en desnoods vragen of de gyn/anesthesist nog langs wil komen. Het is wel jouw lichaam. Ik neem aan dat je duidelijk hebt aangegeven dat je baarmoeder een afwijkende vorm heeft? Anders nog wel even noemen hoor, kan misschien verschil maken tijdens de operatie. Zou rot zijn als je daardoor misschien nog een keer moet omdat toch niet alles weg is. Ik zeg dit omdat het me bij mijn werk opvalt dat veel mensen dingen niet vragen of zeggen omdat ze ervan uitgaan dat de chirurg alles wel weet of dat ze anders een 'lastige' patient zijn. Wat ik al zei, het is jouw lichaam endan wil je toch ook weten wat ermee gaat gebeuren!

Ik hoop dat het je allemaal mee gaat vallen en dat je snel weer opknapt. Gelukkig is het schoonfamilie-dilemma weer opgelost. Nu kunnen jullie deze moeilijke periode verwerken en een plekje geven.

Gisteren ben ik toch nog even weggeweest. Paul was weg en ik dacht ik ga ook iets doen met Kris. Ben in de auto gestapt en we zijn naar het boomkroonpad geweest. Is niet zo groot, maar er zit ook nog een leuke speeltuin bij in het bos. Was erg leuk om even samen weg te gaan. Ik ben natuurlijk veel minder thuis dan de gemiddelde mama, dus probeer zoveel mogelijk van dit soort dingen mee te pakken en te genieten. Kan ik weer even op teren zeg maar...

Linda, heel veel succes morgen. Ik zal aan je denken...

Guest Monique_Robert

@Linda

we kennen je amper.... maar toch zijn we nieuwsgierig hoe je curettage is verlopen vandaag. We hebben vandaag nog even aan je gedacht en hopen van harte dat alles goed is gegaan.

Groetjes Robert en Monique

Linda, hoe is het vandaag gegaan?

Heb aan je gedacht..

Hanneke, lijkt me heerlijk om op zo'n vertrouwd plekje te wonen. Maar als er dertig jaar niets gedaan is, dan kan ik me een voorstelling maken van de staat waarin het was..

Zit er veel grond bij? Leuk voor je zoon.

Hoi Linda,

Alles goed gegaan met de curretage? Zal best heel heftig zijn en je zal wel verdrietig zijn door alles.

Kan niks meer zeggen dat ik aan je denk en dat het leven soms oneerlijk is....

Fijn dat je schoonfamilie wel is langsgekomen, dat moet toch goed doen. Denk dat ze wel degelijk aan jullie denken, maar misschien net te ver van je afstaat om goed te kunnen invoelen hoe het voelt en wat ze moeten zeggen of doen als troost.

Liefs Lief

Hey Linda, ben je alweer online? Hoe is het gegaan? Gaat het een beetje met je?

Groetjes Patricia

Wat lief dat jullie aan me hebben gedacht.

Alles is goed gegaan. Niet ziek geweest van de nacose ( word ik altijd doodziek van), infuus ging in een keer goed ( ook altijd een drama), pijn valt mee en ook het bloedden is weinig. Kortom allemaal wel meegevallen.

Ik vond het wel heel emotioneel. Op de ok waren ze ook heel erg lief en meelevend dat het allemaal zo is gegaan. Een verpleegster bleef maar over mijn gezicht aaien en me geruststellen toen ik onder zijl ging en toen kwamen de traantjes toch wel. Vooral toen we naar de auto liepen voelde ik me ontzettend leeg. Dit was het dan na 8 jaar knokken.

En wat vervelend was dat toen we de afdeling op kwamen lopen wij uit de lift stapten en er een heel gelukkig paar met pasgeboren baby de lift instapten. En er ook nog 2 zwangeren in de wachtruimte zaten te wachten. Hoezo confronterend.

Nu kan het verwerken echt beginnen. 14 Mei ben ik beter gemeld op het werk dus ik kan nog even rustig aan doen. Wel fijn want ik begin het geestelijk wel te merken. Ik jank om alles. MAar het komt goed.

Hoe is het met de rest?

@Hanneke: het lijkt me heel leuk als je 1juni mee zal gaan. Ook al schrijf je nu niet meer actief op het UMCG gedeelte je hebt wel maanden lief en leed met ons gedeeld.

Linda ten eerste een dikke knuffel. Wat fijn dat ze zo loef waren, je was in goede handen bij ze.. En wat betreft de lift en de wachtkamer. Dat is idd erg confronterend. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Linda, Fijn dat alles goed is gegaan. Kan me voorstellen dat je het emotioneel vond. de meeste patienten laten toch wel even een traantje hoor als ze op OK liggen. gelukkig had je een fijne (anesthesie?)verpleegkundige. dat is al het halve werk. Wel rot van de lift en wachtkamer, dat drukt je even weer met de neus op de feiten...

In je woorden 'dit was het dan na 8 jaar knokken' zit zoveel verdriet, doet me gewoon pijn in mijn hart. Ik probeer me voor te stellen hoe je je voelt, maar dat kan ik natuurlijk niet, ik heb het nooit meegemaakt. Ik vind het zo knap hoe je ermee omgaat, respect hoor. Maar denk goed om jezelf meid, neem de tijd om alles te verwerken. Wat je eerder ook al schreef; het is niet alleen de miskraam maar ook jullie kinderwens die je een plekje moet geven. Dat zal niet makkelijk gaan, je komt door bergen en dalen. Hopelijk zal na elke berg het dal weer iets minder diep zijn meid.

En 14 Mei weer aan het werk. Niet echt veel tijd om even rustig op adem te komen lijkt mij. Maar dat zul je zelf het beste voelen. Soms kan het juist prettig zijn om even van huis te zijn. Iedereen is daar weer anders in. Als je maar aan jezelf denkt...

Wij zijn vandaag naar Nienoord geweest. we wouden eerst niet gaan omdat het hier regende, maar uiteindeljk zijn we toch nog gegaan. echt heel leuk voor Kris. hij heeft flink genoten; de rijdende trekkers (hij is echt trekkerfan) vond hij geweldig! We gaan er zeker nog eens naartoe!

Nu maar weer aan de studie; maandag een toets pathologie. Best moeilijk en veel...

Oh ja, ik heb even gekeken hoe ik 1 Juni zit, maar ik moet tot 17 uur naar school. Ga het dan niet redden om om 18 uur ergens te gaan eten. Ben pas rond 17:45 thuis namelijk. Maar bedankt voor de uitnodiging!

SuzyQ, ik ben inderdaad weer op een vertrouwd plekje komen wonen, heerlijk. Elke dag vakantie! haha. Veel grond hebben we niet hoor, geen weiland oid. het huis staat midden in het dorp, maar we hebben wel een leuke tuin, bij ons andere huis ahadden we een postzegeltje, dus ik vind onze tuin geweldig. Inderdaad leuk voor Kris en onze 2 honden. we hebben ook nog 3 kippen en een konijn, helemaal leuk. Maar het moet ook niet te groot, het moet ook allemaal onderhouden worden. Mijn man heeft lichamelijke klachten, dus ik moet ook daar veel doen.

Ben ook erg druk in het dorpsleven, ik vind het belangrijk dat je daar aan mee doet als je in een dorp woont. Ik zit in het bestuur van de belangenvereniging, bestuur van het jubileumfeest van ons dorp volgend jaar en in de redactie van het dorpskrantje. druk, maar wel leuk!

Hoi Linda, wat fijn dat de ingreep zegmaar is meegevallen. Nu idd het psychische gedeelte. Sterkte..

Ha Linda,

Wat fijn dat het lichamelijke gedeelte is meegevallen. Maar het psychische, dat komt nu pas. Dat geef je zelf al aan in je woorden 'dit was het dan na 8 jaar knokken'. Vind ik wel even een heftige zin om te lezen. Meissie toch, een dikke knuffel en neem alsjeblieft de tijd..dit is niet over voor 14 mei..dan ga je weer aan het werk, maar ik hoop niet dat je verwacht dat de geestelijke wond dan dicht is..Werk kan wel helpen om uit je vicieuze cirkel te komen. Dat je met iets anders bezig bent.

Hier gaat het redelijk. Loop al anderhalve week met een voorhoofdsholteontsteking rond. Pfff dat doet echt pijn! Word helemaal dol van de hoofdpijn, paracetamol helpt niet zoveel. Heb nu een fijn antibiotica kuurtje, hopelijk werkt dat snel. Had eigenlijk gehoopt het niet nodig te hebben, Dit is m'n vierde sinds december ( 2x borstontsteking, keelontsteking en nu dit ) en dat vind ik veel te veel. Maar ja, als je niet meer kan nadenken van de hoofdpijn en je een drukke peuter en baby om je heen hebt..dan is het niet best.

Hanneke, wat leuk dat je kipjes hebt! Wij hebben achter ons huis een volkstuin liggen van 280 m2. Erg leuk, we verbouwen er groente op, maar is ook een groot grasveld en fruit enz. Had daar ook wel kippen op willen hebben, maar dat mag niet van de vereniging. En volgens mijn man is het ook niet zo leuk om de kippenpoep van de sla en courgette te moeten schrapen, daar zit ook wel iets in haha

Goed hoor, dat je actief bent in het dorpsleven. Ik woon in een stad, hier leeft dat niet zo. Ben wel van plan om als de kinderen naar school gaan, daar een heel actieve rol te spelen.

Wat een lieve woordjes allemaal weer.Ik ben er ook nog lang niet hoor. Nu ik al jullie berichtjes lees jank ik ook al weer. Ik heb aan de ene kant wel zin om weer aan het werk te gaan maar aan de andere kant voel ik me zo labiel als wat. Je hoeft maar naar me te wijzen en ik jank al. Maar ik voel me ook schuldig tegenover mijn clienten ik zit al 5 weken in de ziektewet. En zo geweldig gaat het al niet op het werk. Dus heb ik het gevoel op te moeten passen.

@Hanneke: jammer dat je niet mee kan 1 juni. Hoe lang duurt je studie nog? Pittig hoor om naar je werk en gezin nog te leren. Ik had me een paar maanden geleden opgegeven via mijn werk voor de opleiding kraamhulp. Na de miskraam kreeg ik een mail of ik mijn gegevens wilde mailen. Dus ik helemaal blij maar ik kreeg dinsdag een mail dat er geen plek is in mijn regio. Wel word ik in het bestand opgenomen als er wel plek komt. En bovendien liep de vraag naar kraamzorg terug omdat er door de recessie minder baby's worden geboren. Balen als een stekker dus.

Nienoord was een succes dus!

@SuzyQ: bah niks aan om voorhoofdholteonsteking te hebben. Hopenlijk slaat deze kuur aan. 4 Kuren in zo'n korte tijd is niet goed.

Dus ook druk groente aan het verbouwen. Wil dat een beetje? Wij hebben vorig jaar voor Julian zo'n vierkante meter bak gekocht waar hij dingetjes in kweekt. Worteltjes en radijsjes gaan goed maar tomaatjes en aardbeien word niks. Heb je nog tips?

Jammer dat je het gevoel hebt op te moeten letten ivm je werk. Tja, het begrip van de werkgever heeft grenzen..! In ieder geval fijn dat je deze week nog hebt. Ga je met iemand praten? Je hebt toch wel een en ander te verwerken. Het is niet een kwestie van je kan geen nieuwe TV kopen, maar nee, je hele toekomstbeeld is anders dan je je had voorgesteld. Dat is geen makkelijke omschakeling.

Voorhoofdsholteontsteking is sinds vandaag voor het eerst weer beter. Heb al die tijd flink aan de paracetamol gezeten, maar gaat gelukkig weer de goede kant op. Vier kuren in korte tijd is inderdaad niet best. Tja, kindjes..en als die ziek zijn hobbel ik er weer achteraan.

Wat leuk dat Julian zijn eigen kweekbak heeft! Tomaten gaan bij ons ook niet best. Aardbeien wel, die moet je een beetje uitdunnen. Maar kan je beter in een pot doen, dan kan het hangen. Spinazie geeft snel resultaat, groeit hard. En sla en bietjes doen het ook altijd goed.

Wij hebben altijd best veel groente, eet tussen juni en november/december alleen van eigen bodem. Had ik vroeger toch niet kunnen bedenken, toen was een volkstuin en het verbouwen van eigen groente het meest suffe dat je kon bedenken, nu heb ik er echt lol in om voor het avondeten even de tuin in te lopen en te bedenken welke groente ik uit de grond zal halen om klaar te maken.

Nee ik ga niet met iemand praten. Ik ben absoluut geen prater dus dat is niet echt iets voor mij. Toch zou het wel verstandig zijn want het zit me allemaal erg hoog en ik zit nog met heel veel dingen uit mijn jeugd. Maar daardoor ben ik wel een taaie geworden dus ook hierdoor zal ik wel weer heen komen.

Mooi dat het met de voorhoofdholteonsteking wat beter gaat!

Dus spinazie kan ook? DAn moet ik dat ook maar eens proberen en bietjes ook. DE aardbeien zitten hier in pot. ER steken nu 2 sprietjes uit maar misschien is het onkruid. De tomaatjes komen wel wat op.

Ja haha inderdaad vroeger had ik er om gelachen dat ik hierover zou schirjven.

Hoi Linda,

Ja misschien moet je dat dan toch doen, ook al ben je geen prater..... Als je bij de juiste persoon komt, dan moet ze door die muur heen kunnen breken toch?!

Heb je wel goed contact met je familie, omdat je schreef dat je met kwesties uit het verleden zit?

Als je het niet wilt vertellen snap ik dat natuurlijk.

Maar, in ieder geval alle goeds.

Liefs Lief

Ik heb wel een goed contact met mijn moeder en zusjes. Maar er wordt nooit over gepraat. We zijn allemaal geen praters. Ik ga er hier verder niet over uitwijdden want he is best erg allemaal. Drugs heeft er oa een grote rol in gespeeld ( niet door mij hoor!!)

Hoi Linda, ik sluit me bij Lief aan. Ik hoop dat je met de tijd er misschien toch open voor staat om met iemand te gaan praten. Het is niet niks wat je allemaal meegmaakt hebt en dan ook nog niet afgelsoten hoofdtukken uit je jeugd. Dat is niet niks om allemaal mee te slepen. Je moet alleen de juiste vinden waar je je prettig bij voelt. Maar zolang je het niet wilt niet doen, heeft dan niet zoveel nut. Wat misschien ook wel werkt is accupentuur. (nee ik ben niet een zweverig persoon hoor ;)) Mn vriendin gaat hierheen om zwanger te worden, al heeft dit nog niet gewerkt, ze merkt wel dat ze er onspannender en rustiger van word. Die man beweert ook allerlei hobbels te voelen zegmaar. Dat ze laatst een sessie moest overslaan omdat ze niet kon voelde ze de week erop ook echt aan haar lichaam dat het weer onder spanning kwam te staan.

Groetjes Patricia

Wat Patricia al zegt, je moet het doen als je er klaar voor bent, anders heeft het geen zin. En veel kun je inderdaad zelf oplossen, maar soms is het fijn als je een beetje extra hulp krijgt.

Toen het met mijn man en mij niet goed ging ( jaren geleden ) zijn we ook met iemand gaan praten. Wat een tranendal, maar ook, wat een openbaring! We hebben aan vijf sessies genoeg gehad, maar in die korte tijd veel geleerd en daar nu nog profijt van. Ik kan het iedereen aanraden, je moet het nog steeds zelf doen, maar een andere invalshoek of nuchtere kijk kan geen kwaad.

Je verleden klinkt trouwens heftig, snap dat je daar niet over wilt uitweiden.

En nu iets anders :)

Spinazie kan zeker! Groeit snel, maar je moet wel veel zaaien. Bietjes doen wij voorzaaien in een binnenbak, en als het een plantje is zetten we het in de grond. Maar je kan ook op de markt plantjes kopen. En sla groeit ook altijd wel snel.

Ik ben in het verleden eens bij een psycholoog geweest. Na een paar keer ze zei dat ze 's nachts niet kon slapen omdat ze alles zo erg voor me vond. Nou toen was ik er meteen helemaal klaar mee. Ik vond het al niks en al helemaal niet dat een psycholoog wakker ligt van mij.

@spinazie ga ik proberen. De eerste lading radijs is er al uit en was erg lekker zeiden ze. Zelfs mijn vriend ,die heel moeilijk is met eten en zeker niks nieuws wil , was helemaal enthousiast.

@Patricia; ik ben tijdens mijn 7e ivf ook bij een accupunturist geweest maar dat was niks voor mij. Ik verveelde me kapot als ik daar de hele tijd met die naalden lag. Ik heb daar geen geduld voor.

Hhahaha, ja dat is waar je moet er geduld voor hebben. Ik had dat met de zwangerschapsgym. Om de 2wkn was het een yoga les. Dan moest je het laatste kwartier ook relaxt gaan liggen en ontspannen en dan vertelde de lerares een of ander verhaal wat ws rustgevend moest zijn maar ik dacht alleen maar wat klets je stom, dan de klok die je continu hoort tikken en idd in dat kwartier had ik thuis kunnen zijn en een heleboel nog even snel kunnen doen;-) Ik snap je ;D

Nee idd. En dan die lesgever die er maar op blijft aandringen dat je je egt moet ontspannen en je gedachten moet laten varen!! hahaha. Ik ga ook nooit op yoga ofzo, egt niet mijn ding. Op een gegeven moment tijdens die 10/15min rust begon ze te vertellen dat je over het strand liep, blablabla, toen eht water inging. Weet niet meer of we nu zaten of moesten lopen in gedachte maar het water kwam al hoger en je vloelde het naar binnen stromen ??? ///TjA daar kan ik dus egt niks mee!!

Ja ontspannen is redelijk essentieel!

Heb bij mijn eerste IVF de acupuncturist bezocht, maar kan me daar niet makkelijk aan overgeven. Hij is bekend hoor, adverteert overal, maar voelde me toch een melkkoe. Hij behandelde twee personen tegelijk, lag ik in de ene kamer met naalden, en dan liep ie naar de kamer naast me om daar bij iemand anders naalden te plaatsen. Kan niet goed omschrijven, maar voelde niet goed. En om dan op een zijiig toontje te vragen of ik het gevoel had dat ik me kon uiten bij hem..beh! Lukte dus niet erg met de ontspanning!

Tja Linda, is niet best als je psycholoog wakker ligt van jouw verhaal..en niet erg professioneel van haar!

Hier zijn trouwens de uitjes weggespoeld door de regen grrr