Jump to content
Cindy

baarmoeder onderzoek

Recommended Posts

nou vrijdag gaan we beginne... eerst een baarmoederonderzoek doen en dan hoop ik dat we te horen krijge wanneer

we de eerste iui mogen doen en of alles goed is vrijdag...

kan iemand mij haar ervaringen erover vertellen? voor mij is dit allemaal heel erg nieuw....

Is het niet gewoon een inwendig onderzoek met zo'n echo staaf? ( hmm klinkt raar..)

Dat doet geen zeer hoor.

Ja, lijkt mij ook "gewoon" een inwendige echo.

Das inderdaad met zo'n staaf waarmee ze inwendig kijken hoe de baarmoeder eruit ziet, hoe het slijmvlies is en hoe de eierstokken eruit zien! Succes!

Hoi Cindy,

Ik ga er ook van uit dat je een inwendige echo krijgt.

Hoop voor je dat je gelijk mag starten met iui.

In elk geval wens ik je heel veel succes met alles.

Groetjes,

Ro

Hi Cindy,

Dit is inderdaad gewoon een inwendige echo, voel je nauwelijks iets van. Dan kijken ze of je baarmoeder "rustig"  is en of het meeste bloed van de menstruatie inmiddels weg is.

Als dit in orde is, kun je 's avonds gelijk beginnen met de hormonen (als je voor een gestimuleerde IUI gaat).

Dan moet je op cyclusdag 8 op controle om te kijken hoe de eifolikels zich ontwikkelen (ook middels een inwendige echo) en daarna om de dag ff checken totdat de eifolikels groot genoeg zijn om de Pregnil spuit te zetten om de eisprong op te wekken. 2 Dagen later vindt dan de inseminatie plaats.

Ik ben gisteren begonnen aan de 2e IUI poging. Ik zit er dus middenin, dus als je vragen hebt, stel ze gerust !!

Heel veel succes, hopelijk gelijk de 1e keer raak !!

Groetjes,

Nic

Nou dan ben ik toch erg benieuwd naar dat onderzoek!

Enige onderzoek dat ik ken dat met vloeistof is, is als ze je eileiders doorspuiten. Maar dat heb je niet, dus vraag me af wat ze dan bij je gaan doen!

Nou dat is een mysterie hahahah.

mt vloeistof, ja dan denk ik ook aan het onderzoek voor de eileiders. dan spuiten ze contrast vloeistof in om te kijken of de eileiders goed open zijn en er niets verstopt/verkleeft zit. Maar als dat het niet is....geen idee wat het dan kan zijn! Hou je ons op de hoogte? Ben nu wel nieuwsgierig

Hoi Dames,

Kan toch een hystroscopie zijn, zo'n water echo zeg maar.....dat is idd bij je baarmoeder hoor.

Liefs

dat kan het inderdaad ook zijn, maar dan nog is dat echt een behandeling, niet zomaar even een echo afspraak lijkt me. Ze verdoven dan toch ook plaatselijk met zoiets?

hoi hoi was ik weer :)

het was een onderzoek waarbij ze een contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders

spuiten om te kijken of er indd geen verklevingen zitten.

gelukkig is alles open! maar wat heb ik een pijn gehad  :'( er bleek een eileider niet helemaal

recht te zitten waardoor ze meer vloeistof in moesten brengen.... dit deed echt heel erg veel pijn.

maargoed het is allemaal in orde gelukkig!  ;D voorafgaand aan dat onderzoek hebben ze eerst een inwendig

onderzoek gedaan en gekeken hoe groot de follikel was die bleek 12 te zijn dus morgen moeten we weer

terug komen om te kijken of we mogen starten met de iui :)

nou ik hoop dat het mysterie nu opgelost is :P en ik hou jullie op de hoogte :D

hahahha opgelost!

Wat vervelend dat het zo'n pijn deed! Ik had express mijn mond gehouden daarover...bij mij heeft het toen ook zo ontzettend veel zeer gedaan! Bleek ook iets niet helemaal goed te lopen, waardoor het allemaal lang duurde en uiteindelijk zijn ze voortijdig gestopt en later moest ik nog een keer en toen onder narcose! Maar goed, je hebt het achter de rug en het ziet er dus goed uit! Dat is goed nieuws en je eitje groeit ook al goed...nu morgen weer afwachten!

ja wat een rot onderzoek is dat zeg! pfff en dat jij 2 x moest! arme jij!

ik ben vandaag weer geweest en mun eitje is nu 15 dus woensdag weer kijken en dan met een beetje geluk kunne we vrijdag de eerst iui doen :D

Kijk dat zijn goede berichten! Spannend hoor, ik hoop dat het vrijdag zover zal zijn!

shit..... ik ben 6 april ongesteld geworden  :'( nu moeten we d 16e weer naar het ziekenhuis om te kijken hoe groot de follikel nu weer is en gaan we voor de 2e iui....

He, jakkes. Vervelend zeg dat je weer ongi geworden bent.

Hoop dat je binnenkort weer mag voor poging 2 en dat dit beter resultaat zal hebben.

Succes en sterkte.

Ro

hoi hoi afgelopen woensdag ons 2e iui gehad... dus weer achten tot ongeveer 9 mei... :)

Hoi!

Ik ben terug van weggeweest! Een paar weken terug heb ik ook een HSG gehad, viel bijna flauw van de pijn terwijl ik normaal gesproken niet zo kleinzerig ben... Volgende week heb ik pas weer een afspraak in het ziekenhuis en horen we hoe we nu verder gaan.

1 kant was iig helemaal open, de andere kant leek dicht te zitten. Het duurt ondertussen allemaal zo lang! Ik wil nu wel eens weten waar we aan toe zijn. IUI/ IVF/ ICSI? Hopelijk krijgen we volgende week het verlossende antwoord...

Cindy, hoe is het?

Hopelijk heb je nu wel goed nieuws.

Groetjes,

Ro

Hallo allemaal,

ik ben sinds vandaag nieuw op de site. En ben al een paar dagen op zoek naar informatie over IUI, ik heb er wel wat over gehoord van de Gynaecoloog en nu hier wat gelezen. Het is heel spannend, we starten begin juli zodra mijn nieuwe cyclus aanbreekt. Ik vind het allemaal super eng en spannend!

Ik lees en praat lekker met jullie mee,

Miranda

nou vandaag 4e iui gehad en wachten tot vrijdag de 13e :S:S:S voorspelt niet veel goeds :(

begin onderhand een beetje de hoop te verliezen voor iui :'(

Ik duim voor jullie cindy en wie weet bewijzen jullie dat vrijdag de 13e niets met ongeluk te maken heeft!

Liefs

er is een liedje; ik ben op vrijdag de 13e geboren, voor iedereen n rotdag maar voor mij een feest! Is denk ik van kinderen voor kinderen. :-)