Jump to content
h@nneke

Beetje verdrietig

Recommended Posts

Hoi Linda,

Wat verdrietig dat jullie zo gewenste zwangerschap in een miskraam is geeindigd. Hiervoor alvast heel veel sterkte toegewenst om dit eenplekje te kunnen geven. Kan me voorstellen dat je nogal worsteld met je gevoelens ook wb de toekomst en toch een leven te moeten accepteren die je het liefst met een brusje had willen invullen.

En je mag altijd hier je verhaal kwijt om zo een beetje van je af te schrijven, iedereen herkent zich wel in het verdriet wat je nu doormaakt, of zal het zich moeten kunnen invullen.

Tja, hoe confronterend ook wat jou vriendin zegt, er zit wel waarheid in. Ze bedoeld dat het leven precies is wat je niet kan plannen en dus oneerlijk is.

Ja ik blijf dat ook altijd beetje omgekeerde wereld vinden dat andere mensen die spontaan zwanger worden wel maar door mogen gaan voor 2de, 3de 4de enz, maar als je een kind of kids hebt dmv behandelingen, dan moet je in je handjes knijpen en is het "raar"dat je niet tevreden kan zijn met wat je hebt. Nou ik denk juist dat mensen die middels moeizame behandelingen, zowel geestelijk en lichamelijk zwaar, dat zo'n "high"geeft als je dan eindelijk een positieve test in handelen hebt, dat je zoiets moois zograag nog eens wilt ervaren.

Een zwangerschap is voor alle mensen (nou ja....meestal dan ) een mooie ervaring, maar als je er zolang hebt voor moeten knokken en eigenlijk de hoop al hebt opgegeven en het lukt dan toch, dat is gewoon niet eens te beschrijven.

Hoe gaat het nou met je? hoe reageerde je schoonfamilie aanvankelijk dan? Zo van we weten het, maar je hoeft bij ons verder niet je verhaal te doen? Zijn die altijd al zo lomp?

Sterkte meid!

Linda,

Jèètje, dus je hoort niets van je schoonfamilie......ook fijn iid........

Maar gelukkig is jou familie er wel en je vrienden......

Jammer voor je vriend.......

En ja, mensen met domme opmerkingen .........

Die blijven helaas toch.......

Zòveel jaar ertussen ??????

Vaag hoor !

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop voor jullie dat je wat van je schoonfamilie hoort nu.....

Liefs Raffie

@lief: ja het is een zware tijd die we nu doormaken. Het was beter geweest dat de test negatief was op de testdag. Dan hadden we het een stuk positiever af kunnen sluiten. Het zal een tijd duren voordat we hier over heen zijn. Het is nu ook nog moeilijk doordat je er nog midden in zit. Maandag moeten we voor de nacontrole komen en dan hopen dat 'alles weg is' ( klinkt zo respectloos) zodat ik niet ook nog gecuretteerd moet worden.

Ja mijn schoonfamilie is wel vaker lomp. Mijn schoonzus reageerde wel heel enthousiast hoor toen we vertelden dat ik zwanger was. Na dat we te horen kregen dat het een miskraam ging worden zijn ze even langs geweest maar daarna verder niks meer gehoord terwijl de miskraam nog opgewekt moest worden. Dan is een sms je of een prive berichtje via hyves of facebook ook een kleine moeite toch?

En mijn schoonmoeder was ziek hoorden we van mijn schoonvader. Die kwam bij voetbal kijken bij onze zoon. Kijk dat hij het nergens over had kan ik me voorstellen van een man. Maar mijn schoonmoeder had toch kunnen bellen? Ok ze wa dan ziek maar dat ben ik ook weleens en dan kan ik ook aan een ander denken zeker als ze zo'n zware tijd tegemoet gaan. Ze kwamen wel meteen toen mijn vriend belde dat het mis was. Maar na een vluchtige vraag op het voetbalveld ( waar dus allemaal anderen bij staan) heeft ze niks meer gevraagd. Voor hun is het klaar.

En misschien vind een ander ook wel dat het leven verder gaat. Voor ons staat de wereld even stil. Daar komt bij dat ze nooit interesse hebben getoond tijdens de behandelingen. Nooit vragen of het wel of niet gelukt is. Als ik ze er dan op aansprak zeiden ze dat ze het wel via mijn schoonzus hoorden....

Verder zijn het hele goede mensen hoor. Ze willen alles wel voor je doen en zijn ook stapelgek met onze zoon. Maar verder leven ze in hun eigen wereld en vinden ze vooral hun eigen klachtjes belangrijk en heel ernstig.

We hebben ook al vaker trammelant gehad om hun botte opmerkingen. Dan hadden wij net een mislukte poging achter de rug en dan gingen hun op een verjaardag een ballon onder hun trui doen en roepen: ' kijk ik krijg een baby'.  Of klagen hoe zwaar hun bevalling was en dat ik er makkelijk af ben gekomen met een keizersnee.

Of toen ik dan zwanger bleek dat het nu een meisje moest worden. Alsof wij ons daar ook maar een seconde druk over maakten.

Jeetje lindamvjulian, je schoonfamilie is wel heel lomp!! Wat een opmerkingen zeg... Maargoed om het van de positieve kant te bekijken :o misschien weten ze gewoon niet hoe ze ermee om moeten gaan en denken ze dat dit een juiste manier is. Zeg je wat terug als ze van die opmerkingen maken of laat je ze maar gewoon? Als ik chaggie ben door frustraties komen er bij mij nog welleens opmerkingen uit die erg duidelijk overkomen. ;)hihihi. Lucht altijd erg op. N vriendin van mij is ook alweer 2jaar bezig en de nodige mk verder en die heeft ook zon noet subtiele schoonfamilie. Die was het gezmelen van dr schoonzus zo zat, die had gezegt waar de hele schoonfamilie bij was dat ze moest ophouden met zeuren, blij moest zijn dat ze zwanger was, en dat mn vriendin alle kwalen en een heel leven zonder alcohol ervoor over heeft om maar zwanger te mogen worden en blijven.

Oja, nu we toch spuien over schoonfamilie... had mn schoonvader gebeld om te vertellen dat we de mm ingaan. Reactie.. oohh, nou dat hadden wij al wel verwacht vonden het al vreemd dat Koen er was(mn vriend is vroeger geoopereerd aan een niet ingedaalde zaadbal en daar kan verminderde vruchtbaarheid door ontstaan) Mn schoonmoeder was er niet, die zei 2wkn later nadat mijn vriend daar om een bakkie was dat ze het vervelend vond. Nu zijn we alweer 3mnd verder ofzde en verder niks meer gehoord obver hoe we erin staan. (misschien vinden ze dit ook wel lastig om te vragen, maar naar hun zoon toe kan je toch meer belangstelling tonen??)

Maar wat onzettend vervelend van de miskraam!! En begrijp ik nu goed dat het verder voor jullie ophoud?(of je moet zelf gaan betalen? Wat is het toch oneerlijk. Wat een ongelooflijk verdriet moet je hebben zeg. Ik duim voor je dat je niet gecuretteerd hoeft te worden.  Sterkte en als je even je ei kwijt moet dan schrijf je het hier maar op!!

@ Linda; Wat een nare toestand allemaal "understatement"en heel vervelend dat jullie geen steun ervaren van je schoonfamilie. Denk idd dat ze het moeilijk vinden om de "juiste toon"te vinden, gezien het feit dat ze wel even langs waren geweest toen ze het slechte nieuws hoorde. Is ook lastig, want wanneer wordt je meedeleven gezien als bemoeizucht en waar ligt de grens, zonder dat je medeleven opdringerig overkomt? Blijft toch een heel intiem iets, een miskraam krijgen, of vruchtbaarheidsbehandelingen.

Wij hadden bijv helemaal geen behoefte aan al die vragen en ervaarden het juist als extra druk, om nooit eens even önszelf"te kunnen zijn en even niet aan de behandelingen te hoeven denken. Lastig dus.

Ik denk ook dat mensen vaker moeten vragen waar je behoefte aan hebt op zo'n moment, zonder dat het door een ander ingevult wordt. Dat voorkomt een hoop misverstanden.

@Patricia; hahahaha, moest eerlijk gezegt gewoon ff lachen om de lompheid van je schoonvader aan de telefoon die reageerde met; We vonden het al vreemt dat koen er was........Beetje suggestief antwoord, als je snapt wat ik bedoel.

Tja schoonfamilie; blijft een appart iets. Basis is toch je eigen gezinnetje, ook de waarden en normen en dat botst soms met andere waarden en normen, dat blijt maar weer.

Wij kregen ook vaak vervelende reacties te verwerken. Jammer, want dat heeft echt voor veel verdriet gezorgt.

Hey Linda,

Meid wat heb je wat te verduren deze laatste weken. Blijdschap, angst, verdriet, onbegrip, de hele rambam aan gevoelens komen langs. Wat een achtbaan zal het voor jullie zijn. Vind het zo vreselijk voor jullie, heb er gewoon echt van moeten huilen. (paul schrok zich suf, 'wat is er aan de hand??') Krijg er gewoon nog steeds een brok van in mijn keel... Ik begrijp gewoon niks meer van deze wereld, waarom gebeuren dit soort dingen toch steeds? Helaas zullen we hier waarschijnlijk nooit antwoord op krijgen.

Ook zo rot dat je in deze tijd geen goede steun krijgt van je schoonfamilie. Net alsof je dit zomaar even van je af zet. Alsof er niks is gebeurd. Natuurlijk kan het zijn dat ze niet weten wat ze moeten zeggen, maar ook dat zouden ze tegen je kunnen zeggen toch? Klinkt al een stuk beter dan helemaal niks.

Hopelijk kunnen jullie dit verlies samen een plekje geven, ook voor Julian een hele opgave lijkt mij. Vreselijk... Het lijkt wel een boze droom. Ik las ergens iets over een tattoo die je wil gaan laten zetten. Mooi idee! Ik wil ook graag nog een tattoo; een boom. Soort van levensboom met afvallende blaadjes voor de mensen die ik verloren heb en in de bast de K van Kris, of in de takken/wortels oid. Ik vind een uitgebloeide paardenbloem ook mooi met een wegwaaiend zaadje... Maar zoals je tussen de regels door leest heb ik nog geen goed ontwerp, dat wil ik eerst perfect hebben voordat ik hem laat zetten.

Lief dat je even op mijn verhaaltje hebt gereageerd. Maar dat stelt natuurlijk niks voor bij jouw verdriet nu.

Nogmaals heel veel sterkte voor jullie de komende tijd. Geniet van je beide mannen meid! Straks lekker een weekje vakantie samen?

Liefs Hanneke

Wat lief dat je om ons moest huilen. Ja ik snap er ook niks van waarom dit moest gebeuren. Toen de test positief was heb ik er zelf geen enkele seconde bij stil gestaan dat dit niet betekende dat wij niet perse een kindje zouden gaan krijgen. Sommige mensen reageerden ook :' nu maar hopen dat het goed blijft gaan'.  Daarop antwoorde ik dan:'nou zo wreed zal de wereld echt niet zijn. Zo'n slech mens ben ik nou ook weer niet'.

Nou de wereld is dus wel wreed. En we zullen nooit weten waarom maar onmenselijk vind ik het wel.

Dus jij zit ook aan een tattoo te denken? Het is wel lastig om te weten wat he. Ik heb een hele mooie gezien en dat moet hem worden. Ik heb Julian zijn naam ook in het chinees op mn schouderblad. Daar heb ik dus niet lang over na hoeven denken. En op mijn onderrrug heb ik het zussen teken met een tribal er om heen. Samen met mijn zus laten zetten.

En wat betreft de schoonfamilie tsja... ik ben er klaar mee eigenlijk. Gisteren hebben D en ik er ruzie over gehad. Ik snap ook echt wel dat het voor hem vervelend is want hij staat er ook  tussen in maar ik vind dat wij nu ook weleens onze bek mogen opentrekken. Ik snap ook dat het voor mensen moeilijk is om iets te moeten zeggen maar even een telefoontje of berichtje of bv een kaartje is toch een kleine moeite en zeker niet opdringerig! Als ze nou elke dag zouden bellen dan ja maar in ruim 2 weken gewoon niks laten horen vind ik niet normaal hoor. En zeker niet omdat ze wel altijd over hun eigen dingetjes klagen.

Het is niet alleen een miskraam die we moeten verwerken maar ook dat we onze hele kinderwens na 8 jaar moeten afsluiten. We zijn in totaal 11 jaar onder behandeling geweest. Dat is een derde deel van ons leven. Dat is nog al wat en vooral als het dan zo eindigt!

Ik kreeg trouwens een ontzettend lief kaartje van mijn zus haar collega! Moet je na gaan steun komt altijd uit onverwachte hoek.

Ik ga het hier bij laten want ik moet snel douchen we moeten zo voor de nacontrole heen.

Wreed is de wereld inderdaad. En daar doen de mensen om je heen soms vrolijk aan mee.

Vreselijk jammer dat jij en D nu ruzie hebben gehad over je schoonfamilie, dat kan toch niet de bedoeling zijn?!

Ik vind dat je ze er best mee mag confronteren, jullie hebben steun nodig om deze moeilijke periode te verwerken. Natuurlijk fijn dat je ook uit onverwachtte hoek steun krijgt, maar van je eigen familie mag je dat toch ook best verwachten?! Hopelijk staan ze ervoor open en gaat het de komende tijd beter.

Hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Hopelijk 'goed' nieuws.

D kreeg net een sms van zijn. We dachten he dat is toevallig maar nee het was een herinnering dat we donderdag naar de musical van ons nichtje moeten.  D heeft terug gestuurd dat dat er nog aan ligt omdat het nog niet zo goed met mij gaat.

De nacontrole viel ook nogal tegen. Het was nog erg rommelig en onrustig in mijn buik. Ik moest bloedprikken en werd zostraks gebeld met de uitslag. Het HCG is nog te hoog en er moet dus iets gaan gebeuren. De keus was of afwachten tot ik weer ongesteld ga worden of nogmaals opwekken met de medicatie. Omdat het opwekken vrij heftig is geweest zag ik dat niet zitten. En afwachten is ook niet handig omdat ik al zo'n 3 jaar niet meer uit mezelf ongesteld ben geweest. Dus moet ik worden gecuretteerd. Ik ben wel blij dat er dan meteen weer actie word ondernomen want ik ben wel klaar met het afwachten we zitten al 4 weken steeds af te wachten.

Ik moet morgen eerst weer bloedprikken (was handiger geweest als ik meteen vanmorgen uit voorzorg ook op die dingen was geprikt) en dan krijg ik een oproep voor de anesthesist en voor de ingreep zelf.

@ Linda: Nu moet ik toch echt even reageren.....Want mijn bek valt ervan open!!

Ik dacht toen je schreef over je schoonfamilie, dat ze misschien niet zo goed weten hoe er mee om te gaan en daarom niet weten hoe te reageren. Maar nu ik net je reactie over je schoonfamilie mbt het smsje lees, dan denk ik toch echt dat ze een plank voor de kop hebben.

1. Ze kunnen beter eerst vragen hoe het met jullie gaat

2 een smsje sturen dat ze aan jullie denken

3 niet lastig vallen met sociale verplichtingen, omdat ze toch wel moeten snappen dat je nu wel iets anders aan je hoofd hebt!!! Echt zo dom. Lijkt wel of het er vooral om gaat dat het goed gaat met je nichtje enz ipv even aan jullie situatie te denken.

Sorry voor mijn, wat botte reactie, maar ik moest gelijk aan mijn eigen schoonfamilie denken. Gillen door de telefoon dat we naar ons neefje moesten komen enz enz, terwijl onze laatste behandeling toen inging en ons hoofd daar totaal niet naar stond en we genoeg aan onszelf hadden. Gelukkig lukte het ons, maar dat neemt niet weg dat ik dit soort opmerkingen en egoisme van mensen ben vergeten. Snap dat ook echt niet, omdat ik zelf wel altijd probeer me in situaties van andere in te leven, maar dat is voor andere blijkbaar erg moeilijk en denken niet meer dan hun eigen.

Jammer dat dat zo moet.

@Lief: ik denk er net zo over hoor. Ik werd ook al weer aardig pissig toen Denny het me vertelde. Maar ja hij vind dat als we niet gaan we ons nichtje daarmee pakken en niet haar ouders die niks van zich laten horen. Dat vind ik eigenlijk ook wel maar ik heb er geen zin in dat daar tussen al die mensen even tussen neus en lippen door wordt gevraagt hoe het gaat.

Ik weet ook niet of ik dan wel normaal antwoord kan geven.

Nu Denny heeft geantwoord dat het er aan ligt omdat de controle niet goed was ben ik benieuwd of ze nu wel iets van zich laten horen. Zij antwoorde alleen maar: 'o shit nou we horen het wel.'

Linda,

Hè, bah, dus tòch een curretage....

Heel veel succes daarmee..........

En je schoonfamilie......iid zoals Lief al zegt...onvoorstelbaar.

Ik snap je vriend ook wel, dat je je nichtje ermee hebt.....

Maar ik kan me òòk voorstellen dat je hoofd er niet naar staat.

Wij hebben na miskramen en / of mislukte pogingen ook niet veel zin in dingen gehad, maar toevallig viel het ook altijd net als er een kind van mijn broer jarig was.

Ze hebben er 4, verdeeld over een jaar....er was alrijd wel 1 jarig na een poging........

Nou, daar had ik dan ook ècht gèèn zin in.

Mijn man is toen wel eens allèèn gegaan.....

En van te voren al gezegd wààrom.....en nog vragen aan hem als hij allèèn kwam met allemaal andere visite erbij : Wààr is Raffie ????

Nou sorry hoor !

Jèètje......

Nou hèèl veel sterkte.....

En succes met wat je met de musical gaat doen !

Groetjes Raffie

Hey Linda, wat vervelend dat het toch een curettage word. Het mag ook niet meezitten. En idd ook ik sluit me aan bij Lief en Raffie, je schoonfamilie, het is echt onvoorstelbaar. Misschien een goed idee van Rafiie dat je man alleen gaat. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er niet naar staat en dat je er zo ontzettend geen zin in hebt.

Sterkte!

liefs Patricia

He Linda, toch een curettage..ook dat nog..

Ik lees vaak een berichtje van, en wordt altijd weer geraakt door hoe treffend je je verdriet en frustraties onder woorden kan brengen. Heel triest dat je vriend geen uitlaapklep heeft bij zijn familie, ongelooflijk dat ze hun zoon zo in de kou laten staan. Die mensen hebben echt geen benul hoe ingrijpend dit is!!

Sterkte meid.

@SuzyQ: bedankt voor je berichtje.

We gaan trouwens beiden niet. Ik moet morgen ook laat in de middag naar de anesthesist dus red ik het qua tijd ook niet. We hebben dus een goed excuus en zo hoeft er ook geen ruzie te komen.

Ruzie??? Je staat geheel in je recht hoor om niet te gaan. Ze moeten toch een beetje kunnen inleven hoe je je dan voelt.

Hoe gaat het nu met je? Kan je een beetje je verhaal kwijt bij vriendinnen, of ben je nu misschien juist wat meer op julliezelf en verwerk je het liever samen? Moeilijk zoiets! Kan ook geen tip geven, behalve van je af praten en laat je verdriet de vrije loop.....

Heb je vanuit je werk begrip voor jullie situatie?

Mogen jullie nu een poging proberen, al zal dat vast vragen voor de toekomst zijn. Hoop dat de tijd wat rust kan brengen, welke weg jullie in gaan slaan. Heel veel sterkte met dit alles!

Liefs Lief

Linda,

Ik sluit me bij Lief aan....Ruzie ????

Jèètje, òòk al had je de hele dag NIETS....

Jìj hoeft je vind ik geen excuses te maken daarvoor.....

Maar goed.

Er is nu iid ècht niets.....dusssss.....ze kunnen niet zeuren of klagen......

Succes meid !

Groetjes Raffie

We zijn dus niet gegaan. D heeft een sms gestuurd dat ik net terug was van de anesthesist en dat ik dinsdag geopereerd word. "ok volgende keer beter'was het enige dat hij terug kreeg. Dus ook geen vraag wat er dan in godsnaam allemaal aan de hand is. Hij is er helemaal klaar mee.

En ik ook als ik er over na denk word ik weer heel erg boos. Stelletje egoisten.

Gisteren werd hier ineens een heel mooi bloemstuk voor mij bezorgt. Van het andere ivf forum waar ik schrijf. Ik vond het zo lief. Dan denk ik mensen die je amper kent leven zo mee terwijl je eigen familie je in de stront laat zakken.

@lief: het gaat met ups en downs. Lichamelijk gaat het eigenlijk goed en geestelijk gaat het ook steeds beter. Maar eigenlijk kom je nog niet aan verwerken toe omdat ik toch inmiddels al weer meerdere keren in het ziekenhuis heb gezeten. Ik denk dat als dinsdag de curettage achter de rug is dat ik het dan echt een plekje kan gaan geven.

Mijn werk laat me met rust. 3 Mei word ik weer gebeld door de arbo die wou eerst de nacontrole afwachten want ik had aangegven volgende week weer aan he werk te willen. Nu ik dus nog gecuretteerd moet worden word het even weer anders natuurlijk. De arboarts zei zelf al het gaat hier niet alleen om lichamelijke klachten dus dit kost tijd. Wel heel lief want voor hetzelfde geld tref je een l*l die het niet begrijpt.

Hoe is het verder met jullie allemaal? Want het hele topic gaat ineens helemaal over mij en dat is niet de bedoeling.

Die familie verdient de naam familie eigenlijk niet, echt heel erg hoe ze reageren. Zijn ze met alles zo gevoelloos, of is het alleen hiermee? Sommige mensen kunnen niet met gevoel omgaan, er niet over praten, en maken zulke botte opmerkingen omdat ze niet weten hoe ermee om te gaan. Niet dat ik hun gedrag wil goedpraten, want dit is echt schandalig!

Fijn dat je werk je met rust laat, begrip voor je heeft.

Ja het topic gaat inderdaad een beetje over jou! Misschien moeten we het in Linda gaan omdopen haha Geeft toch niet? Daar is het forum voor. Dat je je kunt uiten, en de ene keer gaat het over jou, volgende keer over een ander. Maar hier gaat het aardig hoor. Soms vind ik het weleens lastig om te reageren. Ik heb tenslotte twee kindjes, en allebei uit de eerste poging. Dan voel ik me toch weleens opgelaten naar anderen toe. Maar goed, we herkennen allemaal het verdriet, de frustraties en angsten.

Momenteel ligt mijn frustratie op een ander gebied ( man zit al 6 maanden zonder werk, en da's niet goed voor de centjes ), maar kan me het mmm traject en alles wat daarbij komt kijken nog goed voor de geest halen. Dat verjaart echt niet!

@Linda;

Echt een vreemde familie inderdaad. Maar gelukkig heb je genoeg andere menen om je heen die wel steun bieden! Hoewel ik me voor kan stellen dat een echte arm om je schouders soms ook wel prettig kan zijn. Niet te veel energie in steken meid, er komt vanzelf een situatie waarbij je dit allemaal nog eens op tafel kunt gooien. Tis hun gebrek, niet die van jullie!

Wel fijn dat je een goede ARBO-arts hebt, je hoort vaak anders. Dat is nu niet iets waar je je ook nog druk over wil/moet maken.

Maar hoe is het bij ons? Prima hoor, druk, druk, druk dat wel. Onze badkamerverbouwing is (bijna) klaar. Zo heerlijk, helemaal een nieuwe frisse ruime badkamer. Echt even lekker genieten. Nu moet onze slaapkamer nog afgewerkt, maar de muren zijn mooi wit gestuct, dus het zit me niet op de rug zeg maar. Ik geloof het eerst wel eventjes... Als het mooi weer wordt ga ik buitenom schilderen, we hebben nieuwe baanderdeuren en buitendeuren gekregen die nog steeds in de grondverf staan. Maar helaas is hier vandaag alleen nog maar regen gevallen, bah.

Gelukkig heb ik nu een weekje vakantie, even wat dingetjes bijwerken en alles weer wat ordenen. Leren voor school natuurlijk en hopelijk nog naar Nienoord met Kris. (ligt ook weer aan het weer)

Vanochtend de hele ochtend garages en torens gebouwd met Duplo, ook leuk!!!

@SuzyQ

KAn me voorstellen dat je het soms 'vreemd' vind om te reageren, maar wat je zelf al zegt; het verjaart niet. Dus gewoon lekker blijven doen zou ik zeggen. Ik schrijf ook niet zo heel vaak meer, maar af en toe heb ik toch nog even die behoefte. En ben blij dat het dan ook kan en mag!

Rot trouwens dat je man thuis zit. Lastig om in deze tijd iets anders te vinden. Hopelijk komt er snel iets op zijn pad!

Greetzzzzz Hanneke

Suzy: Ja dat is ook flink vervelend dat je man al zo lang thuis zit. Het is ook echt een ellendige tijd om werk te vinden en te houden. Ik lees elke dag bij mensen op hyves en fb dat ze weer moeten werken en geen zin hebben. Ik erger me er kapot aan dan denk ik wees potverdorie blij dat je nog werk hebt!!

En ook al ben jij nu even niet aan het behandelen en was jij beide keren van de 1e poging zwanger jij hebt in dezelfde schoenen gestaan. Hetzelfde verdriet en angst gehad.

@Hanneke: Leuk een nieuwe badkamer! Had je laatst niet al foto's op fb staan? Nog genoeg werk te doen dus. Wanneer wil je naar Nienoord? Ik wou misschien morgen ofzo ook nog gaan want volgende week word het ook al niks ivm de curettage en Julian heeft wel vakantie.

Trouwens hot nieuws!! Mijn schoonouders zijn vanmiddag geweest. HEt is ook wel goed zo nu.

Linda; Fijn dat je schoonouders toch nog even zijn geweest. Goed dat je het zelf ook goed zo vind nu. Er is al genoeg gedoe in de wereld en je hebt wel andere dingen aan je hoofd nu. Hierdoor moet je geen ruzie krijgen in de familie.

Ik denk dat we volgende week woensdag naar Nienoord gaan. Morgen is niet handig. Paul gaat smorgens weg en Kris slaapt nog smiddags. Dat is wel wat uit te stellen, maar hij kan het nog niet overslaan. Dus als we zoiets gaan doen gaan we altijd op tijd weg en blijven totdat hij het echt niet meer trekt, dan slaapt hij in de auto wel. Wel jammer, anders hadden we daar af kunnen spreken. Ik ben vroeger vaak naar Nienoord geweest, maar al heel lang niet meer. Zag laatst foto's bij iemand op facebook, zag er heel leuk uit, vandaar dat ik eraan dacht. Gaan jullie wel vaker daarheen? Is wel een eindje rijden voor jullie toch? Of ga je over de A7, dat gaat natuurlijk sneller.Wij moeten over van die binnendoorweggetjes, 20/25 minuten denk ik. Nou als je gaat, heel veel plezier dan!

Ik had inderdaad een foto van een deel van mijn bad op facebook. Hij heeft zo'n handig randje waar precies een glas drinken (rose ;-) op kan staan, ideaal! hahaha.

Welterusten

Wat is Nienoord?

Dus je schoonouders zijn geweest..hebben ze er nog iets over gezegd? Als het zo goed is voor je, dan ben ik blij voor je. Sommige mensen reageren zo omdat ze niet anders weten/kunnen. Ik heb hele lieve schoonouders, maar over gevoel wordt daar nauwelijks gepraat, niet omdat ze niet willen, maar ze weten niet hoe. Was in het begin van onze relatie even wennen, ik kom uit een heel ander gezin.

Heeft je vriend er zo ook vrede mee?

Hanneke, een nieuwe badkamer met rose randje klinkt erg aangenaam! Als daar nu ook nog plek is voor een bakje snaaivoer is het plaatje compleet! Klinkt trouwens als ene behoorlijke verbouwing!

Zonder werk zitten in deze tijd is inderdaad niet fijn. Ik was net een paar weken bevallen van Thijs, toen het gebeurde. Aan de ene kant had het niet op een beter moment kunnen gebeuren ( we hebben het niet zo makkelijk gehad met 'm ), aan de andere kant is die onzekerheid vreselijk. Hij heeft freelancen geprobeerd, maar is moeilijk. En als je dan een opdracht binnenhaalt, betalen ze weer niet of veel te laat.

Mensen die dan zeggen, geniet van je tijd thuis, en je kan lekker klussen...nou sorry hoor, maar er is weinig te genieten van deze situatie! Werk zoeken, sollicitaties, met potentiele opdrachtgevers praten, freelance klusjes doen, hij is er al snel zo'n vijftig uur per week mee bezig. En klussen kost geld, en laat dat er nu net niet zijn als je zonder werk zit.

Maar goed, wellicht is de situatie over twee weken heel anders. Hij heeft de 9e een assessment, en als dat goed gaat per 15 mei werk..pfffff spannend weer..

Linda, dinsdag de curettage? Hoe sta je er nu in? Lijkt me een pijnlijk afscheid van je kindje. Het moet, want wachten tot het vanzelf gebeurt is ook slopend.

@Hanneke: Voor ons is het ook ong 20 a 25 min rijden. Julian is er eigenlijk al wat te groot voor hoor. Maar het is wel een hele leuke speeltijd en het zwembad schijnt ook erg leuk te zijn.

Anders hadden we inderdaad wel af kunnen spreken. Het wokken met het UMCG clubje is trouwens verschoven naar 1 juni dus als je nog mee wil?

@SuzyQ: Ze begonnen er niet zelf over maar ik merkte wel dat ze een beetje zenuwachtig waren. Ze schrokken ook wel een beetje toen we vertelden dat het opwekken heel erg heftig is geweest.

Mijn schoonzus en zwager kwamen gisteren ook ineens dus het is allemaal weer bezonken zeg maar. Laten we het er maar op houden dat het voor hun ook moeilijk was.

Morgen is inderdaad de curettage. Ik zie er wel een beetje tegen op. Ik zie het niet in als afscheid nemen van ons kindje. Dat hebben we met het opwekken al wel gehad. Toch denk ik dat het wel een appart gevoel zal zijn als ik ben bijgekomen uit de narcose dat het nu echt over is. Tenminste ik ga er van uit dat dan wel alles weg is en we het , na 4 weken in een miskraam te hebben gezeten, een plekje kunnen gaan geven.